Psychospołeczne aspekty marketingu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-MPAZAN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychospołeczne aspekty marketingu |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Studenci winni posiadać podstawową wiedzę z zakresu mikroekonomii, podstaw marketingu oraz badań marketingowych. |
Skrócony opis: |
Działania marketingowe mają silnie interdyscyplinarny charakter. W dużym stopniu korzystają one z doświadczeń takich nauk jak ekonomia, antropologia, statystyka. Fundamentalne jednak znaczenie mają psychologia i socjologia. Wiedza o zachowaniach nabywców, determinantach ich wyborów, przyczynach podejmowanych decyzji nie jest możliwa do uchwycenia bez uwzględnienia perspektywy uwarunkowań psychospołecznych. Celem zajęć będzie przybliżenie studentom wiedzy i praktycznych wskazówek dotyczących wpływu czynników psychospołecznych na zachowania nabywców, a w szczególności odkrywania ich potrzeb i budowanie wartości, poszukiwanie możliwości budowania silnych i trwałych relacji itp. |
Pełny opis: |
Działania marketingowe mają silnie interdyscyplinarny charakter. W dużym stopniu korzystają one z doświadczeń takich nauk jak ekonomia, antropologia, statystyka. Fundamentalne jednak znaczenie mają psychologia i socjologia. Wiedza o zachowaniach nabywców, determinantach ich wyborów, przyczynach podejmowanych decyzji nie jest możliwa do uchwycenia bez uwzględnienia perspektywy uwarunkowań psychospołecznych. Celem zajęć będzie przybliżenie studentom wiedzy i praktycznych wskazówek dotyczących wpływu czynników psychospołecznych na zachowania nabywców, a w szczególności odkrywania ich potrzeb i budowanie wartości, poszukiwanie możliwości budowania silnych i trwałych relacji itp. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma elementarną świadomość wpływu psychologii i socjologii na zachowanie nabywców. Posiada podstawową wiedzę o społecznych i psychologicznych czynnikach wpływających na zachowanie nabywców na rynku. Posiada zasadniczą wiedzę o socjologicznych i psychologicznych metodach badania zachowań nabywców. Posiada podstawową wiedzę z zakresu psychologii i socjologii oraz rozumie ich wpływ na na decyzje rynkowe w procesie zarządzania działaniami marketingowymi. Posiada wiedzę na temat roli nowoczesnych technologii i ich wpływu na psychospołeczne uwarunkowania decyzji nabywców. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
C
W
C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Kozielski | |
Prowadzący grup: | Robert Kozielski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas rozliczenia pracy własnej studenta: Wykład: Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów Warsztaty : Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Dyskusja referatu Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Algorytm wyliczania oceny końcowej: 50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści warsztatowe I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów: 50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (10h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 20h pracy własnej studenta Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy: - 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć - 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test) - 50% oceny końcowej stanowić będzie esej II. Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń: 40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (20h warsztatów - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 57h pracy własnej studenta Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy: - 20% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć - 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test) - 50% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 50.00% Pytania opisowe - 50.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 100.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Interdyscyplinarny wymiar działalności marketingowej i zachowania nabywców Procesy poznawcze a podejmowanie decyzji Emocje a komunikacja marketingowa Socjologia wyborów nabywców – utowarowienie relacji Wybrane problemy psychologii i socjologii i ich wpływ na decyzje klientów (nowoczesne technologie a zachowania nabywców, socjalizacja konsumencka, gender, urbanizacja, interakcje społeczne, Internet a wartości – Z. Bauman, teoria perspektywy Twerskiego i Kahneman’a, low involvement, etc.) Ćwiczenia audytoryjne Wrażliwość rynkowa, zachowanie nabywców a doświadczenia psychologii i socjologii Komunikacja marketingowa – spojrzenie psychospołeczne (motywacje, emocje, percepcja, uczenie się, próg bodźca, rodzaje pamięci, socjalizacja konsumencka „kryzys męskości, ect.) Neuromarketing – poszerzona wiedza o procesach poznawczych i zachowaniach nabywców, podświadomość etc. Decyzje zakupowe a uwarunkowania psychospołeczne – zastosowanie teorii perspektywy, temperament, osobowość, inteligencja Uwarunkowania społeczne decyzji nabywców (kultura, kultura ekranów, silver tsunami, generacja „Y”, Socjologiczne i psychologiczne metody badania nabywców |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa J. Strelau, D. Doliński: Psychologia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Warszawa 2008 Literatura dodatkowa E. Aronson, T. D. Wilson, R. M. Akert: Psychologia społeczna, Zysk i S-ka, Warszawa 2008 Z. Bauman, T. May: Socjologia, Zysk i S-ka, Warszawa 2004 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
W
W
C
C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Kozielski | |
Prowadzący grup: | Robert Kozielski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas rozliczenia pracy własnej studenta: Wykład: Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów Warsztaty : Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Dyskusja referatu Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Algorytm wyliczania oceny końcowej: 50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści warsztatowe I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów: 50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (10h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 20h pracy własnej studenta Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy: - 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć - 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test) - 50% oceny końcowej stanowić będzie esej II. Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń: 40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (20h warsztatów - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 57h pracy własnej studenta Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy: - 20% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć - 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test) - 50% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 50.00% Pytania opisowe - 50.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 100.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Interdyscyplinarny wymiar działalności marketingowej i zachowania nabywców Procesy poznawcze a podejmowanie decyzji Emocje a komunikacja marketingowa Socjologia wyborów nabywców – utowarowienie relacji Wybrane problemy psychologii i socjologii i ich wpływ na decyzje klientów (nowoczesne technologie a zachowania nabywców, socjalizacja konsumencka, gender, urbanizacja, interakcje społeczne, Internet a wartości – Z. Bauman, teoria perspektywy Twerskiego i Kahneman’a, low involvement, etc.) Ćwiczenia audytoryjne Wrażliwość rynkowa, zachowanie nabywców a doświadczenia psychologii i socjologii Komunikacja marketingowa – spojrzenie psychospołeczne (motywacje, emocje, percepcja, uczenie się, próg bodźca, rodzaje pamięci, socjalizacja konsumencka „kryzys męskości, ect.) Neuromarketing – poszerzona wiedza o procesach poznawczych i zachowaniach nabywców, podświadomość etc. Decyzje zakupowe a uwarunkowania psychospołeczne – zastosowanie teorii perspektywy, temperament, osobowość, inteligencja Uwarunkowania społeczne decyzji nabywców (kultura, kultura ekranów, silver tsunami, generacja „Y”, Socjologiczne i psychologiczne metody badania nabywców |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa J. Strelau, D. Doliński: Psychologia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Warszawa 2008 Literatura dodatkowa E. Aronson, T. D. Wilson, R. M. Akert: Psychologia społeczna, Zysk i S-ka, Warszawa 2008 Z. Bauman, T. May: Socjologia, Zysk i S-ka, Warszawa 2004 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
C
W
WT ŚR C
C
C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Kozielski | |
Prowadzący grup: | Julita Czernecka, Robert Kozielski, Michał Moneta | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas rozliczenia pracy własnej studenta: Wykład: Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów Warsztaty : Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Dyskusja referatu Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Algorytm wyliczania oceny końcowej: 50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści warsztatowe I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów: 50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (10h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 20h pracy własnej studenta Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy: - 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć - 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test) - 50% oceny końcowej stanowić będzie esej II. Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń: 40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (20h warsztatów - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 57h pracy własnej studenta Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy: - 20% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć - 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test) - 50% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 50.00% Pytania opisowe - 50.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 100.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Interdyscyplinarny wymiar działalności marketingowej i zachowania nabywców Procesy poznawcze a podejmowanie decyzji Emocje a komunikacja marketingowa Socjologia wyborów nabywców – utowarowienie relacji Wybrane problemy psychologii i socjologii i ich wpływ na decyzje klientów (nowoczesne technologie a zachowania nabywców, socjalizacja konsumencka, gender, urbanizacja, interakcje społeczne, Internet a wartości – Z. Bauman, teoria perspektywy Twerskiego i Kahneman’a, low involvement, etc.) Ćwiczenia audytoryjne Wrażliwość rynkowa, zachowanie nabywców a doświadczenia psychologii i socjologii Komunikacja marketingowa – spojrzenie psychospołeczne (motywacje, emocje, percepcja, uczenie się, próg bodźca, rodzaje pamięci, socjalizacja konsumencka „kryzys męskości, ect.) Neuromarketing – poszerzona wiedza o procesach poznawczych i zachowaniach nabywców, podświadomość etc. Decyzje zakupowe a uwarunkowania psychospołeczne – zastosowanie teorii perspektywy, temperament, osobowość, inteligencja Uwarunkowania społeczne decyzji nabywców (kultura, kultura ekranów, silver tsunami, generacja „Y”, Socjologiczne i psychologiczne metody badania nabywców |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa J. Strelau, D. Doliński: Psychologia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Warszawa 2008 Literatura dodatkowa E. Aronson, T. D. Wilson, R. M. Akert: Psychologia społeczna, Zysk i S-ka, Warszawa 2008 Z. Bauman, T. May: Socjologia, Zysk i S-ka, Warszawa 2004 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
C
C
W
C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Kozielski | |
Prowadzący grup: | Julita Czernecka, Robert Kozielski, Lech C. Król, Michał Moneta | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas rozliczenia pracy własnej studenta: Wykład: Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów Warsztaty : Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Dyskusja referatu Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Algorytm wyliczania oceny końcowej: 50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści warsztatowe I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów: 50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (10h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 20h pracy własnej studenta Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy: - 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć - 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test) - 50% oceny końcowej stanowić będzie esej II. Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń: 40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (20h warsztatów - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 57h pracy własnej studenta Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy: - 20% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć - 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test) - 50% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 50.00% Pytania opisowe - 50.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 100.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Interdyscyplinarny wymiar działalności marketingowej i zachowania nabywców Procesy poznawcze a podejmowanie decyzji Emocje a komunikacja marketingowa Socjologia wyborów nabywców – utowarowienie relacji Wybrane problemy psychologii i socjologii i ich wpływ na decyzje klientów (nowoczesne technologie a zachowania nabywców, socjalizacja konsumencka, gender, urbanizacja, interakcje społeczne, Internet a wartości – Z. Bauman, teoria perspektywy Twerskiego i Kahneman’a, low involvement, etc.) Ćwiczenia audytoryjne Wrażliwość rynkowa, zachowanie nabywców a doświadczenia psychologii i socjologii Komunikacja marketingowa – spojrzenie psychospołeczne (motywacje, emocje, percepcja, uczenie się, próg bodźca, rodzaje pamięci, socjalizacja konsumencka „kryzys męskości, ect.) Neuromarketing – poszerzona wiedza o procesach poznawczych i zachowaniach nabywców, podświadomość etc. Decyzje zakupowe a uwarunkowania psychospołeczne – zastosowanie teorii perspektywy, temperament, osobowość, inteligencja Uwarunkowania społeczne decyzji nabywców (kultura, kultura ekranów, silver tsunami, generacja „Y”, Socjologiczne i psychologiczne metody badania nabywców |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa J. Strelau, D. Doliński: Psychologia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Warszawa 2008 Literatura dodatkowa E. Aronson, T. D. Wilson, R. M. Akert: Psychologia społeczna, Zysk i S-ka, Warszawa 2008 Z. Bauman, T. May: Socjologia, Zysk i S-ka, Warszawa 2004 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
W
C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Kozielski | |
Prowadzący grup: | Julita Czernecka, Robert Kozielski, Lech C. Król, Michał Moneta | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas rozliczenia pracy własnej studenta: Wykład: Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów Warsztaty : Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Dyskusja referatu Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Algorytm wyliczania oceny końcowej: 50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści warsztatowe I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów: 50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (10h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 20h pracy własnej studenta Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy: - 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć - 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test) - 50% oceny końcowej stanowić będzie esej II. Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń: 40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (20h warsztatów - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 57h pracy własnej studenta Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy: - 20% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć - 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test) - 50% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 50.00% Pytania opisowe - 50.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 100.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Interdyscyplinarny wymiar działalności marketingowej i zachowania nabywców Procesy poznawcze a podejmowanie decyzji Emocje a komunikacja marketingowa Socjologia wyborów nabywców – utowarowienie relacji Wybrane problemy psychologii i socjologii i ich wpływ na decyzje klientów (nowoczesne technologie a zachowania nabywców, socjalizacja konsumencka, gender, urbanizacja, interakcje społeczne, Internet a wartości – Z. Bauman, teoria perspektywy Twerskiego i Kahneman’a, low involvement, etc.) Ćwiczenia audytoryjne Wrażliwość rynkowa, zachowanie nabywców a doświadczenia psychologii i socjologii Komunikacja marketingowa – spojrzenie psychospołeczne (motywacje, emocje, percepcja, uczenie się, próg bodźca, rodzaje pamięci, socjalizacja konsumencka „kryzys męskości, ect.) Neuromarketing – poszerzona wiedza o procesach poznawczych i zachowaniach nabywców, podświadomość etc. Decyzje zakupowe a uwarunkowania psychospołeczne – zastosowanie teorii perspektywy, temperament, osobowość, inteligencja Uwarunkowania społeczne decyzji nabywców (kultura, kultura ekranów, silver tsunami, generacja „Y”, Socjologiczne i psychologiczne metody badania nabywców |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa J. Strelau, D. Doliński: Psychologia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Warszawa 2008 Literatura dodatkowa E. Aronson, T. D. Wilson, R. M. Akert: Psychologia społeczna, Zysk i S-ka, Warszawa 2008 Z. Bauman, T. May: Socjologia, Zysk i S-ka, Warszawa 2004 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Kozielski | |
Prowadzący grup: | Julita Czernecka, Robert Kozielski, Lech C. Król | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas rozliczenia pracy własnej studenta: Wykład: Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów Warsztaty : Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Warsztaty Metody poszukujące | Dyskusja referatu Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Algorytm wyliczania oceny końcowej: 50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści warsztatowe I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów: 50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (10h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 20h pracy własnej studenta Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy: - 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć - 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test) - 50% oceny końcowej stanowić będzie esej II. Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń: 40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (20h warsztatów - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 57h pracy własnej studenta Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy: - 20% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć - 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test) - 50% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 50.00% Pytania opisowe - 50.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 100.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Interdyscyplinarny wymiar działalności marketingowej i zachowania nabywców Procesy poznawcze a podejmowanie decyzji Emocje a komunikacja marketingowa Socjologia wyborów nabywców – utowarowienie relacji Wybrane problemy psychologii i socjologii i ich wpływ na decyzje klientów (nowoczesne technologie a zachowania nabywców, socjalizacja konsumencka, gender, urbanizacja, interakcje społeczne, Internet a wartości – Z. Bauman, teoria perspektywy Twerskiego i Kahneman’a, low involvement, etc.) Warsztaty Wrażliwość rynkowa, zachowanie nabywców a doświadczenia psychologii i socjologii Komunikacja marketingowa – spojrzenie psychospołeczne (motywacje, emocje, percepcja, uczenie się, próg bodźca, rodzaje pamięci, socjalizacja konsumencka „kryzys męskości, ect.) Neuromarketing – poszerzona wiedza o procesach poznawczych i zachowaniach nabywców, podświadomość etc. Decyzje zakupowe a uwarunkowania psychospołeczne – zastosowanie teorii perspektywy, temperament, osobowość, inteligencja Uwarunkowania społeczne decyzji nabywców (kultura, kultura ekranów, silver tsunami, generacja „Y”, Socjologiczne i psychologiczne metody badania nabywców |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa J. Strelau, D. Doliński: Psychologia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Warszawa 2008 Literatura dodatkowa E. Aronson, T. D. Wilson, R. M. Akert: Psychologia społeczna, Zysk i S-ka, Warszawa 2008 Z. Bauman, T. May: Socjologia, Zysk i S-ka, Warszawa 2004 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
W
WR
WR
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Kozielski | |
Prowadzący grup: | Julita Czernecka, Robert Kozielski, Lech C. Król | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas rozliczenia pracy własnej studenta: Wykład: Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów Warsztaty : Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Warsztaty Metody poszukujące | Dyskusja referatu Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Algorytm wyliczania oceny końcowej: 50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści warsztatowe I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów: 50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (10h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 20h pracy własnej studenta Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy: - 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć - 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test) - 50% oceny końcowej stanowić będzie esej II. Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń: 40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (20h warsztatów - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 57h pracy własnej studenta Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy: - 20% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć - 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test) - 50% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 50.00% Pytania opisowe - 50.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 100.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Interdyscyplinarny wymiar działalności marketingowej i zachowania nabywców Procesy poznawcze a podejmowanie decyzji Emocje a komunikacja marketingowa Socjologia wyborów nabywców – utowarowienie relacji Wybrane problemy psychologii i socjologii i ich wpływ na decyzje klientów (nowoczesne technologie a zachowania nabywców, socjalizacja konsumencka, gender, urbanizacja, interakcje społeczne, Internet a wartości – Z. Bauman, teoria perspektywy Twerskiego i Kahneman’a, low involvement, etc.) Warsztaty Wrażliwość rynkowa, zachowanie nabywców a doświadczenia psychologii i socjologii Komunikacja marketingowa – spojrzenie psychospołeczne (motywacje, emocje, percepcja, uczenie się, próg bodźca, rodzaje pamięci, socjalizacja konsumencka „kryzys męskości, ect.) Neuromarketing – poszerzona wiedza o procesach poznawczych i zachowaniach nabywców, podświadomość etc. Decyzje zakupowe a uwarunkowania psychospołeczne – zastosowanie teorii perspektywy, temperament, osobowość, inteligencja Uwarunkowania społeczne decyzji nabywców (kultura, kultura ekranów, silver tsunami, generacja „Y”, Socjologiczne i psychologiczne metody badania nabywców |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa J. Strelau, D. Doliński: Psychologia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Warszawa 2008 Literatura dodatkowa E. Aronson, T. D. Wilson, R. M. Akert: Psychologia społeczna, Zysk i S-ka, Warszawa 2008 Z. Bauman, T. May: Socjologia, Zysk i S-ka, Warszawa 2004 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
WR
WR
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Kozielski | |
Prowadzący grup: | Julita Czernecka, Robert Kozielski, Paweł Wójcik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas rozliczenia pracy własnej studenta: Wykład: Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów Warsztaty : Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Warsztaty Metody poszukujące | Dyskusja referatu Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 50.00% + Ocena z formy:Warsztaty: ocena * 50.00% Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Algorytm wyliczania oceny końcowej:50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści ćwiczenioweI. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (10h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 20h pracy własnej studentaMetoda i kryteria weryfikacji wiedzy:- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć- 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)- 50% oceny końcowej stanowić będzie esejII. Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń:40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (20h ćwiczeń - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 57h pracy własnej studentaMetoda i kryteria weryfikacji wiedzy:- 20% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć - 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)- 50% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru Ocena z formy: Wykład kursowy ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: Egzamin końcowy-50.00 % Zadania indywidualne-50.00 % Ocena z formy: Wykład kursowy ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00 % - ocena 2 50.00 % i więcej - ocena 3 60.00 % i więcej - ocena 3,5 70.00 % i więcej - ocena 4 80.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy: Ocena z formy: Warsztaty ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: Studia przypadków-50.00 % Ocena z formy: Warsztaty ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00 % - ocena 2 50.00 % i więcej - ocena 3 60.00 % i więcej - ocena 3,5 70.00 % i więcej - ocena 4 80.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Warsztaty: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Interdyscyplinarny wymiar działalności marketingowej i zachowania nabywców Procesy poznawcze a podejmowanie decyzji Emocje a komunikacja marketingowa Socjologia wyborów nabywców – utowarowienie relacji Wybrane problemy psychologii i socjologii i ich wpływ na decyzje klientów (nowoczesne technologie a zachowania nabywców, socjalizacja konsumencka, gender, urbanizacja, interakcje społeczne, Internet a wartości – Z. Bauman, teoria perspektywy Twerskiego i Kahneman’a, low involvement, etc.) Warsztaty Wrażliwość rynkowa, zachowanie nabywców a doświadczenia psychologii i socjologii Komunikacja marketingowa – spojrzenie psychospołeczne (motywacje, emocje, percepcja, uczenie się, próg bodźca, rodzaje pamięci, socjalizacja konsumencka „kryzys męskości, ect.) Neuromarketing – poszerzona wiedza o procesach poznawczych i zachowaniach nabywców, podświadomość etc. Decyzje zakupowe a uwarunkowania psychospołeczne – zastosowanie teorii perspektywy, temperament, osobowość, inteligencja Uwarunkowania społeczne decyzji nabywców (kultura, kultura ekranów, silver tsunami, generacja „Y”, Socjologiczne i psychologiczne metody badania nabywców |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa J. Strelau, D. Doliński: Psychologia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Warszawa 2008 Literatura dodatkowa E. Aronson, T. D. Wilson, R. M. Akert: Psychologia społeczna, Zysk i S-ka, Warszawa 2008 Z. Bauman, T. May: Socjologia, Zysk i S-ka, Warszawa 2004 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.