UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychospołeczne aspekty marketingu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-MPAZAN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychospołeczne aspekty marketingu
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 LUB 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Studenci winni posiadać podstawową wiedzę z zakresu mikroekonomii, podstaw marketingu oraz badań marketingowych.


Skrócony opis:

Działania marketingowe mają silnie interdyscyplinarny charakter. W dużym stopniu korzystają one z doświadczeń takich nauk jak ekonomia, antropologia, statystyka. Fundamentalne jednak znaczenie mają psychologia i socjologia. Wiedza o zachowaniach nabywców, determinantach ich wyborów, przyczynach podejmowanych decyzji nie jest możliwa do uchwycenia bez uwzględnienia perspektywy uwarunkowań psychospołecznych. Celem zajęć będzie przybliżenie studentom wiedzy i praktycznych wskazówek dotyczących wpływu czynników psychospołecznych na zachowania nabywców, a w szczególności odkrywania ich potrzeb i budowanie wartości, poszukiwanie możliwości budowania silnych i trwałych relacji itp.

Pełny opis:

Działania marketingowe mają silnie interdyscyplinarny charakter. W dużym stopniu korzystają one z doświadczeń takich nauk jak ekonomia, antropologia, statystyka. Fundamentalne jednak znaczenie mają psychologia i socjologia. Wiedza o zachowaniach nabywców, determinantach ich wyborów, przyczynach podejmowanych decyzji nie jest możliwa do uchwycenia bez uwzględnienia perspektywy uwarunkowań psychospołecznych. Celem zajęć będzie przybliżenie studentom wiedzy i praktycznych wskazówek dotyczących wpływu czynników psychospołecznych na zachowania nabywców, a w szczególności odkrywania ich potrzeb i budowanie wartości, poszukiwanie możliwości budowania silnych i trwałych relacji itp.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma elementarną świadomość wpływu psychologii i socjologii na zachowanie nabywców.

Posiada podstawową wiedzę o społecznych i psychologicznych czynnikach wpływających na zachowanie nabywców na rynku.

Posiada zasadniczą wiedzę o socjologicznych i psychologicznych metodach badania zachowań nabywców.

Posiada podstawową wiedzę z zakresu psychologii i socjologii oraz rozumie ich wpływ na na decyzje rynkowe w procesie zarządzania działaniami marketingowymi.

Posiada wiedzę na temat roli nowoczesnych technologii i ich wpływu na psychospołeczne uwarunkowania decyzji nabywców.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Robert Kozielski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas rozliczenia pracy własnej studenta:


Wykład:

Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów


Warsztaty :

Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści warsztatowe


I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (10h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 20h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 50% oceny końcowej stanowić będzie esej


II. Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń:

40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (20h warsztatów - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 57h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 20% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 50% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 50.00%

Pytania opisowe - 50.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Interdyscyplinarny wymiar działalności marketingowej i zachowania nabywców
Genetyka i psychologia ewolucyjna a uwarunkowania zachowań nabywców

Procesy poznawcze a podejmowanie decyzji
Pamięć i uczenie się – doświadczenia neuromarketingu

Emocje a komunikacja marketingowa
Psychologia różnic indywidualnych

Socjologia wyborów nabywców – utowarowienie relacji
Tożsamość społeczna a zachowania konsumenckie

Wybrane problemy psychologii i socjologii i ich wpływ na decyzje klientów (nowoczesne technologie a zachowania nabywców, socjalizacja konsumencka, gender, urbanizacja, interakcje społeczne, Internet a wartości – Z. Bauman, teoria perspektywy Twerskiego i Kahneman’a, low involvement, etc.)


Ćwiczenia audytoryjne

Wrażliwość rynkowa, zachowanie nabywców a doświadczenia psychologii i socjologii
Produkt, język, komunikacja – czynniki społeczne i psychologiczne

Komunikacja marketingowa – spojrzenie psychospołeczne (motywacje, emocje, percepcja, uczenie się, próg bodźca, rodzaje pamięci, socjalizacja konsumencka „kryzys męskości, ect.)

Neuromarketing – poszerzona wiedza o procesach poznawczych i zachowaniach nabywców, podświadomość etc.

Decyzje zakupowe a uwarunkowania psychospołeczne – zastosowanie teorii perspektywy, temperament, osobowość, inteligencja
Manipulacja i metody obrony

Uwarunkowania społeczne decyzji nabywców (kultura, kultura ekranów, silver tsunami, generacja „Y”,
Decyzje impulsowe czy planowane – podejście Z. Baumana

Socjologiczne i psychologiczne metody badania nabywców



Literatura:

Literatura podstawowa

J. Strelau, D. Doliński: Psychologia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Warszawa 2008

Literatura dodatkowa

E. Aronson, T. D. Wilson, R. M. Akert: Psychologia społeczna, Zysk i S-ka, Warszawa 2008

Z. Bauman, T. May: Socjologia, Zysk i S-ka, Warszawa 2004

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Robert Kozielski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas rozliczenia pracy własnej studenta:


Wykład:

Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów


Warsztaty :

Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści warsztatowe


I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (10h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 20h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 50% oceny końcowej stanowić będzie esej


II. Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń:

40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (20h warsztatów - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 57h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 20% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 50% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 50.00%

Pytania opisowe - 50.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Interdyscyplinarny wymiar działalności marketingowej i zachowania nabywców
Genetyka i psychologia ewolucyjna a uwarunkowania zachowań nabywców

Procesy poznawcze a podejmowanie decyzji
Pamięć i uczenie się – doświadczenia neuromarketingu

Emocje a komunikacja marketingowa
Psychologia różnic indywidualnych

Socjologia wyborów nabywców – utowarowienie relacji
Tożsamość społeczna a zachowania konsumenckie

Wybrane problemy psychologii i socjologii i ich wpływ na decyzje klientów (nowoczesne technologie a zachowania nabywców, socjalizacja konsumencka, gender, urbanizacja, interakcje społeczne, Internet a wartości – Z. Bauman, teoria perspektywy Twerskiego i Kahneman’a, low involvement, etc.)


Ćwiczenia audytoryjne

Wrażliwość rynkowa, zachowanie nabywców a doświadczenia psychologii i socjologii
Produkt, język, komunikacja – czynniki społeczne i psychologiczne

Komunikacja marketingowa – spojrzenie psychospołeczne (motywacje, emocje, percepcja, uczenie się, próg bodźca, rodzaje pamięci, socjalizacja konsumencka „kryzys męskości, ect.)

Neuromarketing – poszerzona wiedza o procesach poznawczych i zachowaniach nabywców, podświadomość etc.

Decyzje zakupowe a uwarunkowania psychospołeczne – zastosowanie teorii perspektywy, temperament, osobowość, inteligencja
Manipulacja i metody obrony

Uwarunkowania społeczne decyzji nabywców (kultura, kultura ekranów, silver tsunami, generacja „Y”,
Decyzje impulsowe czy planowane – podejście Z. Baumana

Socjologiczne i psychologiczne metody badania nabywców



Literatura:

Literatura podstawowa

J. Strelau, D. Doliński: Psychologia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Warszawa 2008

Literatura dodatkowa

E. Aronson, T. D. Wilson, R. M. Akert: Psychologia społeczna, Zysk i S-ka, Warszawa 2008

Z. Bauman, T. May: Socjologia, Zysk i S-ka, Warszawa 2004

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Julita Czernecka, Robert Kozielski, Michał Moneta
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas rozliczenia pracy własnej studenta:


Wykład:

Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów


Warsztaty :

Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści warsztatowe


I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (10h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 20h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 50% oceny końcowej stanowić będzie esej


II. Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń:

40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (20h warsztatów - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 57h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 20% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 50% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 50.00%

Pytania opisowe - 50.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Interdyscyplinarny wymiar działalności marketingowej i zachowania nabywców
Genetyka i psychologia ewolucyjna a uwarunkowania zachowań nabywców

Procesy poznawcze a podejmowanie decyzji
Pamięć i uczenie się – doświadczenia neuromarketingu

Emocje a komunikacja marketingowa
Psychologia różnic indywidualnych

Socjologia wyborów nabywców – utowarowienie relacji
Tożsamość społeczna a zachowania konsumenckie

Wybrane problemy psychologii i socjologii i ich wpływ na decyzje klientów (nowoczesne technologie a zachowania nabywców, socjalizacja konsumencka, gender, urbanizacja, interakcje społeczne, Internet a wartości – Z. Bauman, teoria perspektywy Twerskiego i Kahneman’a, low involvement, etc.)


Ćwiczenia audytoryjne

Wrażliwość rynkowa, zachowanie nabywców a doświadczenia psychologii i socjologii
Produkt, język, komunikacja – czynniki społeczne i psychologiczne

Komunikacja marketingowa – spojrzenie psychospołeczne (motywacje, emocje, percepcja, uczenie się, próg bodźca, rodzaje pamięci, socjalizacja konsumencka „kryzys męskości, ect.)

Neuromarketing – poszerzona wiedza o procesach poznawczych i zachowaniach nabywców, podświadomość etc.

Decyzje zakupowe a uwarunkowania psychospołeczne – zastosowanie teorii perspektywy, temperament, osobowość, inteligencja
Manipulacja i metody obrony

Uwarunkowania społeczne decyzji nabywców (kultura, kultura ekranów, silver tsunami, generacja „Y”,
Decyzje impulsowe czy planowane – podejście Z. Baumana

Socjologiczne i psychologiczne metody badania nabywców



Literatura:

Literatura podstawowa

J. Strelau, D. Doliński: Psychologia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Warszawa 2008

Literatura dodatkowa

E. Aronson, T. D. Wilson, R. M. Akert: Psychologia społeczna, Zysk i S-ka, Warszawa 2008

Z. Bauman, T. May: Socjologia, Zysk i S-ka, Warszawa 2004

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Julita Czernecka, Robert Kozielski, Lech C. Król, Michał Moneta
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas rozliczenia pracy własnej studenta:


Wykład:

Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów


Warsztaty :

Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści warsztatowe


I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (10h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 20h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 50% oceny końcowej stanowić będzie esej


II. Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń:

40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (20h warsztatów - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 57h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 20% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 50% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 50.00%

Pytania opisowe - 50.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Interdyscyplinarny wymiar działalności marketingowej i zachowania nabywców
Genetyka i psychologia ewolucyjna a uwarunkowania zachowań nabywców

Procesy poznawcze a podejmowanie decyzji
Pamięć i uczenie się – doświadczenia neuromarketingu

Emocje a komunikacja marketingowa
Psychologia różnic indywidualnych

Socjologia wyborów nabywców – utowarowienie relacji
Tożsamość społeczna a zachowania konsumenckie

Wybrane problemy psychologii i socjologii i ich wpływ na decyzje klientów (nowoczesne technologie a zachowania nabywców, socjalizacja konsumencka, gender, urbanizacja, interakcje społeczne, Internet a wartości – Z. Bauman, teoria perspektywy Twerskiego i Kahneman’a, low involvement, etc.)


Ćwiczenia audytoryjne

Wrażliwość rynkowa, zachowanie nabywców a doświadczenia psychologii i socjologii
Produkt, język, komunikacja – czynniki społeczne i psychologiczne

Komunikacja marketingowa – spojrzenie psychospołeczne (motywacje, emocje, percepcja, uczenie się, próg bodźca, rodzaje pamięci, socjalizacja konsumencka „kryzys męskości, ect.)

Neuromarketing – poszerzona wiedza o procesach poznawczych i zachowaniach nabywców, podświadomość etc.

Decyzje zakupowe a uwarunkowania psychospołeczne – zastosowanie teorii perspektywy, temperament, osobowość, inteligencja
Manipulacja i metody obrony

Uwarunkowania społeczne decyzji nabywców (kultura, kultura ekranów, silver tsunami, generacja „Y”,
Decyzje impulsowe czy planowane – podejście Z. Baumana

Socjologiczne i psychologiczne metody badania nabywców



Literatura:

Literatura podstawowa

J. Strelau, D. Doliński: Psychologia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Warszawa 2008

Literatura dodatkowa

E. Aronson, T. D. Wilson, R. M. Akert: Psychologia społeczna, Zysk i S-ka, Warszawa 2008

Z. Bauman, T. May: Socjologia, Zysk i S-ka, Warszawa 2004

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Julita Czernecka, Robert Kozielski, Lech C. Król, Michał Moneta
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas rozliczenia pracy własnej studenta:


Wykład:

Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów


Warsztaty :

Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści warsztatowe


I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (10h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 20h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 50% oceny końcowej stanowić będzie esej


II. Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń:

40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (20h warsztatów - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 57h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 20% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 50% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 50.00%

Pytania opisowe - 50.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Interdyscyplinarny wymiar działalności marketingowej i zachowania nabywców
Genetyka i psychologia ewolucyjna a uwarunkowania zachowań nabywców

Procesy poznawcze a podejmowanie decyzji
Pamięć i uczenie się – doświadczenia neuromarketingu

Emocje a komunikacja marketingowa
Psychologia różnic indywidualnych

Socjologia wyborów nabywców – utowarowienie relacji
Tożsamość społeczna a zachowania konsumenckie

Wybrane problemy psychologii i socjologii i ich wpływ na decyzje klientów (nowoczesne technologie a zachowania nabywców, socjalizacja konsumencka, gender, urbanizacja, interakcje społeczne, Internet a wartości – Z. Bauman, teoria perspektywy Twerskiego i Kahneman’a, low involvement, etc.)


Ćwiczenia audytoryjne

Wrażliwość rynkowa, zachowanie nabywców a doświadczenia psychologii i socjologii
Produkt, język, komunikacja – czynniki społeczne i psychologiczne

Komunikacja marketingowa – spojrzenie psychospołeczne (motywacje, emocje, percepcja, uczenie się, próg bodźca, rodzaje pamięci, socjalizacja konsumencka „kryzys męskości, ect.)

Neuromarketing – poszerzona wiedza o procesach poznawczych i zachowaniach nabywców, podświadomość etc.

Decyzje zakupowe a uwarunkowania psychospołeczne – zastosowanie teorii perspektywy, temperament, osobowość, inteligencja
Manipulacja i metody obrony

Uwarunkowania społeczne decyzji nabywców (kultura, kultura ekranów, silver tsunami, generacja „Y”,
Decyzje impulsowe czy planowane – podejście Z. Baumana

Socjologiczne i psychologiczne metody badania nabywców



Literatura:

Literatura podstawowa

J. Strelau, D. Doliński: Psychologia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Warszawa 2008

Literatura dodatkowa

E. Aronson, T. D. Wilson, R. M. Akert: Psychologia społeczna, Zysk i S-ka, Warszawa 2008

Z. Bauman, T. May: Socjologia, Zysk i S-ka, Warszawa 2004

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Julita Czernecka, Robert Kozielski, Lech C. Król
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas rozliczenia pracy własnej studenta:


Wykład:

Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów


Warsztaty :

Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści warsztatowe


I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (10h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 20h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 50% oceny końcowej stanowić będzie esej


II. Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń:

40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (20h warsztatów - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 57h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 20% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 50% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 50.00%

Pytania opisowe - 50.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Interdyscyplinarny wymiar działalności marketingowej i zachowania nabywców
Genetyka i psychologia ewolucyjna a uwarunkowania zachowań nabywców

Procesy poznawcze a podejmowanie decyzji
Pamięć i uczenie się – doświadczenia neuromarketingu

Emocje a komunikacja marketingowa
Psychologia różnic indywidualnych

Socjologia wyborów nabywców – utowarowienie relacji
Tożsamość społeczna a zachowania konsumenckie

Wybrane problemy psychologii i socjologii i ich wpływ na decyzje klientów (nowoczesne technologie a zachowania nabywców, socjalizacja konsumencka, gender, urbanizacja, interakcje społeczne, Internet a wartości – Z. Bauman, teoria perspektywy Twerskiego i Kahneman’a, low involvement, etc.)


Warsztaty

Wrażliwość rynkowa, zachowanie nabywców a doświadczenia psychologii i socjologii
Produkt, język, komunikacja – czynniki społeczne i psychologiczne

Komunikacja marketingowa – spojrzenie psychospołeczne (motywacje, emocje, percepcja, uczenie się, próg bodźca, rodzaje pamięci, socjalizacja konsumencka „kryzys męskości, ect.)

Neuromarketing – poszerzona wiedza o procesach poznawczych i zachowaniach nabywców, podświadomość etc.

Decyzje zakupowe a uwarunkowania psychospołeczne – zastosowanie teorii perspektywy, temperament, osobowość, inteligencja
Manipulacja i metody obrony

Uwarunkowania społeczne decyzji nabywców (kultura, kultura ekranów, silver tsunami, generacja „Y”,
Decyzje impulsowe czy planowane – podejście Z. Baumana

Socjologiczne i psychologiczne metody badania nabywców



Literatura:

Literatura podstawowa

J. Strelau, D. Doliński: Psychologia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Warszawa 2008

Literatura dodatkowa

E. Aronson, T. D. Wilson, R. M. Akert: Psychologia społeczna, Zysk i S-ka, Warszawa 2008

Z. Bauman, T. May: Socjologia, Zysk i S-ka, Warszawa 2004

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Julita Czernecka, Robert Kozielski, Lech C. Król
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas rozliczenia pracy własnej studenta:


Wykład:

Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów


Warsztaty :

Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści warsztatowe


I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (10h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 20h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 50% oceny końcowej stanowić będzie esej


II. Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń:

40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (20h warsztatów - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 57h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 20% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 50% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 50.00%

Pytania opisowe - 50.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Interdyscyplinarny wymiar działalności marketingowej i zachowania nabywców
Genetyka i psychologia ewolucyjna a uwarunkowania zachowań nabywców

Procesy poznawcze a podejmowanie decyzji
Pamięć i uczenie się – doświadczenia neuromarketingu

Emocje a komunikacja marketingowa
Psychologia różnic indywidualnych

Socjologia wyborów nabywców – utowarowienie relacji
Tożsamość społeczna a zachowania konsumenckie

Wybrane problemy psychologii i socjologii i ich wpływ na decyzje klientów (nowoczesne technologie a zachowania nabywców, socjalizacja konsumencka, gender, urbanizacja, interakcje społeczne, Internet a wartości – Z. Bauman, teoria perspektywy Twerskiego i Kahneman’a, low involvement, etc.)


Warsztaty

Wrażliwość rynkowa, zachowanie nabywców a doświadczenia psychologii i socjologii
Produkt, język, komunikacja – czynniki społeczne i psychologiczne

Komunikacja marketingowa – spojrzenie psychospołeczne (motywacje, emocje, percepcja, uczenie się, próg bodźca, rodzaje pamięci, socjalizacja konsumencka „kryzys męskości, ect.)

Neuromarketing – poszerzona wiedza o procesach poznawczych i zachowaniach nabywców, podświadomość etc.

Decyzje zakupowe a uwarunkowania psychospołeczne – zastosowanie teorii perspektywy, temperament, osobowość, inteligencja
Manipulacja i metody obrony

Uwarunkowania społeczne decyzji nabywców (kultura, kultura ekranów, silver tsunami, generacja „Y”,
Decyzje impulsowe czy planowane – podejście Z. Baumana

Socjologiczne i psychologiczne metody badania nabywców



Literatura:

Literatura podstawowa

J. Strelau, D. Doliński: Psychologia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Warszawa 2008

Literatura dodatkowa

E. Aronson, T. D. Wilson, R. M. Akert: Psychologia społeczna, Zysk i S-ka, Warszawa 2008

Z. Bauman, T. May: Socjologia, Zysk i S-ka, Warszawa 2004

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Julita Czernecka, Robert Kozielski, Paweł Wójcik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas rozliczenia pracy własnej studenta:


Wykład:

Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów


Warsztaty :

Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 50.00%

+ Ocena z formy:Warsztaty: ocena * 50.00%

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści ćwiczenioweI. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (10h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 20h pracy własnej studentaMetoda i kryteria weryfikacji wiedzy:- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć- 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)- 50% oceny końcowej stanowić będzie esejII. Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń:40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (20h ćwiczeń - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 57h pracy własnej studentaMetoda i kryteria weryfikacji wiedzy:- 20% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć - 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)- 50% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru


Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Egzamin końcowy-50.00 %

Zadania indywidualne-50.00 %

Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy:




Ocena z formy: Warsztaty

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Studia przypadków-50.00 %

Ocena z formy: Warsztaty

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Warsztaty:

Brak



Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Interdyscyplinarny wymiar działalności marketingowej i zachowania nabywców
Genetyka i psychologia ewolucyjna a uwarunkowania zachowań nabywców

Procesy poznawcze a podejmowanie decyzji
Pamięć i uczenie się – doświadczenia neuromarketingu

Emocje a komunikacja marketingowa
Psychologia różnic indywidualnych

Socjologia wyborów nabywców – utowarowienie relacji
Tożsamość społeczna a zachowania konsumenckie

Wybrane problemy psychologii i socjologii i ich wpływ na decyzje klientów (nowoczesne technologie a zachowania nabywców, socjalizacja konsumencka, gender, urbanizacja, interakcje społeczne, Internet a wartości – Z. Bauman, teoria perspektywy Twerskiego i Kahneman’a, low involvement, etc.)


Warsztaty

Wrażliwość rynkowa, zachowanie nabywców a doświadczenia psychologii i socjologii
Produkt, język, komunikacja – czynniki społeczne i psychologiczne

Komunikacja marketingowa – spojrzenie psychospołeczne (motywacje, emocje, percepcja, uczenie się, próg bodźca, rodzaje pamięci, socjalizacja konsumencka „kryzys męskości, ect.)

Neuromarketing – poszerzona wiedza o procesach poznawczych i zachowaniach nabywców, podświadomość etc.

Decyzje zakupowe a uwarunkowania psychospołeczne – zastosowanie teorii perspektywy, temperament, osobowość, inteligencja
Manipulacja i metody obrony

Uwarunkowania społeczne decyzji nabywców (kultura, kultura ekranów, silver tsunami, generacja „Y”,
Decyzje impulsowe czy planowane – podejście Z. Baumana

Socjologiczne i psychologiczne metody badania nabywców



Literatura:

Literatura podstawowa

J. Strelau, D. Doliński: Psychologia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Warszawa 2008

Literatura dodatkowa

E. Aronson, T. D. Wilson, R. M. Akert: Psychologia społeczna, Zysk i S-ka, Warszawa 2008

Z. Bauman, T. May: Socjologia, Zysk i S-ka, Warszawa 2004

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-9