UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing Automation i e-CRM

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-ZMAWOZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing Automation i e-CRM
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

niestacjonarne (zaoczne)

Wymagania wstępne:

Studenci winni posiadać podstawową wiedzę z zakresu podstaw zarządzania, ekonomii oraz podstaw marketingu i informatyki.


Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przybliżenie współczesnych rozwiązań z zakresu e-biznesu jakim jest System Marketing Automation. Systemy marketing automation pozwalają łączyć marketing e- mailowy ze śledzeniem działań użytkowników na stronach i systemami CRM. Marketing automation oznacza różnicowanie marketingu na poszczególnych etapach procesu kupowania oraz daje szansę na zwiększenie sprzedaży na przypadającą na jednego klienta i uzyskania większej wartości klienta. Dołączyć można do tego systemu e-CRM, który wpływa na utrzymanie klienta, sprzedaż kolejnych produktów, kontrolę sprzedaży i na skuteczność zarządzania relacjami z klientem. Znajomość i umiejętność łączenia najnowszych narzędzi marketingowych jest konieczna do stworzenia strategii działań marketingowych w Internecie. Po zakończeniu zajęć student powinien posiadać wiedzę z zakresu kreowania MA

Efekty uczenia się:

Wiedza

Wybiera najlepsze narzędzia elektroniczne i oprogramowanie pod kątem konkretnej sytuacji i zastosowania. Projektuje , konstruuje i stosuje właściwe narzędzia służące e-CRM

Wyniera najlepsze narzędzia elektrniczne i oprogramowanie pod kątem konkretnej sytuacji w lejku sprzedażowym

wie jak zaprojektować i tworz bazy klientów

Umiejętności

Konstruuje plan Marketing Automation i wdraża do praktycznych działań

Implementuje narzędzia służące pomiarowi konwersji prowadzonych działań marketingowych

Projektuje działania promocyjne w Internecie i poza siecią

Kompetencje społeczne

Konsekwentnie wykonuje poszczególne założenia i etapy przygotowanego planu

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak.


Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena końcowa z przedmiotu

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Esej-40.00 %

Studium przypadku-60.00 %

Ocena końcowa z przedmiotu

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00 % - ocena 2

60.00 % i więcej - ocena 3

70.00 % i więcej - ocena 3,5

75.00 % i więcej - ocena 4

85.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści ćwiczeniowe




Treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Wprowadzenie. Organizacja zajęć, cele, literatura, warunki zaliczenia przedmiotu. Potrzeba trzech elementów do utworzenia MA

Zastosowanie automatyzacji do : generowania leadów i popytu, wspierania akcji marketingowych, wspierania procesu sprzedaży, lead gap

Cele programów Lead Nutruing, konwersja leadów.

lead nutruing – podstawowe założenia, etapy i komunikacja w lejku sprzedażowym, zasady oceny i grupowania leadów- segmentacja, zautomatyzowanie lejka- definiowanie kanałów komunikacji


Personalizacja komunikacji, analiza wielokanałowych kampanii lead nutruing

Dane wykorzystywane w MA

Reguły automatyzacji marketingu

Lead nutruing w e-commerce

Projektowanie procesu lead nutruing , zastosowanie MA w praktyce. Zaawansowane możliwości, generowanie leadów, inbound marketing

ROI on- i offline , zasady analityki i analitycy Internetowi.

E-CRM elementy i wdrażanie

Rola MA w organizacji działu marketingu, specjaliści –e- profesionalist pełniący różne funkcje



Literatura:

Literatura podstawowa

D. Deszczka : Lojalny klient XXI wieku. Marketing w praktyce, nr 4.2013

G. Błażewicz+ Algorytmy obsłużą nas lepiej, HBR lub Marketing w praktyce

Biblia e-biznesu One Press 2014

E-marketing PWN Warszawa 2014

P. Majewski :Czas na e-biznes , One Press, Helion, 2010

T. Doligalski: Internet w zarządzaniu wartością klienta,Oficyna Wydawnicza SGH, 2014

M.Dutko, e-Biznes. Poradnik praktyka. Biznes usieciowiony, Wydawnictwo Helion, 2010

M. Zastrożna Google Analytics dla marketingowców, One Press, Gliwice , Helion, 2014

G. Golik-Górecka, Wartość przedsiębiorstwa determinowana relacjami z klientem, w: Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, 2012

G. Golik-Górecka , Wskaźniki marketingowe dla decydentów determinujące wzrost roli marketingu., w: Marketing w obliczu nowych wyzwań rynkowych, red. Wojciech Grzegorczyk, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013

Artykuły wiodących firm rozwijających problematykę MA

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak.


Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena końcowa z przedmiotu

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Esej-40.00 %

Studium przypadku-60.00 %

Ocena końcowa z przedmiotu

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00 % - ocena 2

60.00 % i więcej - ocena 3

70.00 % i więcej - ocena 3,5

75.00 % i więcej - ocena 4

85.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści ćwiczeniowe




Treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Wprowadzenie. Organizacja zajęć, cele, literatura, warunki zaliczenia przedmiotu. Potrzeba trzech elementów do utworzenia MA

Zastosowanie automatyzacji do : generowania leadów i popytu, wspierania akcji marketingowych, wspierania procesu sprzedaży, lead gap

Cele programów Lead Nutruing, konwersja leadów.

lead nutruing – podstawowe założenia, etapy i komunikacja w lejku sprzedażowym, zasady oceny i grupowania leadów- segmentacja, zautomatyzowanie lejka- definiowanie kanałów komunikacji


Personalizacja komunikacji, analiza wielokanałowych kampanii lead nutruing

Dane wykorzystywane w MA

Reguły automatyzacji marketingu

Lead nutruing w e-commerce

Projektowanie procesu lead nutruing , zastosowanie MA w praktyce. Zaawansowane możliwości, generowanie leadów, inbound marketing

ROI on- i offline , zasady analityki i analitycy Internetowi.

E-CRM elementy i wdrażanie

Rola MA w organizacji działu marketingu, specjaliści –e- profesionalist pełniący różne funkcje



Literatura:

Literatura podstawowa

D. Deszczka : Lojalny klient XXI wieku. Marketing w praktyce, nr 4.2013

G. Błażewicz+ Algorytmy obsłużą nas lepiej, HBR lub Marketing w praktyce

Biblia e-biznesu One Press 2014

E-marketing PWN Warszawa 2014

P. Majewski :Czas na e-biznes , One Press, Helion, 2010

T. Doligalski: Internet w zarządzaniu wartością klienta,Oficyna Wydawnicza SGH, 2014

M.Dutko, e-Biznes. Poradnik praktyka. Biznes usieciowiony, Wydawnictwo Helion, 2010

M. Zastrożna Google Analytics dla marketingowców, One Press, Gliwice , Helion, 2014

G. Golik-Górecka, Wartość przedsiębiorstwa determinowana relacjami z klientem, w: Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, 2012

G. Golik-Górecka , Wskaźniki marketingowe dla decydentów determinujące wzrost roli marketingu., w: Marketing w obliczu nowych wyzwań rynkowych, red. Wojciech Grzegorczyk, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013

Artykuły wiodących firm rozwijających problematykę MA

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-0