Marketing Automation i e-CRM
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-ZMAWOZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing Automation i e-CRM |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | niestacjonarne (zaoczne) |
Wymagania wstępne: | Studenci winni posiadać podstawową wiedzę z zakresu podstaw zarządzania, ekonomii oraz podstaw marketingu i informatyki. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przybliżenie współczesnych rozwiązań z zakresu e-biznesu jakim jest System Marketing Automation. Systemy marketing automation pozwalają łączyć marketing e- mailowy ze śledzeniem działań użytkowników na stronach i systemami CRM. Marketing automation oznacza różnicowanie marketingu na poszczególnych etapach procesu kupowania oraz daje szansę na zwiększenie sprzedaży na przypadającą na jednego klienta i uzyskania większej wartości klienta. Dołączyć można do tego systemu e-CRM, który wpływa na utrzymanie klienta, sprzedaż kolejnych produktów, kontrolę sprzedaży i na skuteczność zarządzania relacjami z klientem. Znajomość i umiejętność łączenia najnowszych narzędzi marketingowych jest konieczna do stworzenia strategii działań marketingowych w Internecie. Po zakończeniu zajęć student powinien posiadać wiedzę z zakresu kreowania MA |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Wybiera najlepsze narzędzia elektroniczne i oprogramowanie pod kątem konkretnej sytuacji i zastosowania. Projektuje , konstruuje i stosuje właściwe narzędzia służące e-CRM Wyniera najlepsze narzędzia elektrniczne i oprogramowanie pod kątem konkretnej sytuacji w lejku sprzedażowym wie jak zaprojektować i tworz bazy klientów Umiejętności Konstruuje plan Marketing Automation i wdraża do praktycznych działań Implementuje narzędzia służące pomiarowi konwersji prowadzonych działań marketingowych Projektuje działania promocyjne w Internecie i poza siecią Kompetencje społeczne Konsekwentnie wykonuje poszczególne założenia i etapy przygotowanego planu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Brak. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład monograficzny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena końcowa z przedmiotu ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: Esej-40.00 % Studium przypadku-60.00 % Ocena końcowa z przedmiotu ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00 % - ocena 2 60.00 % i więcej - ocena 3 70.00 % i więcej - ocena 3,5 75.00 % i więcej - ocena 4 85.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Algorytm wyliczania oceny końcowej: 50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści ćwiczeniowe |
|
Treści kształcenia: | Wykład monograficzny Wprowadzenie. Organizacja zajęć, cele, literatura, warunki zaliczenia przedmiotu. Potrzeba trzech elementów do utworzenia MA Zastosowanie automatyzacji do : generowania leadów i popytu, wspierania akcji marketingowych, wspierania procesu sprzedaży, lead gap Cele programów Lead Nutruing, konwersja leadów. lead nutruing – podstawowe założenia, etapy i komunikacja w lejku sprzedażowym, zasady oceny i grupowania leadów- segmentacja, zautomatyzowanie lejka- definiowanie kanałów komunikacji Personalizacja komunikacji, analiza wielokanałowych kampanii lead nutruing Dane wykorzystywane w MA Reguły automatyzacji marketingu Lead nutruing w e-commerce Projektowanie procesu lead nutruing , zastosowanie MA w praktyce. Zaawansowane możliwości, generowanie leadów, inbound marketing ROI on- i offline , zasady analityki i analitycy Internetowi. E-CRM elementy i wdrażanie Rola MA w organizacji działu marketingu, specjaliści –e- profesionalist pełniący różne funkcje |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa D. Deszczka : Lojalny klient XXI wieku. Marketing w praktyce, nr 4.2013 G. Błażewicz+ Algorytmy obsłużą nas lepiej, HBR lub Marketing w praktyce Biblia e-biznesu One Press 2014 E-marketing PWN Warszawa 2014 P. Majewski :Czas na e-biznes , One Press, Helion, 2010 T. Doligalski: Internet w zarządzaniu wartością klienta,Oficyna Wydawnicza SGH, 2014 M.Dutko, e-Biznes. Poradnik praktyka. Biznes usieciowiony, Wydawnictwo Helion, 2010 M. Zastrożna Google Analytics dla marketingowców, One Press, Gliwice , Helion, 2014 G. Golik-Górecka, Wartość przedsiębiorstwa determinowana relacjami z klientem, w: Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, 2012 G. Golik-Górecka , Wskaźniki marketingowe dla decydentów determinujące wzrost roli marketingu., w: Marketing w obliczu nowych wyzwań rynkowych, red. Wojciech Grzegorczyk, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013 Artykuły wiodących firm rozwijających problematykę MA |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Brak. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład monograficzny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena końcowa z przedmiotu ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: Esej-40.00 % Studium przypadku-60.00 % Ocena końcowa z przedmiotu ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00 % - ocena 2 60.00 % i więcej - ocena 3 70.00 % i więcej - ocena 3,5 75.00 % i więcej - ocena 4 85.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Algorytm wyliczania oceny końcowej: 50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści ćwiczeniowe |
|
Treści kształcenia: | Wykład monograficzny Wprowadzenie. Organizacja zajęć, cele, literatura, warunki zaliczenia przedmiotu. Potrzeba trzech elementów do utworzenia MA Zastosowanie automatyzacji do : generowania leadów i popytu, wspierania akcji marketingowych, wspierania procesu sprzedaży, lead gap Cele programów Lead Nutruing, konwersja leadów. lead nutruing – podstawowe założenia, etapy i komunikacja w lejku sprzedażowym, zasady oceny i grupowania leadów- segmentacja, zautomatyzowanie lejka- definiowanie kanałów komunikacji Personalizacja komunikacji, analiza wielokanałowych kampanii lead nutruing Dane wykorzystywane w MA Reguły automatyzacji marketingu Lead nutruing w e-commerce Projektowanie procesu lead nutruing , zastosowanie MA w praktyce. Zaawansowane możliwości, generowanie leadów, inbound marketing ROI on- i offline , zasady analityki i analitycy Internetowi. E-CRM elementy i wdrażanie Rola MA w organizacji działu marketingu, specjaliści –e- profesionalist pełniący różne funkcje |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa D. Deszczka : Lojalny klient XXI wieku. Marketing w praktyce, nr 4.2013 G. Błażewicz+ Algorytmy obsłużą nas lepiej, HBR lub Marketing w praktyce Biblia e-biznesu One Press 2014 E-marketing PWN Warszawa 2014 P. Majewski :Czas na e-biznes , One Press, Helion, 2010 T. Doligalski: Internet w zarządzaniu wartością klienta,Oficyna Wydawnicza SGH, 2014 M.Dutko, e-Biznes. Poradnik praktyka. Biznes usieciowiony, Wydawnictwo Helion, 2010 M. Zastrożna Google Analytics dla marketingowców, One Press, Gliwice , Helion, 2014 G. Golik-Górecka, Wartość przedsiębiorstwa determinowana relacjami z klientem, w: Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, 2012 G. Golik-Górecka , Wskaźniki marketingowe dla decydentów determinujące wzrost roli marketingu., w: Marketing w obliczu nowych wyzwań rynkowych, red. Wojciech Grzegorczyk, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013 Artykuły wiodących firm rozwijających problematykę MA |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.