UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Tourist region

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1400-EM01
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Tourist region
Jednostka: Wydział Nauk Geograficznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Wiedza z zakresu produktu turystycznego, marketingu i zarządzania w turystyce

Skrócony opis:

Wykład dostarcza kompleksową wiedzę na temat co to jest region i region turystyczny, jakim rodzajem regionu jest region turystyczny, jakie są rodzaje regionów turystycznych, określenie kryteriów i celów ich determinacji, istoty regionu turystycznego, związku między regionem turystycznym i przestrzenią turystyczną, typów regionów turystycznych, jak i społeczno - ekonomicznych aspektów regionu turystycznego (zarządzanie i marketing w regionie turystycznym)

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu zajęć student:

Ek. 1 - co to jest region turystyczny i jakie są determinanty jego rozwoju (W01, W02, U01, U03, K06)

Ek. 2 - rozumie istotę miejsce regionu w strukturze społeczno-ekonomicznej obszaru w dobie globalizacji

(W01, U02, K06)

Ek. 3 – zna rodzaje regionów turystycznych (W02, W09, U03, K05);

Ek. 4 – zna strukturę organizacyjno-przestrzenną regionu i sposoby zarządzania nią (W01, W03, U08, K05)

Ek. 5 – może wyznaczyś społeczno-ekonomiczne i przestrzenne elementy rozwoju turystyki w celu zastosowania ich w zarządzaniu regionem (W09, W11, W14, U03, U08, K05, K06)

Ek.6 – wie jak prowadzić działalność związaną z marketingiem regionu turystycznego (W03, W09, U02, K05, K09)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Wiluś
Prowadzący grup: Robert Wiluś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład, ćwiczenie - prezentacja kraju pochodzenia studenta jako regionu turystycznego

Sposoby i kryteria oceniania:

Przygotowanie i zaprezentowanie w formie prezentacji multimedialnej kraju pochodzenia studenta jako regionu turystycznego (ek. 1., ek. 2, ek. 3, ek. 4, ek. 5, ek. 6).

Wymienione metody oceniania pozwalają zweryfikować wszystkie zakładane efekty kształcenia.

Szczegółowe treści kształcenia:

Definicja regionu. Region i regionalizacja a globalizacja. Typy regionów. Region przedmiotowy a region funkcjonalny. Definicja regionu turystycznego. Typy regionów turystycznych. Struktura i funkcjonowanie regionu turystycznego. Atrakcyjność turystyczna regionu turystycznego. Produkt turystyczny regionu turystycznego. Marketing regionu turystycznego. Zarządzanie regionem turystycznym. Charakterystyka wybranych państwa jako regionów turystycznych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Kruczek Z., Zmyślony P., 2010, Regiony turystyczne, wyd. Proksenia

Czasopismo „Turyzm”, t. 13, z. 1, Łódź, 2003

Nawrot Ł., Zmyślony P., 2009, Międzynarodowa konkurencyjność regionu turystycznego, wyd. Proksenia, Kraków

Literatura uzupełniająca:

Kurek W. (red.), 2007, Turystyka, PWN, Warszawa

Gołembski G., 006, Kompedium wiedzy o turystyce, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Wiluś
Prowadzący grup: Robert Wiluś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład, ćwiczenie - prezentacja kraju pochodzenia studenta jako regionu turystycznego

Sposoby i kryteria oceniania:

Przygotowanie i zaprezentowanie w formie prezentacji multimedialnej kraju pochodzenia studenta jako regionu turystycznego (ek. 1., ek. 2, ek. 3, ek. 4, ek. 5, ek. 6).

Wymienione metody oceniania pozwalają zweryfikować wszystkie zakładane efekty kształcenia.

Szczegółowe treści kształcenia:

Definicja regionu. Region i regionalizacja a globalizacja. Typy regionów. Region przedmiotowy a region funkcjonalny. Definicja regionu turystycznego. Typy regionów turystycznych. Struktura i funkcjonowanie regionu turystycznego. Atrakcyjność turystyczna regionu turystycznego. Produkt turystyczny regionu turystycznego. Marketing regionu turystycznego. Zarządzanie regionem turystycznym. Charakterystyka wybranych państwa jako regionów turystycznych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Kruczek Z., Zmyślony P., 2010, Regiony turystyczne, wyd. Proksenia

Czasopismo „Turyzm”, t. 13, z. 1, Łódź, 2003

Nawrot Ł., Zmyślony P., 2009, Międzynarodowa konkurencyjność regionu turystycznego, wyd. Proksenia, Kraków

Literatura uzupełniająca:

Kurek W. (red.), 2007, Turystyka, PWN, Warszawa

Gołembski G., 006, Kompedium wiedzy o turystyce, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-9