Programowanie grafiki komputerowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-DIIB4PGK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Programowanie grafiki komputerowej |
Jednostka: | Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Umiejętność programowania w języku C/C++ na poziomie średnim lub Java Script na poziomie średnim Znajomość biblioteki OpenGl na poziomie średnim lub THREE.JS na poziomie średnim |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest rozszerzenie wiedzy z zakresu programowania grafiki komputerowej w oparciu o bibliotekę OpenGL. Szczególny nacisk położony będzie na tworzenie zaawansowanych efektów graficznych. W szczególności w trakcie zajęć studenci pracować będą w dwuosobowych zespołach programistycznych budując aplikację wykożystującą wektorowe renderowanie 3D. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest rozszerzenie wiedzy z zakresu programowania grafiki komputerowej w oparciu o bibliotekę OpenGL. Szczególny nacisk położony będzie na tworzenie zaawansowanych efektów graficznych. W szczególności w trakcie zajęć studenci pracować będą w dwuosobowych zespołach programistycznych budując aplikację wykożystującą wektorowe renderowanie 3D. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie podstawowych koncepcji i zasad informatyki w szczególności: potrafi tworzyć grafikę 2D i 3D w oparciu o bibliotekę OpenGL rozumie ideę programowania na wiele platform jest w stanie zaproponować własne rozwiązania złożonych problemów numerycznych ma odpowiednią wiedzęniezbędną do modelowania obiektów graficznych Posługuje się językiem matemtyki do opisu grafiki komputerowej ma wiedzę związaną z zagadnieniami graficznej interakcji między człowiekiem a komputerem Umiejętności Potrafi planować własne uczenie się Potrafi znajdować rozwiązania postawionych problemów Potrafi sam się uczyć Potrafi zaprojektować wizualizację wykorzystującą grafikę 3D potrafi korzystać z nor i standardów obowiązujących w projektowaniu grafiki 3D Kompetencje społeczne rozumie potrzebę dokształcania się |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN LI
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Kowalczyk | |
Prowadzący grup: | Paweł Kowalczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LI
ŚR CZ LI
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Kowalczyk | |
Prowadzący grup: | Paweł Kowalczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | brak informacji dodatkowych |
|
Metody dydaktyczne: | Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2 Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda laboratoryjna (eksperymentu) Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Obecność - 20.00% Projekt / Studium przypadku - 80.00% Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 70.00% i więcej - ocena 3,5 80.00% i więcej - ocena 4 90.00% i więcej - ocena 4,5 95.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2 Definicja problemu programistycznego Budowa scenariusza aplikacji Opanowanie interakcji użytkownika z tworzonym oprogramowaniem Budowa modeli do renderingu Tworzenie wstępnej wizualizacji Budowa algorytmów zapewniających interakcję między modelami Opanowanie technik pracy zespołowej podział zadań współdzielenie kodu Opanowanie bardziej zaawansowanych efektów graficznych Wbudowanie w aplikację efektów graficznych Opracowanie front end/GUI aplikacji Testy aplikacji Prezentacja aplikacji |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa OpenGL. Księga eksperta. Richard S. Wright Jr., Benjamin Lipchak Helion Literatura dodatkowa OpenGL. Programowanie gier Kevin Hawkins, Dave Astle Helion Inne materiały dydaktyczne OpenGL – The Red Book http://fly.cc.fer.hr/~unreal/theredbook/ |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN LI
WT ŚR LI
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Kowalczyk | |
Prowadzący grup: | Piotr Olejniczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | brak informacji dodatkowych |
|
Metody dydaktyczne: | Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2 Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda laboratoryjna (eksperymentu) Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Obecność - 20.00% Projekt / Studium przypadku - 80.00% Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 70.00% i więcej - ocena 3,5 80.00% i więcej - ocena 4 90.00% i więcej - ocena 4,5 95.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2 Definicja problemu programistycznego Budowa scenariusza aplikacji Opanowanie interakcji użytkownika z tworzonym oprogramowaniem Budowa modeli do renderingu Tworzenie wstępnej wizualizacji Budowa algorytmów zapewniających interakcję między modelami Opanowanie technik pracy zespołowej podział zadań współdzielenie kodu Opanowanie bardziej zaawansowanych efektów graficznych Wbudowanie w aplikację efektów graficznych Opracowanie front end/GUI aplikacji Testy aplikacji Prezentacja aplikacji |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa OpenGL. Księga eksperta. Richard S. Wright Jr., Benjamin Lipchak Helion Literatura dodatkowa OpenGL. Programowanie gier Kevin Hawkins, Dave Astle Helion Inne materiały dydaktyczne OpenGL – The Red Book http://fly.cc.fer.hr/~unreal/theredbook/ |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LI
PT LI
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Kowalczyk | |
Prowadzący grup: | Paweł Kowalczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | brak informacji dodatkowych |
|
Metody dydaktyczne: | Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2 Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda laboratoryjna (eksperymentu) Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Obecność - 20.00% Projekt / Studium przypadku - 80.00% Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 70.00% i więcej - ocena 3,5 80.00% i więcej - ocena 4 90.00% i więcej - ocena 4,5 95.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2 Definicja problemu programistycznego Budowa scenariusza aplikacji Opanowanie interakcji użytkownika z tworzonym oprogramowaniem Budowa modeli do renderingu Tworzenie wstępnej wizualizacji Budowa algorytmów zapewniających interakcję między modelami Opanowanie technik pracy zespołowej podział zadań współdzielenie kodu Opanowanie bardziej zaawansowanych efektów graficznych Wbudowanie w aplikację efektów graficznych Opracowanie front end/GUI aplikacji Testy aplikacji Prezentacja aplikacji |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa OpenGL. Księga eksperta. Richard S. Wright Jr., Benjamin Lipchak Helion Literatura dodatkowa OpenGL. Programowanie gier Kevin Hawkins, Dave Astle Helion Inne materiały dydaktyczne OpenGL – The Red Book http://fly.cc.fer.hr/~unreal/theredbook/ |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LI
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Kowalczyk | |
Prowadzący grup: | Paweł Kowalczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | brak informacji dodatkowych |
|
Metody dydaktyczne: | Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2 Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda laboratoryjna (eksperymentu) Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Obecność - 20.00% Projekt / Studium przypadku - 80.00% Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 70.00% i więcej - ocena 3,5 80.00% i więcej - ocena 4 90.00% i więcej - ocena 4,5 95.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2 Definicja problemu programistycznego Budowa scenariusza aplikacji Opanowanie interakcji użytkownika z tworzonym oprogramowaniem Budowa modeli do renderingu Tworzenie wstępnej wizualizacji Budowa algorytmów zapewniających interakcję między modelami Opanowanie technik pracy zespołowej podział zadań współdzielenie kodu Opanowanie bardziej zaawansowanych efektów graficznych Wbudowanie w aplikację efektów graficznych Opracowanie front end/GUI aplikacji Testy aplikacji Prezentacja aplikacji |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa OpenGL. Księga eksperta. Richard S. Wright Jr., Benjamin Lipchak Helion Literatura dodatkowa OpenGL. Programowanie gier Kevin Hawkins, Dave Astle Helion Inne materiały dydaktyczne OpenGL – The Red Book http://fly.cc.fer.hr/~unreal/theredbook/ |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LI
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Kowalczyk | |
Prowadzący grup: | Paweł Kowalczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | brak informacji dodatkowych |
|
Metody dydaktyczne: | Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2 Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda laboratoryjna (eksperymentu) Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Obecność - 20.00% Projekt / Studium przypadku - 80.00% Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 70.00% i więcej - ocena 3,5 80.00% i więcej - ocena 4 90.00% i więcej - ocena 4,5 95.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2 Definicja problemu programistycznego Budowa scenariusza aplikacji Opanowanie interakcji użytkownika z tworzonym oprogramowaniem Budowa modeli do renderingu Tworzenie wstępnej wizualizacji Budowa algorytmów zapewniających interakcję między modelami Opanowanie technik pracy zespołowej podział zadań współdzielenie kodu Opanowanie bardziej zaawansowanych efektów graficznych Wbudowanie w aplikację efektów graficznych Opracowanie front end/GUI aplikacji Testy aplikacji Prezentacja aplikacji |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa OpenGL. Księga eksperta. Richard S. Wright Jr., Benjamin Lipchak Helion Literatura dodatkowa OpenGL. Programowanie gier Kevin Hawkins, Dave Astle Helion Inne materiały dydaktyczne OpenGL – The Red Book http://fly.cc.fer.hr/~unreal/theredbook/ |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN LI
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Kowalczyk | |
Prowadzący grup: | Paweł Kowalczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | brak informacji dodatkowych |
|
Metody dydaktyczne: | Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2 Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda laboratoryjna (eksperymentu) Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Obecność - 20.00% Projekt / Studium przypadku - 80.00% Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 70.00% i więcej - ocena 3,5 80.00% i więcej - ocena 4 90.00% i więcej - ocena 4,5 95.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2 Definicja problemu programistycznego Budowa scenariusza aplikacji Opanowanie interakcji użytkownika z tworzonym oprogramowaniem Budowa modeli do renderingu Tworzenie wstępnej wizualizacji Budowa algorytmów zapewniających interakcję między modelami Opanowanie technik pracy zespołowej podział zadań współdzielenie kodu Opanowanie bardziej zaawansowanych efektów graficznych Wbudowanie w aplikację efektów graficznych Opracowanie front end/GUI aplikacji Testy aplikacji Prezentacja aplikacji |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa OpenGL. Księga eksperta. Richard S. Wright Jr., Benjamin Lipchak Helion Literatura dodatkowa OpenGL. Programowanie gier Kevin Hawkins, Dave Astle Helion Inne materiały dydaktyczne OpenGL – The Red Book http://fly.cc.fer.hr/~unreal/theredbook/ |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LI
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Kowalczyk | |
Prowadzący grup: | Paweł Kowalczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.