Przedmioty do rejestracji Logopedia seminaria dyplomowe w Z-18/19 (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Filologiczny)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
Z-17/18 - Semestr zimowy 2017/2018 Z-18/19 - Semestr zimowy 2018/2019 Z-19/20 - Semestr zimowy 2019/2020 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Z-17/18 | Z-18/19 | Z-19/20 | |||||
0100-LLA508 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2017/2018
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Dr n.hum. Magdalena Olempska-Wysocka Doktor nauk humanistycznych, surdopedagog, psycholog, neurologopeda, terapeuta Integracji Sensorycznej, pracownik Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Doradztwa Zawodowego i dla Dzieci z Wadami Rozwojowymi w Łodzi, od ponad 10 lat prowadzi diagnozę i terapię dzieci i młodzieży ze specjalnymi i specyficznymi potrzebami rozwojowymi. Główne zainteresowania naukowe oscylują wokół problematyki zaburzeń mowy i komunikacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością (z uszkodzonym narządem słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, z całościowymi zaburzeniami w rozwoju) a także profilaktyki i terapii logopedycznej. |
|
|||||
0100-LLA511 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2017/2018
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem seminarium jest przygotowanie studentów do samodzielnego przeprowadzenia badań i napisania pracy licencjackiej. Podczas zajęć studenci usystematyzują wiedzę, jaką nabyli podczas studiów, dotyczącą postępowania logopedycznego oraz metodologii stosowanej w logopedii. Studentom zostanie także przekazana wiedza dotycząca wymagań formalnych i językowych stawianych pracy licencjackiej oraz zasad redakcyjnych. |
|
|||||
0100-LLA513 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2017/2018
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Zakładzie Dialektologii Polskiej i Logopedii, neurologopeda. Pracownik Poradni Neurologopedycznej przy Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym im. Wojskowej Akademii Medycznej – Centralny Szpital Weteranów. Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół problematyki zaburzeń mowy i komunikacji towarzyszącym chorobom genetycznym i chorobom o podłożu neurodegradacyjnym, a także afazji. Tematyka seminarium: 1. Zaburzenia mowy o podłożu neurodegradacyjnym. 2. Zaburzenia mowy towarzyszące demencji. 3. Zaburzenia komunikacji językowej – afazja. 4. Zaburzenia komunikacji językowej – dyzartria. |
|
|||||
0100-LLA515 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2018/2019
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Zakładzie Dialektologii Polskiej i Logopedii, wykładowca na studiach podyplomowych Logopedia z Emisją Głosu UŁ, polonistka w Liceum UŁ. Zatrudniona też jako logopeda w przedszkolu. Jej główne zainteresowania badawcze skupiają się wokół profilaktyki logopedycznej, kompetencji językowo-komunikacyjnych dzieci, młodzieży oraz dorosłych, zaburzeń mowy i wymowy dzieci w wieku przedszkolnym, jak również higieny i emisji głosu oraz techniki mówienia. |
|
||||
0100-LLA516 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2017/2018
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Specjalista w dziedzinie audiologii i foniatrii. Adiunkt Kliniki Otolaryngologii, Onkologii Laryngologicznej, Audiologii i Foniatrii Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Praca kliniczna związana jest z obszarem specjalizacji: audiologiczno-foniatrycznej i otolaryngologią. Badania naukowe: leczenie szumów usznych metodą elektrostymulacji narządu słuchu. Proponowana tematyka prac dyplomowych: 1. Uszkodzenie słuchu typu przewodzeniowego lub mieszanego – studium przypadku 2. Asymetryczny niedosłuch odbiorczy w przebiegu nerwiaka nerwu słuchowego – stadium przypadku 3. Szumy uszne – studium przypadku 4. Nagła głuchota – studium przypadku 5. Uraz akustyczny – studium przypadku 6. Głuchota starcza – studium przypadku 7. Badania przesiewowe słuchu u noworodków 8. Czynnościowe zaburzenia głosu – studium przypadku 9. Otoskleroza – studium przypadku 10. Diagnostyka słuchu studentów kierunku Logopedia z Audiologią |
|
|||||
0100-LLA529 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2017/2018
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Zakładzie Dialektologii Polskiej i Logopedii, neurologopeda, terapeuta pedagogiczny, logopeda w przedszkolu i szkole podstawowej. Pracuje z dziećmi w normie intelektualnej, z niepełnosprawnością intelektualną, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, z niedosłuchem. Jej główne zainteresowania badawcze skupiają się wokół profilaktyki logopedycznej, kompetencji językowo-komunikacyjnych dzieci i młodzieży, przesiewowych badań logopedycznych dzieci w wieku przedszkolnym, techniki mówienia, komunikacji alternatywnej, zaburzeń komunikacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. |
|
|||||