Przedmioty w rejestracji Rejestracja na moduły dla I roku DUMAKC L-24/25 01-DUMAKC-L-24/25-M1
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
L-24/25 - Semestr letni 2024/2025 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
L-24/25 | |||||
0100-MAM207M4 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
0100-MAM208M4 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
0100-MAM209M4 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
0100-MAM210M4 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
0100-MAM211M5 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
0100-MAM209M5 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
0100-MAM212M5 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
0100-MAM206M5 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
0100-MAM202M6 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
0100-MAM200M6 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
0100-MAM207M6 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodami analizy narracji audiowizualnych. Kurs koncentruje się na zestawieniu teorii narratologicznych i filmoznawczych z głównymi metodologiami dwudziestowiecznej humanistyki, co stanowi także przygotowanie do praktyki analitycznej. Celem zajęć jest wskazanie inspiracji naukowych i kulturowych, jakie czerpie z różnych obszarów wiedzy współczesna refleksja teoretyczna poświęcona analizie i interpretacji narracji audiowizualnych. Ważnym aspektem zajęć jest włączenie studentów w prace badawcze, nastawienie na innowacyjność w samodzielnym konstruowaniu wstępnych hipotez i ich weryfikowaniu w toku analiz, a następnie przedstawianie własnych badań podczas prezentacji i w formie eseju. |
|
||
0100-MAM208M6 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ostatnich latach trauma, którą pierwotnie zajmowali się przedstawiciele nauk medycznych, oraz psychologii, stała się przedmiotem zainteresowania wielu innych dyscyplin, m. in. literaturoznawstwa, filmoznawstwa, czy kulturoznawstwa. W ramach kursu uczestnicy i uczestniczki zapoznają się z wybranymi teoriami z zakresu badań nad traumą i studiów nad pamięcią. Będą one stanowić zaplecze metodologiczne do refleksji nad traumą w narracjach (audio)wizualnych. Czy i jak narracje o traumach w mediach (audio)wizualnych mogą oddziaływać na dyskurs publiczny, a także na pamięć zbiorową? Na zajęciach analizowane będą zarówno dzieła dotyczące traumy indywidualnej, jak i narracje o traumach historycznych oraz traumach kulturowych, a także posttraumie. Przedmiotem analizy będzie sposób, w jaki koncepcje dotyczące traumy (np. zespół stresu pourazowego (PTSD), wyparcie, trigger, flashback, odgrywanie (acting out), przepracowanie czy wzrost potraumatyczny) dają się przełożyć na język mediów. |
|
||