Przedmioty w rejestracji Rej. na fakultety Z-19/20: DLNMC, DLFL,DLPTW, Tw. Pisanie - studia I stopnia 01-IKW-Z-19/20-B-LIC
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
Z-19/20 - Semestr zimowy 2019/2020 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
Z-19/20 | |||||
0100-IKWB040 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia dedykowane polskiej literaturze, która powstawała w XX i XXI wieku w różnych krajach, do których zawędrowali polscy emigranci, czy to w wyniku historycznych zawieruch czy osobistych wyborów. Przedmiotem analiz będą teksty, które należą do kanonu polskiej literatury (m.in. „Transatlantyk” Witolda Gombrowicza, „Szkice piórkiem” Andrzeja Bobkowskiego, „Emigranci” Sławomira Mrożka), ale też książki, które ukazały się w ostatniej dekadzie. Istotne będzie podejście historyczne i znalezienie odpowiedzi na pytania: jakie było znaczenie środowiska paryskiej „Kultury” i innych instytucji znajdujących się poza krajem dla rozwoju polskiej literatury po 1945 roku? Ale także zastanowienie się, czy Londyn polskiej emigracji powojennej i polski Londyn 2019 mają miejsca wspólne oraz czym jest dziś Dom „Kultury” w Maisons Laffitte? Postaramy się również zdefiniować pojęcia: dipis, emigrant, uchodźca, także w kontekście najbardziej współczesnych wydarzeń. |
|
|||
0100-IKWB045 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest wspólny namysł nad współczesnością i przyszłością filmu sferycznego. W trakcie zajęć rozwinięta zostanie perspektywa długiego trwania praktyk związanych z pojęciem “wirtualnej rzeczywistości”. Omówione zostaną również kluczowe problemy teoretyczno-praktyczne związane z cinematic VR (immersja, interaktywność, narracyjność) oraz technologiczno-ekonomiczna strona tworzenia i dystrybuowania filmów sferycznych. Materiałem badawczym będą historycznie istotne realizacje VR oraz przedsięwzięcia związane z działalnością Laboratorium Nowych Narracji Wizualnych łódzkiej Szkoły Filmowej. |
|
|||
0100-IKWB044 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest przygotowanie studentów do analizy i interpretacji oraz tworzenia (i popularyzacji) literackich narracji lokacyjnych. Założony efekt kursu to przygotowanie (w ramach semestralnego „laboratorium”) kilku projektów e-literackich. W szerszym kontekście zajęcia są zorientowane na przybliżenie uczestnikom relacji między sztuką słowa a nowymi mediami oraz zapoznanie ich z podstawowymi problemami, jakie pojawiają się przy rozpatrywaniu nowej przestrzeni funkcjonowania literatury. Punktem wyjścia do prowadzonych w obrębie kursu działań będzie kategoria „laboratorium”, redefiniująca warsztat artysty e-literata oraz badacza cyfrowej piśmienności. Do rozważań o charakterze teoretycznym poprowadzą uczestników eksperymenty z medium, własne próby twórcze – nowe formy literackie będą przede wszystkim „testowane” w (nie wyłącznie analityczno-interpretacyjnej) praktyce. W czasie pracy nad projektami ważny będzie również namysł nad tradycją, z której wyrosła e-literatura. |
|
|||
0100-IKWB049 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przybliżenie historii filmowych reprezentacji ciał niemieszczących się w normie określającej powszechnie akceptowane wygląd oraz funkcje ciała. Przedmiotem refleksji będą filmowe postaci o ciałach definiowanych jako: niesprawne, uszkodzone, brzydkie czy monstrualne. Szczegółowo omówione zostaną przemiany sposobów przedstawiania fizycznych nieprawidłowości – od wczesnych pokazów atrakcji przywołujących atmosferę cyrkowych kuriozów do współczesnych, sentymentalnych i afirmatywnych ujęć. Nacisk zostanie położony na wizualną konstrukcję anormalnego ciała, tekstualne środki stylistyczne oraz estetyczną stronę fizycznych anomalii. Dyskusje osadzone zostaną w szerszych kontekstach kulturowych dyskursów niepełnosprawności, kanonicznych koncepcji naznaczania społecznego czy związków kina z XIX-wiecznymi widowiskami „ludzkich osobliwości”. |
|
|||
0100-IKWB046 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest prezentacja wiedzy na temat historycznie zmiennej i historycznie różnie postrzeganej relacji literatury ze sztukami wizualnymi. Prezentuje zmienne miejsce literatury w hierarchii komunikacyjnej funkcjonującej w kulturze różnych epok. Prezentuje konkretne przykłady odniesień między literaturą a sztukami wizualnymi. Ma to skłonić studentów do samodzielnej refleksji nad miejscem literatury w kulturze współczesnej |
|
|||
0100-IKWB041 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest usystematyzowanie strategii prezentowania miejskiej przestrzeni Paryża w wybranych nurtach filmowych oraz paradygmatach autorskich. Studenci zostaną zapoznani z historycznym oraz bieżącym stanem dziedziny badań nad przestrzenią miejską – ze szczególnym uwzględnieniem koncepcji miasta generycznego (generic city), którą wprowadził do dyskursu naukowego holenderski architekt Rem Koolhaas. Jako materiał badawczy posłuży szeroki korpus filmów zrealizowanych przez reżyserów europejskich (w szczególności francuskich, m.in. Jacques Audiard, Luc Besson, Jean Pierre Jeunet, Cédric Klapisch), arabskich (m.in. Merzak Allouache, Rachid Bouchareb, Abdellatif Kechiche) i amerykańskich (m.in. Woody Allen, Richard Linklater, Baz Luhrmann). |
|
|||
0100-IKWB043 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
0100-IKWB039 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia poświęcone są prezentacji i dyskusji wybranych konceptów teoretycznych i zjawisk dramatyczno-teatralnych współczesnej kultury, symptomatycznych dla refleksji humanistycznej rozważającej relacje i wzajemne uwarunkowania modernizmu i postmodernizmu. Prezentacja, konfrontacja i interpretacja przemiany paradygmatów estetycznych współczesnej kultury: modernizmu i postmodernizmu na przykładzie kilkunastu wybranych zjawisk z obszaru europejskiego dramatu, teatru i sztuk performatywnych. |
|
|||
0100-IKWB048 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
0100-IKWB047 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest prezentacja i analiza sposobów wykorzystania nowych mediów w sztukach performatywnych oraz analiza szerszych (metodologicznych, estetycznych, społecznych) konsekwencji – ich wpływu na sposób konstruowania komunikacji teatralnej i przekształceń kulturowych. Zakres tematyczny obejmuje twórczość artystów i zespołów polskich, europejskich i amerykańskich, prezentowaną aspektowo jako odzwierciedlenie znaczących zjawisk estetycznych, społecznych, politycznych etc. |
|
|||
0100-IKWB038 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
0100-IKWB042 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||