UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedmioty w rejestracji Kulturoznawstwo I st. II rok w L-18/19 - rejestracja na moduły wybieralne 01-KULT-L18/19-M-2L

Lista uwzględnia również te przedmioty, które są chwilowo wyłączone z rejestracji (ale były lub będą uwzględnione w innych jej turach).
Filtry
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do dodatkowych opcji

Konkretniej - pokazuj tylko te przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.

Dodatkowo pokazywane są również te przedmioty, na które jesteś już zarejestrowany (lub składałeś prośbę o zarejestrowanie).

Pokaż tylko przedmioty z wybranej grupy: Boldem są napisane grupy przedmiotów zawierające przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.
Jeśli chcesz zmienić te ustawienia na stałe, edytuj swoje preferencje w menu Mój USOSweb.
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
niedostępny (zaloguj się!) - nie jesteś zalogowany
niedostępny - aktualnie nie możesz się rejestrować
zarejestruj - możesz się zarejestrować
wyrejestruj - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
prośba - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
zarejestrowany - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.

L-18/19 - Semestr letni 2018/2019
(zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne)
Opcje
L-18/19
0100-KLAM410
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2018/2019
  • Ćwiczenia konwersatoryjne - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zajęcia mają na celu podkreślenie rangi badań nad kulturą filmową o charakterze lokalnym. W przypadku Łodzi historia jej „filmowości” – obejmująca praktyki kultury produkcji (tradycja wytwórni filmowych), edukacji (Szkoła Filmowa) oraz widowni (kina) – ma szczególne znaczenie dla pamięci i historii regionalnej.

Strona przedmiotu
0100-KLAM409
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2018/2019
  • Ćwiczenia konwersatoryjne - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Luka czy też nieobecność ważnych dla pamięci zbiorowej postaci i faktów, należy do istotnych tematów debaty publicznej ostatnich lat w różnych krajach, także w Polsce. (Nie)pamięć pewnych wydarzeń jest najczęściej wynikiem planowych działań władz bądź środowisk, które manipulują zbiorową pamięcią. Podczas zajęć studenci poznają podstawowe terminy dotyczące pamięci (pamięć zbiorowa, kulturowa, indywidualna, post-pamięć, miejsca pamięci, itd.), mechanizmy zbiorowego pamiętania i zapominania, a przede wszystkim spróbują przyjrzeć się kilku polskim dyskusjom dotyczącym przeszłości. Przedmiotem głębszej refleksji będą tematy dotyczące aktualnej polityki historycznej i debaty wokół upamiętniania przeszłości. Zwrócimy uwagę, w jaki sposób przeszłość była i jest pokazywana, a co w tym dyskursie jest pomijane.

Strona przedmiotu
0100-KLAM407
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2018/2019
  • Ćwiczenia konwersatoryjne - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Kurs wprowadza studentów w zagadnienia intertekstualnych oraz intersemiotycznych związków między tekstami, przy czym akcent będzie położony na doskonalenie umiejętności analityczno-interpretacyjnych. W trakcie zajęć szczegółowej analizie zostaną poddane różnomedialne teksty kultury (książki, filmy, gry, spektakle) będące egzemplifikacjami „przepisywania” tekstu między mediami. Omówione zostaną relacje między: malarstwem a literaturą i filmem, fotografią a literaturą, literaturą a filmem, literaturą a tańcem, literaturą a grami. Dopełnieniem rozważań będzie skupienie się na twórczym przepisywaniu tej samej opowieści w obrębie jednego medium. Analizie poddana zostanie m.in. twórczość: J. Dehnela, C. Saury, M. Atwood oraz zagadnienia takie jak np.: ekfraza, grywalna adaptacja kanonu dzieł literackich, adaptacja filmowa, popularność postaci Carmen czy malarstwa Hoppera w kulturze.

Strona przedmiotu
0100-KLAM408
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2018/2019
  • Ćwiczenia konwersatoryjne - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
0100-KLAM401
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2018/2019
  • Ćwiczenia konwersatoryjne - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
0100-KLAM400
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2018/2019
  • Ćwiczenia konwersatoryjne - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Mianem Wielkiej Awangardy określa się zwykle istniejące w latach dziesiątych i dwudziestych XX w. nurty artystyczne, wyrosłe ze sprzeciwu wobec tradycji estetycznych, ale też z akceptacji rewolucyjnych światopoglądów drugiej połowy wieku XIX. Radykalne w swych programach oraz próbach ich twórczych i społeczno-kulturowych urzeczywistnień nie przetrwały swego „heroicznego” okresu, upadały lub ewoluowały, a kres ich „wielkości” łączy się często z przekonaniem o utopijnym charakterze ich postulatów: społecznych i estetycznych. Jeśli mimo to Wielka Awangarda oddziałała w sposób bezdyskusyjny na sztukę późniejszą, to warto zapoznać się z owymi „wielkimi marzeniami”, by lepiej zrozumieć twórczość kolejnych artystycznych awangard.

Strona przedmiotu
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-0