Przedmioty w rejestracji Przedmioty do wyboru - Matematyka I stopnia - ZIMA/LATO 2021/22, WMiI 11-DLM__21/22
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
Z-21/22 - Semestr zimowy 2021/2022 L-21/22 - Semestr letni 2021/2022 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Z-21/22 | L-21/22 | |||||
1100-DD0LWM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs obejmuje elementarną teorię dyskretnych układów dynamicznych, w tym klasyfikację orbit dla odwzorowań jednej zmiennej oraz punktów krytycznych, symbolikę dynamiczną oraz definicję odwzorowania chaotycznego. Omówione zostaną podstawowe metody rachunkowe i graficzne pozwalające badać dyskretne układy dynamiczne (w tym: rysowanie portretów fazowych, wykorzystanie twierdzenia o punkcie stałym, sprawdzanie hiperboliczności punktów stałych, itp) na podstawie wybranych odwzorowań (w tym: odwzorowania logistycznego, odwzorowania namiotowego, przesunięcia), twierdzenie Sharkowskiego. |
|
|||
1100-ETMN0LNM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu studenci zostaną zapoznani z miarą Jordana, związkiem między miarą Jordana, a całkowalnością funkcji w sensie Riemanna. Przykłady zbiorów niemierzalnych w sensie Jordana pokażą motywację wprowadzenia miary Lebesque’a. Możliwość rozszerzenia miary Lebesque’a pozwoli mierzyć klasyczne zbiory niemierzalne w sensie Lebesque’a. |
|
|||
1100-ETR0LMI | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Teoria reprezentacji grup, to teoria o niezwykłej prostocie, harmonii i pięknie, przenikająca swym promieniowaniem do wielu dziedzin matematyki współczesnej, fizyki, chemii i innych nauk. Kurs zawiera podstawy teorii reprezentacji grup skończonych Istotne fakty osiąga się w prosty, elementarny sposób, wykorzystując w zasadzie wiedzę z podstawowego kursu algebry liniowej z geometrią. Celem kursu jest zapoznanie uczestników z podstawowymi rezultatami teorii, a także omówienie zastosowań. Uczestnicy otrzymają materiały pomocnicze w formie skryptu i zbioru zadań. Lit: -Kimaczyńska A, Pierzchalski, Reprezentacje grup skończonych i zwartych–zbiór ćwiczeń, wersja elektroniczna -Kostrykin A. I.,Wstęp do algebry,PWN,1984 -Pierzchalski A.,Reprezentacje grup skończonych i zwartych - skrypt, wersja elektroniczna. -Serre J-P.,Linear representations of finite groups,Springer,1977, |
|
|||
1100-KOEM0LNM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do rozumienia różnych celów kontroli i oceny wiedzy uczniów i zbudowania umiejętności wykorzystania tej wiedzy do budowania składowych kontroli wiedzy i oceniania uczniów. |
|
|||
1100-BM0LFM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
MATEMATYKA BANKOWA Celem przedmiotu jest zaznajomienie studenta z podstawowymi pojęciami z zakresu bankowości i finansów. Przedstawione są różne produkty bankowe oraz metody wyliczenia ich wartości. |
|
|||
1100-MWI0LNM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studentów do zagadnień matematycznych wykorzystywanych we współczesnej informatyce, zdobycie umiejętności specyfikacji zadań algorytmicznych oraz zapoznanie się z podstawowymi technikami algorytmicznymi i sposobami zapisu algorytmów. |
|
|||
1100-ZA2LWM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest pogłębienie znajomości podstawowych pojęć z zakresu rachunku prawdopodobieństwa stosowanych w problemach aktuarialnych. Studenci zapoznani zostaną z metodami sprawnego i efektywnego rozwiązywania przykładowych zadań z państwowych egzaminów aktuarialnych. |
|
|||
1100-RP2LFM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przedstawienie na wyższym poziomie podstawowych zagadnień teorii prawdopodobieństwa takich jak pojęcie wektora losowego, zbieżność stochastyczna i z prawdopodobieństwem jeden, prawa wielkich liczb, słaba zbieżność rozkładów, funkcje charakterystyczne, twierdzenia graniczne. |
|
|||
1100-RF0LWM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem realizacji przedmiotu jest wdrożenie studentów do wyceny typowych pozycji bilansowych i pomiaru wyniku finansowego przedsiębiorstwa oraz do sporządzania sprawozdań finansowych zgodnie z polskim prawem bilansowym. Podczas zajęć jest omawiana zawartość poszczególnych pozycji sprawozdań finansowych i powiązania między nimi, a także zasady ich sporządzania. |
|
|||
1100-GE0OMF | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z tradycyjnymi metodami analizy teorii gier i zastosowaniem ich do takich nauk jak: antropologia, biologia, filozofia, psychologia, socjologia, informatyka i w szczególności ekonomia i nauki pokrewne. |
|
|||
1100-TLAT0LNM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest uzupełnienie wiadomości wyniesionych ze szkoły (liczenie przedmiotów, wykonywanie działań arytmetycznych, teoria podzielności w liczbach całkowitych, rozwiązywalność równań w liczbach całkowitych) wiadomościami teoretycznymi, usystematyzowanie pojęć i reguł obowiązujących w arytmetyce i elementarnej teorii liczb. Przedmiot daje głębsze spojrzenie na liczby oraz daje narzędzia do przyszłej pracy dydaktycznej. |
|
|||
1100-TPS0LNM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Jednym z podstawowych zagadnień stawianych przed dziećmi i młodzieżą w procesie nauczania matematyki jest rozwiązanie równań. Warto zauważyć, iż pierwszym zatem i podstawowym pytaniem jakie w tym kontekście zadaje nauczyciel uczniowi jest pytanie: „Czy równanie ma rozwiązanie?”. Choć jest to fakt mało intuicyjny, jednak prawdziwa jest teza, że to zasadnicze pytanie, stało się podstawowym zagadnieniem, które przyczyniło się do powstania i rozwoju teorii punktu stałego. Co istotne, uzyskanie negatywnej odpowiedzi na to pytanie, zamyka w zasadzie rozumowanie. Jednakże, w sytuacji, gdy odpowiedź jest twierdząca pojawiają się kolejne istotne pytania: „Jak wiele jest rozwiązań?”, „Czy da się przybliżyć owe rozwiązanie lub rozwiązania?”, w szczególności: „Czy powiedzie się próba konstrukcji rozwiązania?”. Celem przedmiotu będzie pokazanie użyteczności twierdzenia Banacha, jak również omówienie najważniejszych uogólnień powyższej zasady. |
|
|||
1100-WTF0LNM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem tego przedmiotu jest poszerzenie wiedzy studenta w zakresie teorii funkcji, w szczególności fragmentu wiedzy z teorii funkcji rzeczywistych, obejmującego własności związane z ciągłością i różniczkowalnością funkcji monotonicznych, funkcji o wahaniu skończonym i funkcji absolutnie ciągłych. Ponadto w ramach tego przedmiotu student powinien poznać różne rodzaje ciągłości i związki między nimi, oraz przykłady funkcji posiadających inne własności, jak na przykład własność Darboux, własność Świątkowskiego i własność Baire`a. Wiedza studenta powinna być poszerzona o pojęcie funkcji holomorficznej. Celem tego przedmiotu jest także zapoznanie studenta ze współczesnymi kierunkami badań w analizie rzeczywistej. |
|
|||