UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedmioty w rejestracji Przedmioty do wyboru - Matematyka I stopnia - ZIMA/LATO 2021/22, WMiI 11-DLM__21/22

Lista uwzględnia również te przedmioty, które są chwilowo wyłączone z rejestracji (ale były lub będą uwzględnione w innych jej turach).
Filtry
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do dodatkowych opcji

Konkretniej - pokazuj tylko te przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.

Dodatkowo pokazywane są również te przedmioty, na które jesteś już zarejestrowany (lub składałeś prośbę o zarejestrowanie).

Pokaż tylko przedmioty z wybranej grupy: Boldem są napisane grupy przedmiotów zawierające przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.
Jeśli chcesz zmienić te ustawienia na stałe, edytuj swoje preferencje w menu Mój USOSweb.
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
niedostępny (zaloguj się!) - nie jesteś zalogowany
niedostępny - aktualnie nie możesz się rejestrować
zarejestruj - możesz się zarejestrować
wyrejestruj - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
prośba - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
zarejestrowany - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.

Z-21/22 - Semestr zimowy 2021/2022
L-21/22 - Semestr letni 2021/2022
(zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne)
Opcje
Z-21/22 L-21/22
1100-DD0LWM brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
  • Ćwiczenia konwersatoryjne - 14 godzin
  • Wykład - 14 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Kurs obejmuje elementarną teorię dyskretnych układów dynamicznych, w tym klasyfikację orbit dla odwzorowań jednej zmiennej oraz punktów krytycznych, symbolikę dynamiczną oraz definicję odwzorowania chaotycznego. Omówione zostaną podstawowe metody rachunkowe i graficzne pozwalające badać dyskretne układy dynamiczne (w tym: rysowanie portretów fazowych, wykorzystanie twierdzenia o punkcie stałym, sprawdzanie hiperboliczności punktów stałych, itp) na podstawie wybranych odwzorowań (w tym: odwzorowania logistycznego, odwzorowania namiotowego, przesunięcia), twierdzenie Sharkowskiego.

Strona przedmiotu
1100-ETMN0LNM brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
  • Ćwiczenia konwersatoryjne - 21 godzin
  • Wykład - 7 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

W ramach przedmiotu studenci zostaną zapoznani z miarą Jordana, związkiem między miarą Jordana, a całkowalnością funkcji w sensie Riemanna. Przykłady zbiorów niemierzalnych w sensie Jordana pokażą motywację wprowadzenia miary Lebesque’a. Możliwość rozszerzenia miary Lebesque’a pozwoli mierzyć klasyczne zbiory niemierzalne w sensie Lebesque’a.

Strona przedmiotu
1100-ETR0LMI brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
  • Ćwiczenia konwersatoryjne - 28 godzin
  • Wykład - 28 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Teoria reprezentacji grup, to teoria o niezwykłej prostocie, harmonii i pięknie, przenikająca swym promieniowaniem do wielu dziedzin matematyki współczesnej, fizyki, chemii i innych nauk.

Kurs zawiera podstawy teorii reprezentacji grup skończonych

Istotne fakty osiąga się w prosty, elementarny sposób, wykorzystując w zasadzie wiedzę z podstawowego kursu algebry liniowej z geometrią.

Celem kursu jest zapoznanie uczestników z podstawowymi rezultatami teorii, a także omówienie zastosowań.

Uczestnicy otrzymają materiały pomocnicze w formie skryptu i zbioru zadań.

Lit:

-Kimaczyńska A, Pierzchalski, Reprezentacje grup skończonych i zwartych–zbiór ćwiczeń, wersja elektroniczna

-Kostrykin A. I.,Wstęp do algebry,PWN,1984

-Pierzchalski A.,Reprezentacje grup skończonych i zwartych - skrypt, wersja elektroniczna.

-Serre J-P.,Linear representations of finite groups,Springer,1977,

Strona przedmiotu
1100-KOEM0LNM brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
  • Ćwiczenia konwersatoryjne - 14 godzin
  • Wykład - 14 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do rozumienia różnych celów kontroli i oceny wiedzy uczniów i zbudowania umiejętności wykorzystania tej wiedzy do budowania składowych kontroli wiedzy i oceniania uczniów.

Strona przedmiotu
1100-BM0LFM brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
  • Ćwiczenia konwersatoryjne - 56 godzin
  • Wykład - 28 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

MATEMATYKA BANKOWA

Celem przedmiotu jest zaznajomienie studenta z podstawowymi pojęciami z zakresu bankowości i finansów. Przedstawione są różne produkty bankowe oraz metody wyliczenia ich wartości.

Strona przedmiotu
1100-MWI0LNM brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
  • Ćwiczenia informatyczne - 14 godzin
  • Ćwiczenia konwersatoryjne - 14 godzin
  • Wykład - 14 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem przedmiotu jest wprowadzenie studentów do zagadnień matematycznych wykorzystywanych we współczesnej informatyce, zdobycie umiejętności specyfikacji zadań algorytmicznych oraz zapoznanie się z podstawowymi technikami algorytmicznymi i sposobami zapisu algorytmów.

Strona przedmiotu
1100-ZA2LWM brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
  • Ćwiczenia konwersatoryjne - 28 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem przedmiotu jest pogłębienie znajomości podstawowych pojęć z zakresu rachunku prawdopodobieństwa stosowanych w problemach aktuarialnych. Studenci zapoznani zostaną z metodami sprawnego i efektywnego rozwiązywania przykładowych zadań z państwowych egzaminów aktuarialnych.

Strona przedmiotu
1100-RP2LFM brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
  • Ćwiczenia konwersatoryjne - 28 godzin
  • Wykład - 28 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem przedmiotu jest przedstawienie na wyższym poziomie podstawowych zagadnień teorii prawdopodobieństwa takich jak pojęcie wektora losowego, zbieżność stochastyczna i z prawdopodobieństwem jeden, prawa wielkich liczb, słaba zbieżność rozkładów, funkcje charakterystyczne, twierdzenia graniczne.

Strona przedmiotu
1100-RF0LWM brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
  • Ćwiczenia konwersatoryjne - 28 godzin
  • Wykład - 14 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem realizacji przedmiotu jest wdrożenie studentów do wyceny typowych pozycji bilansowych i pomiaru wyniku finansowego przedsiębiorstwa oraz do sporządzania sprawozdań finansowych zgodnie z polskim prawem bilansowym.

Podczas zajęć jest omawiana zawartość poszczególnych pozycji sprawozdań finansowych i powiązania między nimi, a także zasady ich sporządzania.

Strona przedmiotu
1100-GE0OMF brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
  • Ćwiczenia konwersatoryjne - 28 godzin
  • Wykład - 28 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z tradycyjnymi metodami analizy teorii gier i zastosowaniem ich do takich nauk jak: antropologia, biologia, filozofia, psychologia, socjologia, informatyka i w szczególności ekonomia i nauki pokrewne.

Strona przedmiotu
1100-TLAT0LNM brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
  • Ćwiczenia konwersatoryjne - 28 godzin
  • Wykład - 14 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem przedmiotu jest uzupełnienie wiadomości wyniesionych ze szkoły (liczenie przedmiotów, wykonywanie działań arytmetycznych, teoria podzielności w liczbach całkowitych, rozwiązywalność równań w liczbach całkowitych) wiadomościami teoretycznymi, usystematyzowanie pojęć i reguł obowiązujących w arytmetyce i elementarnej teorii liczb. Przedmiot daje głębsze spojrzenie na liczby oraz daje narzędzia do przyszłej pracy dydaktycznej.

Strona przedmiotu
1100-TPS0LNM brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
  • Ćwiczenia konwersatoryjne - 28 godzin
  • Wykład - 14 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Jednym z podstawowych zagadnień stawianych przed dziećmi i młodzieżą w procesie nauczania matematyki jest rozwiązanie równań. Warto zauważyć, iż pierwszym zatem i podstawowym pytaniem jakie w tym kontekście zadaje nauczyciel uczniowi jest pytanie: „Czy równanie ma rozwiązanie?”.

Choć jest to fakt mało intuicyjny, jednak prawdziwa jest teza, że to zasadnicze pytanie, stało się podstawowym zagadnieniem, które przyczyniło się do powstania i rozwoju teorii punktu stałego. Co istotne, uzyskanie negatywnej odpowiedzi na to pytanie, zamyka w zasadzie rozumowanie. Jednakże, w sytuacji, gdy odpowiedź jest twierdząca pojawiają się kolejne istotne pytania: „Jak wiele jest rozwiązań?”, „Czy da się przybliżyć owe rozwiązanie lub rozwiązania?”, w szczególności: „Czy powiedzie się próba konstrukcji rozwiązania?”.

Celem przedmiotu będzie pokazanie użyteczności twierdzenia Banacha, jak również omówienie najważniejszych uogólnień powyższej zasady.

Strona przedmiotu
1100-WTF0LNM brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
  • Ćwiczenia konwersatoryjne - 28 godzin
  • Wykład - 14 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem tego przedmiotu jest poszerzenie wiedzy studenta w zakresie teorii funkcji, w szczególności fragmentu wiedzy z teorii funkcji rzeczywistych, obejmującego własności związane z ciągłością i różniczkowalnością funkcji monotonicznych, funkcji o wahaniu skończonym i funkcji absolutnie ciągłych. Ponadto w ramach tego przedmiotu student powinien poznać różne rodzaje ciągłości i związki między nimi, oraz przykłady funkcji posiadających inne własności, jak na przykład własność Darboux, własność Świątkowskiego i własność Baire`a. Wiedza studenta powinna być poszerzona o pojęcie funkcji holomorficznej. Celem tego przedmiotu jest także zapoznanie studenta ze współczesnymi kierunkami badań w analizie rzeczywistej.

Strona przedmiotu
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-0