Przedmioty w rejestracji Przedmioty do wyboru - Matematyka II stopnia - ZIMA/LATO 2020/21, WMiI 11-DUM__20/21
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
Z-20/21 - Semestr zimowy 2020/2021 L-20/21 - Semestr letni 2020/2021 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Z-20/21 | L-20/21 | |||||
1100-AT0UWM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest uzupełnienie wiadomości wyniesionych ze szkoły (liczenie przedmiotów, wykonywanie działań arytmetycznych) wiadomościami teoretycznymi, usystematyzowanie pojęć i reguł obowiązujących w arytmetyce. Przedmiot daje głębsze spojrzenie na liczby oraz daje narzędzia do przyszłej pracy dydaktycznej. |
|
|||
1100-GDWDUM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Skonczenie generowane i skończenie prezentowane grupy. Dzialania grup. Postawowe pojecia geometrycznej teorii group. 2. Grupy jako obiekty geometryczne. 3. Przestrzenie i grupy hiperboliczne w sensie Gromova. 4. Grupy ze średnia, ich wlasności geometryczne i dynamiczne. 5. Dynamika grup homeomorfizmów. 6. Teoria ergodyczna skończenie generowanych grup. 7. Paradoksalne rozkłady grup. |
|
|||
1100-GR0UWM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedstawimy podstawy geometrii riemannowskiej (koneksja Levi-Civita, krzywizna sekcyjna, krzywizna Ricciego, krzywizna skalarna). Omówimy pojęcia linii geodezyjnych, punktów sprzężonych, pól Jacobiego, formy indeksowej itp. Przedstawimy kilka twierdzeń o charakterze globalnym (Hadamarda, Meyersa, Morse\'a-Schoenberga, Raucha itp.) Omówimy szczególne przypadki rozmaitości o stałej krzywiźnie, przestrzeni jednorodnych i symetrycznych. |
|
|||
1100-GTWDUM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest możliwie szerokie zapoznanie słuchaczy z nowoczesnymi metodami stosowania algebry w geometrii i topologii, a także metodami geometryczno-topologicznymi stosowanymi w algebrze. |
|
|||
1100-IF0OWM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przedstawienie podstawowej wiedzy o instrumentach pochodnych. Główne zagadnienia to: struktura terminowa stóp procentowych, wycena instrumentów, analiza wrażliwości (greckie litery). Rozważania dotyczą różnych aspektów konstruowania portfela złożonego z wielu instrumentów: dopasowania aktywów zabezpieczających przyszłe zobowiązania, immunizacji ze względu na zmiany stóp procentowych, pomiaru i optymalizacji ryzyka, strategii hedgingowych |
|
|||
1100-MM0DUM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi modelami matematycznymi opisującymi rozwój wybranych populacji oraz modelami dotyczącymi pewny zjawisk ekonomicznych. Szczególny nacis zostanie położony na dyskusję własności rożwiązań rozważanych modeli. |
|
|||
1100-MEWDUM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi modelami matematycznymi opisującymi wybrane problemy biologiczne oraz procesy ekonomiczne. Analiza omawianych zagadnień związana będzie z wykorzystaniem narzędzi jakościowej teorii równań różniczkowych oraz matematyki dyskretnej. |
|
|||
1100-MOWDUM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi zadaniami optymalizacji, które rozszerzają zagadnienia optymalizacyjne omawiane w szkole ponadpodstawowej. |
|
|||
1100-OR0UFM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przedstawienie modeli probabilistycznych służących do oszacowania ryzyka, jakie ponosi bank przy udzielaniu wielu kredytów. Istotnym problemem jest tutaj uwzględnienie zależności pomiędzy przypadkami niewypłacalności różnych dłużników. Omówione będą głównie dwa modele: CreditMetrics i CreditRisk+. |
|
|||
1100-PT0UWM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z transformatą Laplace'a i Fouriera oraz ich zastosowaniami do rozwiązywania równań różniczkowych, całkowych i różniczkowo-całkowych |
|
|||
1100-EM0LMZ | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: Celem wykładu jest zaznajomienie studenta z metodami matematycznymi stosowanymi w ekonomii. |
|
|||
1100-MM0OMM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi metodami stosowanymi w modelowaniu matematycznym. Omawiane będą przykłady modeli w fizyce, chemii,biologii i medycynie. Przeprowadzona zostanie analiza dynamiczna wybranych modeli klasycznych. |
|
|||
1100-TS0UWM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawami teorii sterowania optymalnego układami opisanymi przez zwyczajne równania różniczkowe, a mianowicie - sterowalnością układów zwyczajnych (zasada bang-bang) - sterowaniem czaso-optymalnym układami liniowymi - istnieniem sterowań optymalnych w specjalnych klasach sterowań - warunkami koniecznymi optymalności (zasada maksimum Pontriagina) Uzyskane wyniki ilustrowane będą m.in. na przykładzie modelu "pojazdu odrzutowego" i wahadła. |
|
|||
1100-RC0UFM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs obejmuje klasyczne omówienie równań różniczkowych cząstkowych liniowych pierwszego rzędu oraz trzech najważniejszych równań różniczkowych drugiego rzędu: równania falowego, równania ciepła i równania Laplace'a. W ramach wykładu prezentowane są również pewne elementy teorii dotyczącej słabych rozwiązań. Ćwiczenia poświęcone są praktycznym metodom rozwiązywania konkretnych zagadnień i stanowią uzupełnienie wykładu. |
|
|||
1100-SA0DUM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest rozszerzenie podstawowej wiedzy i umiejętności studenta związanej ze statystyką matematyczną, między innymi zapoznanie go z modelami liniowymi w statystyce i z elementami statystyki bayesowskiej. Celem przedmiotu jest również rozszerzenie umiejętności przydatnych podczas rozwiązywania zadań z egzaminów aktuarialnych. |
|
|||
1100-SA2UWM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest rozszerzenie podstawowej wiedzy i umiejętności studenta związanej ze statystyką matematyczną, między innymi zapoznanie go ze statystykami porządkowymi oraz z elementami teorii decyzji statystycznych. Celem przedmiotu jest również rozszerzenie umiejętności przydatnych podczas rozwiązywania zadań z egzaminów aktuarialnych. Przedmiot może być traktowany jako kontynuacja przedmiotu "Statystyka aktuarialna" lub jako oddzielny przedmiot (treści obu przedmiotów są niezależne). |
|
|||
1100-TF0LWM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Funkcje harmoniczne stanowią ważne narzędzie w wielu działach matematyki i fizyki. Funkcje te będące rozwiązaniem równania Lapalce'a pojawiają sie zarówno w analizie matematyczynej rzeczywistej i zespolonej, geometrii różniczkowej, analizie harmonicznej, równaniach różniczkowych cząstkowych, czy szeroko pojętej teroii stabilności. Celem zajęć jest wprowadzenie podstaw teorii funkcji hamornicznych w sposób umożliwiający studentom zapoznainie się z rolą jaka teoria ta odgrywa w różnych gałęziach matematyki. |
|
|||
1100-UDWDUM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Teorię układów dynamicznych można rozumieć jako geometryczną teorię równań różniczkowych zwyczajnych. Na tych zajęciach skupimy się na aspekcie topologicznym tej teorii. Omówimy takie podstawowe pojęcia jak: orbity, zbiory graniczne, zbiory niezmiennicze (w tym: minimalne). Wprowadzimy pojęcie entropii topologicznej i omówimy niektóre sposoby jej obliczania (czy: szacowania). Omawiane pojęcia zilustrujemy przykładami układów na odcinku jednostkowym i okręgu oraz przykładami układów liniowych w skończenie wymiarowej przestrzeni liniowej i na torusach niskiego wymiaru. Omówimy też wybrane własności tzw. „shiftu” (jedno- i dwustronnego). |
|
|||
1100-OK0UWM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot bada interesujące związki między pojęciami algebraicznymi związanymi z krzywą a jej geometrycznymi własnościami. Zostaną przedstawione elementarne zagadnienia z teorii pierścieni wielomianów i teorii eliminacji, w której pojęcia rugownika i wyróżnika okazują się użytecznym narzędziem w rozwiązywaniu układu równań wielomianowych. Zaprezentowane zostaną również podstawy teorii krotności przecięć krzywych, jednej z najstarszych gałęzi geometrii algebraicznej. Fascynująca jest klasyfikacja punktów osobliwych krzywej na węzły, ostrza i punkty zwyczajne. |
|
|||
1100-EG0UWM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest pogłębianie wiedzy na temat technik emisji głosu, ze szczególnym uwzględnieniem technik wokalnych. Nacisk zostanie położony głównie na poprawność dykcyjną i artykulacyjną, przy jednoczesnym zachowaniu zasad higieny układu oddechowego i narządów mowy. |
|
|||
1100-ZMWDUM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do prezentacji faktów matematycznych oraz zbudowania umiejętności mówienia i rozmawiania o matematyce jako elemencie szeroko rozumianej kultury (zgodnie z hasłem: Matematyka nasza niedostrzegalna kultura). Istotą przedmiotu jest zbudowanie wyżej przedstawionych umiejętności w odniesieniu do dzieci, młodzieży i dorosłych (osób mniej zainteresowanych matematyką) |
|
|||