UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedmioty w rejestracji Przedmioty do wyboru - I i II stopień - Informatyka - ZIMA 2014/15, WMiI 11-INF__Z-14/15

Lista uwzględnia również te przedmioty, które są chwilowo wyłączone z rejestracji (ale były lub będą uwzględnione w innych jej turach).
Filtry
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do dodatkowych opcji

Konkretniej - pokazuj tylko te przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.

Dodatkowo pokazywane są również te przedmioty, na które jesteś już zarejestrowany (lub składałeś prośbę o zarejestrowanie).

Pokaż tylko przedmioty z wybranej grupy: Boldem są napisane grupy przedmiotów zawierające przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.
Jeśli chcesz zmienić te ustawienia na stałe, edytuj swoje preferencje w menu Mój USOSweb.
Opcje
1100-BS0OII
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem przedmiotu jest zaznajomienie studenta z podstawowymi problemami bezpieczeństwa systemów komputerowych. Omawiane będą zagrożenia związane, zarówno z samymi systemami operacyjnymi, jak i infrastrukturą sieciową. Student zapozna się z tworzeniem polityki bezpieczeństwa systemu informatycznego, metodami bezpiecznego programowania oraz narzędziami analizy zabezpieczeń i monitoringu, wykrywania ataków i ochrony przed nimi.

Strona przedmiotu
1100-PS0OII
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem wykładu jest zaprezentowanie podstawowych standardów związanych z metajęzykiem XML, który jest uniwersalnym tekstowym formatem przechowywania i wymiany różnych informacji, ponieważ dzięki rozszerzalności może służyć do opisu niemal dowolnych hierarchicznych danych. Celem zajęć laboratoryjnych jest omówienie różnych aspektów podstawowych technologii oraz kształtowanie praktycznych umiejętności ich stosowania (znakowanie, opis struktury dokumentu, walidacja, wyszukiwanie i transformacja danych itd.).

Strona przedmiotu
1100-NA0OII
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Patronem merytorycznym zajęć jest firma AMG.net. Prezentacja tworzenia nowoczesnych aplikacji internetowych w oparciu o narzędzia języka Java. Umiejętne posługiwanie się narzędziami do logowania (log4j), używanie wzorców projektowych (Singleton, Fabryka), projektowanie architektury aplikacji (MVC), programowanie w oparciu o testy (TDD). Automatyzacja budowanego oprogramowania (Maven). Praktyczne zastosowanie Web Framork (Spring) i dostęp do bazy danych (Hibernate). Przedstawienie ogólnej postaci paradygmatów programowania aspektowego (AspektJ).

Strona przedmiotu
1100-MW0OII
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Cele przedmiotu:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami tworzenia wizualizacji oraz grafiki 3D. W ćwiczeniach wykorzystywane będą programy umożliwiające samodzielne tworzenie zaawansowanych, fotorealistycznych wizualizacji oraz scen trójwymiarowych.

Tworzone będą trójwymiarowe wizualizacje budynków na podstawie planów architektonicznych.

Strona przedmiotu
1100-JJ0LWI
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przedmiot omawia i uczy programowania w Języku Java. Podczas zajęć studenci będą mieli możliwość zapoznać się z obiektowością, zarządzaniem zasobami maszyny wirtualnej oraz mechanizmami jej czyszczenia. Przedstawione będą również informacje o budowie, użyciu i zarządzaniu obiektami w Javie, np: String, Long, itd. Dodatkowo prezentowane będą mechanizmy wyjątków, zarządzania pamięcią oraz podstawowych wzorców projektowych.

Strona przedmiotu
1100-PA0OII
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem wykładu oraz ćwiczeń jest przedstawienie zasad i technik tworzenia aplikacji internetowych. Zostaną przedstawione metody generowania dynamicznych serwisów, sposoby interakcji aplikacji z użytkownikiem, problemy bezpieczeństwa serwisów a także skalowalności. Na laboratoriach tworzone będą aplikacje pisane w oparciu o przedstawione techniki.

Strona przedmiotu
1100-UA0UWI
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem przedmiotu jest omówienie możliwości oprogramowania urządzeń przenośnych takich jak smartfony i tablety. Zostaną przedstawione zasoby urządzeń i techniki dostępu do nich. Omówione zostaną również zasady budowania interfejsów użytkownika na urządzenia mobilne.

Laboratoria polegają na implementacji praktycznych aplikacji na urządzenia przenośne.

Strona przedmiotu
1100-IU0OII
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest przedstawienie zasad projektowania interfejsów użytkownika. Prezentowane są metody i techniki komunikacji człowiek - komputer. Omawiane są wzorce do wykorzystania zarówno w aplikacjach mobilnych i mediach społecznościowych, jak i w aplikacjach internetowych czy programach komputerowych. Laboratoria polegają na przygotowywaniu i zaprezentowaniu autoreferatu z zakresu konkretnej tematyki. Studenci otrzymują od prowadzącego materiały które stanowią podstawę autoreferatu i ćwiczeń. Ponadto, studenci wykonują ćwiczenia dotyczące odpowiednich wzorców projektowych w trakcie laboratorium jak i w samodzielnie w domu. Co więcej implementowane są rozwiązania typowych problemów występujących przy budowaniu interfejsów. Analizie i poprawie poddawane są przykładowe nieprawidłowo skonstruowane interfejsy.

Strona przedmiotu
1100-PT0UWI
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem kursu jest zaznajomienie studentów z bardziej zaawansowaną wiedzą z sieci komputerowych. Szczególny nacisk położony jest na funkcjonowanie urządzeń warstwy sieci i łacza danych

Strona przedmiotu
1100-TE0OII
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem kursu jest zapoznanie studentów z podstawowymi technikami pracy w programie Photoshop, które są niezbędne w późniejszej pracy z grafiką rastrową 2D oraz 3D.

Strona przedmiotu
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-0