Przedmioty w rejestracji Przedmioty do wyboru - I i II stopień - Informatyka - ZIMA 2014/15, WMiI 11-INF__Z-14/15
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|
1100-BS0OII |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zaznajomienie studenta z podstawowymi problemami bezpieczeństwa systemów komputerowych. Omawiane będą zagrożenia związane, zarówno z samymi systemami operacyjnymi, jak i infrastrukturą sieciową. Student zapozna się z tworzeniem polityki bezpieczeństwa systemu informatycznego, metodami bezpiecznego programowania oraz narzędziami analizy zabezpieczeń i monitoringu, wykrywania ataków i ochrony przed nimi. |
|
||
1100-PS0OII |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest zaprezentowanie podstawowych standardów związanych z metajęzykiem XML, który jest uniwersalnym tekstowym formatem przechowywania i wymiany różnych informacji, ponieważ dzięki rozszerzalności może służyć do opisu niemal dowolnych hierarchicznych danych. Celem zajęć laboratoryjnych jest omówienie różnych aspektów podstawowych technologii oraz kształtowanie praktycznych umiejętności ich stosowania (znakowanie, opis struktury dokumentu, walidacja, wyszukiwanie i transformacja danych itd.). |
|
||
1100-NA0OII |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Patronem merytorycznym zajęć jest firma AMG.net. Prezentacja tworzenia nowoczesnych aplikacji internetowych w oparciu o narzędzia języka Java. Umiejętne posługiwanie się narzędziami do logowania (log4j), używanie wzorców projektowych (Singleton, Fabryka), projektowanie architektury aplikacji (MVC), programowanie w oparciu o testy (TDD). Automatyzacja budowanego oprogramowania (Maven). Praktyczne zastosowanie Web Framork (Spring) i dostęp do bazy danych (Hibernate). Przedstawienie ogólnej postaci paradygmatów programowania aspektowego (AspektJ). |
|
||
1100-MW0OII |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami tworzenia wizualizacji oraz grafiki 3D. W ćwiczeniach wykorzystywane będą programy umożliwiające samodzielne tworzenie zaawansowanych, fotorealistycznych wizualizacji oraz scen trójwymiarowych. Tworzone będą trójwymiarowe wizualizacje budynków na podstawie planów architektonicznych. |
|
||
1100-JJ0LWI |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot omawia i uczy programowania w Języku Java. Podczas zajęć studenci będą mieli możliwość zapoznać się z obiektowością, zarządzaniem zasobami maszyny wirtualnej oraz mechanizmami jej czyszczenia. Przedstawione będą również informacje o budowie, użyciu i zarządzaniu obiektami w Javie, np: String, Long, itd. Dodatkowo prezentowane będą mechanizmy wyjątków, zarządzania pamięcią oraz podstawowych wzorców projektowych. |
|
||
1100-PA0OII |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu oraz ćwiczeń jest przedstawienie zasad i technik tworzenia aplikacji internetowych. Zostaną przedstawione metody generowania dynamicznych serwisów, sposoby interakcji aplikacji z użytkownikiem, problemy bezpieczeństwa serwisów a także skalowalności. Na laboratoriach tworzone będą aplikacje pisane w oparciu o przedstawione techniki. |
|
||
1100-UA0UWI |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest omówienie możliwości oprogramowania urządzeń przenośnych takich jak smartfony i tablety. Zostaną przedstawione zasoby urządzeń i techniki dostępu do nich. Omówione zostaną również zasady budowania interfejsów użytkownika na urządzenia mobilne. Laboratoria polegają na implementacji praktycznych aplikacji na urządzenia przenośne. |
|
||
1100-IU0OII |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przedstawienie zasad projektowania interfejsów użytkownika. Prezentowane są metody i techniki komunikacji człowiek - komputer. Omawiane są wzorce do wykorzystania zarówno w aplikacjach mobilnych i mediach społecznościowych, jak i w aplikacjach internetowych czy programach komputerowych. Laboratoria polegają na przygotowywaniu i zaprezentowaniu autoreferatu z zakresu konkretnej tematyki. Studenci otrzymują od prowadzącego materiały które stanowią podstawę autoreferatu i ćwiczeń. Ponadto, studenci wykonują ćwiczenia dotyczące odpowiednich wzorców projektowych w trakcie laboratorium jak i w samodzielnie w domu. Co więcej implementowane są rozwiązania typowych problemów występujących przy budowaniu interfejsów. Analizie i poprawie poddawane są przykładowe nieprawidłowo skonstruowane interfejsy. |
|
||
1100-PT0UWI |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest zaznajomienie studentów z bardziej zaawansowaną wiedzą z sieci komputerowych. Szczególny nacisk położony jest na funkcjonowanie urządzeń warstwy sieci i łacza danych |
|
||
1100-TE0OII |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest zapoznanie studentów z podstawowymi technikami pracy w programie Photoshop, które są niezbędne w późniejszej pracy z grafiką rastrową 2D oraz 3D. |
|
||