Przedmioty w rejestracji Rejestracja na przedmioty do wyboru w roku akad. 2025/26 dla ZIDA 11-REJ-PW-25/26-ZIDA
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
Z-25/26 - Semestr zimowy 2025/2026 L-25/26 - Semestr letni 2025/2026 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Z-25/26 | L-25/26 | |||||
1100-BPWZIH | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2025/2026
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z tą częścią ekosystemu Pythona, która jest najczęściej wykorzystywana w praktycznych zastosowaniach analizy danych. |
|
||
1100-IFZZIH |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/2026
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przedstawienie podstawowej wiedzy o instrumentach finansowych, w głównej mierze o instrumentach dłużnych ( rentach, bonach skarbowych, obligacjach) oraz własnościowych ( np. akcjach)Charakteryzowana jest efektywność inwestowania, pomiar stopy zwrotu, rodzaje i miary ryzyka, ryzyko stopy procentowej, zagadnienie wyceny aktywów. |
|
||
1100-IOPZLI | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2025/2026
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przedstawienie cyklu życia oprogramowania oraz opis poszczególnych faz tego cyklu na przykładzie modeli: kaskadowego i przyrostowego. Uwzględnione jest podejście strukturalne i obiektowe. Omówione jest znaczenie dokumentacji i narzędzi CASE. |
|
||
1100-FM0ZIH |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/2026
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot dotyczy reguł decyzyjnych i ich zastosowań. Podane zostaną metody i narzędzia matematyczne, które sa wykorzystywane do badania różnorodnych problemów, w tym głównie ekonomicznych. |
|
||
1100-OD0ZIH | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2025/2026
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z teorią grafów, sieci oraz optymalizacji kombinatorycznej. Ponadto studenci zostaną zapoznani z szerokim zakresem zastosowań omawianych kwestii w logistyce oraz metodami formułowania praktycznych zagadnień w języku teorii grafów i rozwiązywania zadań optymalizacji. |
|
||
1100-PNWZLI |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/2026
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawami przetwarzania, analizy i rozumienia tekstu naturalnego. Szczególny nacisk położony będzie na statystyczną analizę tekstu naturalnego, systemy uczące się, oraz stosowane współcześnie modele i algorytmy m.in. w celu wydobywania informacji z tekstów czy tłumaczenia maszynowego. |
|
||
1100-PAWZIH |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/2026
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
1100-TG0ZIH | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2025/2026
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
1100-WM0ZIH |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/2026
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zaznajomienie osoby studiującej z metodami matematycznymi wykorzystywanych w podstawowych modelach mikroekonomicznych: w teorii producenta i konsumenta. |
|
||
1100-UM0ZIH | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2025/2026
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym zadaniem uczenia maszynowego jest projektowanie i budowa automatycznych systemów potrafiących pozyskiwać i analizować dane w celu doskonalenia swojego działania. Na zajęciach mówione zostaną podstawowe techniki automatycznego pozyskiwania informacji z danych i ich przetwarzania. Omówione zostaną różnorodne przykłady wraz ze wskazaniem ich rozwiązań w różnych językach programowania. Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do samodzielnego rozwiązywania praktycznych problemów z zakresu uczenia maszynowego i tworzenia inteligentnych systemów informatycznych. |
|
||