Przedmioty w rejestracji Rejestracja na przedmioty studia niestacjonarne II st INFORMATYKA sem zimowy 14/15 1100-REJ-ZUI-14/15Z
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|
1100-AR0ZUI |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z elementami funkcji wielu zmiennych oraz wybranymi równaniami różniczkowymi zwyczajnymi. |
|
||
1100-CC0ZUI |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: Celem przedmiotu jest wyrobienie u studentów biegłości w wykonywaniu częściej spotykanych obliczeń numerycznych przy użyciu współczesnego języka interpretowanego (zależnie od cyklu może to być np. Python, Matlab, Julia, ...). Umiejętność taka umożliwi im w przyszłości branie udziału w pracach projektowych, rozwojowych i laboratoryjnych prowadzonych w różnych firmach i instytucjach, gdzie ważna jest wysoka wydajność obliczeń. Sposób zaliczenia: zaliczenie na podstawie przygotowanych prac i testów |
|
||
1100-KK0ZUI |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: Celem przedmiotu jest zaznajomienie studenta z procesem kompilacji jak i technikami i narzędziami wykorzystywanymi współcześnie do budowy kompilatorów. Przedstawione są etapy kompilacji wraz z ich szczegółowym opisem. Główny nacisk położony jest na analizę leksykalną i składniową. Omówione są zasady implementacji kompilatorów, z wykorzystaniem specjalizowanych narzędzi do tworzenia analizatorów składniowych jak i leksykalnych takich jak LEX, YACC i LLGEN, a także sposoby implementacji automatów skończonych. Ponadto omawiana jest implementacja w języku programowania wysokiego poziomu jakim jest język C++ skończonych automatów deterministycznych i niedeterministycznych stanowiących podstawę analizy leksykalnej. Sposób zaliczenia: Wykład kończy się egzaminem ustnym, laboratorium projektem zaliczeniowym. |
|
||
1100-MA0ZUI |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Opis przedmiotu: Podstawowym celem wykładów jest przedstawienie zasad obowiązujących podczas tworzenia systemów informatycznych, ze szczególnym uwzględnieniem etapów analizy i modelowania. Omówione zostaną następujące zagadnienia: analiza szczegółowych cech systemów informatycznych; zapoznanie z metodami modelowania architektury informacyjnej przedsiębiorstwa; zapoznanie z wybranymi metodami modelowania organizacji i systemów oraz związanych z nimi artefaktów; zapoznanie z wybranymi technikami analizy systemów informatycznych i związanych z nimi artefaktów. Celem laboratorium jest nabycie umiejętności w konstruowaniu modeli w wybranym obszarze informatyki i umiejętnego posługiwania się nimi. Sposób zaliczenia: wykład - projekt grupowy opracowywany przez studentów na ostatnim wykładzie; laboratorium - zaliczenie na podstawie projektów. |
|
||
1100-PUSZUI |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodologią tworzenia aplikacji współbieżnych i sieciowych, ze szczególnym uwzględnieniem aplikacji działających w internecie. |
|
||
1100-JW0ZUI |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: Celem przedmiotu jest przedstawienie specyfiki programowania niskopoziomowego z uwzględnieniem zastosowań, w których jest wykorzystywane programowanie w językach wewnętrznych oraz zaprezentowanie metod i algorytmów specyficznych dla języków wewnętrznych i zależności między tymi metodami a architekturą systemu komputerowego. Laboratorium komputerowe służy praktycznej realizacji metod i algorytmów specyficznych dla języków wewnętrznych na przykładzie architektury procesorów x86 i języka asemblera MASM, oraz tworzeniu oprogramowania opartego o łączenie modułów tworzonych w języku wewnętrznym i językach wysokopoziomowych. Sposób zaliczenia: egzamin praktyczny (zadania przy komputerze) |
|
||
1100-PO0ZUI |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Efekty kształcenia: Efektem uczenia jest opanowanie podstawowych narzędzi matematycznych służących do analizy obrazów cyfrowych. Opanowanie narzędzi programistycznych w środowisku MATLAB pozwoli wykonywać częściej spotykane w praktyce operacje na obrazach. Celem przedmiotu jest przedstawienie podstaw przetwarzania obrazu, implementacja algorytmów, tworzenie interaktywnych aplikacji. |
|
||
1100-E21ZUI |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium poświęcone jest omawianiu zagadnień związanych z szeroko rozumianą sztuczną inteligencją oraz najnowszymi tendencjami w tworzeniu oprogramowania. |
|
||
1100-SI0ZUI |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: Poszerzenie materiału z przedmiotu "Elementy sztucznej inteligencji" o nowe zagadnienia: teoria reprezentacji wiedzy (aproksymacja zbiorów), logika rozmyta, sztuczne sieci neuronowe. Znaczny nacisk położony jest na umiejętności teoretycznego i praktycznego wykorzystania omawianych teorii i metod do rozwiązania problemów sztucznej inteligencji, również budowania nowych algorytmów. |
|
||
1100-AT0ZUI |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wybranymi metodami algorytmicznymi oraz analizą tych algorytmów. W trakcie zajęć przedstawione zostaną zaawansowane algorytmy i struktury danych, dotyczące takich zagadnień jak: efektywne implementacje słowników, złożone struktury danych, kompresja, algorytmy grafowe, zaawansowane algorytmy wyszukiwania wzorca, algorytmy z zakresu geometrii obliczeniowej. |
|
||
1100-TG0ZUI |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia poświęcone są prezentacji teorii i parktycznych rozwiązań związanych z tworzeniem silników gier komputerowych. Ideą jest omówienie możliwie szerokiego i uniwersalnego aspektu zagadnień, wspólnego dla wielu różnych technologii czy istniejących silników gier. Zdobyta wiedza daje doskonały punkt startu do samodzielnego pogłębiania wiedzy na temat konkretnych aspektów związanych z tworzeniem gier. |
|
||
1100-TP0ZUI |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest rozwój umiejętności w zakresie sprawnego i efektywnego programowania z użyciem wybranego języka programowania wysokiego poziomu, przy wykorzystaniu zaawansowanych możliwości tego języka, a w szczególności programowania zorientowanego obiektowo, wielowątkowego i programowania z użyciem (zaawansowanych) bibliotek standardowych i wzorców projektowych. Przedstawione zostaną sposoby tworzenia testów jednostkowych oraz podstawy śledzenia aplikacji. |
|
||
1100-ZP0ZUI |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład ma na celu przedstawienie różnych metodyk zarządzania projektami informatycznymi (klasycznych oraz zwinnych) i zapoznanie z systematycznym podejściem do wytwarzania produktu informatycznego. Przedstawione zostaną metody analizy potencjalnych projektów i rozbijania go na mniejsze części. Zostaną omówione również role w projekcie i metody komunikacji z grupą projektową oraz z zarządem projektu. Pokazane zostaną techniki mierzenia jakości wykonanej pracy, sporządzania planów awaryjnych oraz omówione zostaną dokumenty powstające przy projekcie informatycznym. Na laboratoriach omówione techniki zostaną przećwiczone w grupach projektowych. |
|
||