UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedmioty w rejestracji Rejestracja na przedmioty studia niestacjonarne II st INFORMATYKA sem zimowy 14/15 1100-REJ-ZUI-14/15Z

Lista uwzględnia również te przedmioty, które są chwilowo wyłączone z rejestracji (ale były lub będą uwzględnione w innych jej turach).
Filtry
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do dodatkowych opcji

Konkretniej - pokazuj tylko te przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.

Dodatkowo pokazywane są również te przedmioty, na które jesteś już zarejestrowany (lub składałeś prośbę o zarejestrowanie).

Pokaż tylko przedmioty z wybranej grupy: Boldem są napisane grupy przedmiotów zawierające przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.
Jeśli chcesz zmienić te ustawienia na stałe, edytuj swoje preferencje w menu Mój USOSweb.
Opcje
1100-AR0ZUI
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z elementami funkcji wielu zmiennych oraz wybranymi równaniami różniczkowymi zwyczajnymi.

Strona przedmiotu
1100-CC0ZUI
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Cele przedmiotu:

Celem przedmiotu jest wyrobienie u studentów biegłości w wykonywaniu częściej spotykanych obliczeń numerycznych przy użyciu współczesnego języka interpretowanego (zależnie od cyklu może to być np. Python, Matlab, Julia, ...). Umiejętność taka umożliwi im w przyszłości branie udziału w pracach projektowych, rozwojowych i laboratoryjnych prowadzonych w różnych firmach i instytucjach, gdzie ważna jest wysoka wydajność obliczeń.

Sposób zaliczenia:

zaliczenie na podstawie przygotowanych prac i testów

Strona przedmiotu
1100-KK0ZUI
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Cele przedmiotu:

Celem przedmiotu jest zaznajomienie studenta z procesem kompilacji jak i technikami i narzędziami wykorzystywanymi współcześnie do budowy kompilatorów. Przedstawione są etapy kompilacji wraz z ich szczegółowym opisem. Główny nacisk położony jest na analizę leksykalną i składniową. Omówione są zasady implementacji kompilatorów, z wykorzystaniem specjalizowanych narzędzi do tworzenia analizatorów składniowych jak i leksykalnych takich jak LEX, YACC i LLGEN, a także sposoby implementacji automatów skończonych. Ponadto omawiana jest implementacja w języku programowania wysokiego poziomu jakim jest język C++ skończonych automatów deterministycznych i niedeterministycznych stanowiących podstawę analizy leksykalnej.

Sposób zaliczenia:

Wykład kończy się egzaminem ustnym, laboratorium projektem zaliczeniowym.

Strona przedmiotu
1100-MA0ZUI
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Opis przedmiotu:

Podstawowym celem wykładów jest przedstawienie zasad obowiązujących podczas tworzenia systemów informatycznych, ze szczególnym uwzględnieniem etapów analizy i modelowania. Omówione zostaną następujące zagadnienia:

analiza szczegółowych cech systemów informatycznych;

zapoznanie z metodami modelowania architektury informacyjnej przedsiębiorstwa;

zapoznanie z wybranymi metodami modelowania organizacji i systemów oraz związanych z nimi artefaktów;

zapoznanie z wybranymi technikami analizy systemów informatycznych i związanych z nimi artefaktów.

Celem laboratorium jest nabycie umiejętności w konstruowaniu modeli w wybranym obszarze informatyki i umiejętnego posługiwania się nimi.

Sposób zaliczenia:

wykład - projekt grupowy opracowywany przez studentów na ostatnim wykładzie; laboratorium - zaliczenie na podstawie projektów.

Strona przedmiotu
1100-PUSZUI
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodologią tworzenia aplikacji współbieżnych i sieciowych, ze szczególnym uwzględnieniem aplikacji działających w internecie.

Strona przedmiotu
1100-JW0ZUI
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Cele przedmiotu:

Celem przedmiotu jest przedstawienie specyfiki programowania niskopoziomowego z uwzględnieniem zastosowań, w których jest wykorzystywane programowanie w językach wewnętrznych oraz zaprezentowanie metod i algorytmów specyficznych dla języków wewnętrznych i zależności między tymi metodami a architekturą systemu komputerowego. Laboratorium komputerowe służy praktycznej realizacji metod i algorytmów specyficznych dla języków wewnętrznych na przykładzie architektury procesorów x86 i języka asemblera MASM, oraz tworzeniu oprogramowania opartego o łączenie modułów tworzonych w języku wewnętrznym i językach wysokopoziomowych.

Sposób zaliczenia:

egzamin praktyczny (zadania przy komputerze)

Strona przedmiotu
1100-PO0ZUI
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Efekty kształcenia:

Efektem uczenia jest opanowanie podstawowych narzędzi matematycznych służących do analizy obrazów cyfrowych. Opanowanie narzędzi programistycznych w środowisku MATLAB pozwoli wykonywać częściej spotykane w praktyce operacje na obrazach.

Celem przedmiotu jest przedstawienie podstaw przetwarzania obrazu, implementacja algorytmów, tworzenie interaktywnych aplikacji.

Strona przedmiotu
1100-E21ZUI
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Seminarium poświęcone jest omawianiu zagadnień związanych z szeroko rozumianą sztuczną inteligencją oraz najnowszymi tendencjami w tworzeniu oprogramowania.

Strona przedmiotu
1100-SI0ZUI
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Cele przedmiotu:

Poszerzenie materiału z przedmiotu "Elementy sztucznej inteligencji" o nowe zagadnienia: teoria reprezentacji wiedzy (aproksymacja zbiorów), logika rozmyta, sztuczne sieci neuronowe. Znaczny nacisk położony jest na umiejętności teoretycznego i praktycznego wykorzystania omawianych teorii i metod do rozwiązania problemów sztucznej inteligencji, również budowania nowych algorytmów.

Strona przedmiotu
1100-AT0ZUI
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wybranymi metodami algorytmicznymi oraz analizą tych algorytmów. W trakcie zajęć przedstawione zostaną zaawansowane algorytmy i struktury danych, dotyczące takich zagadnień jak: efektywne implementacje słowników, złożone struktury danych, kompresja, algorytmy grafowe, zaawansowane algorytmy wyszukiwania wzorca, algorytmy z zakresu geometrii obliczeniowej.

Strona przedmiotu
1100-TG0ZUI
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zajęcia poświęcone są prezentacji teorii i parktycznych rozwiązań związanych z tworzeniem silników gier komputerowych. Ideą jest omówienie możliwie szerokiego i uniwersalnego aspektu zagadnień, wspólnego dla wielu różnych technologii czy istniejących silników gier.

Zdobyta wiedza daje doskonały punkt startu do samodzielnego pogłębiania wiedzy na temat konkretnych aspektów związanych z tworzeniem gier.

Strona przedmiotu
1100-TP0ZUI
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem przedmiotu jest rozwój umiejętności w zakresie sprawnego i efektywnego programowania z użyciem wybranego języka programowania wysokiego poziomu, przy wykorzystaniu zaawansowanych możliwości tego języka, a w szczególności programowania zorientowanego obiektowo, wielowątkowego i programowania z użyciem (zaawansowanych) bibliotek standardowych i wzorców projektowych. Przedstawione zostaną sposoby tworzenia testów jednostkowych oraz podstawy śledzenia aplikacji.

Strona przedmiotu
1100-ZP0ZUI
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Wykład ma na celu przedstawienie różnych metodyk zarządzania projektami informatycznymi (klasycznych oraz zwinnych) i zapoznanie z systematycznym podejściem do wytwarzania produktu informatycznego. Przedstawione zostaną metody analizy potencjalnych projektów i rozbijania go na mniejsze części. Zostaną omówione również role w projekcie i metody komunikacji z grupą projektową oraz z zarządem projektu. Pokazane zostaną techniki mierzenia jakości wykonanej pracy, sporządzania planów awaryjnych oraz omówione zostaną dokumenty powstające przy projekcie informatycznym.

Na laboratoriach omówione techniki zostaną przećwiczone w grupach projektowych.

Strona przedmiotu
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-0