UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programowanie obiektowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PR0OII
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Programowanie obiektowe
Jednostka: Wydział Matematyki i Informatyki
Grupy: I stopień Informatyka (rozpoczęta w r. 2007) - semestr 1 - 3
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 LUB 6.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma zaliczenia:

zaliczenie

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Wiedza z zakresu programowania strukturalnego w dowolnym języku programowania. Umiejętność pracy w środowisku programistycznym.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przedstawienie podstawowych pojęć i zagadnień dotyczących programowania obiektowego.

Na wykładzie przedstawione będą pojęcia klasy i obiektu oraz zagadnienia związane z abstrakcją, hermetyzacją, dziedziczeniem i polimorfizmem.

W ramach laboratorium studenci będą pisać w językach C++ i JAVA szereg programów ilustrujących zagadnienia omawiane na wykładzie.

Efekty uczenia się:

Po zakończonym kursie student:

E1 zna podstawowe cechy paradygmatu programowania obiektowego takie, jak: abstrakcja, hermetyzacja, polimorfizm i dziedziczenie,

E2 potrafi czytać ze zrozumieniem i analizuje proste programy zapisane w języku programowania obiektowego,

E3 potrafi zaprojektować, zaimplementować oraz przetestować klasę opisującą wybrany obiekt ze świata rzeczywistego,

E4 analizuje proste problemy i potrafi zaproponować ich rozwiązania przy użyciu wybranego języka obiektowego,

E5 formułuje opinie na temat zaproponowanych rozwiązań rozważanych problemów.

Powyższe efekty kształcenia osiągane w ramach przedmiotu pozwalają na realizację kierunkowych efektów kształcenia, mających następujące oznaczenia w programie Informatyka I stopnia: 1100I-1A_W01, 1100I-1A_W04, 1100I-1A_U04, 1100I-1A_U06, 1100I-1A_U07, 1100I-1A_U08, 1100I-1A_U09, 1100I-1A_U11, 1100I-1A_U13, 1100I-1A_U15, 1100I-1A_U19, 1100I-1A_U21, 1100I-1A_K01, 1100I-1A_K02, 1100I-1A_K03, 1100I-1A_K04, 1100I-1A_K05, 1100I-1A_K06, 1100I-1A_K07, 1100Isd1A_U23.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Wardowski
Prowadzący grup: Anna Łazińska, Dariusz Wardowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Wardowski
Prowadzący grup: Dariusz Wardowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład konwersatoryjny

Metoda ćwiczeń laboratoryjnych

Sposoby i kryteria oceniania:

Na ocenę z laboratorium (będąca oceną z całego przedmiotu) składa się: aktywność na laboratoriach, ocena z kolokwium sprawdzającego wszystkie efekty kształcenia E1-E5.


Na laboratoriach dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności. Każdą kolejną nieobecność należy usprawiedliwić zwolnieniem lekarskim. Nieusprawiedliwione nieobecności (więcej niż dwie) będą wpływały na obniżenie oceny końcowej z przedmiotu.

Treści kształcenia:

1. Pojęcia: typ abstrakcyjny (klasa), obiekt, właściwości obiektu, metoda dostępu, hermetyzacja, dziedziczenie, abstrakcja, polimorfizm, programowanie obiektowe.

2. Referencja i wskaźnik. Dynamiczne zarządzanie pamięcią (operatory new i delete). Modyfikator const. Przeciążanie funkcji. Przeciążanie operatorów. Domyślne wartości parametrów formalnych.

3. Klasa jako typ danych. Zasady dostępu: pola prywatne, publiczne i chronione. Statyczne pola i metody klasy.

4. Tworzenie i usuwanie obiektów klasy. Konstruktory i destruktory klasy. Konstruktor kopiujący. Sposoby przekazywania argumentów funkcji i zwracania wartości.

5. Funkcje i klasy zaprzyjaźnione.

6. Dziedziczenie. Dziedziczenie wielokrotne klasy bazowej. Zasady dostępu do pól klasy bazowej.

7. Sposób realizacji dziedziczenia. Wirtualne dziedziczenie. Wirtualne metody. Metody w pełni wirtualne. Klasy abstrakcyjne.

8. Wyjątki: sposób zgłaszania i przechwytywania, dziedziczenie wyjątków.

9. Szablony: szablon klasy, konkretyzacja szablonu, dziedziczenie i szablony, uszczegółowienie szablonu, zagnieżdżanie szablonów, szablony a funkcje zaprzyjaźnione.

10. Standardowa biblioteka szablonów (STL).

Literatura:

Literatura podstawowa:

[1] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Podstawy, Helion 2003

[2] B. Stroustrup, Język C++, WNT 2002

[3] S. Prata, Szkoła Programowania Język C++, Robomatic2002

[4] B. S. Lippman, J. Lajoie, Podstawy języka C++, WNT 2003

[5] B. Eckel, Thinking in Java, Helion 2003

[6] J. Grębosz, Symfonia C++ Tom I, II, III, Oficyna Kallimach 1999

Lieratura uzupełniająca:

[7] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Techniki zaawansowane, Helion 2003

[8] M. Ben-Ari, Understanding programming languages, John Wiley & Sons 1996

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Wardowski
Prowadzący grup: Dariusz Wardowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład konwersatoryjny

Metoda ćwiczeń laboratoryjnych

Sposoby i kryteria oceniania:

Na ocenę z laboratorium (będąca oceną z całego przedmiotu) składa się: aktywność na laboratoriach, ocena z kolokwium sprawdzającego wszystkie efekty kształcenia E1-E5.


Na laboratoriach dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności. Każdą kolejną nieobecność należy usprawiedliwić zwolnieniem lekarskim. Nieusprawiedliwione nieobecności (więcej niż dwie) będą wpływały na obniżenie oceny końcowej z przedmiotu.



Treści kształcenia:

1. Pojęcia: typ abstrakcyjny (klasa), obiekt, właściwości obiektu, metoda dostępu, hermetyzacja, dziedziczenie, abstrakcja, polimorfizm, programowanie obiektowe.

2. Referencja i wskaźnik. Dynamiczne zarządzanie pamięcią (operatory new i delete). Modyfikator const. Przeciążanie funkcji. Przeciążanie operatorów. Domyślne wartości parametrów formalnych.

3. Klasa jako typ danych. Zasady dostępu: pola prywatne, publiczne i chronione. Statyczne pola i metody klasy.

4. Tworzenie i usuwanie obiektów klasy. Konstruktory i destruktory klasy. Konstruktor kopiujący. Sposoby przekazywania argumentów funkcji i zwracania wartości.

5. Funkcje i klasy zaprzyjaźnione.

6. Dziedziczenie. Dziedziczenie wielokrotne klasy bazowej. Zasady dostępu do pól klasy bazowej.

7. Sposób realizacji dziedziczenia. Wirtualne dziedziczenie. Wirtualne metody. Metody w pełni wirtualne. Klasy abstrakcyjne.

8. Wyjątki: sposób zgłaszania i przechwytywania, dziedziczenie wyjątków.

9. Szablony: szablon klasy, konkretyzacja szablonu, dziedziczenie i szablony, uszczegółowienie szablonu, zagnieżdżanie szablonów, szablony a funkcje zaprzyjaźnione.

10. Standardowa biblioteka szablonów (STL).

Literatura:

Literatura podstawowa:

[1] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Podstawy, Helion 2003

[2] B. Stroustrup, Język C++, WNT 2002

[3] S. Prata, Szkoła Programowania Język C++, Robomatic2002

[4] B. S. Lippman, J. Lajoie, Podstawy języka C++, WNT 2003

[5] B. Eckel, Thinking in Java, Helion 2003

[6] J. Grębosz, Symfonia C++ Tom I, II, III, Oficyna Kallimach 1999

Lieratura uzupełniająca:

[7] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Techniki zaawansowane, Helion 2003

[8] M. Ben-Ari, Understanding programming languages, John Wiley & Sons 1996

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Wardowski
Prowadzący grup: Dariusz Wardowski
Strona przedmiotu: http://www.math.uni.lodz.pl/~wardd
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład konwersatoryjny

Metoda ćwiczeń laboratoryjnych

Sposoby i kryteria oceniania:

Na ocenę z laboratoriów (będąca oceną z całego przedmiotu) składa się: aktywność (realizowanie zadań na każdych ćwiczeniach) oraz dwa kolokwia. Pierwsze kolokwium w formie testu sprawdza efekt E1 (treści przekazywane na wykładzie). Drugie kolokwium praktyczne weryfikuje efekty E2, E3, E4 i E5.

Treści kształcenia:

1. Pojęcia: typ abstrakcyjny (klasa), obiekt, właściwości obiektu, metoda dostępu, hermetyzacja, dziedziczenie, abstrakcja, polimorfizm, programowanie obiektowe.

2. Referencja i wskaźnik. Dynamiczne zarządzanie pamięcią (operatory new i delete). Modyfikator const. Przeciążanie funkcji. Przeciążanie operatorów. Domyślne wartości parametrów formalnych.

3. Klasa jako typ danych. Zasady dostępu: pola prywatne, publiczne i chronione. Statyczne pola i metody klasy.

4. Tworzenie i usuwanie obiektów klasy. Konstruktory i destruktory klasy. Konstruktor kopiujący. Sposoby przekazywania argumentów funkcji i zwracania wartości.

5. Funkcje i klasy zaprzyjaźnione.

6. Dziedziczenie. Dziedziczenie wielokrotne klasy bazowej. Zasady dostępu do pól klasy bazowej.

7. Sposób realizacji dziedziczenia. Wirtualne dziedziczenie. Wirtualne metody. Metody w pełni wirtualne. Klasy abstrakcyjne.

8. Wyjątki: sposób zgłaszania i przechwytywania, dziedziczenie wyjątków.

9. Szablony: szablon klasy, konkretyzacja szablonu, dziedziczenie i szablony, uszczegółowienie szablonu, zagnieżdżanie szablonów, szablony a funkcje zaprzyjaźnione.

10. Standardowa biblioteka szablonów (STL).

Literatura:

Literatura podstawowa:

[1] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Podstawy, Helion 2003

[2] B. Stroustrup, Język C++, WNT 2002

[3] S. Prata, Szkoła Programowania Język C++, Robomatic2002

[4] B. S. Lippman, J. Lajoie, Podstawy języka C++, WNT 2003

[5] B. Eckel, Thinking in Java, Helion 2003

[6] J. Grębosz, Symfonia C++ Tom I, II, III, Oficyna Kallimach 1999

Lieratura uzupełniająca:

[7] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Techniki zaawansowane, Helion 2003

[8] M. Ben-Ari, Understanding programming languages, John Wiley & Sons 1996

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Wardowski
Prowadzący grup: Dariusz Wardowski
Strona przedmiotu: http://www.math.uni.lodz.pl/~wardd
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład konwersatoryjny

Metoda ćwiczeń laboratoryjnych

Sposoby i kryteria oceniania:

Na ocenę z laboratoriów (będąca oceną z całego przedmiotu) składa się: aktywność (realizowanie zadań na każdych ćwiczeniach) oraz dwa kolokwia. Pierwsze kolokwium w formie testu sprawdza efekt E1 (treści przekazywane na wykładzie). Drugie kolokwium praktyczne weryfikuje efekty E2, E3, E4 i E5.

Treści kształcenia:

1. Pojęcia: typ abstrakcyjny (klasa), obiekt, właściwości obiektu, metoda dostępu, hermetyzacja, dziedziczenie, abstrakcja, polimorfizm, programowanie obiektowe.

2. Referencja i wskaźnik. Dynamiczne zarządzanie pamięcią (operatory new i delete). Modyfikator const. Przeciążanie funkcji. Przeciążanie operatorów. Domyślne wartości parametrów formalnych.

3. Klasa jako typ danych. Zasady dostępu: pola prywatne, publiczne i chronione. Statyczne pola i metody klasy.

4. Tworzenie i usuwanie obiektów klasy. Konstruktory i destruktory klasy. Konstruktor kopiujący. Sposoby przekazywania argumentów funkcji i zwracania wartości.

5. Funkcje i klasy zaprzyjaźnione.

6. Dziedziczenie. Dziedziczenie wielokrotne klasy bazowej. Zasady dostępu do pól klasy bazowej.

7. Sposób realizacji dziedziczenia. Wirtualne dziedziczenie. Wirtualne metody. Metody w pełni wirtualne. Klasy abstrakcyjne.

8. Wyjątki: sposób zgłaszania i przechwytywania, dziedziczenie wyjątków.

9. Szablony: szablon klasy, konkretyzacja szablonu, dziedziczenie i szablony, uszczegółowienie szablonu, zagnieżdżanie szablonów, szablony a funkcje zaprzyjaźnione.

10. Standardowa biblioteka szablonów (STL).

Literatura:

Literatura podstawowa:

[1] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Podstawy, Helion 2003

[2] B. Stroustrup, Język C++, WNT 2002

[3] S. Prata, Szkoła Programowania Język C++, Robomatic2002

[4] B. S. Lippman, J. Lajoie, Podstawy języka C++, WNT 2003

[5] B. Eckel, Thinking in Java, Helion 2003

[6] J. Grębosz, Symfonia C++ Tom I, II, III, Oficyna Kallimach 1999

Lieratura uzupełniająca:

[7] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Techniki zaawansowane, Helion 2003

[8] M. Ben-Ari, Understanding programming languages, John Wiley & Sons 1996

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Wardowski
Prowadzący grup: Dariusz Wardowski
Strona przedmiotu: http://www.math.uni.lodz.pl/~wardd
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład konwersatoryjny

Metoda ćwiczeń laboratoryjnych

Sposoby i kryteria oceniania:

Na ocenę z laboratoriów (będąca oceną z całego przedmiotu) składa się: aktywność (realizowanie zadań na każdych ćwiczeniach) oraz dwa kolokwia. Pierwsze kolokwium w formie testu sprawdza efekt E1 (treści przekazywane na wykładzie). Drugie kolokwium praktyczne weryfikuje efekty E2, E3, E4 i E5.

Treści kształcenia:

1. Pojęcia: typ abstrakcyjny (klasa), obiekt, właściwości obiektu, metoda dostępu, hermetyzacja, dziedziczenie, abstrakcja, polimorfizm, programowanie obiektowe.

2. Referencja i wskaźnik. Dynamiczne zarządzanie pamięcią (operatory new i delete). Modyfikator const. Przeciążanie funkcji. Przeciążanie operatorów. Domyślne wartości parametrów formalnych.

3. Klasa jako typ danych. Zasady dostępu: pola prywatne, publiczne i chronione. Statyczne pola i metody klasy.

4. Tworzenie i usuwanie obiektów klasy. Konstruktory i destruktory klasy. Konstruktor kopiujący. Sposoby przekazywania argumentów funkcji i zwracania wartości.

5. Funkcje i klasy zaprzyjaźnione.

6. Dziedziczenie. Dziedziczenie wielokrotne klasy bazowej. Zasady dostępu do pól klasy bazowej.

7. Sposób realizacji dziedziczenia. Wirtualne dziedziczenie. Wirtualne metody. Metody w pełni wirtualne. Klasy abstrakcyjne.

8. Wyjątki: sposób zgłaszania i przechwytywania, dziedziczenie wyjątków.

9. Szablony: szablon klasy, konkretyzacja szablonu, dziedziczenie i szablony, uszczegółowienie szablonu, zagnieżdżanie szablonów, szablony a funkcje zaprzyjaźnione.

10. Standardowa biblioteka szablonów (STL).

Literatura:

Literatura podstawowa:

[1] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Podstawy, Helion 2003

[2] B. Stroustrup, Język C++, WNT 2002

[3] S. Prata, Szkoła Programowania Język C++, Robomatic2002

[4] B. S. Lippman, J. Lajoie, Podstawy języka C++, WNT 2003

[5] B. Eckel, Thinking in Java, Helion 2003

[6] J. Grębosz, Symfonia C++ Tom I, II, III, Oficyna Kallimach 1999

Lieratura uzupełniająca:

[7] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Techniki zaawansowane, Helion 2003

[8] M. Ben-Ari, Understanding programming languages, John Wiley & Sons 1996

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Wardowski
Prowadzący grup: Dariusz Wardowski
Strona przedmiotu: http://www.math.uni.lodz.pl/~wardd
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład konwersatoryjny

Metoda ćwiczeń laboratoryjnych

Sposoby i kryteria oceniania:

Na ocenę z laboratoriów (będąca oceną z całego przedmiotu) składa się: aktywność (realizowanie zadań na każdych ćwiczeniach) oraz dwa kolokwia. Pierwsze kolokwium w formie testu sprawdza efekt E1 (treści przekazywane na wykładzie). Drugie kolokwium praktyczne weryfikuje efekty E2, E3, E4 i E5.

Treści kształcenia:

1. Pojęcia: typ abstrakcyjny (klasa), obiekt, właściwości obiektu, metoda dostępu, hermetyzacja, dziedziczenie, abstrakcja, polimorfizm, programowanie obiektowe.

2. Referencja i wskaźnik. Dynamiczne zarządzanie pamięcią (operatory new i delete). Modyfikator const. Przeciążanie funkcji. Przeciążanie operatorów. Domyślne wartości parametrów formalnych.

3. Klasa jako typ danych. Zasady dostępu: pola prywatne, publiczne i chronione. Statyczne pola i metody klasy.

4. Tworzenie i usuwanie obiektów klasy. Konstruktory i destruktory klasy. Konstruktor kopiujący. Sposoby przekazywania argumentów funkcji i zwracania wartości.

5. Funkcje i klasy zaprzyjaźnione.

6. Dziedziczenie. Dziedziczenie wielokrotne klasy bazowej. Zasady dostępu do pól klasy bazowej.

7. Sposób realizacji dziedziczenia. Wirtualne dziedziczenie. Wirtualne metody. Metody w pełni wirtualne. Klasy abstrakcyjne.

8. Wyjątki: sposób zgłaszania i przechwytywania, dziedziczenie wyjątków.

9. Szablony: szablon klasy, konkretyzacja szablonu, dziedziczenie i szablony, uszczegółowienie szablonu, zagnieżdżanie szablonów, szablony a funkcje zaprzyjaźnione.

10. Standardowa biblioteka szablonów (STL).

Literatura:

Literatura podstawowa:

[1] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Podstawy, Helion 2003

[2] B. Stroustrup, Język C++, WNT 2002

[3] S. Prata, Szkoła Programowania Język C++, Robomatic2002

[4] B. S. Lippman, J. Lajoie, Podstawy języka C++, WNT 2003

[5] B. Eckel, Thinking in Java, Helion 2003

[6] J. Grębosz, Symfonia C++ Tom I, II, III, Oficyna Kallimach 1999

Lieratura uzupełniająca:

[7] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Techniki zaawansowane, Helion 2003

[8] M. Ben-Ari, Understanding programming languages, John Wiley & Sons 1996

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-0