Programowanie obiektowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PR0OII |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Programowanie obiektowe |
Jednostka: | Wydział Matematyki i Informatyki |
Grupy: |
I stopień Informatyka (rozpoczęta w r. 2007) - semestr 1 - 3 |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu programowania strukturalnego w dowolnym języku programowania. Umiejętność pracy w środowisku programistycznym. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie podstawowych pojęć i zagadnień dotyczących programowania obiektowego. Na wykładzie przedstawione będą pojęcia klasy i obiektu oraz zagadnienia związane z abstrakcją, hermetyzacją, dziedziczeniem i polimorfizmem. W ramach laboratorium studenci będą pisać w językach C++ i JAVA szereg programów ilustrujących zagadnienia omawiane na wykładzie. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończonym kursie student: E1 zna podstawowe cechy paradygmatu programowania obiektowego takie, jak: abstrakcja, hermetyzacja, polimorfizm i dziedziczenie, E2 potrafi czytać ze zrozumieniem i analizuje proste programy zapisane w języku programowania obiektowego, E3 potrafi zaprojektować, zaimplementować oraz przetestować klasę opisującą wybrany obiekt ze świata rzeczywistego, E4 analizuje proste problemy i potrafi zaproponować ich rozwiązania przy użyciu wybranego języka obiektowego, E5 formułuje opinie na temat zaproponowanych rozwiązań rozważanych problemów. Powyższe efekty kształcenia osiągane w ramach przedmiotu pozwalają na realizację kierunkowych efektów kształcenia, mających następujące oznaczenia w programie Informatyka I stopnia: 1100I-1A_W01, 1100I-1A_W04, 1100I-1A_U04, 1100I-1A_U06, 1100I-1A_U07, 1100I-1A_U08, 1100I-1A_U09, 1100I-1A_U11, 1100I-1A_U13, 1100I-1A_U15, 1100I-1A_U19, 1100I-1A_U21, 1100I-1A_K01, 1100I-1A_K02, 1100I-1A_K03, 1100I-1A_K04, 1100I-1A_K05, 1100I-1A_K06, 1100I-1A_K07, 1100Isd1A_U23. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT LI
W
ŚR CZ LI
PT LI
LI
LI
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Wardowski | |
Prowadzący grup: | Anna Łazińska, Dariusz Wardowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT LI
LI
LI
ŚR LI
W
LI
CZ PT LI
LI
LI
LI
LI
LI
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Wardowski | |
Prowadzący grup: | Dariusz Wardowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład konwersatoryjny Metoda ćwiczeń laboratoryjnych |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę z laboratorium (będąca oceną z całego przedmiotu) składa się: aktywność na laboratoriach, ocena z kolokwium sprawdzającego wszystkie efekty kształcenia E1-E5. Na laboratoriach dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności. Każdą kolejną nieobecność należy usprawiedliwić zwolnieniem lekarskim. Nieusprawiedliwione nieobecności (więcej niż dwie) będą wpływały na obniżenie oceny końcowej z przedmiotu. |
|
Treści kształcenia: | 1. Pojęcia: typ abstrakcyjny (klasa), obiekt, właściwości obiektu, metoda dostępu, hermetyzacja, dziedziczenie, abstrakcja, polimorfizm, programowanie obiektowe. 2. Referencja i wskaźnik. Dynamiczne zarządzanie pamięcią (operatory new i delete). Modyfikator const. Przeciążanie funkcji. Przeciążanie operatorów. Domyślne wartości parametrów formalnych. 3. Klasa jako typ danych. Zasady dostępu: pola prywatne, publiczne i chronione. Statyczne pola i metody klasy. 4. Tworzenie i usuwanie obiektów klasy. Konstruktory i destruktory klasy. Konstruktor kopiujący. Sposoby przekazywania argumentów funkcji i zwracania wartości. 5. Funkcje i klasy zaprzyjaźnione. 6. Dziedziczenie. Dziedziczenie wielokrotne klasy bazowej. Zasady dostępu do pól klasy bazowej. 7. Sposób realizacji dziedziczenia. Wirtualne dziedziczenie. Wirtualne metody. Metody w pełni wirtualne. Klasy abstrakcyjne. 8. Wyjątki: sposób zgłaszania i przechwytywania, dziedziczenie wyjątków. 9. Szablony: szablon klasy, konkretyzacja szablonu, dziedziczenie i szablony, uszczegółowienie szablonu, zagnieżdżanie szablonów, szablony a funkcje zaprzyjaźnione. 10. Standardowa biblioteka szablonów (STL). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: [1] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Podstawy, Helion 2003 [2] B. Stroustrup, Język C++, WNT 2002 [3] S. Prata, Szkoła Programowania Język C++, Robomatic2002 [4] B. S. Lippman, J. Lajoie, Podstawy języka C++, WNT 2003 [5] B. Eckel, Thinking in Java, Helion 2003 [6] J. Grębosz, Symfonia C++ Tom I, II, III, Oficyna Kallimach 1999 Lieratura uzupełniająca: [7] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Techniki zaawansowane, Helion 2003 [8] M. Ben-Ari, Understanding programming languages, John Wiley & Sons 1996 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT LI
ŚR W
LI
W
CZ LI
PT LI
LI
LI
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Wardowski | |
Prowadzący grup: | Dariusz Wardowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład konwersatoryjny Metoda ćwiczeń laboratoryjnych |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę z laboratorium (będąca oceną z całego przedmiotu) składa się: aktywność na laboratoriach, ocena z kolokwium sprawdzającego wszystkie efekty kształcenia E1-E5. Na laboratoriach dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności. Każdą kolejną nieobecność należy usprawiedliwić zwolnieniem lekarskim. Nieusprawiedliwione nieobecności (więcej niż dwie) będą wpływały na obniżenie oceny końcowej z przedmiotu. |
|
Treści kształcenia: | 1. Pojęcia: typ abstrakcyjny (klasa), obiekt, właściwości obiektu, metoda dostępu, hermetyzacja, dziedziczenie, abstrakcja, polimorfizm, programowanie obiektowe. 2. Referencja i wskaźnik. Dynamiczne zarządzanie pamięcią (operatory new i delete). Modyfikator const. Przeciążanie funkcji. Przeciążanie operatorów. Domyślne wartości parametrów formalnych. 3. Klasa jako typ danych. Zasady dostępu: pola prywatne, publiczne i chronione. Statyczne pola i metody klasy. 4. Tworzenie i usuwanie obiektów klasy. Konstruktory i destruktory klasy. Konstruktor kopiujący. Sposoby przekazywania argumentów funkcji i zwracania wartości. 5. Funkcje i klasy zaprzyjaźnione. 6. Dziedziczenie. Dziedziczenie wielokrotne klasy bazowej. Zasady dostępu do pól klasy bazowej. 7. Sposób realizacji dziedziczenia. Wirtualne dziedziczenie. Wirtualne metody. Metody w pełni wirtualne. Klasy abstrakcyjne. 8. Wyjątki: sposób zgłaszania i przechwytywania, dziedziczenie wyjątków. 9. Szablony: szablon klasy, konkretyzacja szablonu, dziedziczenie i szablony, uszczegółowienie szablonu, zagnieżdżanie szablonów, szablony a funkcje zaprzyjaźnione. 10. Standardowa biblioteka szablonów (STL). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: [1] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Podstawy, Helion 2003 [2] B. Stroustrup, Język C++, WNT 2002 [3] S. Prata, Szkoła Programowania Język C++, Robomatic2002 [4] B. S. Lippman, J. Lajoie, Podstawy języka C++, WNT 2003 [5] B. Eckel, Thinking in Java, Helion 2003 [6] J. Grębosz, Symfonia C++ Tom I, II, III, Oficyna Kallimach 1999 Lieratura uzupełniająca: [7] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Techniki zaawansowane, Helion 2003 [8] M. Ben-Ari, Understanding programming languages, John Wiley & Sons 1996 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN LI
W
WT LI
ŚR CZ PT LI
LI
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Wardowski | |
Prowadzący grup: | Dariusz Wardowski | |
Strona przedmiotu: | http://www.math.uni.lodz.pl/~wardd | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład konwersatoryjny Metoda ćwiczeń laboratoryjnych |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę z laboratoriów (będąca oceną z całego przedmiotu) składa się: aktywność (realizowanie zadań na każdych ćwiczeniach) oraz dwa kolokwia. Pierwsze kolokwium w formie testu sprawdza efekt E1 (treści przekazywane na wykładzie). Drugie kolokwium praktyczne weryfikuje efekty E2, E3, E4 i E5. |
|
Treści kształcenia: | 1. Pojęcia: typ abstrakcyjny (klasa), obiekt, właściwości obiektu, metoda dostępu, hermetyzacja, dziedziczenie, abstrakcja, polimorfizm, programowanie obiektowe. 2. Referencja i wskaźnik. Dynamiczne zarządzanie pamięcią (operatory new i delete). Modyfikator const. Przeciążanie funkcji. Przeciążanie operatorów. Domyślne wartości parametrów formalnych. 3. Klasa jako typ danych. Zasady dostępu: pola prywatne, publiczne i chronione. Statyczne pola i metody klasy. 4. Tworzenie i usuwanie obiektów klasy. Konstruktory i destruktory klasy. Konstruktor kopiujący. Sposoby przekazywania argumentów funkcji i zwracania wartości. 5. Funkcje i klasy zaprzyjaźnione. 6. Dziedziczenie. Dziedziczenie wielokrotne klasy bazowej. Zasady dostępu do pól klasy bazowej. 7. Sposób realizacji dziedziczenia. Wirtualne dziedziczenie. Wirtualne metody. Metody w pełni wirtualne. Klasy abstrakcyjne. 8. Wyjątki: sposób zgłaszania i przechwytywania, dziedziczenie wyjątków. 9. Szablony: szablon klasy, konkretyzacja szablonu, dziedziczenie i szablony, uszczegółowienie szablonu, zagnieżdżanie szablonów, szablony a funkcje zaprzyjaźnione. 10. Standardowa biblioteka szablonów (STL). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: [1] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Podstawy, Helion 2003 [2] B. Stroustrup, Język C++, WNT 2002 [3] S. Prata, Szkoła Programowania Język C++, Robomatic2002 [4] B. S. Lippman, J. Lajoie, Podstawy języka C++, WNT 2003 [5] B. Eckel, Thinking in Java, Helion 2003 [6] J. Grębosz, Symfonia C++ Tom I, II, III, Oficyna Kallimach 1999 Lieratura uzupełniająca: [7] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Techniki zaawansowane, Helion 2003 [8] M. Ben-Ari, Understanding programming languages, John Wiley & Sons 1996 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT LI
LI
ŚR CZ LI
LI
LI
W
PT LI
LI
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Wardowski | |
Prowadzący grup: | Dariusz Wardowski | |
Strona przedmiotu: | http://www.math.uni.lodz.pl/~wardd | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład konwersatoryjny Metoda ćwiczeń laboratoryjnych |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę z laboratoriów (będąca oceną z całego przedmiotu) składa się: aktywność (realizowanie zadań na każdych ćwiczeniach) oraz dwa kolokwia. Pierwsze kolokwium w formie testu sprawdza efekt E1 (treści przekazywane na wykładzie). Drugie kolokwium praktyczne weryfikuje efekty E2, E3, E4 i E5. |
|
Treści kształcenia: | 1. Pojęcia: typ abstrakcyjny (klasa), obiekt, właściwości obiektu, metoda dostępu, hermetyzacja, dziedziczenie, abstrakcja, polimorfizm, programowanie obiektowe. 2. Referencja i wskaźnik. Dynamiczne zarządzanie pamięcią (operatory new i delete). Modyfikator const. Przeciążanie funkcji. Przeciążanie operatorów. Domyślne wartości parametrów formalnych. 3. Klasa jako typ danych. Zasady dostępu: pola prywatne, publiczne i chronione. Statyczne pola i metody klasy. 4. Tworzenie i usuwanie obiektów klasy. Konstruktory i destruktory klasy. Konstruktor kopiujący. Sposoby przekazywania argumentów funkcji i zwracania wartości. 5. Funkcje i klasy zaprzyjaźnione. 6. Dziedziczenie. Dziedziczenie wielokrotne klasy bazowej. Zasady dostępu do pól klasy bazowej. 7. Sposób realizacji dziedziczenia. Wirtualne dziedziczenie. Wirtualne metody. Metody w pełni wirtualne. Klasy abstrakcyjne. 8. Wyjątki: sposób zgłaszania i przechwytywania, dziedziczenie wyjątków. 9. Szablony: szablon klasy, konkretyzacja szablonu, dziedziczenie i szablony, uszczegółowienie szablonu, zagnieżdżanie szablonów, szablony a funkcje zaprzyjaźnione. 10. Standardowa biblioteka szablonów (STL). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: [1] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Podstawy, Helion 2003 [2] B. Stroustrup, Język C++, WNT 2002 [3] S. Prata, Szkoła Programowania Język C++, Robomatic2002 [4] B. S. Lippman, J. Lajoie, Podstawy języka C++, WNT 2003 [5] B. Eckel, Thinking in Java, Helion 2003 [6] J. Grębosz, Symfonia C++ Tom I, II, III, Oficyna Kallimach 1999 Lieratura uzupełniająca: [7] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Techniki zaawansowane, Helion 2003 [8] M. Ben-Ari, Understanding programming languages, John Wiley & Sons 1996 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN LI
LI
WT LI
LI
ŚR LI
W
CZ PT LI
LI
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Wardowski | |
Prowadzący grup: | Dariusz Wardowski | |
Strona przedmiotu: | http://www.math.uni.lodz.pl/~wardd | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład konwersatoryjny Metoda ćwiczeń laboratoryjnych |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę z laboratoriów (będąca oceną z całego przedmiotu) składa się: aktywność (realizowanie zadań na każdych ćwiczeniach) oraz dwa kolokwia. Pierwsze kolokwium w formie testu sprawdza efekt E1 (treści przekazywane na wykładzie). Drugie kolokwium praktyczne weryfikuje efekty E2, E3, E4 i E5. |
|
Treści kształcenia: | 1. Pojęcia: typ abstrakcyjny (klasa), obiekt, właściwości obiektu, metoda dostępu, hermetyzacja, dziedziczenie, abstrakcja, polimorfizm, programowanie obiektowe. 2. Referencja i wskaźnik. Dynamiczne zarządzanie pamięcią (operatory new i delete). Modyfikator const. Przeciążanie funkcji. Przeciążanie operatorów. Domyślne wartości parametrów formalnych. 3. Klasa jako typ danych. Zasady dostępu: pola prywatne, publiczne i chronione. Statyczne pola i metody klasy. 4. Tworzenie i usuwanie obiektów klasy. Konstruktory i destruktory klasy. Konstruktor kopiujący. Sposoby przekazywania argumentów funkcji i zwracania wartości. 5. Funkcje i klasy zaprzyjaźnione. 6. Dziedziczenie. Dziedziczenie wielokrotne klasy bazowej. Zasady dostępu do pól klasy bazowej. 7. Sposób realizacji dziedziczenia. Wirtualne dziedziczenie. Wirtualne metody. Metody w pełni wirtualne. Klasy abstrakcyjne. 8. Wyjątki: sposób zgłaszania i przechwytywania, dziedziczenie wyjątków. 9. Szablony: szablon klasy, konkretyzacja szablonu, dziedziczenie i szablony, uszczegółowienie szablonu, zagnieżdżanie szablonów, szablony a funkcje zaprzyjaźnione. 10. Standardowa biblioteka szablonów (STL). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: [1] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Podstawy, Helion 2003 [2] B. Stroustrup, Język C++, WNT 2002 [3] S. Prata, Szkoła Programowania Język C++, Robomatic2002 [4] B. S. Lippman, J. Lajoie, Podstawy języka C++, WNT 2003 [5] B. Eckel, Thinking in Java, Helion 2003 [6] J. Grębosz, Symfonia C++ Tom I, II, III, Oficyna Kallimach 1999 Lieratura uzupełniająca: [7] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Techniki zaawansowane, Helion 2003 [8] M. Ben-Ari, Understanding programming languages, John Wiley & Sons 1996 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT LI
ŚR CZ LI
LI
PT W
LI
LI
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Wardowski | |
Prowadzący grup: | Dariusz Wardowski | |
Strona przedmiotu: | http://www.math.uni.lodz.pl/~wardd | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład konwersatoryjny Metoda ćwiczeń laboratoryjnych |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę z laboratoriów (będąca oceną z całego przedmiotu) składa się: aktywność (realizowanie zadań na każdych ćwiczeniach) oraz dwa kolokwia. Pierwsze kolokwium w formie testu sprawdza efekt E1 (treści przekazywane na wykładzie). Drugie kolokwium praktyczne weryfikuje efekty E2, E3, E4 i E5. |
|
Treści kształcenia: | 1. Pojęcia: typ abstrakcyjny (klasa), obiekt, właściwości obiektu, metoda dostępu, hermetyzacja, dziedziczenie, abstrakcja, polimorfizm, programowanie obiektowe. 2. Referencja i wskaźnik. Dynamiczne zarządzanie pamięcią (operatory new i delete). Modyfikator const. Przeciążanie funkcji. Przeciążanie operatorów. Domyślne wartości parametrów formalnych. 3. Klasa jako typ danych. Zasady dostępu: pola prywatne, publiczne i chronione. Statyczne pola i metody klasy. 4. Tworzenie i usuwanie obiektów klasy. Konstruktory i destruktory klasy. Konstruktor kopiujący. Sposoby przekazywania argumentów funkcji i zwracania wartości. 5. Funkcje i klasy zaprzyjaźnione. 6. Dziedziczenie. Dziedziczenie wielokrotne klasy bazowej. Zasady dostępu do pól klasy bazowej. 7. Sposób realizacji dziedziczenia. Wirtualne dziedziczenie. Wirtualne metody. Metody w pełni wirtualne. Klasy abstrakcyjne. 8. Wyjątki: sposób zgłaszania i przechwytywania, dziedziczenie wyjątków. 9. Szablony: szablon klasy, konkretyzacja szablonu, dziedziczenie i szablony, uszczegółowienie szablonu, zagnieżdżanie szablonów, szablony a funkcje zaprzyjaźnione. 10. Standardowa biblioteka szablonów (STL). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: [1] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Podstawy, Helion 2003 [2] B. Stroustrup, Język C++, WNT 2002 [3] S. Prata, Szkoła Programowania Język C++, Robomatic2002 [4] B. S. Lippman, J. Lajoie, Podstawy języka C++, WNT 2003 [5] B. Eckel, Thinking in Java, Helion 2003 [6] J. Grębosz, Symfonia C++ Tom I, II, III, Oficyna Kallimach 1999 Lieratura uzupełniająca: [7] C. S. Horstman, G. Cornell, CoreJava 2 Techniki zaawansowane, Helion 2003 [8] M. Ben-Ari, Understanding programming languages, John Wiley & Sons 1996 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.