Analiza matematyczna dla informatyków 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-AM2LMI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Analiza matematyczna dla informatyków 2 |
Jednostka: | Wydział Matematyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Podstawowe umiejętności związane z z rachunkiem różniczkowym i całkowym funkcji jednej zmiennej. |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studentów z rachunkiem różniczkowym i całkowym funkcji dwóch zmiennych rzeczywistych i jego zastosowaniami. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu kursu student: e1) formułuje główne twierdzenia i definicje omówione na wykładzie, interpretuje pojęcia granicy podwójnej, iterowanej oraz ciągłości funkcji; e2) oblicza pochodne cząstkowe korzystając ze wzorów oraz z definicji, rozróżnia pojęcia dotyczące różniczkowalności funkcji; e3) wyznacza różne rodzaje ekstremów (lokalne, globalne, warunkowe); e4) zamienia całkę podwójną na całki iterowane, liczy całki podwójne stosując twierdzenie o zamianie zmiennych, wyznacza objętości i pola powierzchni stosując całkę podwójną; e5) potrafi w sposób zrozumiały przedstawić rozumowanie matematyczne; e6) potrafi odnieść pojęcia matematyczne do życia codziennego i zastosowań informatycznych. Powyższe efekty kształcenia osiągane w ramach przedmiotu pozwalają na realizację kierunkowych efektów kształcenia, mających następujące oznaczenia w programie Informatyka I stopnia: I-1A_W01, I-1A_W02, I-1A_W03, I-1A_W05, I-1A_U01, I-1A_U02, I-1A_U03, I-1A_U04, I-1A_U05, I-1A_U07, I-1A_U10, I-1A_U04, I-1A_U17, I-1A_U18, I-1A_U19, I-1A_U21, I-1A_K01, I-1A_K02, I-1A_K05, Isd1A_W12, Igg1A_W13. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT CK
CK
ŚR W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Flak, Renata Wiertelak | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Filipczak, Katarzyna Flak, Gertruda Ivanova, Renata Wiertelak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | wykład, praca w grupach dyskusja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę z ćwiczeń składa się -aktywność (20%) -ocena z dwóch kolokwiów (80%) w zakresie efektów kształcenia (e1-e6). Oceną z wykładu jest ocena z egzaminu w formie pisemnej sprawdzającego efekty kształcenia (e1-e5) . Na ocenę końcową z przedmiotu składa się -ocena z ćwiczeń (40%) -ocena z wykładu (60%). |
|
Treści kształcenia: | 1. Granica podwójna, granice iterowane, ciągłość funkcji. 2. Pochodne cząstkowe pierwszego i wyższych rzędów, różniczkowalność, twierdzenia Schwarza i Taylora. 3. Ekstrema lokalne i globalne. 4. Funkcje uwikłane, ekstrema funkcji uwikłanych, ekstrema warunkowe. 5. Całka podwójna, całki iterowane, twierdzenie o zamianie całki podwójnej na całki iterowane. 6. Przekształcenia płaszczyzny w płaszczyznę, jakobian odwzorowania, twierdzenie o zamianie zmiennych dla całki podwójnej oraz zastosowanie całki podwójnej do wyznaczania objętości i pola powierzchni brył. |
|
Literatura: |
[1].Gewert M. , Skoczylas Z. - Analiza matematyczna 2. Definicje,twierdzenia, wzory. [2].Gewert M. , Skoczylas Z. - Analiza matematyczna 2. Przykłady i zadania. [3].Fichtenholz G.- Rachunek różniczkowy i całkowy. [4].Leja F. - Rachunek różniczkowy i całkowy. [5].Krysicki K. ,Włodarski L. - Analiza matematyczna w zadaniach. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ CK
CK
PT CK
CK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Flak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Flak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CK
CZ CK
PT CK
CK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Renata Wiertelak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Flak, Renata Wiertelak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CK
CZ CK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Flak, Renata Wiertelak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Flak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | wykład, praca w grupach dyskusja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę z ćwiczeń składa się -aktywność (20%) -ocena z dwóch kolokwiów (80%) w zakresie efektów kształcenia (e1-e6). Oceną z wykładu jest ocena z egzaminu w formie pisemnej sprawdzającego efekty kształcenia (e1-e5) . Na ocenę końcową z przedmiotu składa się -ocena z ćwiczeń (40%) -ocena z wykładu (60%). |
|
Treści kształcenia: | 1. Granica podwójna, granice iterowane, ciągłość funkcji. 2. Pochodne cząstkowe pierwszego i wyższych rzędów, różniczkowalność, twierdzenia Schwarza i Taylora. 3. Ekstrema lokalne i globalne. 4. Funkcje uwikłane, ekstrema funkcji uwikłanych, ekstrema warunkowe. 5. Całka podwójna, całki iterowane, twierdzenie o zamianie całki podwójnej na całki iterowane. 6. Przekształcenia płaszczyzny w płaszczyznę, jakobian odwzorowania, twierdzenie o zamianie zmiennych dla całki podwójnej oraz zastosowanie całki podwójnej do wyznaczania objętości i pola powierzchni brył. |
|
Literatura: |
[1].Gewert M. , Skoczylas Z. - Analiza matematyczna 2. Definicje,twierdzenia, wzory. [2].Gewert M. , Skoczylas Z. - Analiza matematyczna 2. Przykłady i zadania. [3].Fichtenholz G.- Rachunek różniczkowy i całkowy. [4].Leja F. - Rachunek różniczkowy i całkowy. [5].Krysicki K. ,Włodarski L. - Analiza matematyczna w zadaniach. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT CK
ŚR CK
CZ CK
PT W
CK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Renata Wiertelak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Flak, Aleksandra Karasińska, Renata Wiertelak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | wykład, praca w grupach dyskusja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę z ćwiczeń składa się -aktywność (20%) -ocena z dwóch kolokwiów (80%) w zakresie efektów kształcenia (e1-e6). Oceną z wykładu jest ocena z egzaminu w formie pisemnej sprawdzającego efekty kształcenia (e1-e5) . Na ocenę końcową z przedmiotu składa się -ocena z ćwiczeń (40%) -ocena z wykładu (60%). |
|
Treści kształcenia: | 1. Granica podwójna, granice iterowane, ciągłość funkcji. 2. Pochodne cząstkowe pierwszego i wyższych rzędów, różniczkowalność, twierdzenia Schwarza i Taylora. 3. Ekstrema lokalne i globalne. 4. Funkcje uwikłane, ekstrema funkcji uwikłanych, ekstrema warunkowe. 5. Całka podwójna, całki iterowane, twierdzenie o zamianie całki podwójnej na całki iterowane. 6. Przekształcenia płaszczyzny w płaszczyznę, jakobian odwzorowania, twierdzenie o zamianie zmiennych dla całki podwójnej oraz zastosowanie całki podwójnej do wyznaczania objętości i pola powierzchni brył. |
|
Literatura: |
[1].Gewert M. , Skoczylas Z. - Analiza matematyczna 2. Definicje,twierdzenia, wzory. [2].Gewert M. , Skoczylas Z. - Analiza matematyczna 2. Przykłady i zadania. [3].Fichtenholz G.- Rachunek różniczkowy i całkowy. [4].Leja F. - Rachunek różniczkowy i całkowy. [5].Krysicki K. ,Włodarski L. - Analiza matematyczna w zadaniach. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN CK
CK
WT CK
ŚR CK
CK
CZ PT CK
W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Renata Wiertelak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Flak, Renata Wiertelak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | wykład, praca w grupach dyskusja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę z ćwiczeń składa się -aktywność (20%) -ocena z dwóch kolokwiów (80%) w zakresie efektów kształcenia (e1-e6). Oceną z wykładu jest ocena z egzaminu w formie pisemnej sprawdzającego efekty kształcenia (e1-e5). Na ocenę końcową z przedmiotu składa się -ocena z ćwiczeń (40%) -ocena z wykładu (60%). |
|
Treści kształcenia: | 1. Granica podwójna, granice iterowane, ciągłość funkcji. 2. Pochodne czastkowe pierwszego i wyższych rzędów, rózniczkowalność, twierdzenia Schwarza i Taylora. 3. Ekstrema loklane i globalne. 4. Funkcje uwikłane, ekstrema funkcji uwikłanych, ekstrema warunkowe. 5. Całka podwójna, całki iterowane, twierdzenie o zamianie całki podwójnej na całki iterowane. 6. Przekształcenia płaszczyzny w płaszczyznę, jakobian odwzorowania, twierdzenie o zamianie zmiennych dla całki podwójnej oraz zastosowanie całki podwójnej do wyznaczania objętości i pola powierzchni brył. |
|
Literatura: |
[1].Gewert M. , Skoczylas Z. - Analiza matematyczna 2. Definicje,twierdzenia, wzory. [2].Gewert M. , Skoczylas Z. - Analiza matematyczna 2. Przykłady i zadania. [3].Fichtenholz G.- Rachunek różniczkowy i całkowy. [4].Leja F. - Rachunek różniczkowy i całkowy. [5].Krysicki K. ,Włodarski L. - Analiza matematyczna w zadaniach. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN CK
CK
WT CK
CK
ŚR CZ PT W
CK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Renata Wiertelak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Flak, Renata Wiertelak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | wykład, praca w grupach dyskusja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę z ćwiczeń składa się -aktywność (20%) -ocena z dwóch kolokwiów (80%) w zakresie efektów kształcenia (e1-e6). Oceną z wykładu jest ocena z egzaminu w formie pisemnej sprawdzającego efekty kształcenia (e1-e5) . Na ocenę końcową z przedmiotu składa się -ocena z ćwiczeń (40%) -ocena z wykładu (60%). |
|
Treści kształcenia: | 1. Granica podwójna, granice iterowane, ciągłość funkcji. 2. Pochodne czastkowe pierwszego i wyższych rzędów, rózniczkowalność, twierdzenia Schwarza i Taylora. 3. Ekstrema loklane i globalne. 4. Funkcje uwikłane, ekstrema funkcji uwikłanych, ekstrema warunkowe. 5. Całka podwójna, całki iterowane, twierdzenie o zamianie całki podwójnej na całki iterowane. 6. Przekształcenia płaszczyzny w płaszczyznę, jakobian odwzorowania, twierdzenie o zamianie zmiennych dla całki podwójnej oraz zastosowanie całki podwójnej do wyznaczania objętości i pola powierzchni brył. |
|
Literatura: |
[1].Gewert M. , Skoczylas Z. - Analiza matematyczna 2. Definicje,twierdzenia, wzory. [2].Gewert M. , Skoczylas Z. - Analiza matematyczna 2. Przykłady i zadania. [3].Fichtenholz G.- Rachunek różniczkowy i całkowy. [4].Leja F. - Rachunek różniczkowy i całkowy. [5].Krysicki K. ,Włodarski L. - Analiza matematyczna w zadaniach. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.