UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Grafika komputerowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-GK0ZLI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Grafika komputerowa
Jednostka: Wydział Matematyki i Informatyki
Grupy: Przedmioty ZLI1 - sem. letni (08/09)
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 6.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma zaliczenia:

egzamin

Forma studiów:

niestacjonarne (zaoczne)

Wymagania wstępne:

Umiejętność programowania strukturalnego i obiektowego. Znajomość podstaw analizy algorytmów i struktur danych.

Znajomość podstaw rachunku wektorowego i macierzowego.

Skrócony opis:

Cele przedmiotu:

Celem wykładu jest zaznajomienie studenta z teoretycznymi podstawami grafiki komputerowej. Omawiane są algorytmy i zagadnienia dotyczące rysowania prymitywów graficznych oraz tworzenia grafiki trójwymiarowej.

Realizacja zadań laboratoryjnych polega na implementacji algorytmów graficznych oraz wykorzystaniu bibliotek graficznych do generowania grafiki trójwymiarowej.

Efekty uczenia się:

Po zakończonym kursie student:

EK 1) objaśnia podstawowe algorytmy rastrowe rysowania prymitywów graficznych,

EK 2) opisuje przekształcenia geometryczne stosowane w grafice komputerowej,

EK 3) opisuje przekształcenia rzutowania stosowane w grafice komputerowej,

EK 4) objaśnia algorytmy wyznaczania powierzchni widocznych,

EK 5) prezentuje modele oświetlenia lokalnego dla trójwymiarowej sceny graficznej,

EK 6) objaśnia algorytmy cieniowania,

EK 7) opisuje struktury danych w grafice komputerowej,

EK 8) opisuje modele braw stosowane w grafice komputerowej,

EK 9) korzysta z bibliotek graficznych do generowania grafiki trójwymiarowej,

EK 10) tworzy programy generujące trójwymiarowe sceny graficzne.

Powyższe efekty kształcenia osiągane w ramach przedmiotu pozwalają na realizację kierunkowych efektów kształcenia, mających następujące oznaczenia w programie Informatyka I stopnia: 1100I-1A_W04, 1100I-1A_W05, 1100I-1A_W06, 1100I-1A_U01, 1100I-1A_U02, 1100I-1A_U04, 1100I-1A_U06, 1100I-1A_U07, 1100I-1A_U08, 1100I-1A_U09, 1100I-1A_U11, 1100I-1A_U13, 1100Igg1A_W12, 1100Igg1A_W13, 1100Igg1A_U25, 1100Igg1A_U26, 1100Igg1A_U27, 1100Igg1A_U28.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 16 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Badura
Prowadzący grup: Marek Badura
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-0