UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Modelowanie i animacja komputerowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-MA0OII
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Modelowanie i animacja komputerowa
Jednostka: Wydział Matematyki i Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 6.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma zaliczenia:

zaliczenie

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

podstawy programowania w programie Blender

Skrócony opis:

Celem zajęć jest praktyczne zapoznanie studenta z problematyką modelowania i animacji trójwymiarowej z wykorzystaniem programu Blender. Realizacja zadań laboratoryjnych polega na przygotowaniu modeli, a następnie przygotowaniu animacji w programie Blender.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu przedmiotu student:

1) tworzy modele trójwymiarowe z wykorzystaniem edycji proporcjonalnej, odbicia lustrzanego, edycji krzywych i funkcji Warp,

2) korzysta z modyfikatorów,

3) wykorzystuje panel Shading do przypisywania materiału i tekstur do obiektu,

4) posługuje się opcją shaders do ustawień dotyczących oświetlenia i cieniowania,

5) wykorzystuje efekty particles,

6) tworzy animację z wykorzystaniem armatury i krzywych.

7) potrafi pracować w grupie tworząc animację komputerową,

8) umie pracować systematycznie nad projektami, które mają długofalowy charakter,

9) ma krytyczne podejście do otrzymywanych informacji oraz rozumie znaczenie informatyki i jej zastosowań

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Karpińska
Prowadzący grup: Wioletta Karpińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Projekty praktyczne, prezentacja

Sposoby i kryteria oceniania:

Projekty częściowe z modelowania, projekt końcowy - animacja. Każdy projekt musi być zaliczony.

Treści kształcenia:

1. Podstawy modelowania (box modeling)

2. Animacja za pomocą klatek kluczowych

3. Wykorzystywanie ograniczeń (constraints) w animacji

4. Symulacje fizyczne, cieczy i tkanin

5. Animacja za pomocą kości

Literatura:

1. Oficjalna dokumentacja Blendera

2. K. Kuklo, J. Kolmaga: Blender. Kompedium.

3. B. Bociek: Blender. Podstawy modelowania.

4. T. Mullen: Blender. Mistrzowskie animacje 3D.

5. T. Mullen: Blender. Mastering Blender.

6. Polski kurs Blendera, strona: http://polskikursblendera.pl/

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Karpińska
Prowadzący grup: Wioletta Karpińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Projekty praktyczne, prezentacja

Sposoby i kryteria oceniania:

Projekty częściowe z modelowania, projekt końcowy - animacja. Każdy projekt jest oceniany w skali od 0 do 50 punktów. Należy również wykonać ćwiczenia oceniane również według punktów. Zajęcia są obowiązkowe, możliwych jest 5 nieobecności. Aby zaliczyć zajęcia należy zdobyć minimum 60% maksymalnej ilości punktów.

Treści kształcenia:

1. Podstawy modelowania (box modeling)

2. Animacja za pomocą klatek kluczowych

3. Wykorzystywanie ograniczeń (constraints) w animacji

4. Symulacje fizyczne, cieczy i tkanin

5. Animacja za pomocą kości

6. Materiały i tekstury

Literatura:

1. Oficjalna dokumentacja Blendera

2. K. Kuklo, J. Kolmaga: Blender. Kompedium.

3. B. Bociek: Blender. Podstawy modelowania.

4. T. Mullen: Blender. Mistrzowskie animacje 3D.

5. T. Mullen: Blender. Mastering Blender.

6. Polski kurs Blendera, strona: http://polskikursblendera.pl/

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Karpińska
Prowadzący grup: Wioletta Karpińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Projekty praktyczne, prezentacja

Sposoby i kryteria oceniania:

Projekty częściowe z modelowania, projekt końcowy - animacja. Każdy projekt jest oceniany w skali od 0 do 50 punktów. Należy również wykonać ćwiczenia oceniane również według punktów. Zajęcia są obowiązkowe, możliwych jest 5 nieobecności. Aby zaliczyć zajęcia należy zdobyć minimum 60% maksymalnej ilości punktów.

Treści kształcenia:

1. Podstawy modelowania (box modeling)

2. Animacja za pomocą klatek kluczowych

3. Wykorzystywanie ograniczeń (constraints) w animacji

4. Symulacje fizyczne, cieczy i tkanin

5. Animacja za pomocą kości

6. Materiały i tekstury

Literatura:

1. Oficjalna dokumentacja Blendera

2. K. Kuklo, J. Kolmaga: Blender. Kompedium.

3. B. Bociek: Blender. Podstawy modelowania.

4. T. Mullen: Blender. Mistrzowskie animacje 3D.

5. T. Mullen: Blender. Mastering Blender.

6. Polski kurs Blendera, strona: http://polskikursblendera.pl/

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Karpińska
Prowadzący grup: Wioletta Karpińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Projekty praktyczne, prezentacja

Sposoby i kryteria oceniania:

Projekty częściowe z modelowania, projekt końcowy - animacja. Każdy projekt musi być zaliczony. Należy również wykonać wszystkie ćwiczenia. Zajęcia są obowiązkowe, możliwych jest 5 nieobecności.

Szczegółowy sposób oceniania projektów i ćwiczeń jest omawiany na zajęciach.

Treści kształcenia:

1. Podstawy modelowania (box modeling)

2. Animacja za pomocą klatek kluczowych

3. Wykorzystywanie ograniczeń (constraints) w animacji

4. Symulacje fizyczne, cieczy i tkanin

5. Animacja za pomocą kości

6. Materiały i tekstury

Literatura:

1. Oficjalna dokumentacja Blendera

2. K. Kuklo, J. Kolmaga: Blender. Kompedium.

3. B. Bociek: Blender. Podstawy modelowania.

4. T. Mullen: Blender. Mistrzowskie animacje 3D.

5. T. Mullen: Blender. Mastering Blender.

6. Polski kurs Blendera, strona: http://polskikursblendera.pl/

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Karpińska
Prowadzący grup: Wioletta Karpińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Projekty praktyczne, prezentacja

Sposoby i kryteria oceniania:

Projekty częściowe z modelowania, projekt końcowy - animacja. Każdy projekt musi być zaliczony. Należy również wykonać wszystkie ćwiczenia. Zajęcia są obowiązkowe, możliwych jest 5 nieobecności.

Treści kształcenia:

1. Podstawy modelowania (box modeling)

2. Animacja za pomocą klatek kluczowych

3. Wykorzystywanie ograniczeń (constraints) w animacji

4. Symulacje fizyczne, cieczy i tkanin

5. Animacja za pomocą kości

6. Materiały i tekstury

Literatura:

1. Oficjalna dokumentacja Blendera

2. K. Kuklo, J. Kolmaga: Blender. Kompedium.

3. B. Bociek: Blender. Podstawy modelowania.

4. T. Mullen: Blender. Mistrzowskie animacje 3D.

5. T. Mullen: Blender. Mastering Blender.

6. Polski kurs Blendera, strona: http://polskikursblendera.pl/

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Karpińska
Prowadzący grup: Wioletta Karpińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Projekty praktyczne, prezentacja

Sposoby i kryteria oceniania:

Projekty częściowe z modelowania, projekt końcowy - animacja. Każdy projekt musi być zaliczony. Należy również wykonać wszystkie ćwiczenia. Zajęcia są obowiązkowe, możliwych jest 5 nieobecności.

Treści kształcenia:

1. Podstawy modelowania (box modeling)

2. Animacja za pomocą klatek kluczowych

3. Wykorzystywanie ograniczeń (constraints) w animacji

4. Symulacje fizyczne, cieczy i tkanin

5. Animacja za pomocą kości

6. Materiały i tekstury

Literatura:

1. Oficjalna dokumentacja Blendera

2. K. Kuklo, J. Kolmaga: Blender. Kompedium.

3. B. Bociek: Blender. Podstawy modelowania.

4. T. Mullen: Blender. Mistrzowskie animacje 3D.

5. T. Mullen: Blender. Mastering Blender.

6. Polski kurs Blendera, strona: http://polskikursblendera.pl/

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Karpińska
Prowadzący grup: Wioletta Karpińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Projekty praktyczne, prezentacja

Sposoby i kryteria oceniania:

Projekty częściowe z modelowania, projekt końcowy - animacja. Każdy projekt musi być zaliczony.

Treści kształcenia:

1. Podstawy modelowania (box modeling)

2. Animacja za pomocą klatek kluczowych

3. Wykorzystywanie ograniczeń (constraints) w animacji

4. Symulacje fizyczne, cieczy i tkanin

5. Animacja za pomocą kości

Literatura:

1. Oficjalna dokumentacja Blendera

2. K. Kuklo, J. Kolmaga: Blender. Kompedium.

3. B. Bociek: Blender. Podstawy modelowania.

4. T. Mullen: Blender. Mistrzowskie animacje 3D.

5. T. Mullen: Blender. Mastering Blender.

6. Polski kurs Blendera, strona: http://polskikursblendera.pl/

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Karpińska
Prowadzący grup: Wioletta Karpińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Projekty praktyczne, prezentacja

Sposoby i kryteria oceniania:

Projekty częściowe z modelowania, projekt końcowy - animacja. Każdy projekt musi być zaliczony.

Treści kształcenia:

1. Podstawy modelowania (box modeling)

2. Animacja za pomocą klatek kluczowych

3. Wykorzystywanie ograniczeń (constraints) w animacji

4. Symulacje fizyczne, cieczy i tkanin

5. Animacja za pomocą kości

Literatura:

1. Oficjalna dokumentacja Blendera

2. K. Kuklo, J. Kolmaga: Blender. Kompedium.

3. B. Bociek: Blender. Podstawy modelowania.

4. T. Mullen: Blender. Mistrzowskie animacje 3D.

5. T. Mullen: Blender. Mastering Blender.

6. Polski kurs Blendera, strona: http://polskikursblendera.pl/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-0