Modelowanie i animacja komputerowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-MA0OII |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Modelowanie i animacja komputerowa |
Jednostka: | Wydział Matematyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | podstawy programowania w programie Blender |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest praktyczne zapoznanie studenta z problematyką modelowania i animacji trójwymiarowej z wykorzystaniem programu Blender. Realizacja zadań laboratoryjnych polega na przygotowaniu modeli, a następnie przygotowaniu animacji w programie Blender. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student: 1) tworzy modele trójwymiarowe z wykorzystaniem edycji proporcjonalnej, odbicia lustrzanego, edycji krzywych i funkcji Warp, 2) korzysta z modyfikatorów, 3) wykorzystuje panel Shading do przypisywania materiału i tekstur do obiektu, 4) posługuje się opcją shaders do ustawień dotyczących oświetlenia i cieniowania, 5) wykorzystuje efekty particles, 6) tworzy animację z wykorzystaniem armatury i krzywych. 7) potrafi pracować w grupie tworząc animację komputerową, 8) umie pracować systematycznie nad projektami, które mają długofalowy charakter, 9) ma krytyczne podejście do otrzymywanych informacji oraz rozumie znaczenie informatyki i jej zastosowań |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LI
CZ LI
LI
PT LI
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wioletta Karpińska | |
Prowadzący grup: | Wioletta Karpińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Projekty praktyczne, prezentacja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Projekty częściowe z modelowania, projekt końcowy - animacja. Każdy projekt musi być zaliczony. |
|
Treści kształcenia: | 1. Podstawy modelowania (box modeling) 2. Animacja za pomocą klatek kluczowych 3. Wykorzystywanie ograniczeń (constraints) w animacji 4. Symulacje fizyczne, cieczy i tkanin 5. Animacja za pomocą kości |
|
Literatura: |
1. Oficjalna dokumentacja Blendera 2. K. Kuklo, J. Kolmaga: Blender. Kompedium. 3. B. Bociek: Blender. Podstawy modelowania. 4. T. Mullen: Blender. Mistrzowskie animacje 3D. 5. T. Mullen: Blender. Mastering Blender. 6. Polski kurs Blendera, strona: http://polskikursblendera.pl/ |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT LI
LI
ŚR LI
CZ LI
LI
PT LI
LI
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wioletta Karpińska | |
Prowadzący grup: | Wioletta Karpińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Projekty praktyczne, prezentacja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Projekty częściowe z modelowania, projekt końcowy - animacja. Każdy projekt jest oceniany w skali od 0 do 50 punktów. Należy również wykonać ćwiczenia oceniane również według punktów. Zajęcia są obowiązkowe, możliwych jest 5 nieobecności. Aby zaliczyć zajęcia należy zdobyć minimum 60% maksymalnej ilości punktów. |
|
Treści kształcenia: | 1. Podstawy modelowania (box modeling) 2. Animacja za pomocą klatek kluczowych 3. Wykorzystywanie ograniczeń (constraints) w animacji 4. Symulacje fizyczne, cieczy i tkanin 5. Animacja za pomocą kości 6. Materiały i tekstury |
|
Literatura: |
1. Oficjalna dokumentacja Blendera 2. K. Kuklo, J. Kolmaga: Blender. Kompedium. 3. B. Bociek: Blender. Podstawy modelowania. 4. T. Mullen: Blender. Mistrzowskie animacje 3D. 5. T. Mullen: Blender. Mastering Blender. 6. Polski kurs Blendera, strona: http://polskikursblendera.pl/ |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT LI
LI
ŚR LI
CZ PT LI
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wioletta Karpińska | |
Prowadzący grup: | Wioletta Karpińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Projekty praktyczne, prezentacja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Projekty częściowe z modelowania, projekt końcowy - animacja. Każdy projekt jest oceniany w skali od 0 do 50 punktów. Należy również wykonać ćwiczenia oceniane również według punktów. Zajęcia są obowiązkowe, możliwych jest 5 nieobecności. Aby zaliczyć zajęcia należy zdobyć minimum 60% maksymalnej ilości punktów. |
|
Treści kształcenia: | 1. Podstawy modelowania (box modeling) 2. Animacja za pomocą klatek kluczowych 3. Wykorzystywanie ograniczeń (constraints) w animacji 4. Symulacje fizyczne, cieczy i tkanin 5. Animacja za pomocą kości 6. Materiały i tekstury |
|
Literatura: |
1. Oficjalna dokumentacja Blendera 2. K. Kuklo, J. Kolmaga: Blender. Kompedium. 3. B. Bociek: Blender. Podstawy modelowania. 4. T. Mullen: Blender. Mistrzowskie animacje 3D. 5. T. Mullen: Blender. Mastering Blender. 6. Polski kurs Blendera, strona: http://polskikursblendera.pl/ |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wioletta Karpińska | |
Prowadzący grup: | Wioletta Karpińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Projekty praktyczne, prezentacja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Projekty częściowe z modelowania, projekt końcowy - animacja. Każdy projekt musi być zaliczony. Należy również wykonać wszystkie ćwiczenia. Zajęcia są obowiązkowe, możliwych jest 5 nieobecności. Szczegółowy sposób oceniania projektów i ćwiczeń jest omawiany na zajęciach. |
|
Treści kształcenia: | 1. Podstawy modelowania (box modeling) 2. Animacja za pomocą klatek kluczowych 3. Wykorzystywanie ograniczeń (constraints) w animacji 4. Symulacje fizyczne, cieczy i tkanin 5. Animacja za pomocą kości 6. Materiały i tekstury |
|
Literatura: |
1. Oficjalna dokumentacja Blendera 2. K. Kuklo, J. Kolmaga: Blender. Kompedium. 3. B. Bociek: Blender. Podstawy modelowania. 4. T. Mullen: Blender. Mistrzowskie animacje 3D. 5. T. Mullen: Blender. Mastering Blender. 6. Polski kurs Blendera, strona: http://polskikursblendera.pl/ |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN LI
LI
WT LI
LI
ŚR LI
LI
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wioletta Karpińska | |
Prowadzący grup: | Wioletta Karpińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Projekty praktyczne, prezentacja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Projekty częściowe z modelowania, projekt końcowy - animacja. Każdy projekt musi być zaliczony. Należy również wykonać wszystkie ćwiczenia. Zajęcia są obowiązkowe, możliwych jest 5 nieobecności. |
|
Treści kształcenia: | 1. Podstawy modelowania (box modeling) 2. Animacja za pomocą klatek kluczowych 3. Wykorzystywanie ograniczeń (constraints) w animacji 4. Symulacje fizyczne, cieczy i tkanin 5. Animacja za pomocą kości 6. Materiały i tekstury |
|
Literatura: |
1. Oficjalna dokumentacja Blendera 2. K. Kuklo, J. Kolmaga: Blender. Kompedium. 3. B. Bociek: Blender. Podstawy modelowania. 4. T. Mullen: Blender. Mistrzowskie animacje 3D. 5. T. Mullen: Blender. Mastering Blender. 6. Polski kurs Blendera, strona: http://polskikursblendera.pl/ |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN LI
WT LI
LI
ŚR LI
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wioletta Karpińska | |
Prowadzący grup: | Wioletta Karpińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Projekty praktyczne, prezentacja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Projekty częściowe z modelowania, projekt końcowy - animacja. Każdy projekt musi być zaliczony. Należy również wykonać wszystkie ćwiczenia. Zajęcia są obowiązkowe, możliwych jest 5 nieobecności. |
|
Treści kształcenia: | 1. Podstawy modelowania (box modeling) 2. Animacja za pomocą klatek kluczowych 3. Wykorzystywanie ograniczeń (constraints) w animacji 4. Symulacje fizyczne, cieczy i tkanin 5. Animacja za pomocą kości 6. Materiały i tekstury |
|
Literatura: |
1. Oficjalna dokumentacja Blendera 2. K. Kuklo, J. Kolmaga: Blender. Kompedium. 3. B. Bociek: Blender. Podstawy modelowania. 4. T. Mullen: Blender. Mistrzowskie animacje 3D. 5. T. Mullen: Blender. Mastering Blender. 6. Polski kurs Blendera, strona: http://polskikursblendera.pl/ |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN LI
LI
WT LI
ŚR CZ PT LI
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wioletta Karpińska | |
Prowadzący grup: | Wioletta Karpińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Projekty praktyczne, prezentacja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Projekty częściowe z modelowania, projekt końcowy - animacja. Każdy projekt musi być zaliczony. |
|
Treści kształcenia: | 1. Podstawy modelowania (box modeling) 2. Animacja za pomocą klatek kluczowych 3. Wykorzystywanie ograniczeń (constraints) w animacji 4. Symulacje fizyczne, cieczy i tkanin 5. Animacja za pomocą kości |
|
Literatura: |
1. Oficjalna dokumentacja Blendera 2. K. Kuklo, J. Kolmaga: Blender. Kompedium. 3. B. Bociek: Blender. Podstawy modelowania. 4. T. Mullen: Blender. Mistrzowskie animacje 3D. 5. T. Mullen: Blender. Mastering Blender. 6. Polski kurs Blendera, strona: http://polskikursblendera.pl/ |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN LI
WT LI
ŚR LI
CZ LI
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 56 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wioletta Karpińska | |
Prowadzący grup: | Wioletta Karpińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Projekty praktyczne, prezentacja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Projekty częściowe z modelowania, projekt końcowy - animacja. Każdy projekt musi być zaliczony. |
|
Treści kształcenia: | 1. Podstawy modelowania (box modeling) 2. Animacja za pomocą klatek kluczowych 3. Wykorzystywanie ograniczeń (constraints) w animacji 4. Symulacje fizyczne, cieczy i tkanin 5. Animacja za pomocą kości |
|
Literatura: |
1. Oficjalna dokumentacja Blendera 2. K. Kuklo, J. Kolmaga: Blender. Kompedium. 3. B. Bociek: Blender. Podstawy modelowania. 4. T. Mullen: Blender. Mistrzowskie animacje 3D. 5. T. Mullen: Blender. Mastering Blender. 6. Polski kurs Blendera, strona: http://polskikursblendera.pl/ |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.