UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programming Languages 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PL2ENG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Programming Languages 2
Jednostka: Wydział Matematyki i Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Język przedmiotu:

angielski

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

1. Implementuje hierarchie klas, stosując odpowiednie modyfikatory dostępu dla składowych i metod.

2. Posługuje się typem wyliczeniowym.

3. Rozumie na czym polega polimorfizm.

4. Zabezpiecza program przed nienaturalnym zakończeniem w wyniku wystąpienia sytuacji wyjątkowych.

5. Pisze kompletny program rozwiązujący prosty problem (tj. problem, którego rozwiązanie zajmuje 2-4 godziny).

Skrócony opis:

Rozszerzenie umiejętności programowania obiektowego wzbogaconego o programowanie wielowątkowe i sieciowe. Łączenie umiejętności wykorzystania złożonych algorytmów i elementów wizualnych do tworzenia aplikacji. Główny nacisk położony jest na praktyczną umiejętność posługiwania się przekazywaną wiedza.

Efekty uczenia się:

1. Rozumie ideę programowania wielowątkowego i potrafi wykorzystać ją w programie.

2. Potrafi zaimplementować mechanizm nawiązywania połączeń sieciowych i wymiany danych pomiędzy aplikacjami.

3. Analizuje postawione przed nim zadania i samodzielnie opracowuje odpowiednie algorytmy rozwiązujące złożone problemy.

4. Tworzy graficzny interfejs spełniający postawione wymagania.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-0