UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Media audiowizualne i kultura cyfrowa studia stacjonarne 2-go stopnia

Informacje o programie studiów

Kod: DUMAKC(01)
Nazwa: Media audiowizualne i kultura cyfrowa studia stacjonarne 2-go stopnia
Tryb studiów: stacjonarne
Rodzaj studiów: drugiego stopnia
Czas trwania: 4 semestry
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu (w przypadku tego programu zdefiniowano tylko jeden możliwy tok nauczania). Kierunki: media audiowizualne i kultura cyfrowa
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Wydział Filologiczny (od 20/21) [ inne programy w tej jednostce ]

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główny tok nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

dla absolwentów studiów licencjackich i magisterskich wszystkich kierunków. Kwalifikacja na podstawie złożenia wymaganych dokumentów, w przypadku zbyt dużej liczby zgłoszeń - konkurs dyplomów.

Możliwe do uzyskania certyfikaty:
  • Magisterium
Uprawnienia zawodowe:

Absolwent studiów II stopnia (magisterskich) kierunku MEDIA AUDIOWIZUALNE I KULTURA CYFROWA posiada gruntowną wiedzę z zakresu nauk o kulturze i religii (w roli wiodącej) oraz nauk o sztuce (w roli wspomagającej), pozwalającą na interpretację i rozumienie wszelkich zjawisk związanych ze współczesną kulturą, zwłaszcza w zakresie mediów audiowizualnych i kultury cyfrowej. Umie dostrzegać i opisywać związki istniejące między różnymi obszarami kultury i definiuje ich specyfikę. Posiada też wiedzę o charakterze teoretycznym, co pozwala rozumieć mu modele estetyczne i funkcjonowanie rozmaitych systemów produkcyjno-dystrybucyjnych, ale także społeczne, ekonomiczne oraz techniczne determinanty zarówno procesów twórczych, jaki i praktyk odbiorczo-nadawczych. Rozumie formy instytucjonalne i sposoby finansowania oraz etyczno-prawne aspekty funkcjonowania podmiotów sektora produkcji i dystrybucji audiowizualnej oraz technologii cyfrowych. Ponadto dysponuje umiejętnościami pozwalającymi w innowacyjny sposób wykonywać zadania związane z interpretacją źródeł czy ich badaniami, co przyczynia się do upowszechniania kultury mediów audiowizualnych i kultury cyfrowej oraz ma wpływ na twórcze i niezależne rozwiązywanie problemów zawodowych.

Absolwenci mediów audiowizualnych i kultury cyfrowej studiów II stopnia (magisterskich) mogą podjąć zatrudnienie (również na stanowiskach kierowniczych) w: - instytucjach kultury: w działach merytorycznych, w tym programowych, edukacyjnych oraz promocyjnych (kuratorzy ścieżek narracyjnych, autorzy tekstów towarzyszących ekspozycjom, autorzy koncepcji działań edukacyjnych, rzecznicy prasowi, członkowie zespołów budujących komunikację z mediami i publicznością); - instytucjach artystycznych: w działach literackich, edukacyjnych, promocyjnych, w wytwórniach filmowych, w teatrach, firmach producenckich, domach kultury; - mediach: w prasie, w radiu, w telewizji, w redakcjach mediów internetowych (dziennikarze, szczególnie zajmujący się problematyką kultury, krytycy) oraz w działach promocji tychże; - wydawnictwach publikujących książki, multimedia, gry komputerowe, gry wideo, gry planszowe (autorzy, redaktorzy) oraz w działach promocji tychże; - organizacjach pozarządowych, zwłaszcza zajmujących się dziedzictwem kulturowym (animatorzy, edukatorzy, archiwiści); - przedsiębiorstwach prywatnych: w działach społecznej odpowiedzialności biznesu, w działach promocji (autorzy tekstów użytkowych, redaktorzy, koordynatorzy prac wydawniczych, rzecznicy prasowi, członkowie zespołów budujących komunikację z mediami i publicznością); w firmach zajmujących się produkcją medialną, teatralną, reklamową; - urzędach administracji państwowej: w działach prasowych oraz w działach promocji (autorzy tekstów wystąpień publicznych, rzecznicy prasowi, członkowie zespołów budujących komunikację z mediami i publicznością).

Dalsze studia:

szkoła doktorska, studia podyplomowe

kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7