Media audiowizualne i kultura cyfrowa studia stacjonarne 2-go stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | DUMAKC(01) |
Nazwa: | Media audiowizualne i kultura cyfrowa studia stacjonarne 2-go stopnia |
Tryb studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | drugiego stopnia |
Czas trwania: | 4 semestry |
|
media audiowizualne i kultura cyfrowa |
wyboru: |
(brak) |
|
Wydział Filologiczny (od 20/21)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
dla absolwentów studiów licencjackich i magisterskich wszystkich kierunków. Kwalifikacja na podstawie złożenia wymaganych dokumentów, w przypadku zbyt dużej liczby zgłoszeń - konkurs dyplomów. |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent studiów II stopnia (magisterskich) kierunku MEDIA AUDIOWIZUALNE I KULTURA CYFROWA posiada gruntowną wiedzę z zakresu nauk o kulturze i religii (w roli wiodącej) oraz nauk o sztuce (w roli wspomagającej), pozwalającą na interpretację i rozumienie wszelkich zjawisk związanych ze współczesną kulturą, zwłaszcza w zakresie mediów audiowizualnych i kultury cyfrowej. Umie dostrzegać i opisywać związki istniejące między różnymi obszarami kultury i definiuje ich specyfikę. Posiada też wiedzę o charakterze teoretycznym, co pozwala rozumieć mu modele estetyczne i funkcjonowanie rozmaitych systemów produkcyjno-dystrybucyjnych, ale także społeczne, ekonomiczne oraz techniczne determinanty zarówno procesów twórczych, jaki i praktyk odbiorczo-nadawczych. Rozumie formy instytucjonalne i sposoby finansowania oraz etyczno-prawne aspekty funkcjonowania podmiotów sektora produkcji i dystrybucji audiowizualnej oraz technologii cyfrowych. Ponadto dysponuje umiejętnościami pozwalającymi w innowacyjny sposób wykonywać zadania związane z interpretacją źródeł czy ich badaniami, co przyczynia się do upowszechniania kultury mediów audiowizualnych i kultury cyfrowej oraz ma wpływ na twórcze i niezależne rozwiązywanie problemów zawodowych. Absolwenci mediów audiowizualnych i kultury cyfrowej studiów II stopnia (magisterskich) mogą podjąć zatrudnienie (również na stanowiskach kierowniczych) w: - instytucjach kultury: w działach merytorycznych, w tym programowych, edukacyjnych oraz promocyjnych (kuratorzy ścieżek narracyjnych, autorzy tekstów towarzyszących ekspozycjom, autorzy koncepcji działań edukacyjnych, rzecznicy prasowi, członkowie zespołów budujących komunikację z mediami i publicznością); - instytucjach artystycznych: w działach literackich, edukacyjnych, promocyjnych, w wytwórniach filmowych, w teatrach, firmach producenckich, domach kultury; - mediach: w prasie, w radiu, w telewizji, w redakcjach mediów internetowych (dziennikarze, szczególnie zajmujący się problematyką kultury, krytycy) oraz w działach promocji tychże; - wydawnictwach publikujących książki, multimedia, gry komputerowe, gry wideo, gry planszowe (autorzy, redaktorzy) oraz w działach promocji tychże; - organizacjach pozarządowych, zwłaszcza zajmujących się dziedzictwem kulturowym (animatorzy, edukatorzy, archiwiści); - przedsiębiorstwach prywatnych: w działach społecznej odpowiedzialności biznesu, w działach promocji (autorzy tekstów użytkowych, redaktorzy, koordynatorzy prac wydawniczych, rzecznicy prasowi, członkowie zespołów budujących komunikację z mediami i publicznością); w firmach zajmujących się produkcją medialną, teatralną, reklamową; - urzędach administracji państwowej: w działach prasowych oraz w działach promocji (autorzy tekstów wystąpień publicznych, rzecznicy prasowi, członkowie zespołów budujących komunikację z mediami i publicznością). |
Dalsze studia: |
szkoła doktorska, studia podyplomowe |