Praktyka dydaktyczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0000-DP3008 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka dydaktyczna |
Jednostka: | Uniwersytet Łódzki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie kursu BHP i przedmiotu „Dydaktyka szkoły wyższej” |
Skrócony opis: |
Uczestnicy szkoły doktorskiej odbywają praktyki dydaktyczne w formie prowadzenia zajęć dydaktycznych zgodnych z dyscypliną doktoryzowania lub uczestniczenia w ich prowadzeniu. Praktyki dydaktyczne w wymiarze 30 godzin dydaktycznych/rok doktoranci odbywają na II i III roku. W trakcie praktyki dydaktycznej doktorant samodzielnie prowadzi zajęcia lub obserwuje zajęcia prowadzone przez nauczyciela akademickiego i asystuje w ich prowadzeniu; przygotowuje konspekt do prowadzenia zajęć dydaktycznych, planuje i omawia zajęcia prowadzone przez siebie i innych nauczycieli akademickich. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza / Doktorant: w zakresie dyscypliny wybranej spośród dyscyplin: matematyka; nauki biologiczne; nauki chemiczne; nauki fizyczne; nauki o Ziemi i środowisku: - wyjaśnia taksonomię celów kształcenia; - wyjaśnia uwarunkowania przebiegu procesu kształcenia; - wymienia wady i zalety wybranych metod nauczania. Umiejętności / Doktorant: w zakresie dyscypliny wybranej spośród dyscyplin: matematyka; nauki biologiczne; nauki chemiczne; nauki fizyczne; nauki o Ziemi i środowisku: - dostosowuje wybór procesu dydaktycznego do celów i treści kształcenia; - opracowuje plan czynności nauczyciela akademickiego/popularyzatora wiedzy i konspekt zmierzający do osiągnięcia założonych celów; - dokonuje wyboru metod, form i środków adekwatnie do sytuacji dydaktycznej lub upowszechniania wiedzy; - opracowuje i stosuje narzędzia pomiaru dydaktycznego na akademickim poziomie kształcenia. Kompetencje społeczne / Doktorant: w zakresie dyscypliny wybranej spośród dyscyplin: matematyka; nauki biologiczne; nauki chemiczne; nauki fizyczne; nauki o Ziemi i środowisku: - w praktyce dydaktycznej respektuje i upowszechnia zasady własności wyników badań naukowych z poszanowaniem zasad ochrony własności intelektualnej. Symbol efektu uczenia się opisującego program: NSiP_W08; NSiP_U09; NSiP_U10; NSiP_K03; NSiP_K06; |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Przemysław Bernat, Lilianna Chęcińska, Krzysztof Fortuniak, Rafał Głowacki, Michał Grabowski, Dariusz Guziejewski, Marcin Jasiński, Renata Kontek, Magdalena Małecka, Anna Pieniążek, Zbigniew Rdzany, Aleksandra Rodacka, Agnieszka Soszyńska, Joanna Wibig, Elżbieta Żądzińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyki - Zaliczenie |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda ćwiczeniowa właściwa dla wybranej dyscypliny. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Sposób oceniania Hospitacje zajęć. Ocena aktywności doktoranta na zajęciach, w prowadzeniu których uczestniczył. Kryteria oceniania zal – doktorant osiągnął wymagane efekty uczenia się nzal - doktorant nie osiągnął wymaganych efektów uczenia się |
|
Treści kształcenia: | Samodzielne planowanie i przeprowadzenie zajęć lub uczestniczenie w prowadzeniu zajęć z przedmiotów z dyscypliny matematyka; nauki biologiczne; nauki chemiczne; nauki fizyczne lub nauki o Ziemi i środowisku. |
|
Literatura: |
Błażej Sajduk Nowoczesna dydaktyka akademicka. Kto kogo uczy? http://dydaktyka-akademicka.pl/ (2014) Anna Sajdak-Burska, Iwona Maciejowska (red) Rozwijanie kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich. Wybrane praktyki. Wydawnictwo UJ (2018) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Bożena Bukowska, Grzegorz Celichowski, Michał Cichomski, Michał Grabowski, Maksim Ionov, Marcin Jasiński, Edyta Kiedrzyńska, Paweł Kowalczyk, Witold Kozłowski, Beata Olas, Justyna Polit, Łukasz Półtorak, Katarzyna Ranoszek-Soliwoda, Radosław Włodarczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyki - Zaliczenie |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda ćwiczeniowa właściwa dla wybranej dyscypliny. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Sposób oceniania Hospitacje zajęć. Ocena aktywności doktoranta na zajęciach, w prowadzeniu których uczestniczył. Kryteria oceniania zal – doktorant osiągnął wymagane efekty uczenia się nzal - doktorant nie osiągnął wymaganych efektów uczenia się |
|
Treści kształcenia: | Praktyki dydaktyczne: Samodzielne planowanie i przeprowadzenie zajęć lub uczestniczenie w prowadzeniu zajęć z przedmiotów z dyscypliny matematyka; nauki biologiczne; nauki chemiczne; nauki fizyczne lub nauki o Ziemi i środowisku. |
|
Literatura: |
Błażej Sajduk Nowoczesna dydaktyka akademicka. Kto kogo uczy? http://dydaktyka-akademicka.pl/ (2014) Anna Sajdak-Burska, Iwona Maciejowska (red) Rozwijanie kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich. Wybrane praktyki. Wydawnictwo UJ (2018) |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.