UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0100-GLA520
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Rejestracja na seminarium licencjackie dla II roku (I stopnia) - Filologia germańska
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Studenci powinni posiadać znajomość języka niemieckiego na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (GER ) oraz podstawową wiedzę z dziedziny będącej przedmiotem seminarium i której ma dotyczyć praca licencjacka

Skrócony opis:

Nadrzędnym celem seminarium dyplomowego jest przygotowanie studentów do napisania pracy licencjackiej, do końcowego egzaminu dyplomowego na studiach stopnia I oraz do obrony pracy licencjackiej. Aby to osiągnąć, studenci powinni powtórzyć, a następnie pogłębić wiedzę z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki przedmiotu, zapoznać. się ze specyfiką prowadzenia badań naukowych i pisania prac naukowych

Efekty uczenia się:

W trakcie zajęć studenci powinni rozwijać swoje kompetencje w zakresie wiedzy (e1,e2, e3,e4,), umiejętności (e5,e6,e7,)i zasad życia społecznego (e8). Studenci będą w stanie

e1. Rozpoznać i opisać obszar tematyczny badań zgodny ze swoimi zainteresowaniami i odpowiedni dla zakresu pracy licencjackiej (01SN-1A_W01 do 01SN-1A_W03)

e2. Wykazać się uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu dydaktyki nauczania języka niemieckiego (01SN-1A_W05)

e3. Opanować terminologię naukową używaną w badaniach nad procesem uczenia się języka obcego i w procesie akwizycji mowy (01SN-1AW_05)

e4. Poznać podstawowe metody badawcze stosowane w językoznawstwie stosowanym (01SN-1A_W05)

e5 wybrać i powiązać zjawiska badane w zakresie wybranej dziedziny (01SN-1A_U01, 01SN-1A_U02.)

e6. Formułować i analizować problemy badawcze, stosując odpowiednie metody i narzędzia badawcze (01SN -1A_U06).

e7.Prowadzić merytoryczną dyskusję na podstawie poglądów własnych oraz innych autorów podczas prezentacji wybranego tematu (01SN-1A_U6).

e8 Uznać konieczność uzupełniania swojej wiedzy z zakresu nauczania języków obcych (01SN-1A_K01)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 28 godzin, 16 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Wesołowska
Prowadzący grup: Dorota Wesołowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 28 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Wesołowska
Prowadzący grup: Dorota Wesołowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Metoda seminaryjna, dyskusja(e2,e3,e5,e6,e7), prezentacja multimedialna (e1,e4,e5)

Sposoby i kryteria oceniania:

Na ocenę zajęć składa się:

1.obecność i udział w dyskusji (10%)- e2, e3,e5, e6, e7.

2. przygotowanie dłuższej wypowiedzi ustnej (prezentacja artykułu/tematu pracy licencjackiej) (25%) e1,e3,e5,e6,e7,

3.Przygotowanie listy zagadnień do części teoretycznej (wstępny plan pracy) oraz opracowanie wstępnej listy literatury specyficznej dla wybranego zagadnienia -25% e1, e4, e5

4. przedłożenie kolejnego rozdziału pracy-40% e1,e2, e3,e4,e5,e6,e7,

Osiągnięcia studentów będą oceniane jako:

1. dostateczne – przy osiągnięciu przez studentów wyników w granicach 51 – 59% – ocena dostateczna (3,0)

2. więcej niż dostateczne – przy osiągnięciu przez studentów wyników w granicach 60 – 69% – ocena dostateczna plus (3,5)

3. dobre – przy osiągnięciu przez studentów wyników w granicach 70 – 79% – ocena dobra (4,0)

4. więcej niż dobre – przy osiągnięciu przez studentów wyników w granicach 80 – 89% – ocena dobra plus (4,5)

5. bardzo dobre – przy osiągnięciu przez studentów wyników w granicach 90 – 100% – ocena bardzo dobra (5,0)


Szczegółowe treści kształcenia:

Celem seminarium dyplomowego z zakresu glottodydaktyki jest stworzenie studentom możliwości uzyskania wiedzy pozwalającej na krytyczną lekturę literatury przedmiotu. Jest to konieczny warunek do samodzielnej analizy podejść, metod i materiałów dydaktycznych, rozwijania kompetencji w konstruowaniu własnych materiałów dydaktycznych.

Proponowane są następujące bloki tematyczne:

• proces uczenia się języka obcego (style uczenia się, strategie uczenia się, czynniki wpływające na proces uczenia się takie jak motywacja, doświadczenie w uczeniu się innych języków obcych itd.);

• przegląd metod i technik nauczania języka obcego w różnych grupach wiekowych i w różnych kontekstach edukacyjnych ( z uwzględnieniem form nauczania otwartego )

• planowanie i prowadzenie lekcji języka obcego ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia określonej sprawności językowej

• ewaluacja materiałów nauczania oraz tworzenie i adaptacja materiałów dydaktycznych

• ewaluacja w szkole, formy i instrumenty ewaluacji

W trakcie zajęć studenci poznają podstawy teorii i metodologii badań glottodydaktycznych, zasady planowania pracy badawczej oraz metody poszukiwania literatury przedmiotowej.

Celem jest sformułowanie tematu pracy i przygotowanie listy zagadnień do części teoretycznej ( planu pracy ) oraz wstępnej listy literatury pozwalającej rozwinąć wybrany temat.

Literatura:

Podawana na zajęciach w zależności od zainteresowań badawczych studentów i literatura obowiązująca na zajęciach z dydaktyki przedmiotu

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6