Seminarium dyplomowe 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-GLA520 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Rejestracja na seminarium licencjackie dla II roku (I stopnia) - Filologia germańska |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Studenci powinni posiadać znajomość języka niemieckiego na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (GER ) oraz podstawową wiedzę z dziedziny będącej przedmiotem seminarium i której ma dotyczyć praca licencjacka |
Skrócony opis: |
Nadrzędnym celem seminarium dyplomowego jest przygotowanie studentów do napisania pracy licencjackiej, do końcowego egzaminu dyplomowego na studiach stopnia I oraz do obrony pracy licencjackiej. Aby to osiągnąć, studenci powinni powtórzyć, a następnie pogłębić wiedzę z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki przedmiotu, zapoznać. się ze specyfiką prowadzenia badań naukowych i pisania prac naukowych |
Efekty uczenia się: |
W trakcie zajęć studenci powinni rozwijać swoje kompetencje w zakresie wiedzy (e1,e2, e3,e4,), umiejętności (e5,e6,e7,)i zasad życia społecznego (e8). Studenci będą w stanie e1. Rozpoznać i opisać obszar tematyczny badań zgodny ze swoimi zainteresowaniami i odpowiedni dla zakresu pracy licencjackiej (01SN-1A_W01 do 01SN-1A_W03) e2. Wykazać się uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu dydaktyki nauczania języka niemieckiego (01SN-1A_W05) e3. Opanować terminologię naukową używaną w badaniach nad procesem uczenia się języka obcego i w procesie akwizycji mowy (01SN-1AW_05) e4. Poznać podstawowe metody badawcze stosowane w językoznawstwie stosowanym (01SN-1A_W05) e5 wybrać i powiązać zjawiska badane w zakresie wybranej dziedziny (01SN-1A_U01, 01SN-1A_U02.) e6. Formułować i analizować problemy badawcze, stosując odpowiednie metody i narzędzia badawcze (01SN -1A_U06). e7.Prowadzić merytoryczną dyskusję na podstawie poglądów własnych oraz innych autorów podczas prezentacji wybranego tematu (01SN-1A_U6). e8 Uznać konieczność uzupełniania swojej wiedzy z zakresu nauczania języków obcych (01SN-1A_K01) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 28 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Wesołowska | |
Prowadzący grup: | Dorota Wesołowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 28 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Wesołowska | |
Prowadzący grup: | Dorota Wesołowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda seminaryjna, dyskusja(e2,e3,e5,e6,e7), prezentacja multimedialna (e1,e4,e5) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę zajęć składa się: 1.obecność i udział w dyskusji (10%)- e2, e3,e5, e6, e7. 2. przygotowanie dłuższej wypowiedzi ustnej (prezentacja artykułu/tematu pracy licencjackiej) (25%) e1,e3,e5,e6,e7, 3.Przygotowanie listy zagadnień do części teoretycznej (wstępny plan pracy) oraz opracowanie wstępnej listy literatury specyficznej dla wybranego zagadnienia -25% e1, e4, e5 4. przedłożenie kolejnego rozdziału pracy-40% e1,e2, e3,e4,e5,e6,e7, Osiągnięcia studentów będą oceniane jako: 1. dostateczne – przy osiągnięciu przez studentów wyników w granicach 51 – 59% – ocena dostateczna (3,0) 2. więcej niż dostateczne – przy osiągnięciu przez studentów wyników w granicach 60 – 69% – ocena dostateczna plus (3,5) 3. dobre – przy osiągnięciu przez studentów wyników w granicach 70 – 79% – ocena dobra (4,0) 4. więcej niż dobre – przy osiągnięciu przez studentów wyników w granicach 80 – 89% – ocena dobra plus (4,5) 5. bardzo dobre – przy osiągnięciu przez studentów wyników w granicach 90 – 100% – ocena bardzo dobra (5,0) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Celem seminarium dyplomowego z zakresu glottodydaktyki jest stworzenie studentom możliwości uzyskania wiedzy pozwalającej na krytyczną lekturę literatury przedmiotu. Jest to konieczny warunek do samodzielnej analizy podejść, metod i materiałów dydaktycznych, rozwijania kompetencji w konstruowaniu własnych materiałów dydaktycznych. Proponowane są następujące bloki tematyczne: • proces uczenia się języka obcego (style uczenia się, strategie uczenia się, czynniki wpływające na proces uczenia się takie jak motywacja, doświadczenie w uczeniu się innych języków obcych itd.); • przegląd metod i technik nauczania języka obcego w różnych grupach wiekowych i w różnych kontekstach edukacyjnych ( z uwzględnieniem form nauczania otwartego ) • planowanie i prowadzenie lekcji języka obcego ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia określonej sprawności językowej • ewaluacja materiałów nauczania oraz tworzenie i adaptacja materiałów dydaktycznych • ewaluacja w szkole, formy i instrumenty ewaluacji W trakcie zajęć studenci poznają podstawy teorii i metodologii badań glottodydaktycznych, zasady planowania pracy badawczej oraz metody poszukiwania literatury przedmiotowej. Celem jest sformułowanie tematu pracy i przygotowanie listy zagadnień do części teoretycznej ( planu pracy ) oraz wstępnej listy literatury pozwalającej rozwinąć wybrany temat. |
|
Literatura: |
Podawana na zajęciach w zależności od zainteresowań badawczych studentów i literatura obowiązująca na zajęciach z dydaktyki przedmiotu |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.