UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego-sprawności zintegrowane 3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0100-HLA216
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka angielskiego-sprawności zintegrowane 3
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym (minimum B2 wg europejskiego systemu kształcenia językowego Rady Europy).

Skrócony opis:

Celem zajęć jest rozszerzenie wiedzy z języka angielskiego i rozwijanie praktycznych umiejętności takich jak: czytanie, pisanie, słuchanie i mówienie.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

Student ma podstawową wiedzę na temat interpretacji tekstów i rozumie podstawowe metody ich krytycznej analizy (H1A_W07).

UMIEJĘTNOŚCI

Student ma znajomość języka angielskiego na poziomie B2+ wg europejskiego systemu kształcenia językowego (Common Reference Levels) (H1A_U10, H1P_U14).

Student posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych na tematy życia codziennego, tematy popularnonaukowe i przedmiotowe (zawodowe) w języku polskim i obcym (H1A_U09, H1A_U10, H1P_U13).

Student potrafi odróżniać i opisywać w tym obszarze różne gatunki literackie i inne rodzaje tekstów, m.in. informacyjne, użytkowe, dydaktyczne, medialne (H1A_U05).

Student potrafi wyszukiwać, analizować i posługiwać się prostymi informacjami w języku obcym wykorzystując różne źródła (H1A_U01, H1P_U01).

Student umiejętnie wykorzystuje poznane struktury gramatyczne.

Student efektywnie formułuje i wyraża swoje poglądy w wypowiedziach ustnych i pisemnych.

Student wykorzystuje zasoby leksykalne i frazeologiczne do formułowania konstruktywnych wypowiedzi.

Student analizuje artykuły z prasy anglojęzycznej.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Student potrafi pracować w grupie, przyjmując różne w niej role ((H1A_K01, H1P_K01).

Student dyskutuje na tematy kulturalne i społeczne.

Student wyraża swoje opinie w sposób niezależny i krytyczny.

Student rozwiązuje problemy kreatywnie i z wyobraźnią.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Bachman-Fabijanowska
Prowadzący grup: Aleksandra Augustyniak, Katarzyna Bachman-Fabijanowska, Mariusz Bilski, Marcin Gajdowicz, Anna Jurek, Magdalena Naze, Rafał Turło
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

metoda ćwiczeniowa, giełda pomysłów, metoda projektu, dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

sprawdziany pisemne 25%

prace pisemne 25%

prezentacje 25%

obecność na zajęciach, przygotowanie, udział w dyskusji 25%

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

sprawdziany pisemne, prace pisemne, prezentacje, udział w dyskusji

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Work

2. Getting on

3. All in the mind

4. Feeling good

5. Spanish History

6. Geography of Spain

7. Well known Cities

8. Spanish Movies


Literatura:

Podstawowa:

Ready for Advanced Roy Norris Macmillan 2015

Uzupełniająca:

1. English Grammar and Vocabulary Michael Vince 2004

Materiały własne nauczyciela

Artykuły z gazet

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Naze
Prowadzący grup: Aneta Burska, Magdalena Naze
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

metoda ćwiczeniowa, giełda pomysłów, dyskusja, metoda projektu (opracowanie pisemne i ustne)

Sposoby i kryteria oceniania:

sprawdziany pisemne 25%

prace pisemne 25%

prezentacje 25%

obecność na zajęciach, przygotowanie, udział w dyskusji 25%

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

sprawdziany pisemne, prace pisemne, wypowiedzi ustne, udział w dyskusji

Szczegółowe treści kształcenia:

1. LEKSYKA

Zajęcia obejmują materiał leksykalny zorganizowany wokół następujących tematów:

a) relacje międzyludzkie

b)teoria inteligencji wielorakich

c) sawanci – ludzie o niezwykłych zdolnościach

d) porównanie systemów edukacji w Polsce i w Wielkiej Brytanii, system edukacji w Finlandii

e) znaczenie dostępu do edukacji wśród dziewcząt

f) przeżycia i sporty ekstremalne

g) ciało, popularne schorzenia i urazy, chirurgia plastyczna, medycyna estetyczna

h) nowe technologie

2. GRAMATYKA

a) formy czasowników - gerund, infinitive

b) elipsa

c) zdania podrzędne

d) strona bierna

e) mowa zależna


Literatura:

Podstawowa:

French A., Norris R., Ready for Advanced, coursebook, Macmillan, 2014

French A., Norris R., Ready for Advanced, workbook, Macmillan, 2014

Uzupełniająca:

1. Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills Advanced, Oxford University Press, 2009.

2. Hewings, M., Grammar and Vocabulary for Advanced, Cambridge University Press, 2015.

3. Kenny N., Newbrook J., Cambridge English Advanced Practice Test Plus 2, Pearson, Education Limited, 2014.

4. O’Dell F., Advanced Trainer, Cambridge University Press, 2015.

5. Swan M., Walter C., Oxford English Grammar Course, Oxford University Press, 2011.

6. Vince M., Advanced Language Practice, Macmillan, 2009.

7. Cambridge English Advanced 1 (authentic examination papers), Cambridge University Press, 2014.

8. https://www.ted.com, www.onestopenglish.com

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Naze
Prowadzący grup: Katarzyna Bachman-Fabijanowska, Magdalena Naze
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

metoda ćwiczeniowa, giełda pomysłów, dyskusja, metoda projektu (opracowanie pisemne i ustne)

Sposoby i kryteria oceniania:

sprawdziany pisemne 25%

prace pisemne 25%

prezentacje 25%

obecność na zajęciach, przygotowanie, udział w dyskusji 25%

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

sprawdziany pisemne, prace pisemne, wypowiedzi ustne, udział w dyskusji

Szczegółowe treści kształcenia:

1. LEKSYKA

Zajęcia obejmują materiał leksykalny zorganizowany wokół następujących tematów:

a) relacje międzyludzkie

b)teoria inteligencji wielorakich

c) sawanci – ludzie o niezwykłych zdolnościach

d) porównanie systemów edukacji w Polsce i w Wielkiej Brytanii, system edukacji w Finlandii

e) znaczenie dostępu do edukacji wśród dziewcząt

f) przeżycia i sporty ekstremalne

g) ciało, popularne schorzenia i urazy, chirurgia plastyczna, medycyna estetyczna

h) nowe technologie

2. GRAMATYKA

a) formy czasowników - gerund, infinitive

b) elipsa

c) zdania podrzędne

d) strona bierna

e) mowa zależna


Literatura:

Podstawowa:

French A., Norris R., Ready for Advanced, coursebook, Macmillan, 2014

French A., Norris R., Ready for Advanced, workbook, Macmillan, 2014

Uzupełniająca:

1. Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills Advanced, Oxford University Press, 2009.

2. Hewings, M., Grammar and Vocabulary for Advanced, Cambridge University Press, 2015.

3. Kenny N., Newbrook J., Cambridge English Advanced Practice Test Plus 2, Pearson, Education Limited, 2014.

4. O’Dell F., Advanced Trainer, Cambridge University Press, 2015.

5. Swan M., Walter C., Oxford English Grammar Course, Oxford University Press, 2011.

6. Vince M., Advanced Language Practice, Macmillan, 2009.

7. Cambridge English Advanced 1 (authentic examination papers), Cambridge University Press, 2014.

8. https://www.ted.com, www.onestopenglish.com

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Naze
Prowadzący grup: Katarzyna Bachman-Fabijanowska, Magdalena Naze, Katarzyna Słodkowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

metoda ćwiczeniowa, giełda pomysłów, dyskusja, metoda projektu (opracowanie pisemne i ustne)

Sposoby i kryteria oceniania:

sprawdziany pisemne 25%

prace pisemne 25%

prezentacje 25%

obecność na zajęciach, przygotowanie, udział w dyskusji 25%

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

sprawdziany pisemne, prace pisemne, wypowiedzi ustne, udział w dyskusji

Szczegółowe treści kształcenia:

1. LEKSYKA

Zajęcia obejmują materiał leksykalny zorganizowany wokół następujących tematów:

a) relacje międzyludzkie

b)teoria inteligencji wielorakich

c) sawanci – ludzie o niezwykłych zdolnościach

d) porównanie systemów edukacji w Polsce i w Wielkiej Brytanii, system edukacji w Finlandii

e) znaczenie dostępu do edukacji wśród dziewcząt

f) przeżycia i sporty ekstremalne

g) ciało, popularne schorzenia i urazy, chirurgia plastyczna, medycyna estetyczna

h) nowe technologie

2. GRAMATYKA

a) formy czasowników - gerund, infinitive

b) elipsa

c) zdania podrzędne

d) strona bierna

e) mowa zależna


Literatura:

Podstawowa:

French A., Norris R., Ready for Advanced, coursebook, Macmillan, 2014

French A., Norris R., Ready for Advanced, workbook, Macmillan, 2014

Uzupełniająca:

1. Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills Advanced, Oxford University Press, 2009.

2. Hewings, M., Grammar and Vocabulary for Advanced, Cambridge University Press, 2015.

3. Kenny N., Newbrook J., Cambridge English Advanced Practice Test Plus 2, Pearson, Education Limited, 2014.

4. O’Dell F., Advanced Trainer, Cambridge University Press, 2015.

5. Swan M., Walter C., Oxford English Grammar Course, Oxford University Press, 2011.

6. Vince M., Advanced Language Practice, Macmillan, 2009.

7. Cambridge English Advanced 1 (authentic examination papers), Cambridge University Press, 2014.

8. https://www.ted.com, www.onestopenglish.com

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6