Praktyczna nauka języka angielskiego-sprawności zintegrowane 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-HLA216 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego-sprawności zintegrowane 3 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym (minimum B2 wg europejskiego systemu kształcenia językowego Rady Europy). |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest rozszerzenie wiedzy z języka angielskiego i rozwijanie praktycznych umiejętności takich jak: czytanie, pisanie, słuchanie i mówienie. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Student ma podstawową wiedzę na temat interpretacji tekstów i rozumie podstawowe metody ich krytycznej analizy (H1A_W07). UMIEJĘTNOŚCI Student ma znajomość języka angielskiego na poziomie B2+ wg europejskiego systemu kształcenia językowego (Common Reference Levels) (H1A_U10, H1P_U14). Student posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych na tematy życia codziennego, tematy popularnonaukowe i przedmiotowe (zawodowe) w języku polskim i obcym (H1A_U09, H1A_U10, H1P_U13). Student potrafi odróżniać i opisywać w tym obszarze różne gatunki literackie i inne rodzaje tekstów, m.in. informacyjne, użytkowe, dydaktyczne, medialne (H1A_U05). Student potrafi wyszukiwać, analizować i posługiwać się prostymi informacjami w języku obcym wykorzystując różne źródła (H1A_U01, H1P_U01). Student umiejętnie wykorzystuje poznane struktury gramatyczne. Student efektywnie formułuje i wyraża swoje poglądy w wypowiedziach ustnych i pisemnych. Student wykorzystuje zasoby leksykalne i frazeologiczne do formułowania konstruktywnych wypowiedzi. Student analizuje artykuły z prasy anglojęzycznej. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student potrafi pracować w grupie, przyjmując różne w niej role ((H1A_K01, H1P_K01). Student dyskutuje na tematy kulturalne i społeczne. Student wyraża swoje opinie w sposób niezależny i krytyczny. Student rozwiązuje problemy kreatywnie i z wyobraźnią. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Bachman-Fabijanowska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Augustyniak, Katarzyna Bachman-Fabijanowska, Mariusz Bilski, Marcin Gajdowicz, Anna Jurek, Magdalena Naze, Rafał Turło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | metoda ćwiczeniowa, giełda pomysłów, metoda projektu, dyskusja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | sprawdziany pisemne 25% prace pisemne 25% prezentacje 25% obecność na zajęciach, przygotowanie, udział w dyskusji 25% |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | sprawdziany pisemne, prace pisemne, prezentacje, udział w dyskusji |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Work 2. Getting on 3. All in the mind 4. Feeling good 5. Spanish History 6. Geography of Spain 7. Well known Cities 8. Spanish Movies |
|
Literatura: |
Podstawowa: Ready for Advanced Roy Norris Macmillan 2015 Uzupełniająca: 1. English Grammar and Vocabulary Michael Vince 2004 Materiały własne nauczyciela Artykuły z gazet |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Naze | |
Prowadzący grup: | Aneta Burska, Magdalena Naze | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | metoda ćwiczeniowa, giełda pomysłów, dyskusja, metoda projektu (opracowanie pisemne i ustne) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | sprawdziany pisemne 25% prace pisemne 25% prezentacje 25% obecność na zajęciach, przygotowanie, udział w dyskusji 25% |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | sprawdziany pisemne, prace pisemne, wypowiedzi ustne, udział w dyskusji |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. LEKSYKA Zajęcia obejmują materiał leksykalny zorganizowany wokół następujących tematów: a) relacje międzyludzkie b)teoria inteligencji wielorakich c) sawanci – ludzie o niezwykłych zdolnościach d) porównanie systemów edukacji w Polsce i w Wielkiej Brytanii, system edukacji w Finlandii e) znaczenie dostępu do edukacji wśród dziewcząt f) przeżycia i sporty ekstremalne g) ciało, popularne schorzenia i urazy, chirurgia plastyczna, medycyna estetyczna h) nowe technologie 2. GRAMATYKA a) formy czasowników - gerund, infinitive b) elipsa c) zdania podrzędne d) strona bierna e) mowa zależna |
|
Literatura: |
Podstawowa: French A., Norris R., Ready for Advanced, coursebook, Macmillan, 2014 French A., Norris R., Ready for Advanced, workbook, Macmillan, 2014 Uzupełniająca: 1. Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills Advanced, Oxford University Press, 2009. 2. Hewings, M., Grammar and Vocabulary for Advanced, Cambridge University Press, 2015. 3. Kenny N., Newbrook J., Cambridge English Advanced Practice Test Plus 2, Pearson, Education Limited, 2014. 4. O’Dell F., Advanced Trainer, Cambridge University Press, 2015. 5. Swan M., Walter C., Oxford English Grammar Course, Oxford University Press, 2011. 6. Vince M., Advanced Language Practice, Macmillan, 2009. 7. Cambridge English Advanced 1 (authentic examination papers), Cambridge University Press, 2014. 8. https://www.ted.com, www.onestopenglish.com |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Naze | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Bachman-Fabijanowska, Magdalena Naze | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | metoda ćwiczeniowa, giełda pomysłów, dyskusja, metoda projektu (opracowanie pisemne i ustne) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | sprawdziany pisemne 25% prace pisemne 25% prezentacje 25% obecność na zajęciach, przygotowanie, udział w dyskusji 25% |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | sprawdziany pisemne, prace pisemne, wypowiedzi ustne, udział w dyskusji |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. LEKSYKA Zajęcia obejmują materiał leksykalny zorganizowany wokół następujących tematów: a) relacje międzyludzkie b)teoria inteligencji wielorakich c) sawanci – ludzie o niezwykłych zdolnościach d) porównanie systemów edukacji w Polsce i w Wielkiej Brytanii, system edukacji w Finlandii e) znaczenie dostępu do edukacji wśród dziewcząt f) przeżycia i sporty ekstremalne g) ciało, popularne schorzenia i urazy, chirurgia plastyczna, medycyna estetyczna h) nowe technologie 2. GRAMATYKA a) formy czasowników - gerund, infinitive b) elipsa c) zdania podrzędne d) strona bierna e) mowa zależna |
|
Literatura: |
Podstawowa: French A., Norris R., Ready for Advanced, coursebook, Macmillan, 2014 French A., Norris R., Ready for Advanced, workbook, Macmillan, 2014 Uzupełniająca: 1. Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills Advanced, Oxford University Press, 2009. 2. Hewings, M., Grammar and Vocabulary for Advanced, Cambridge University Press, 2015. 3. Kenny N., Newbrook J., Cambridge English Advanced Practice Test Plus 2, Pearson, Education Limited, 2014. 4. O’Dell F., Advanced Trainer, Cambridge University Press, 2015. 5. Swan M., Walter C., Oxford English Grammar Course, Oxford University Press, 2011. 6. Vince M., Advanced Language Practice, Macmillan, 2009. 7. Cambridge English Advanced 1 (authentic examination papers), Cambridge University Press, 2014. 8. https://www.ted.com, www.onestopenglish.com |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Naze | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Bachman-Fabijanowska, Magdalena Naze, Katarzyna Słodkowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | metoda ćwiczeniowa, giełda pomysłów, dyskusja, metoda projektu (opracowanie pisemne i ustne) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | sprawdziany pisemne 25% prace pisemne 25% prezentacje 25% obecność na zajęciach, przygotowanie, udział w dyskusji 25% |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | sprawdziany pisemne, prace pisemne, wypowiedzi ustne, udział w dyskusji |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. LEKSYKA Zajęcia obejmują materiał leksykalny zorganizowany wokół następujących tematów: a) relacje międzyludzkie b)teoria inteligencji wielorakich c) sawanci – ludzie o niezwykłych zdolnościach d) porównanie systemów edukacji w Polsce i w Wielkiej Brytanii, system edukacji w Finlandii e) znaczenie dostępu do edukacji wśród dziewcząt f) przeżycia i sporty ekstremalne g) ciało, popularne schorzenia i urazy, chirurgia plastyczna, medycyna estetyczna h) nowe technologie 2. GRAMATYKA a) formy czasowników - gerund, infinitive b) elipsa c) zdania podrzędne d) strona bierna e) mowa zależna |
|
Literatura: |
Podstawowa: French A., Norris R., Ready for Advanced, coursebook, Macmillan, 2014 French A., Norris R., Ready for Advanced, workbook, Macmillan, 2014 Uzupełniająca: 1. Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills Advanced, Oxford University Press, 2009. 2. Hewings, M., Grammar and Vocabulary for Advanced, Cambridge University Press, 2015. 3. Kenny N., Newbrook J., Cambridge English Advanced Practice Test Plus 2, Pearson, Education Limited, 2014. 4. O’Dell F., Advanced Trainer, Cambridge University Press, 2015. 5. Swan M., Walter C., Oxford English Grammar Course, Oxford University Press, 2011. 6. Vince M., Advanced Language Practice, Macmillan, 2009. 7. Cambridge English Advanced 1 (authentic examination papers), Cambridge University Press, 2014. 8. https://www.ted.com, www.onestopenglish.com |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.