UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka włoskiego I - kompetencje gramatyczne I

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0100-WMA177
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka włoskiego I - kompetencje gramatyczne I
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma zaliczenia:

zaliczenie na ocenę

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Udział w zajęciach wymaga znajomości języka włoskiego na poziomie B2+ wg ESOKJ. Zajęcia prowadzone są w języku włoskim.

Skrócony opis:

Celem kursu jest powtórzenie zagadnień gramatycznych, które sprawiają studentom trudności oraz wprowadzenie nowych treści gramatycznych, które nie były wcześniej omawiane ani utrwalane podczas zajęć z praktycznej nauki języka włoskiego.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu zajęć z przedmiotu student/studentka:

[Wiedza]

e1 – zna i rozumie formy gramatyczne występujące w języku włoskim, które zostały omówione na zajęciach – 01W-2A_W05;

[Umiejętności]

e2. potrafi wykorzystać poprawnie w wypowiedzi ustnej i pisemnej poznane struktury gramatyczne – 01W-2A_U01;

[Kompetencje społeczne]

e3. jest gotów/gotowa do krytycznej oceny swojej wiedzy i umiejętności oraz do krytycznej oceny umiejętności i wiedzy innych uczestników kursu– 01W-2A_K01.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2026/2027" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-10-01 - 2027-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Konwersatorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Forma zaliczenia:

zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Konwersatorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Forma zaliczenia:

zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Ozimska
Prowadzący grup: Joanna Ozimska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Konwersatorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Forma zaliczenia:

zaliczenie na ocenę

Metody dydaktyczne:

Metoda ćwiczeniowa, metody ludyczne. Kurs zakłada korzystanie z materiałów dydaktycznych, obejmujących pojedyncze tematy gramatyczne. Przewidziane są konsultacje w parach oraz wspólna analiza i weryfikacja błędów na forum grupy.

Sposoby i kryteria oceniania:

Aby uzyskać pozytywną ocenę należy zaliczyć dwa pisemne testy kontrolne. Ocena końcowa stanowi średnią ocen z poszczególnych testów. Dopuszczalne są dwie nieobecności na zajęciach.


Skala ocen:

niedostateczny (2) 0%–64,99%

dostateczny (3) 65%–72,99%

dostateczny+ (3,5) 73%–79,99%

dobry (4) 80%–86,99%

dobry+ (4,5) 87%–92,99%

bardzo dobry (5) 93%–100%.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Weryfikacja efektów uczenia się e1 i e2 – dwa pisemne testy, indywidualna praca na zajęciach.

Weryfikacja efektów uczenia się e3 – praca w parach w czasie wykonywania ćwiczeń na zajęciach.


Szczegółowe treści kształcenia:

Konstrukcja far fare, zgodność czasów, powtórzenie przyimków włoskich, czasowniki posiłkowe essere i avere, czasowniki ułomne.

Literatura:

Nocchi S., Tartaglione R., Grammatica avanzata della lingua italiana, Alma Edizioni, 2006.

Massei G., Bellagamba R., Nuovo Espresso 5, Alma Edizioni, 2017.

Costa Bozzone R., Viaggio nell'italiano, Loescher, 2004.

Costa Bozzone R., Piantoni M., Scaramelli E., Ghezzi C., Nuovo Contatto C1, Loescher, 2013.

Ćwiczenia dostarczone przez prowadzącą.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Ozimska
Prowadzący grup: Joanna Ozimska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Konwersatorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Brak.

Metody dydaktyczne:

Metoda ćwiczeniowa, metody ludyczne. Kurs zakłada korzystanie z materiałów dydaktycznych, obejmujących pojedyncze tematy gramatyczne. Przewidziane są konsultacje w parach oraz wspólna analiza i weryfikacja błędów na forum grupy. Przewidziano prace domowe. Semestr zajęć rozpoczyna się anonimowym testem diagnostycznym.

Sposoby i kryteria oceniania:

Aby uzyskać pozytywną ocenę należy zaliczyć dwa pisemne testy kontrolne. Ocena końcowa stanowi średnią ocen z poszczególnych testów. Dopuszczalne są dwie nieobecności na zajęciach.


Skala ocen:

niedostateczny (2) 0–64,5%

dostateczny (3) 65–72,5%

dostateczny+ (3,5) 73–79,5%

dobry (4) 80–85,5%

dobry+ (4,5) 86–92,5%

bardzo dobry (5) 93–100%.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Weryfikacja efektów uczenia się e1 i e2 – dwa pisemne testy, indywidualna praca na zajęciach;

Weryfikacja efektów uczenia się e3 – test diagnostyczny, praca w parach w czasie wykonywania ćwiczeń na zajęciach.


Szczegółowe treści kształcenia:

Czasowniki pronominalne (zaimkowe zwrotne), przymiotniki bello, buono w pozycji przedrzeczownikowej, przegląd i powtórzenie przyimków włoskich, zgodność czasów, zaimki łączone (zwrotne + ci), czas trapassato prossimo, powtórzenie partykuły ne.

Literatura:

Nocchi S., Tartaglione R., Grammatica avanzata della lingua italiana, Alma Edizioni, 2006.

Massei G., Bellagamba R., Nuovo Espresso 5, Alma Edizioni, 2017.

Costa Bozzone R., Viaggio nell'italiano, Loescher, 2004.

Costa Bozzone R., Piantoni M., Scaramelli E., Ghezzi C., Nuovo Contatto C1, Loescher, 2013.

Ćwiczenia dostarczone przez prowadzącą.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tamara Roszak
Prowadzący grup: Tamara Roszak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Konwersatorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

brak

Metody dydaktyczne:

Metoda komunikacyjna, ćwiczeniowa, giełda pomysłów.



Sposoby i kryteria oceniania:

Obecność i aktywność na zajęciach stanowi 10% oceny z przedmiotu. Kolokwia zaliczające semestr stanowią 90% oceny.

Sposoby weryfikacji poszczególnych efektów:

- z zakresu wiedzy (e1, e2) – test gramatyczny;

- z zakresu umiejętności (e2, e3, e4) i z zakresu kompetencji społecznych (e5) – aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Skala ocen:

niedostateczny (2) 0–64,5%

dostateczny (3) 65–72,5%

dostateczny plus (3,5) 73–79,5%

dobry (4) 80–85,5%

dobry plus (4,5) 86–92,5%

bardzo dobry (5) 93–100%.


Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Pod koniec kursu przeprowadza się pisemnie test gramatyczny.

Szczegółowe treści kształcenia:

W czasie zajęć poruszane będą następujące zagadnienia z zakresu składni języka włoskiego: zdania współrzędnie złożone; spójniki i wyrażenia spójnikowe współrzędne; zdania podrzędnie złożone; spójniki i wyrażenia spójnikowe podrzędne.



Literatura:

Dardano M., Trifone P., Grammatica italiana con nozioni di linguistica, Bologna, Zanichelli Editore, 1995.

Moretti G. B., L’italiano come prima o seconda lingua nelle sue varietà scritte e parlate (2 voll.), Perugia, Guerra Edizioni, 2009.

Nocchi S., Tartaglione R., Grammatica avanzata della lingua italiana con esercizi, Firenze, Alma Edizioni, 2011.

Materiały dostarczone przez wykładowcę.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6