UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka języka włoskiego VIII - przegląd metod glottodydaktycznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0100-WMA354
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka języka włoskiego VIII - przegląd metod glottodydaktycznych
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Znajomość podstaw językoznawstwa. Znajomość języka włoskiego na poziomie C1 wg ESOKJ. Zajęcia prowadzone są w języku włoskim.

Skrócony opis:

Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z metodami nauczania języków obcych w ujęciu chronologicznym, od najstarszych do najnowszych.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student zna i rozumie:

• klasyczne i współczesne teorie dotyczące rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania, oraz różnorodnych uwarunkowań tych procesów; potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać [01WN-2A_W03].

Umiejętności

Student potrafi:

• indywidualizować zadania i dostosować metody, treści i sposoby oceniania do zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczniów oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce [01WN- 2A_U04].

Kompetencje społeczne

Student jest gotów do:

• analizowania i oceny własnych działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, wskazując obszary wymagające modyfikacji, systematycznie doskonaląc swoją pracę i wprowadzając działania innowacyjne [01WN- 2A_K06].

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia metodyczne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tamara Roszak
Prowadzący grup: Tamara Roszak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Brak

Metody dydaktyczne:

Metoda interaktywna, metoda ćwiczeniowa. Elementy e-learningu.

Sposoby i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową mają wpływ: aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%) i test końcowy (50%).

Sposoby weryfikacji poszczególnych efektów:

- z zakresu wiedzy (e1 i umiejętności (e2) – prezentacja

- z zakresu wiedzy (e3) – aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Skala ocen:

niedostateczny (2) 0–64,5%

dostateczny (3) 65–72,5%

dostateczny plus (3,5) 73–79,5%

dobry (4) 80–85,5%

dobry plus (4,5) 86–92,5%

bardzo dobry (5) 93–100%.


Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Pod koniec kursu student jest zobowiązany do przygotowania prezentacji na temat wybranej metody glottodydaktycznej.

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wprowadzenie do tematu. Nauczanie języków w starożytności.

2. Metody glottodydaktyczne stosowane w starożytności.

3. Nauczanie języków obcych od Odrodzenia do XIX wieku.

4. Nauczanie języków obcych w XIX wieku.

5. Współczesne metody glottodydaktyczne.

6. Tendencje w nauczaniu języków obcych w XXI wieku.




Literatura:

Obowiązkowa:

Diadori Pierangela, Vignozzi Letizia, 2015, Gli approcci e i metodi per l’insegnamento della L2, w Pierangela Diadori (red.) Insegnare italiano a stranieri, Firenze: Le Monnier, s. 30-60.

Komorowska Hanna, 2011, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa: Fraszka Edukacyjna.

Pichiassi Mauro, 1999, Fondamenti di Glottodidattica. Temi e problemi della didattica linguistica, Perugia: Guerra Edizioni.

Uzupełniająca:

Balboni Paolo E., 2015, Le sfide di Babele. Insegnare le lingue nelle società complesse, Torino: UTET Università.

Serra Borneto Carlo (red.), 1998, C’era una volta il metodo. Tendenze attuali nella didattica delle lingue straniere, Roma: Carocci.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia metodyczne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tamara Roszak
Prowadzący grup: Tamara Roszak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Brak

Metody dydaktyczne:

Metoda interaktywna, metoda ćwiczeniowa. Elementy e-learningu.

Sposoby i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową ma wpływ: aktywne uczestnictwo w zajęciach (30%), prezentacja (70%).

Skala ocen:

niedostateczny (2) 0–64,5%

dostateczny (3) 65–72,5%

dostateczny plus (3,5) 73–79,5%

dobry (4) 80–85,5%

dobry plus (4,5) 86–92,5%

bardzo dobry (5) 93–100%.


Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Pod koniec kursu student jest zobowiązany do przygotowania prezentacji na temat wybranej metody glottodydaktycznej.

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wprowadzenie do tematu. Nauczanie języków w starożytności.

2. Metody glottodydaktyczne stosowane w starożytności.

3. Nauczanie języków obcych od Odrodzenia do XIX wieku.

4. Nauczanie języków obcych w XIX wieku.

5. Współczesne metody glottodydaktyczne.

6. Tendencje w nauczaniu języków obcych w XXI wieku.




Literatura:

Obowiązkowa:

Diadori Pierangela, Vignozzi Letizia, 2015, Gli approcci e i metodi per l’insegnamento della L2, w Pierangela Diadori (red.) Insegnare italiano a stranieri, Firenze: Le Monnier, s. 30-60.

Komorowska Hanna, 2011, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa: Fraszka Edukacyjna.

Pichiassi Mauro, 1999, Fondamenti di Glottodidattica. Temi e problemi della didattica linguistica, Perugia: Guerra Edizioni.

Uzupełniająca:

Balboni Paolo E., 2015, Le sfide di Babele. Insegnare le lingue nelle società complesse, Torino: UTET Università.

Serra Borneto Carlo (red.), 1998, C’era una volta il metodo. Tendenze attuali nella didattica delle lingue straniere, Roma: Carocci.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia metodyczne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tamara Roszak
Prowadzący grup: Tamara Roszak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Brak

Metody dydaktyczne:

Metoda interaktywna, metoda ćwiczeniowa. Elementy e-learningu.

Sposoby i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową ma wpływ: aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%), test końcowy (50%).

Skala ocen:

niedostateczny (2) 0–64,5%

dostateczny (3) 65–72,5%

dostateczny plus (3,5) 73–79,5%

dobry (4) 80–85,5%

dobry plus (4,5) 86–92,5%

bardzo dobry (5) 93–100%.


Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wprowadzenie do tematu. Nauczanie języków w starożytności.

2. Metody glottodydaktyczne stosowane w starożytności.

3. Nauczanie języków obcych od Odrodzenia do XIX wieku.

4. Nauczanie języków obcych w XIX wieku.

5. Współczesne metody glottodydaktyczne.

6. Tendencje w nauczaniu języków obcych w XXI wieku.




Literatura:

Obowiązkowa:

Diadori Pierangela, Vignozzi Letizia, 2015, Gli approcci e i metodi per l’insegnamento della L2, w Pierangela Diadori (red.) Insegnare italiano a stranieri, Firenze: Le Monnier, s. 30-60.

Komorowska Hanna, 2011, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa: Fraszka Edukacyjna.

Pichiassi Mauro, 1999, Fondamenti di Glottodidattica. Temi e problemi della didattica linguistica, Perugia: Guerra Edizioni.

Uzupełniająca:

Balboni Paolo E., 2015, Le sfide di Babele. Insegnare le lingue nelle società complesse, Torino: UTET Università.

Serra Borneto Carlo (red.), 1998, C’era una volta il metodo. Tendenze attuali nella didattica delle lingue straniere, Roma: Carocci.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-9