Dydaktyka języka włoskiego VIII - przegląd metod glottodydaktycznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-WMA354 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka języka włoskiego VIII - przegląd metod glottodydaktycznych |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstaw językoznawstwa. Znajomość języka włoskiego na poziomie C1 wg ESOKJ. Zajęcia prowadzone są w języku włoskim. |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z metodami nauczania języków obcych w ujęciu chronologicznym, od najstarszych do najnowszych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student zna i rozumie: • klasyczne i współczesne teorie dotyczące rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania, oraz różnorodnych uwarunkowań tych procesów; potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać [01WN-2A_W03]. Umiejętności Student potrafi: • indywidualizować zadania i dostosować metody, treści i sposoby oceniania do zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczniów oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce [01WN- 2A_U04]. Kompetencje społeczne Student jest gotów do: • analizowania i oceny własnych działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, wskazując obszary wymagające modyfikacji, systematycznie doskonaląc swoją pracę i wprowadzając działania innowacyjne [01WN- 2A_K06]. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia metodyczne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tamara Roszak | |
Prowadzący grup: | Tamara Roszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Brak |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda interaktywna, metoda ćwiczeniowa. Elementy e-learningu. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę końcową mają wpływ: aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%) i test końcowy (50%). Sposoby weryfikacji poszczególnych efektów: - z zakresu wiedzy (e1 i umiejętności (e2) – prezentacja - z zakresu wiedzy (e3) – aktywne uczestnictwo w zajęciach. Skala ocen: niedostateczny (2) 0–64,5% dostateczny (3) 65–72,5% dostateczny plus (3,5) 73–79,5% dobry (4) 80–85,5% dobry plus (4,5) 86–92,5% bardzo dobry (5) 93–100%. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Pod koniec kursu student jest zobowiązany do przygotowania prezentacji na temat wybranej metody glottodydaktycznej. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wprowadzenie do tematu. Nauczanie języków w starożytności. 2. Metody glottodydaktyczne stosowane w starożytności. 3. Nauczanie języków obcych od Odrodzenia do XIX wieku. 4. Nauczanie języków obcych w XIX wieku. 5. Współczesne metody glottodydaktyczne. 6. Tendencje w nauczaniu języków obcych w XXI wieku. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Diadori Pierangela, Vignozzi Letizia, 2015, Gli approcci e i metodi per l’insegnamento della L2, w Pierangela Diadori (red.) Insegnare italiano a stranieri, Firenze: Le Monnier, s. 30-60. Komorowska Hanna, 2011, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Pichiassi Mauro, 1999, Fondamenti di Glottodidattica. Temi e problemi della didattica linguistica, Perugia: Guerra Edizioni. Uzupełniająca: Balboni Paolo E., 2015, Le sfide di Babele. Insegnare le lingue nelle società complesse, Torino: UTET Università. Serra Borneto Carlo (red.), 1998, C’era una volta il metodo. Tendenze attuali nella didattica delle lingue straniere, Roma: Carocci. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia metodyczne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tamara Roszak | |
Prowadzący grup: | Tamara Roszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Brak |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda interaktywna, metoda ćwiczeniowa. Elementy e-learningu. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę końcową ma wpływ: aktywne uczestnictwo w zajęciach (30%), prezentacja (70%). Skala ocen: niedostateczny (2) 0–64,5% dostateczny (3) 65–72,5% dostateczny plus (3,5) 73–79,5% dobry (4) 80–85,5% dobry plus (4,5) 86–92,5% bardzo dobry (5) 93–100%. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Pod koniec kursu student jest zobowiązany do przygotowania prezentacji na temat wybranej metody glottodydaktycznej. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wprowadzenie do tematu. Nauczanie języków w starożytności. 2. Metody glottodydaktyczne stosowane w starożytności. 3. Nauczanie języków obcych od Odrodzenia do XIX wieku. 4. Nauczanie języków obcych w XIX wieku. 5. Współczesne metody glottodydaktyczne. 6. Tendencje w nauczaniu języków obcych w XXI wieku. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Diadori Pierangela, Vignozzi Letizia, 2015, Gli approcci e i metodi per l’insegnamento della L2, w Pierangela Diadori (red.) Insegnare italiano a stranieri, Firenze: Le Monnier, s. 30-60. Komorowska Hanna, 2011, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Pichiassi Mauro, 1999, Fondamenti di Glottodidattica. Temi e problemi della didattica linguistica, Perugia: Guerra Edizioni. Uzupełniająca: Balboni Paolo E., 2015, Le sfide di Babele. Insegnare le lingue nelle società complesse, Torino: UTET Università. Serra Borneto Carlo (red.), 1998, C’era una volta il metodo. Tendenze attuali nella didattica delle lingue straniere, Roma: Carocci. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia metodyczne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tamara Roszak | |
Prowadzący grup: | Tamara Roszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Brak |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda interaktywna, metoda ćwiczeniowa. Elementy e-learningu. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę końcową ma wpływ: aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%), test końcowy (50%). Skala ocen: niedostateczny (2) 0–64,5% dostateczny (3) 65–72,5% dostateczny plus (3,5) 73–79,5% dobry (4) 80–85,5% dobry plus (4,5) 86–92,5% bardzo dobry (5) 93–100%. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wprowadzenie do tematu. Nauczanie języków w starożytności. 2. Metody glottodydaktyczne stosowane w starożytności. 3. Nauczanie języków obcych od Odrodzenia do XIX wieku. 4. Nauczanie języków obcych w XIX wieku. 5. Współczesne metody glottodydaktyczne. 6. Tendencje w nauczaniu języków obcych w XXI wieku. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Diadori Pierangela, Vignozzi Letizia, 2015, Gli approcci e i metodi per l’insegnamento della L2, w Pierangela Diadori (red.) Insegnare italiano a stranieri, Firenze: Le Monnier, s. 30-60. Komorowska Hanna, 2011, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Pichiassi Mauro, 1999, Fondamenti di Glottodidattica. Temi e problemi della didattica linguistica, Perugia: Guerra Edizioni. Uzupełniająca: Balboni Paolo E., 2015, Le sfide di Babele. Insegnare le lingue nelle società complesse, Torino: UTET Università. Serra Borneto Carlo (red.), 1998, C’era una volta il metodo. Tendenze attuali nella didattica delle lingue straniere, Roma: Carocci. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.