UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0400-0BN511aLD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju
Jednostka: Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

1. Umiejętność posługiwania się językiem polskim w mowie i piśmie

2. Umiejętność precyzyjnego formułowania myśli i opinii,

3. Umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego, analizowania i syntetyzowania informacji


Skrócony opis:

Celem zajęć jest praktyczne poznanie zasady zrównoważonego rozwoju i wdrożenie jej do zajęć dydaktycznych kierowanych do uczniów szkół podstawowych.

Efekty uczenia się:

Student:

1. Wyjaśnia zasadę zrównoważonego rozwoju i jej powiązania z ochroną przyrody.

2. Przygotowuje konspekt zajęć zawierających problematykę zrównoważonego rozwoju.

3. Współdziała w grupie w ramach realizowanych na ćwiczeniach zadań.

4. Prowadzi dyskusję i promuje zasadę zrównoważonego rozwoju w grupie.

5. Planuje i wykonuje działania dydaktyczne podczas zajęć z edukacji dla zrównoważonego rozwoju.

Realizowane kierunkowe efekty uczenia się: 04BN1A_W04, 04BN1A_U03, 04BN1A_U06, 04BN1A_K02, 04BN1A_K04

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Natalia Ratajczyk
Prowadzący grup: Natalia Ratajczyk, Agnieszka Wolańska-Kamińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

„odwróconej klasy”, dyskusja, gra dydaktyczna, prezentacja

Sposoby i kryteria oceniania:

wykonanie kart pracy, przygotowanie i prezentacja konspektu zajęć dla uczniów

Treści kształcenia:

Edukacja dla zrównoważonego rozwoju – wprowadzenie

Zmiany klimatyczne

Ginące gatunki – dlaczego tracimy bioróżnorodność?

Ochrona przyrody a społeczności lokalne

Antropogeniczna presja na przyrodę – czy mogę coś zrobić?


Literatura:

Agenda na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030 przyjęta Rezolucją Zgromadzenia Ogólnego A/RES/70/1 w dniu 25 września 2015

Bałachowicz. J. 2017. Idea zrównoważonego rozwoju w edukacji dziecka. Prima Educatione. DOI: 10.17951/PE/2017.1.21

WWF (2020) Living Planet Report 2020 - Bending the curve of biodiversity loss. Almond, R.E.A., Grooten M. and Petersen, T. (Eds). WWF, Gland, Switzerland (fragmenty)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7