Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-0BN511aLD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju |
Jednostka: | Wydział Biologii i Ochrony Środowiska |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | 1. Umiejętność posługiwania się językiem polskim w mowie i piśmie 2. Umiejętność precyzyjnego formułowania myśli i opinii, 3. Umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego, analizowania i syntetyzowania informacji |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest praktyczne poznanie zasady zrównoważonego rozwoju i wdrożenie jej do zajęć dydaktycznych kierowanych do uczniów szkół podstawowych. |
Efekty uczenia się: |
Student: 1. Wyjaśnia zasadę zrównoważonego rozwoju i jej powiązania z ochroną przyrody. 2. Przygotowuje konspekt zajęć zawierających problematykę zrównoważonego rozwoju. 3. Współdziała w grupie w ramach realizowanych na ćwiczeniach zadań. 4. Prowadzi dyskusję i promuje zasadę zrównoważonego rozwoju w grupie. 5. Planuje i wykonuje działania dydaktyczne podczas zajęć z edukacji dla zrównoważonego rozwoju. Realizowane kierunkowe efekty uczenia się: 04BN1A_W04, 04BN1A_U03, 04BN1A_U06, 04BN1A_K02, 04BN1A_K04 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Ratajczyk | |
Prowadzący grup: | Natalia Ratajczyk, Agnieszka Wolańska-Kamińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | „odwróconej klasy”, dyskusja, gra dydaktyczna, prezentacja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | wykonanie kart pracy, przygotowanie i prezentacja konspektu zajęć dla uczniów |
|
Treści kształcenia: | Edukacja dla zrównoważonego rozwoju – wprowadzenie Zmiany klimatyczne Ginące gatunki – dlaczego tracimy bioróżnorodność? Ochrona przyrody a społeczności lokalne Antropogeniczna presja na przyrodę – czy mogę coś zrobić? |
|
Literatura: |
Agenda na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030 przyjęta Rezolucją Zgromadzenia Ogólnego A/RES/70/1 w dniu 25 września 2015 Bałachowicz. J. 2017. Idea zrównoważonego rozwoju w edukacji dziecka. Prima Educatione. DOI: 10.17951/PE/2017.1.21 WWF (2020) Living Planet Report 2020 - Bending the curve of biodiversity loss. Almond, R.E.A., Grooten M. and Petersen, T. (Eds). WWF, Gland, Switzerland (fragmenty) |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.