Ekonomia sektora publicznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-EM101LD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ekonomia sektora publicznego |
Jednostka: | Wydział Biologii i Ochrony Środowiska |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami, mechanizmami i modelami ekonomicznymi funkcjonowania sektora publicznego oraz przedstawienie jego znaczenia w gospodarce rynkowej. Zajęcia prowadzone są w formie wykładu kończącego się egzaminem i w formie ćwiczeń. Zaliczenie wykładu wymaga opanowania i zrozumienia treści przekazywanych bezpośrednio przez wykładowcę oraz przestudiowania literatury załączonej w sylabusie. Ćwiczenia są interaktywną formą kształtowania wiedzy i umiejętności polegającą na rozwiązywaniu problemów przedstawionych przez prowadzącego. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu kursu student: Wiedza: E1 - charakteryzuje podstawowe teorie i metodologie, właściwe dla ekonomii (04Eko-1A_W01); E2 - Charakteryzuje rolę człowieka w tworzeniu struktur i instytucji ekonomicznych (04Eko-1A_W02); E3 - objaśnia mechanizmy i determinanty procesów ekonomicznych (04Eko-1A_W03); E4- Określa normy i reguły funkcjonowania systemu miejskiego zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju (04Eko-1A_W07); E5 - Opisuje podstawowe przesłanki i potrzeby o charakterze społecznym, gospodarczym i środowiskowym rozwoju miast (04Eko-1A_W09). Umiejętności: E6 - identyfikuje przyczyny oraz potrafi interpretować zjawiska gospodarcze i społeczne w mieście i jego otoczeniu (04Eko-1A_U02); E7 - Pozyskuje informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł (także w języku obcym) w zakresie zrównoważonego rozwoju miast (04Eko-1A_U07). Kompetencje społeczne: E8 - Wykazuje odpowiedzialność zawodową za pracę własną i innych osób z zespołu (04Eko-1A_K1); E9 - Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z zasadami etyki zawodowej (04Eko-1A_K3). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-22 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 13 godzin
Wykład, 13 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład typu 1 oparty na wiedzy przekazywanej na zajęciach. W ramach wykładu przekazywane są studentom podstawy teoretyczne z Ekonomii sektora publicznego. Ćwiczenia typu 1: Interaktywna forma kształtowania wiedzy i umiejętności, polegająca na rozwiązywaniu problemów przedstawionych przez prowadzącego, oparta na treściach wykładu i literaturze. Głównym celem zajęć jest przećwiczenie poruszanych w ramach wykładu zagadnień. Studenci nabywają umiejętność rozumienia, jak również interpretowania zjawisk gospodarczych. Sposób weryfikacji pracy własnej studentów: aktywność na zajęciach (udział w dyskusji oraz studiowanie literatury). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Wykład: Podstawą zaliczenia wykładu jest egzamin pisemny, składający się z pytań testowych. Minimalny próg zaliczeniowy: 50% maksymalnej liczby punktów. Ćwiczenia: obowiązkowa obecność na ćwiczeniach. Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie ponad 50% punktów z kolokwium kończącego cykl ćwiczeń. Ocena końcowa z przedmiotu: średnia ważona z oceny z wykładu i z ćwiczeń (wagi: 70% oceny z wykładu; 30% oceny z ćwiczeń). |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Wykład - egzamin pisemny. Ćwiczenia - kolokwium oraz aktywność na zajęciach. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Charakterystyka sektora publicznego w gospodarce rynkowej. 2. Rola państwa w gospodarce. 3. Charakterystyka publicznego systemu finansowego. 4. Efektywność rynku. 5. Zawodność rynku. 6. Dobra publiczne i dobra prywatne. 7. Efekty zewnętrzne i środowisko. 8. Opieka zdrowotna. 9. Edukacja. 10. Ubezpieczenia społeczne. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Stiglitz J. E., Ekonomia sektora publicznego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004. 2. Kleer J., Sektor publiczny w Polsce i na świecie. Między upadkiem a rozkwitem, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2010. 3. Kwiatkowski E., Milewski R., Podstawy ekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018, r. 9. Literatura uzupełniająca: 1. Kleer J., Karpiński A., Owsiak S., Spór o przyszłość sektora publicznego, wyd. WDN, Warszawa 2005 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT CA
W
W
ŚR CA
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 13 godzin
Wykład, 13 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Kucharski | |
Prowadzący grup: | Leszek Kucharski, Anna Rutkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład typu 1 oparty na wiedzy przekazywanej na zajęciach. W ramach wykładu przekazywane są studentom podstawy teoretyczne z Ekonomii sektora publicznego. Ćwiczenia typu 1: Interaktywna forma kształtowania wiedzy i umiejętności, polegająca na rozwiązywaniu problemów przedstawionych przez prowadzącego, oparta na treściach wykładu i literaturze. Głównym celem zajęć jest przećwiczenie poruszanych w ramach wykładu zagadnień. Studenci nabywają umiejętność rozumienia, jak również interpretowania zjawisk gospodarczych. Sposób weryfikacji pracy własnej studentów: aktywność na zajęciach (udział w dyskusji oraz studiowanie literatury). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Wykład: Podstawą zaliczenia wykładu jest egzamin pisemny, składający się z pytań testowych. Minimalny próg zaliczeniowy: 50% maksymalnej liczby punktów. Ćwiczenia: obowiązkowa obecność na ćwiczeniach. Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie ponad 50% punktów z kolokwium kończącego cykl ćwiczeń. Ocena końcowa z przedmiotu: średnia ważona z oceny z wykładu i z ćwiczeń (wagi: 70% oceny z wykładu; 30% oceny z ćwiczeń). |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Wykład - egzamin pisemny. Ćwiczenia - kolokwium oraz aktywność na zajęciach. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Charakterystyka sektora publicznego w gospodarce rynkowej. 2. Rola państwa w gospodarce. 3. Charakterystyka publicznego systemu finansowego. 4. Efektywność rynku. 5. Zawodność rynku. 6. Dobra publiczne i dobra prywatne. 7. Efekty zewnętrzne i środowisko. 8. Opieka zdrowotna. 9. Edukacja. 10. Ubezpieczenia społeczne. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Stiglitz J. E., Ekonomia sektora publicznego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004. 2. Kleer J., Sektor publiczny w Polsce i na świecie. Między upadkiem a rozkwitem, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2010. 3. Kwiatkowski E., Milewski R., Podstawy ekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018, r. 9. Literatura uzupełniająca: 1. Kleer J., Karpiński A., Owsiak S., Spór o przyszłość sektora publicznego, wyd. WDN, Warszawa 2005 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT W
CA
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 13 godzin
Wykład, 13 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Kucharski | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Himstedt, Leszek Kucharski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład typu 1 oparty na wiedzy przekazywanej na zajęciach. W ramach wykładu przekazywane są studentom podstawy teoretyczne z Ekonomii sektora publicznego. Ćwiczenia typu 1: Interaktywna forma kształtowania wiedzy i umiejętności, polegająca na rozwiązywaniu problemów przedstawionych przez prowadzącego, oparta na treściach wykładu i literaturze. Głównym celem zajęć jest przećwiczenie poruszanych w ramach wykładu zagadnień. Studenci nabywają umiejętność rozumienia, jak również interpretowania zjawisk gospodarczych. Sposób weryfikacji pracy własnej studentów: aktywność na zajęciach (udział w dyskusji oraz studiowanie literatury). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Wykład: Podstawą zaliczenia wykładu jest egzamin pisemny, składający się z pytań testowych. Minimalny próg zaliczeniowy: 50% maksymalnej liczby punktów. Ćwiczenia: obowiązkowa obecność na ćwiczeniach. Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie ponad 50% punktów z kolokwium kończącego cykl ćwiczeń. Ocena końcowa z przedmiotu: średnia ważona z oceny z wykładu i z ćwiczeń (wagi: 70% oceny z wykładu; 30% oceny z ćwiczeń). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Charakterystyka sektora publicznego w gospodarce rynkowej. 2. Rola państwa w gospodarce. 3. Charakterystyka publicznego systemu finansowego. 4. Efektywność rynku. 5. Zawodność rynku. 6. Dobra publiczne i dobra prywatne. 7. Efekty zewnętrzne i środowisko. 8. Opieka zdrowotna. 9. Edukacja. 10. Ubezpieczenia społeczne. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Stiglitz J. E., Ekonomia sektora publicznego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004. 2. Kleer J., Sektor publiczny w Polsce i na świecie. Między upadkiem a rozkwitem, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2010. 3. Kwiatkowski E., Milewski R., Podstawy ekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018, r. 9. Literatura uzupełniająca: 1. Kleer J., Karpiński A., Owsiak S., Spór o przyszłość sektora publicznego, wyd. WDN, Warszawa 2005 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
W
CA
CA
CA
CA
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 13 godzin
Wykład, 13 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Kucharski | |
Prowadzący grup: | Leszek Kucharski, Anna Rutkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład typu 1 oparty na wiedzy przekazywanej na zajęciach. W ramach wykładu przekazywane są studentom podstawy teoretyczne z Ekonomii sektora publicznego. Ćwiczenia typu 1: Interaktywna forma kształtowania wiedzy i umiejętności, polegająca na rozwiązywaniu problemów przedstawionych przez prowadzącego, oparta na treściach wykładu i literaturze. Głównym celem zajęć jest przećwiczenie poruszanych w ramach wykładu zagadnień. Studenci nabywają umiejętność rozumienia, jak również interpretowania zjawisk gospodarczych. Sposób weryfikacji pracy własnej studentów: aktywność na zajęciach (udział w dyskusji oraz studiowanie literatury). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Wykład: Podstawą zaliczenia wykładu jest egzamin pisemny, składający się z pytań testowych. Minimalny próg zaliczeniowy: 50% maksymalnej liczby punktów. Ćwiczenia: obowiązkowa obecność na ćwiczeniach. Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie ponad 50% punktów z kolokwium kończącego cykl ćwiczeń. Ocena końcowa z przedmiotu: średnia ważona z oceny z wykładu i z ćwiczeń (wagi: 70% oceny z wykładu; 30% oceny z ćwiczeń). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Charakterystyka sektora publicznego w gospodarce rynkowej. 2. Rola państwa w gospodarce. 3. Charakterystyka publicznego systemu finansowego. 4. Efektywność rynku. 5. Zawodność rynku. 6. Dobra publiczne i dobra prywatne. 7. Efekty zewnętrzne i środowisko. 8. Opieka zdrowotna. 9. Edukacja. 10. Ubezpieczenia społeczne. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Stiglitz J. E., Ekonomia sektora publicznego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004. 2. Kleer J., Sektor publiczny w Polsce i na świecie. Między upadkiem a rozkwitem, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2010. 3. Kwiatkowski E., Milewski R., Podstawy ekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018, r. 9. Literatura uzupełniająca: 1. Kleer J., Karpiński A., Owsiak S., Spór o przyszłość sektora publicznego, wyd. WDN, Warszawa 2005 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CA
CA
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 13 godzin
Wykład, 13 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Kucharski, Anna Rutkowska | |
Prowadzący grup: | Leszek Kucharski, Anna Rutkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład typu 1 oparty na wiedzy przekazywanej na zajęciach. W ramach wykładu przekazywane są studentom podstawy teoretyczne z Ekonomii sektora publicznego. Ćwiczenia typu 1: Interaktywna forma kształtowania wiedzy i umiejętności, polegająca na rozwiązywaniu problemów przedstawionych przez prowadzącego, oparta na treściach wykładu i literaturze. Głównym celem zajęć jest przećwiczenie poruszanych w ramach wykładu zagadnień. Studenci nabywają umiejętność rozumienia, jak również interpretowania zjawisk gospodarczych. Sposób weryfikacji pracy własnej studentów: aktywność na zajęciach (udział w dyskusji oraz studiowanie literatury). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Wykład: Podstawą zaliczenia wykładu jest egzamin pisemny, składający się z pytań testowych. Minimalny próg zaliczeniowy: 50% maksymalnej liczby punktów. Ćwiczenia: obowiązkowa obecność na ćwiczeniach. Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie ponad 50% punktów z kolokwium kończącego cykl ćwiczeń. Ocena końcowa z przedmiotu: średnia ważona z oceny z wykładu i z ćwiczeń (wagi: 70% oceny z wykładu; 30% oceny z ćwiczeń). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Charakterystyka sektora publicznego w gospodarce rynkowej. 2. Rola państwa w gospodarce. 3. Charakterystyka publicznego systemu finansowego. 4. Efektywność rynku. 5. Zawodność rynku. 6. Dobra publiczne i dobra prywatne. 7. Efekty zewnętrzne i środowisko. 8. Opieka zdrowotna. 9. Edukacja. 10. Ubezpieczenia społeczne. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Stiglitz J. E., Ekonomia sektora publicznego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004. 2. Kleer J., Sektor publiczny w Polsce i na świecie. Między upadkiem a rozkwitem, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2010. 3. Kwiatkowski E., Milewski R., Podstawy ekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018, r. 9. Literatura uzupełniająca: 1. Kleer J., Karpiński A., Owsiak S., Spór o przyszłość sektora publicznego, wyd. WDN, Warszawa 2005 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CA
CA
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 13 godzin
Wykład, 13 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Kucharski | |
Prowadzący grup: | Leszek Kucharski, Paweł Matysiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład typu 1 oparty na wiedzy przekazywanej na zajęciach. W ramach wykładu przekazywane są studentom podstawy teoretyczne z Ekonomii sektora publicznego. Ćwiczenia typu 1: Interaktywna forma kształtowania wiedzy i umiejętności, polegająca na rozwiązywaniu problemów przedstawionych przez prowadzącego, oparta na treściach wykładu i literaturze. Głównym celem zajęć jest przećwiczenie poruszanych w ramach wykładu zagadnień. Studenci nabywają umiejętność rozumienia, jak również interpretowania zjawisk gospodarczych. Sposób weryfikacji pracy własnej studentów: aktywność na zajęciach (udział w dyskusji oraz studiowanie literatury). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Wykład: Podstawą zaliczenia wykładu jest egzamin pisemny, składający się z pytań testowych. Minimalny próg zaliczeniowy: 50% maksymalnej liczby punktów. Ćwiczenia: obowiązkowa obecność na ćwiczeniach. Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie ponad 50% punktów z kolokwium kończącego cykl ćwiczeń. Ocena końcowa z przedmiotu: średnia ważona z oceny z wykładu i z ćwiczeń (wagi: 70% oceny z wykładu; 30% oceny z ćwiczeń). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Charakterystyka sektora publicznego w gospodarce rynkowej. 2. Rola państwa w gospodarce. 3. Charakterystyka publicznego systemu finansowego. 4. Efektywność rynku. 5. Zawodność rynku. 6. Dobra publiczne i dobra prywatne. 7. Efekty zewnętrzne i środowisko. 8. Opieka zdrowotna. 9. Edukacja. 10. Ubezpieczenia społeczne. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Stiglitz J. E., Ekonomia sektora publicznego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004. 2. Kleer J., Sektor publiczny w Polsce i na świecie. Między upadkiem a rozkwitem, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2010. 3. Kwiatkowski E., Milewski R., Podstawy ekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018, r. 9. Literatura uzupełniająca: 1. Kleer J., Karpiński A., Owsiak S., Spór o przyszłość sektora publicznego, wyd. WDN, Warszawa 2005 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CA
CA
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 13 godzin
Wykład, 13 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Kucharski | |
Prowadzący grup: | Leszek Kucharski, Paweł Matysiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład typu 1 oparty na wiedzy przekazywanej na zajęciach. W ramach wykładu przekazywane są studentom podstawy teoretyczne z Ekonomii sektora publicznego. Ćwiczenia typu 1: Interaktywna forma kształtowania wiedzy i umiejętności, polegająca na rozwiązywaniu problemów przedstawionych przez prowadzącego, oparta na treściach wykładu i literaturze. Głównym celem zajęć jest przećwiczenie poruszanych w ramach wykładu zagadnień. Studenci nabywają umiejętność rozumienia, jak również interpretowania zjawisk gospodarczych. Sposób weryfikacji pracy własnej studentów: aktywność na zajęciach (udział w dyskusji oraz studiowanie literatury). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Wykład: Podstawą zaliczenia wykładu jest egzamin pisemny, składający się z pytań testowych. Minimalny próg zaliczeniowy: 50% maksymalnej liczby punktów. Ćwiczenia: obowiązkowa obecność na ćwiczeniach. Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie ponad 50% punktów z kolokwium kończącego cykl ćwiczeń. Ocena końcowa z przedmiotu: średnia ważona z oceny z wykładu i z ćwiczeń (wagi: 70% oceny z wykładu; 30% oceny z ćwiczeń). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Charakterystyka sektora publicznego w gospodarce rynkowej. 2. Rola państwa w gospodarce. 3. Charakterystyka publicznego systemu finansowego. 4. Efektywność rynku. 5. Zawodność rynku. 6. Dobra publiczne i dobra prywatne. 7. Efekty zewnętrzne i środowisko. 8. Opieka zdrowotna. 9. Edukacja. 10. Ubezpieczenia społeczne. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Stiglitz J. E., Ekonomia sektora publicznego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004. 2. Kleer J., Sektor publiczny w Polsce i na świecie. Między upadkiem a rozkwitem, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2010. 3. Kwiatkowski E., Milewski R., Podstawy ekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, r. 9. Literatura uzupełniająca: 1. Kleer J., Karpiński A., Owsiak S., Spór o przyszłość sektora publicznego, wyd. WDN, Warszawa 2005 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CA
CA
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 13 godzin
Wykład, 13 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Kucharski | |
Prowadzący grup: | Leszek Kucharski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład typu 1 oparty na wiedzy przekazywanej na zajęciach. W ramach wykładu przekazywane są studentom podstawy teoretyczne z Ekonomii sektora publicznego. Ćwiczenia typu 1: Interaktywna forma kształtowania wiedzy i umiejętności, polegająca na rozwiązywaniu problemów przedstawionych przez prowadzącego, oparta na treściach wykładu i literaturze. Głównym celem zajęć jest przećwiczenie poruszanych w ramach wykładu zagadnień. Studenci nabywają umiejętność rozumienia, jak również interpretowania zjawisk gospodarczych. Sposób weryfikacji pracy własnej studentów: aktywność na zajęciach (udział w dyskusji oraz studiowanie literatury). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Wykład: Podstawą zaliczenia wykładu jest egzamin pisemny, składający się z pytań testowych. Minimalny próg zaliczeniowy: 50% maksymalnej liczby punktów. Ćwiczenia: obowiązkowa obecność na ćwiczeniach. Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie ponad 50% punktów z kolokwium kończącego cykl ćwiczeń. Ocena końcowa z przedmiotu: średnia ważona z oceny z wykładu i z ćwiczeń (wagi: 70% oceny z wykładu; 30% oceny z ćwiczeń). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Charakterystyka sektora publicznego w gospodarce rynkowej. 2. Rola państwa w gospodarce. 3. Charakterystyka publicznego systemu finansowego. 4. Efektywność rynku. 5. Zawodność rynku. 6. Dobra publiczne i dobra prywatne. 7. Efekty zewnętrzne i środowisko. 8. Opieka zdrowotna. 9. Edukacja. 10. Ubezpieczenia społeczne. |
|
Literatura: |
L1. Stiglitz J. E., Ekonomia sektora publicznego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004. 2. Kleer J., Sektor publiczny w Polsce i na świecie. Między upadkiem a rozkwitem, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2010. 3. Kwiatkowski E., Milewski R., Podstawy ekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, r. 9. Literatura uzupełniająca: 1. Kleer J., Karpiński A., Owsiak S., Spór o przyszłość sektora publicznego, wyd. WDN, Warszawa 2005 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.