Zintegrowane systemy i narzędzia zarządzania miastem
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-EM400LD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zintegrowane systemy i narzędzia zarządzania miastem |
Jednostka: | Wydział Biologii i Ochrony Środowiska |
Grupy: |
EkoMiasto 4 sem. I stop. L-2024/2025-plan |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza na temat organizacji i funkcjonowania samorządu terytorialnego. |
Skrócony opis: |
Celem realizowanym podczas zajęć jest wdrożenie studenta do systemowego, zintegrowanego myślenia na temat funkcjonowania samorządu terytorialnego. Sektorowa struktura samorządu oraz rozległość zadań i obowiązków stawianych urzędnikom lokalnym często skłania do specjalizacji i izolacji, jednak w pełni dobrze pojęty interes publiczny zobowiązuje dziś do przewidywania skutków podejmowanych decyzji nie tylko w czasie ale także i oddziaływanie na otoczenie w całej perspektywie skali oceny - w perspektywie międzysektorowej. Zrozumienie takie wymaga umiejętności stosowania narzędzi, które z definicji mają międzysektorowy charakter lub które można w taki sposób wdrażać by łączyć sektorowe systemy zarządzania. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Student podczas nauki zdobywa podstawową wiedzę objaśniającą mechanizmy i determinanty procesów ekonomicznych, społecznych i przyrodniczych w kontekście współczesnych teorii (04Eko-1A_W03, 04Eko-1A_W04) Zdobywa wiedzę o metodach i narzędziach, pozyskiwania i analizowania danych, pozwalających opisywać procesy oraz korygować ich naturę opierając się o przesłanki i potrzeby o charakterze społecznym, gospodarczym i środowiskowym rozwoju miast (04Eko-1A_W06, 04Eko-1A_W09) Student zdobywa wiedzę jak wykorzystać nowe technologie w zarządzaniu miastem (04Eko-1A_W13) UMIEJĘTNOŚCI Student potrafi analizować procesy miejskie i zastosować podstawowe metody i narzędzia badawcze pozwalające opisać i interpretować zjawiska i procesy oraz tendencje i kierunki zmian rozwoju miast (04Eko-1A_U03, 04Eko-1A_U06) Student potrafi inicjować interdyscyplinarne projekty, odpowiednio określa priorytety i planuje kolejność zadań oraz posiada umiejętność przygotowania raportów z prac własnych oraz wystąpień (prezentacji) w języku polskim i obcym (04Eko-1A_U10, 04Eko-1A_U12) Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (04Eko-1A_U14) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-16 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 13 godzin
Wykład, 13 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład: Wykład informacyjny (konwencjonalny), wykład problemowy Ćwiczenia:prowadzone w formule interaktywnej, jako efektywnej formie kształtowania wiedzy i umiejętności, polegającej na rozwiązywaniu problemów i zadań przedstawionych przez prowadzącego, inscenizacji sytuacyjnej, oparta na treściach wykładu i podręczniku. Wykorzystywane podczas zajęć metody dydaktyczne: dyskusja, dyskusja seminaryjna, metody analizy portfelowej, drzewo celów, drama, opowiadanie, opis, metody sytuacyjne, giełda pomysłów, metoda projektu. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Wykład: kończy się zaliczeniem ustnym (3 pytania otwarte). Wymaga studiowania literatury obowiązkowej wykraczającej poza treści przekazane bezpośrednio przez wykładowcę na zajęciach (określonej w spisie literatury obowiązkowej). Ćwiczenia: Ocenie podlega praca własna studentów: aktywność na zajęciach (udział w dyskusji i rozwiązywaniu problemów, przygotowanie się do dyskusji). Ocena ogólna z przedmiotu: 50% ocena z wykładów/ 50% ocena z ćwiczeń |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Wykład: egzamin ustny (3 pytania otwarte). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład: 1. Narzędzia zintegrowanego zarządzania na poziomie strategicznym (TCM, zarządzanie metropolią, foresight) 2. Narzędzia korygujące sprawność działania struktur organizacyjnych (Reeingeniering, Outsourcing) 3. Narzędzia korygujące sprawność działania struktur organizacyjnych (Epuap, Systemy zintegrowane) 4. Narzędzia wsparcia efektywności zarządzania (Benchmarking) 5. Narzędzia wsparcia efektywności zarządzania (Narzędzia kontrolne: audyt, controling, kontrola wewnętrzna, kontrola zarządcza, Wieloletnia prognoza finansowa, budżety zadaniowe, zarządzanie projektowe) 6. Narzędzia zintegrowanego zarządzania jakością 7. Narzędzia wspierające kreowanie innowacji miejskich Ćwiczenia: 1. Nowoczesne modele zarządzania w sektorze publicznym - identyfikacja potrzeb (przykład TCM). 2. Modele wdrażania nowych narzędzi zarządzania w sferze publicznej z elementami diagnozowania (przykład TCM). 3. Sposoby planowania i operacjonalizacji narzędzi i metod działania (przykład TCM). 4. Komunikacja społeczna i negocjacje jako sposoby wspierania efektywności procesów planowania i identyfikacja wyzwań wdrożeniowych (przykład TCM). 5. Dobre praktyki narzędzi wsparcia efektywności zarządzania - zakres i możliwości oraz problemy wykorzystania narzędzia w sektorze publicznym (przykład benchmarkingu) 6. Sposoby mierzenia, wartościowania i wskaźnikowa potencjalnych obszarów poddawanym zmianom w instytucjach sfery publicznej (przykład benchmarkingu). 7. Krytyczne obszary wdrażania narzędzi wsparcia efektywności zarządzania: szacowanie ryzyka, plan i harmonogram działań (przykład benchmarkingu). |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: 1. Ekomiasto#Zarządzanie, Zrównoważony, inteligentny i partycypacyjny rozwój miast, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, ss. 61-166 2. Ekomiasto#Społeczeństwo, Zrównoważony, inteligentny i partycypacyjny rozwój miast, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, ss. 115-204 3. K. Opolski, P. Modzelewski, Zarządzanie jakością w usługach publicznych, Wydawnictwo Cedewu, Warszawa 2008 (wyd. II) 4. Nowe zarządzanie publiczne w polskim samorządzie terytorialnym, pod red. A. Zalewskiego, SGH w Warszawie 2005, ss. 11-71 5. Nowakowska (red.), Nowoczesne metody i narzędzia zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015 Uzupełniająca: 1. B. Ziębicki, Benchmarking w doskonaleniu organizacji usług użyteczności publicznej, A E w Krakowie, Monografie prace doktorskie nr 6, Kraków 2007 2. Town centre management models: A European perspective Dostęp: https://www.researchgate.net/publication/222906908 3. M. Bugdol, Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej, Teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2008. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CA
ŚR W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 13 godzin
Wykład, 13 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Przygodzki | |
Prowadzący grup: | Aygün Kam, Zbigniew Przygodzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład: Wykład informacyjny (konwencjonalny), wykład problemowy Ćwiczenia:prowadzone w formule interaktywnej, jako efektywnej formie kształtowania wiedzy i umiejętności, polegającej na rozwiązywaniu problemów i zadań przedstawionych przez prowadzącego, inscenizacji sytuacyjnej, oparta na treściach wykładu i podręczniku. Wykorzystywane podczas zajęć metody dydaktyczne: dyskusja, dyskusja seminaryjna, metody analizy portfelowej, drzewo celów, drama, opowiadanie, opis, metody sytuacyjne, giełda pomysłów, metoda projektu. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Wykład: kończy się zaliczeniem ustnym (3 pytania otwarte). Wymaga studiowania literatury obowiązkowej wykraczającej poza treści przekazane bezpośrednio przez wykładowcę na zajęciach (określonej w spisie literatury obowiązkowej). Ćwiczenia: Ocenie podlega praca własna studentów: aktywność na zajęciach (udział w dyskusji i rozwiązywaniu problemów, przygotowanie się do dyskusji). Ocena ogólna z przedmiotu: 50% ocena z wykładów/ 50% ocena z ćwiczeń |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Wykład: egzamin ustny (3 pytania otwarte). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład: 1. Narzędzia zintegrowanego zarządzania na poziomie strategicznym (TCM, zarządzanie metropolią, foresight) 2. Narzędzia korygujące sprawność działania struktur organizacyjnych (Reeingeniering, Outsourcing) 3. Narzędzia korygujące sprawność działania struktur organizacyjnych (Epuap, Systemy zintegrowane) 4. Narzędzia wsparcia efektywności zarządzania (Benchmarking) 5. Narzędzia wsparcia efektywności zarządzania (Narzędzia kontrolne: audyt, controling, kontrola wewnętrzna, kontrola zarządcza, Wieloletnia prognoza finansowa, budżety zadaniowe, zarządzanie projektowe) 6. Narzędzia zintegrowanego zarządzania jakością 7. Narzędzia wspierające kreowanie innowacji miejskich Ćwiczenia: 1. Nowoczesne modele zarządzania w sektorze publicznym - identyfikacja potrzeb (przykład TCM). 2. Modele wdrażania nowych narzędzi zarządzania w sferze publicznej z elementami diagnozowania (przykład TCM). 3. Sposoby planowania i operacjonalizacji narzędzi i metod działania (przykład TCM). 4. Komunikacja społeczna i negocjacje jako sposoby wspierania efektywności procesów planowania i identyfikacja wyzwań wdrożeniowych (przykład TCM). 5. Dobre praktyki narzędzi wsparcia efektywności zarządzania - zakres i możliwości oraz problemy wykorzystania narzędzia w sektorze publicznym (przykład benchmarkingu) 6. Sposoby mierzenia, wartościowania i wskaźnikowa potencjalnych obszarów poddawanym zmianom w instytucjach sfery publicznej (przykład benchmarkingu). 7. Krytyczne obszary wdrażania narzędzi wsparcia efektywności zarządzania: szacowanie ryzyka, plan i harmonogram działań (przykład benchmarkingu). |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: 1. Ekomiasto#Zarządzanie, Zrównoważony, inteligentny i partycypacyjny rozwój miast, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, ss. 61-166 2. Ekomiasto#Społeczeństwo, Zrównoważony, inteligentny i partycypacyjny rozwój miast, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, ss. 115-204 3. K. Opolski, P. Modzelewski, Zarządzanie jakością w usługach publicznych, Wydawnictwo Cedewu, Warszawa 2008 (wyd. II) 4. Nowe zarządzanie publiczne w polskim samorządzie terytorialnym, pod red. A. Zalewskiego, SGH w Warszawie 2005, ss. 11-71 5. Nowakowska (red.), Nowoczesne metody i narzędzia zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015 Uzupełniająca: 1. B. Ziębicki, Benchmarking w doskonaleniu organizacji usług użyteczności publicznej, A E w Krakowie, Monografie prace doktorskie nr 6, Kraków 2007 2. Town centre management models: A European perspective Dostęp: https://www.researchgate.net/publication/222906908 3. M. Bugdol, Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej, Teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2008. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CA
W
ŚR CA
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 13 godzin
Wykład, 13 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Przygodzki | |
Prowadzący grup: | Aygün Kam, Zbigniew Przygodzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład: Wykład informacyjny (konwencjonalny), wykład problemowy Ćwiczenia:prowadzone w formule interaktywnej, jako efektywnej formie kształtowania wiedzy i umiejętności, polegającej na rozwiązywaniu problemów i zadań przedstawionych przez prowadzącego, inscenizacji sytuacyjnej, oparta na treściach wykładu i podręczniku. Wykorzystywane podczas zajęć metody dydaktyczne: dyskusja, dyskusja seminaryjna, metody analizy portfelowej, drzewo celów, drama, opowiadanie, opis, metody sytuacyjne, giełda pomysłów, metoda projektu. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Wykład: kończy się zaliczeniem ustnym (3 pytania otwarte). Wymaga studiowania literatury obowiązkowej wykraczającej poza treści przekazane bezpośrednio przez wykładowcę na zajęciach (określonej w spisie literatury obowiązkowej). Ćwiczenia: Ocenie podlega praca własna studentów: aktywność na zajęciach (udział w dyskusji i rozwiązywaniu problemów, przygotowanie się do dyskusji). Ocena ogólna z przedmiotu: 50% ocena z wykładów/ 50% ocena z ćwiczeń |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Wykład: egzamin ustny (3 pytania otwarte). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład: 1. Narzędzia zintegrowanego zarządzania na poziomie strategicznym (TCM, zarządzanie metropolią, foresight) 2. Narzędzia korygujące sprawność działania struktur organizacyjnych (Reeingeniering, Outsourcing) 3. Narzędzia korygujące sprawność działania struktur organizacyjnych (Epuap, Systemy zintegrowane) 4. Narzędzia wsparcia efektywności zarządzania (Benchmarking) 5. Narzędzia wsparcia efektywności zarządzania (Narzędzia kontrolne: audyt, controling, kontrola wewnętrzna, kontrola zarządcza, Wieloletnia prognoza finansowa, budżety zadaniowe, zarządzanie projektowe) 6. Narzędzia zintegrowanego zarządzania jakością 7. Narzędzia wspierające kreowanie innowacji miejskich Ćwiczenia: 1. Nowoczesne modele zarządzania w sektorze publicznym - identyfikacja potrzeb (przykład TCM). 2. Modele wdrażania nowych narzędzi zarządzania w sferze publicznej z elementami diagnozowania (przykład TCM). 3. Sposoby planowania i operacjonalizacji narzędzi i metod działania (przykład TCM). 4. Komunikacja społeczna i negocjacje jako sposoby wspierania efektywności procesów planowania i identyfikacja wyzwań wdrożeniowych (przykład TCM). 5. Dobre praktyki narzędzi wsparcia efektywności zarządzania - zakres i możliwości oraz problemy wykorzystania narzędzia w sektorze publicznym (przykład benchmarkingu) 6. Sposoby mierzenia, wartościowania i wskaźnikowa potencjalnych obszarów poddawanym zmianom w instytucjach sfery publicznej (przykład benchmarkingu). 7. Krytyczne obszary wdrażania narzędzi wsparcia efektywności zarządzania: szacowanie ryzyka, plan i harmonogram działań (przykład benchmarkingu). |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: 1. Ekomiasto#Zarządzanie, Zrównoważony, inteligentny i partycypacyjny rozwój miast, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, ss. 61-166 2. Ekomiasto#Społeczeństwo, Zrównoważony, inteligentny i partycypacyjny rozwój miast, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, ss. 115-204 3. K. Opolski, P. Modzelewski, Zarządzanie jakością w usługach publicznych, Wydawnictwo Cedewu, Warszawa 2008 (wyd. II) 4. Nowe zarządzanie publiczne w polskim samorządzie terytorialnym, pod red. A. Zalewskiego, SGH w Warszawie 2005, ss. 11-71 5. Nowakowska (red.), Nowoczesne metody i narzędzia zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015 Uzupełniająca: 1. B. Ziębicki, Benchmarking w doskonaleniu organizacji usług użyteczności publicznej, A E w Krakowie, Monografie prace doktorskie nr 6, Kraków 2007 2. Town centre management models: A European perspective Dostęp: https://www.researchgate.net/publication/222906908 3. M. Bugdol, Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej, Teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2008. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CA
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 13 godzin
Wykład, 13 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Przygodzki | |
Prowadzący grup: | Aygün Kam, Zbigniew Przygodzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład: Wykład informacyjny (konwencjonalny), wykład problemowy Ćwiczenia:prowadzone w formule interaktywnej, jako efektywnej formie kształtowania wiedzy i umiejętności, polegającej na rozwiązywaniu problemów i zadań przedstawionych przez prowadzącego, inscenizacji sytuacyjnej, oparta na treściach wykładu i podręczniku. Wykorzystywane podczas zajęć metody dydaktyczne: dyskusja, dyskusja seminaryjna, metody analizy portfelowej, drzewo celów, drama, opowiadanie, opis, metody sytuacyjne, giełda pomysłów, metoda projektu. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Wykład: kończy się zaliczeniem pisemnym w formie egzaminu (5 pytań otwartych w formie pisemnej). Wymaga studiowania literatury obowiązkowej wykraczającej poza treści przekazane bezpośrednio przez wykładowcę na zajęciach (określonej w spisie literatury obowiązkowej). Ćwiczenia: Ocenie podlega praca własna studentów: aktywność na zajęciach (udział w dyskusji i rozwiązywaniu problemów, przygotowanie się do dyskusji). Ocena ogólna z przedmiotu: 50% ocena z wykładów/ 50% ocena z ćwiczeń |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Wykład: egzamin pisemny (5 pytań otwartych). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład: 1. Narzędzia zintegrowanego zarządzania na poziomie strategicznym (TCM, zarządzanie metropolią, foresight) 2. Narzędzia korygujące sprawność działania struktur organizacyjnych (Reeingeniering, Outsourcing) 3. Narzędzia korygujące sprawność działania struktur organizacyjnych (Epuap, Systemy zintegrowane) 4. Narzędzia wsparcia efektywności zarządzania (Benchmarking) 5. Narzędzia wsparcia efektywności zarządzania (Narzędzia kontrolne: audyt, controling, kontrola wewnętrzna, kontrola zarządcza, Wieloletnia prognoza finansowa, budżety zadaniowe, zarządzanie projektowe) 6. Narzędzia zintegrowanego zarządzania jakością 7. Narzędzia wspierające kreowanie innowacji miejskich Ćwiczenia: 1. Nowoczesne modele zarządzania w sektorze publicznym - identyfikacja potrzeb (przykład TCM). 2. Modele wdrażania nowych narzędzi zarządzania w sferze publicznej z elementami diagnozowania (przykład TCM). 3. Sposoby planowania i operacjonalizacji narzędzi i metod działania (przykład TCM). 4. Komunikacja społeczna i negocjacje jako sposoby wspierania efektywności procesów planowania i identyfikacja wyzwań wdrożeniowych (przykład TCM). 5. Dobre praktyki narzędzi wsparcia efektywności zarządzania - zakres i możliwości oraz problemy wykorzystania narzędzia w sektorze publicznym (przykład benchmarkingu) 6. Sposoby mierzenia, wartościowania i wskaźnikowa potencjalnych obszarów poddawanym zmianom w instytucjach sfery publicznej (przykład benchmarkingu). 7. Krytyczne obszary wdrażania narzędzi wsparcia efektywności zarządzania: szacowanie ryzyka, plan i harmonogram działań (przykład benchmarkingu). |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: 1. Ekomiasto#Zarządzanie, Zrównoważony, inteligentny i partycypacyjny rozwój miast, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, ss. 61-166 2. Ekomiasto#Społeczeństwo, Zrównoważony, inteligentny i partycypacyjny rozwój miast, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, ss. 115-204 3. K. Opolski, P. Modzelewski, Zarządzanie jakością w usługach publicznych, Wydawnictwo Cedewu, Warszawa 2008 (wyd. II) 4. Nowe zarządzanie publiczne w polskim samorządzie terytorialnym, pod red. A. Zalewskiego, SGH w Warszawie 2005, ss. 11-71 5. Nowakowska (red.), Nowoczesne metody i narzędzia zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015 Uzupełniająca: 1. B. Ziębicki, Benchmarking w doskonaleniu organizacji usług użyteczności publicznej, A E w Krakowie, Monografie prace doktorskie nr 6, Kraków 2007 2. Town centre management models: A European perspective Dostęp: https://www.researchgate.net/publication/222906908 3. M. Bugdol, Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej, Teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2008. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CA
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 13 godzin
Wykład, 13 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Przygodzki | |
Prowadzący grup: | Aygün Kam, Zbigniew Przygodzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład: Wykład informacyjny (konwencjonalny), wykład problemowy Ćwiczenia:prowadzone w formule interaktywnej, jako efektywnej formie kształtowania wiedzy i umiejętności, polegającej na rozwiązywaniu problemów i zadań przedstawionych przez prowadzącego, inscenizacji sytuacyjnej, oparta na treściach wykładu i podręczniku. Wykorzystywane podczas zajęć metody dydaktyczne: dyskusja, dyskusja seminaryjna, metody analizy portfelowej, drzewo celów, drama, opowiadanie, opis, metody sytuacyjne, giełda pomysłów, metoda projektu. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Wykład: kończy się zaliczeniem pisemnym w formie egzaminu (5 pytań otwartych w formie pisemnej). Wymaga studiowania literatury obowiązkowej wykraczającej poza treści przekazane bezpośrednio przez wykładowcę na zajęciach (określonej w spisie literatury obowiązkowej). Ćwiczenia: Ocenie podlega praca własna studentów: aktywność na zajęciach (udział w dyskusji i rozwiązywaniu problemów, przygotowanie się do dyskusji). Ocena ogólna z przedmiotu: 50% ocena z wykładów/ 50% ocena z ćwiczeń |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Wykład: egzamin pisemny (5 pytań otwartych). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład: 1. Narzędzia zintegrowanego zarządzania na poziomie strategicznym (TCM, zarządzanie metropolią, foresight) 2. Narzędzia korygujące sprawność działania struktur organizacyjnych (Reeingeniering, Outsourcing) 3. Narzędzia korygujące sprawność działania struktur organizacyjnych (Epuap, Systemy zintegrowane) 4. Narzędzia wsparcia efektywności zarządzania (Benchmarking) 5. Narzędzia wsparcia efektywności zarządzania (Narzędzia kontrolne: audyt, controling, kontrola wewnętrzna, kontrola zarządcza, Wieloletnia prognoza finansowa, budżety zadaniowe, zarządzanie projektowe) 6. Narzędzia zintegrowanego zarządzania jakością 7. Narzędzia wspierające kreowanie innowacji miejskich Ćwiczenia: 1. Nowoczesne modele zarządzania w sektorze publicznym - identyfikacja potrzeb (przykład TCM). 2. Modele wdrażania nowych narzędzi zarządzania w sferze publicznej z elementami diagnozowania (przykład TCM). 3. Sposoby planowania i operacjonalizacji narzędzi i metod działania (przykład TCM). 4. Komunikacja społeczna i negocjacje jako sposoby wspierania efektywności procesów planowania i identyfikacja wyzwań wdrożeniowych (przykład TCM). 5. Dobre praktyki narzędzi wsparcia efektywności zarządzania - zakres i możliwości oraz problemy wykorzystania narzędzia w sektorze publicznym (przykład benchmarkingu) 6. Sposoby mierzenia, wartościowania i wskaźnikowa potencjalnych obszarów poddawanym zmianom w instytucjach sfery publicznej (przykład benchmarkingu). 7. Krytyczne obszary wdrażania narzędzi wsparcia efektywności zarządzania: szacowanie ryzyka, plan i harmonogram działań (przykład benchmarkingu). |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: 1. Ekomiasto#Zarządzanie, Zrównoważony, inteligentny i partycypacyjny rozwój miast, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, ss. 61-166 2. Ekomiasto#Społeczeństwo, Zrównoważony, inteligentny i partycypacyjny rozwój miast, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, ss. 115-204 3. K. Opolski, P. Modzelewski, Zarządzanie jakością w usługach publicznych, Wydawnictwo Cedewu, Warszawa 2008 (wyd. II) 4. Nowe zarządzanie publiczne w polskim samorządzie terytorialnym, pod red. A. Zalewskiego, SGH w Warszawie 2005, ss. 11-71 5. Nowakowska (red.), Nowoczesne metody i narzędzia zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015 Uzupełniająca: 1. B. Ziębicki, Benchmarking w doskonaleniu organizacji usług użyteczności publicznej, A E w Krakowie, Monografie prace doktorskie nr 6, Kraków 2007 2. Town centre management models: A European perspective Dostęp: https://www.researchgate.net/publication/222906908 3. M. Bugdol, Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej, Teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2008. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT C
W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 13 godzin
Wykład, 13 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Przygodzki | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Przygodzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład: Wykład informacyjny (konwencjonalny), wykład problemowy Ćwiczenia:prowadzone w formule interaktywnej, jako efektywnej formie kształtowania wiedzy i umiejętności, polegającej na rozwiązywaniu problemów i zadań przedstawionych przez prowadzącego, inscenizacji sytuacyjnej, oparta na treściach wykładu i podręczniku. Wykorzystywane podczas zajęć metody dydaktyczne: dyskusja, dyskusja seminaryjna, metody analizy portfelowej, drzewo celów, drama, opowiadanie, opis, metody sytuacyjne, giełda pomysłów, metoda projektu. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Wykład: kończy się zaliczeniem pisemnym w formie egzaminu (5 pytań otwartych w formie pisemnej). Wymaga studiowania literatury obowiązkowej wykraczającej poza treści przekazane bezpośrednio przez wykładowcę na zajęciach (określonej w spisie literatury obowiązkowej). Ćwiczenia: Ocenie podlega praca własna studentów: aktywność na zajęciach (udział w dyskusji i rozwiązywaniu problemów, przygotowanie się do dyskusji). Ocena ogólna z przedmiotu: 50% ocena z wykładów/ 50% ocena z ćwiczeń |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Wykład: egzamin pisemny (5 pytań otwartych). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład: 1. Narzędzia zintegrowanego zarządzania na poziomie strategicznym (TCM, zarządzanie metropolią, foresight) 2. Narzędzia korygujące sprawność działania struktur organizacyjnych (Reeingeniering, Outsourcing) 3. Narzędzia korygujące sprawność działania struktur organizacyjnych (Epuap, Systemy zintegrowane) 4. Narzędzia wsparcia efektywności zarządzania (Benchmarking) 5. Narzędzia wsparcia efektywności zarządzania (Narzędzia kontrolne: audyt, controling, kontrola wewnętrzna, kontrola zarządcza, Wieloletnia prognoza finansowa, budżety zadaniowe, zarządzanie projektowe) 6. Narzędzia zintegrowanego zarządzania jakością 7. Narzędzia wspierające kreowanie innowacji miejskich Ćwiczenia: 1. Nowoczesne modele zarządzania w sektorze publicznym - identyfikacja potrzeb (przykład TCM). 2. Modele wdrażania nowych narzędzi zarządzania w sferze publicznej z elementami diagnozowania (przykład TCM). 3. Sposoby planowania i operacjonalizacji narzędzi i metod działania (przykład TCM). 4. Komunikacja społeczna i negocjacje jako sposoby wspierania efektywności procesów planowania i identyfikacja wyzwań wdrożeniowych (przykład TCM). 5. Dobre praktyki narzędzi wsparcia efektywności zarządzania - zakres i możliwości oraz problemy wykorzystania narzędzia w sektorze publicznym (przykład benchmarkingu) 6. Sposoby mierzenia, wartościowania i wskaźnikowa potencjalnych obszarów poddawanym zmianom w instytucjach sfery publicznej (przykład benchmarkingu). 7. Krytyczne obszary wdrażania narzędzi wsparcia efektywności zarządzania: szacowanie ryzyka, plan i harmonogram działań (przykład benchmarkingu). |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: 1. Ekomiasto#Zarządzanie, Zrównoważony, inteligentny i partycypacyjny rozwój miast, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, ss. 61-166 2. Ekomiasto#Społeczeństwo, Zrównoważony, inteligentny i partycypacyjny rozwój miast, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, ss. 115-204 3. K. Opolski, P. Modzelewski, Zarządzanie jakością w usługach publicznych, Wydawnictwo Cedewu, Warszawa 2008 (wyd. II) 4. Nowe zarządzanie publiczne w polskim samorządzie terytorialnym, pod red. A. Zalewskiego, SGH w Warszawie 2005, ss. 11-71 5. Nowakowska (red.), Nowoczesne metody i narzędzia zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015 Uzupełniająca: 1. B. Ziębicki, Benchmarking w doskonaleniu organizacji usług użyteczności publicznej, A E w Krakowie, Monografie prace doktorskie nr 6, Kraków 2007 2. Town centre management models: A European perspective Dostęp: https://www.researchgate.net/publication/222906908 3. M. Bugdol, Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej, Teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2008. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
C
C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 13 godzin
Wykład, 13 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Przygodzki | |
Prowadzący grup: | Paweł Matysiak, Zbigniew Przygodzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład: Wykład informacyjny (konwencjonalny), wykład problemowy Ćwiczenia:prowadzone w formule interaktywnej, jako efektywnej formie kształtowania wiedzy i umiejętności, polegającej na rozwiązywaniu problemów i zadań przedstawionych przez prowadzącego, inscenizacji sytuacyjnej, oparta na treściach wykładu i podręczniku. Wykorzystywane podczas zajęć metody dydaktyczne: dyskusja, dyskusja seminaryjna, metody analizy portfelowej, drzewo celów, drama, opowiadanie, opis, metody sytuacyjne, giełda pomysłów, metoda projektu. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Wykład: kończy się zaliczeniem pisemnym w formie egzaminu (5 pytań otwartych w formie pisemnej). Wymaga studiowania literatury obowiązkowej wykraczającej poza treści przekazane bezpośrednio przez wykładowcę na zajęciach (określonej w spisie literatury obowiązkowej). Ćwiczenia: Ocenie podlega praca własna studentów: aktywność na zajęciach (udział w dyskusji i rozwiązywaniu problemów, przygotowanie się do dyskusji). Ocena ogólna z przedmiotu: 50% ocena z wykładów/ 50% ocena z ćwiczeń |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Wykład: egzamin pisemny (5 pytań otwartych). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład: 1. Narzędzia zintegrowanego zarządzania na poziomie strategicznym (TCM, zarządzanie metropolią, foresight) 2. Narzędzia korygujące sprawność działania struktur organizacyjnych (Reeingeniering, Outsourcing) 3. Narzędzia korygujące sprawność działania struktur organizacyjnych (Epuap, Systemy zintegrowane) 4. Narzędzia wsparcia efektywności zarządzania (Benchmarking) 5. Narzędzia wsparcia efektywności zarządzania (Narzędzia kontrolne: audyt, controling, kontrola wewnętrzna, kontrola zarządcza, Wieloletnia prognoza finansowa, budżety zadaniowe, zarządzanie projektowe) 6. Narzędzia zintegrowanego zarządzania jakością 7. Narzędzia wspierające kreowanie innowacji miejskich Ćwiczenia: 1. Nowoczesne modele zarządzania w sektorze publicznym - identyfikacja potrzeb (przykład TCM). 2. Modele wdrażania nowych narzędzi zarządzania w sferze publicznej z elementami diagnozowania (przykład TCM). 3. Sposoby planowania i operacjonalizacji narzędzi i metod działania (przykład TCM). 4. Komunikacja społeczna i negocjacje jako sposoby wspierania efektywności procesów planowania i identyfikacja wyzwań wdrożeniowych (przykład TCM). 5. Dobre praktyki narzędzi wsparcia efektywności zarządzania - zakres i możliwości oraz problemy wykorzystania narzędzia w sektorze publicznym (przykład benchmarkingu) 6. Sposoby mierzenia, wartościowania i wskaźnikowa potencjalnych obszarów poddawanym zmianom w instytucjach sfery publicznej (przykład benchmarkingu). 7. Krytyczne obszary wdrażania narzędzi wsparcia efektywności zarządzania: szacowanie ryzyka, plan i harmonogram działań (przykład benchmarkingu). |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: 1. Ekomiasto#Zarządzanie, Zrównoważony, inteligentny i partycypacyjny rozwój miast, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, ss. 61-166 2. Ekomiasto#Społeczeństwo, Zrównoważony, inteligentny i partycypacyjny rozwój miast, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, ss. 115-204 3. K. Opolski, P. Modzelewski, Zarządzanie jakością w usługach publicznych, Wydawnictwo Cedewu, Warszawa 2008 (wyd. II) 4. Nowe zarządzanie publiczne w polskim samorządzie terytorialnym, pod red. A. Zalewskiego, SGH w Warszawie 2005, ss. 11-71 5. Nowakowska (red.), Nowoczesne metody i narzędzia zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015 Uzupełniająca: 1. B. Ziębicki, Benchmarking w doskonaleniu organizacji usług użyteczności publicznej, A E w Krakowie, Monografie prace doktorskie nr 6, Kraków 2007 2. Town centre management models: A European perspective Dostęp: https://www.researchgate.net/publication/222906908 3. M. Bugdol, Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej, Teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2008. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.