Ekoinnowacje w mieście
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-EM512LD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ekoinnowacje w mieście |
Jednostka: | Wydział Biologii i Ochrony Środowiska |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Zajęcia maja na celu zapoznać studentów z najnowszymi osiągnięciami w zakresie ekoinnowacji oraz identyfikacji atutów i barier oraz efektywności stosowanych rozwiązań w mieście |
Efekty uczenia się: |
Student: zna rolę człowieka w tworzeniu struktur i instytucji: społecznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych i ochrony środowiska; 04Eko-1A_W02 zna związki pomiędzy zasadą zrównoważonego rozwoju a kształtowaniem środowiska miejskiego; 04Eko-1A_W10 ma wiedzę o wartościach i roli społeczeństwa obywatelskiego w zrównoważonym rozwoju miasta; 04Eko-1A_W11 ma wiedzę jak wykorzystywać nowe technologie w zarządzaniu środowiskiem w miastach w celu minimalizacji negatywnych skutków antropopresji i wzrostu jakości życia mieszkańców i innych użytkowników miast; 04Eko-1A_W13 zna wartość przedsiębiorczych postaw społecznych i ma wiedzę z zakresu zakładania własnej działalności gospodarczej, wspierania rozwoju przedsiębiorczości i działalności wdrożeniowej.04Eko-1A_W14 jest odpowiedzialny za kształtowanie kapitału społecznego i przyrodniczego miasta 04Eko-1A_K4 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 26 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej |
|
Metody dydaktyczne: | interaktywne ćwiczenia konwersatoryjne wykorzystujące metody aktywne: dyskusja moderowana, prezentacja podejmowanych tematów, burza mózgów, metoda projektu. Realizacja tematów wspomagana wykładami teoretycznymi będącymi podstawą do dalszego zdobywania wiedzy i umiejętności. Wykorzystanie narzędzi dydaktycznych: platformy moodle, onedriva, MS Teams |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Przygotowanie do zajęć-karty pracy (3), przegląd literatury etc. (pkt 9) Prezentacja na temat ekoinnowacji w mieście (pkt 7) Ocena końcowa: 16-15 pkt -5 14,5-14 pkt -4+ 13,5-12,5 pkt -4 12-11,5 pkt - 3+ 11-10 pkt 3 |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wyzwania w zakresie innowacji w ochronie środowiska 2. Ekoinnowacje - geneza, istota, uwarunkowania rozwoju 3. Ekoinnowacje w różnych obszarach (przedsiebiorstwa, gospodarstwa domowe, instytucje publiczne) 4. Źródła finansowani ekoinnowacji 5. Ekoinnowacje i Smart City – jak tworzyć przyszłościowe miasta. Konkurs EcoMiasto. |
|
Literatura: |
Ecological clusters in the context of smart specialisation strategies and key clusters: the case of Poland [w:] MANAGEMENT & GOUVERNANCE Entreprises -Territoires –Societes, Cahiers Scientifiques Internationaux Du Reseau PGV, 17/2017, http://gregpgv.com Participatory Budgeting as a Tool of Environmental Improvements in Polish Cities [w:] Economic and Environmental Studies,Vol.17, No.4 (44/2017), December 2017, (współautor Bernaciak A., Sobol A.), www.ees.uni.opole.pl, DOI10.25167/ees.2017.44.16 Zasobooszczędne gospodarowanie w jednostkach samorządu terytorialnego [w:]Nowoczesne metody i narzędzia zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym, red. A. Nowakowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015. EkoMiasto#Środowisko |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT CA
CA
CA
ŚR CA
CA
CA
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 26 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Rzeńca | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Rzeńca, Ewelina Stasiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej |
|
Metody dydaktyczne: | interaktywne ćwiczenia konwersatoryjne wykorzystujące metody aktywne: dyskusja moderowana, prezentacja podejmowanych tematów, burza mózgów, metoda projektu. Realizacja tematów wspomagana wykładami teoretycznymi będącymi podstawą do dalszego zdobywania wiedzy i umiejętności. Wykorzystanie narzędzi dydaktycznych: platformy moodle, onedriva, MS Teams |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Przygotowanie do zajęć-karty pracy (3), przegląd literatury etc. (pkt 9) Prezentacja na temat ekoinnowacji w mieście (pkt 7) Ocena końcowa: 16-15 pkt -5 14,5-14 pkt -4+ 13,5-12,5 pkt -4 12-11,5 pkt - 3+ 11-10 pkt 3 |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wyzwania w zakresie innowacji w ochronie środowiska 2. Ekoinnowacje - geneza, istota, uwarunkowania rozwoju 3. Ekoinnowacje w różnych obszarach (przedsiebiorstwa, gospodarstwa domowe, instytucje publiczne) 4. Źródła finansowani ekoinnowacji 5. Ekoinnowacje i Smart City – jak tworzyć przyszłościowe miasta. Konkurs EcoMiasto. |
|
Literatura: |
Ecological clusters in the context of smart specialisation strategies and key clusters: the case of Poland [w:] MANAGEMENT & GOUVERNANCE Entreprises -Territoires –Societes, Cahiers Scientifiques Internationaux Du Reseau PGV, 17/2017, http://gregpgv.com Participatory Budgeting as a Tool of Environmental Improvements in Polish Cities [w:] Economic and Environmental Studies,Vol.17, No.4 (44/2017), December 2017, (współautor Bernaciak A., Sobol A.), www.ees.uni.opole.pl, DOI10.25167/ees.2017.44.16 Zasobooszczędne gospodarowanie w jednostkach samorządu terytorialnego [w:]Nowoczesne metody i narzędzia zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym, red. A. Nowakowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015. EkoMiasto#Środowisko |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT CA
ŚR CA
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 26 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Rzeńca | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Rzeńca, Ewelina Stasiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej |
|
Metody dydaktyczne: | interaktywne ćwiczenia konwersatoryjne wykorzystujące metody aktywne: dyskusja moderowana, prezentacja podejmowanych tematów, burza mózgów, metoda projektu. Realizacja tematów wspomagana wykładami teoretycznymi będącymi podstawą do dalszego zdobywania wiedzy i umiejętności. Wykorzystanie narzędzi dydaktycznych: platformy moodle, onedriva, MS Teams |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność na zajęciach (pkt 4) Przygotowanie do zajęć-karta pracy,przegląd literatury etc. (pkt 5) Prezentacja na temat ekoinnowacji w mieście (pkt 7) Ocena końcowa: 16-15 pkt -5 14,5-14 pkt -4+ 13,5-12,5 pkt -4 12-11,5 pkt - 3+ 11-10 pkt 3 |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wyzwania w zakresie innowacji w ochronie środowiska 2. Ekoinnowacje - geneza, istota, uwarunkowania rozwoju 3. Ekoinnowacje w różnych obszarach (przedsiebiorstwa, gospodarstwa domowe, instytucje publiczne) 4. Źródła finansowani ekoinnowacji 5. Ekoinnowacje i Smart City – jak tworzyć przyszłościowe miasta. Konkurs EcoMiasto. |
|
Literatura: |
Ecological clusters in the context of smart specialisation strategies and key clusters: the case of Poland [w:] MANAGEMENT & GOUVERNANCE Entreprises -Territoires –Societes, Cahiers Scientifiques Internationaux Du Reseau PGV, 17/2017, http://gregpgv.com Participatory Budgeting as a Tool of Environmental Improvements in Polish Cities [w:] Economic and Environmental Studies,Vol.17, No.4 (44/2017), December 2017, (współautor Bernaciak A., Sobol A.), www.ees.uni.opole.pl, DOI10.25167/ees.2017.44.16 Zasobooszczędne gospodarowanie w jednostkach samorządu terytorialnego [w:]Nowoczesne metody i narzędzia zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym, red. A. Nowakowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015. EkoMiasto#Środowisko |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CA
CA
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 26 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Rzeńca | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Rzeńca | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej |
|
Metody dydaktyczne: | interaktywne ćwiczenia konwersatoryjne wykorzystujące metody aktywne: dyskusja moderowana, prezentacja podejmowanych tematów, burza mózgów, metoda projektu. Realizacja tematów wspomagana wykładami teoretycznymi będącymi podstawą do dalszego zdobywania wiedzy i umiejętności. Wykorzystanie narzędzi dydaktycznych: platformy moodle, onedriva, MS Teams |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność na zajęciach (pkt 4) Przygotowanie do zajęć-karta pracy,przegląd literatury etc. (pkt 5) Prezentacja na temat ekoinnowacji w mieście (pkt 7) Ocena końcowa: 16-15 pkt -5 14,5-14 pkt -4+ 13,5-12,5 pkt -4 12-11,5 pkt - 3+ 11-10 pkt 3 |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wyzwania w zakresie innowacji w ochronie środowiska 2. Ekoinnowacje - geneza, istota, uwarunkowania rozwoju 3. Przykłady proekologicznych rozwiązań w Polsce i na świecie -przegląd, ocena, możliwości powielania/udoskonalania etc. (tematy proponowane przez studentów) 4. Źródła finansowani ekoinnowacji 5. Konkursy ekoinnowacji w mieście- zróżnicowanie innowacyjnego podejścia w miastach |
|
Literatura: |
Ecological clusters in the context of smart specialisation strategies and key clusters: the case of Poland [w:] MANAGEMENT & GOUVERNANCE Entreprises -Territoires –Societes, Cahiers Scientifiques Internationaux Du Reseau PGV, 17/2017, http://gregpgv.com Participatory Budgeting as a Tool of Environmental Improvements in Polish Cities [w:] Economic and Environmental Studies,Vol.17, No.4 (44/2017), December 2017, (współautor Bernaciak A., Sobol A.), www.ees.uni.opole.pl, DOI10.25167/ees.2017.44.16 Zasobooszczędne gospodarowanie w jednostkach samorządu terytorialnego [w:]Nowoczesne metody i narzędzia zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym, red. A. Nowakowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015. EkoMiasto#Środowisko |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT CA
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 26 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Rzeńca | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Rzeńca | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej |
|
Metody dydaktyczne: | interaktywne ćwiczenia konwersatoryjne wykorzystujące metody aktywne: dyskusja moderowana, prezentacja podejmowanych tematów, burza mózgów, metoda projektu. Realizacja tematów wspomagana wykładami teoretycznymi będącymi podstawą do dalszego zdobywania wiedzy i umiejętności. Wykorzystanie narzędzi dydaktycznych: platformy moodle, onedriva, MS Teams |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność na zajęciach (pkt 4) Przygotowanie do zajęć-karta pracy,przegląd literatury etc. (pkt 5) Prezentacja na temat ekoinnowacji w mieście (pkt 7) Ocena końcowa: 16-15 pkt -5 14,5-14 pkt -4+ 13,5-12,5 pkt -4 12-11,5 pkt - 3+ 11-10 pkt 3 |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wyzwania w zakresie innowacji w ochronie środowiska 2. Ekoinnowacje - geneza, istota, uwarunkowania rozwoju 3. Przykłady proekologicznych rozwiązań w Polsce i na świecie -przegląd, ocena, możliwości powielania/udoskonalania etc. (tematy proponowane przez studentów) 4. Źródła finansowani ekoinnowacji 5. Konkursy ekoinnowacji w mieście- zróżnicowanie innowacyjnego podejścia w miastach |
|
Literatura: |
Ecological clusters in the context of smart specialisation strategies and key clusters: the case of Poland [w:] MANAGEMENT & GOUVERNANCE Entreprises -Territoires –Societes, Cahiers Scientifiques Internationaux Du Reseau PGV, 17/2017, http://gregpgv.com Participatory Budgeting as a Tool of Environmental Improvements in Polish Cities [w:] Economic and Environmental Studies,Vol.17, No.4 (44/2017), December 2017, (współautor Bernaciak A., Sobol A.), www.ees.uni.opole.pl, DOI10.25167/ees.2017.44.16 Zasobooszczędne gospodarowanie w jednostkach samorządu terytorialnego [w:]Nowoczesne metody i narzędzia zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym, red. A. Nowakowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015. EkoMiasto#Środowisko |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN CA
WT ŚR CA
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 26 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Rzeńca | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Rzeńca | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | interaktywne ćwiczenia konwersatoryjne wykorzystujące metody aktywne: dyskusja moderowana, prezentacja podejmowanych tematów, burza mózgów, metoda projektu. Realizacja tematów wspomagana wykładami teoretycznymi będącymi podstawą do dalszego zdobywania wiedzy i umiejętności. Wykorzystanie narzędzi dydaktycznych: platformy moodle, onedriva, MS Teams |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność na zajęciach (pkt 4) Przygotowanie do zajęć-karta pracy,przegląd literatury etc. (pkt 5) Prezentacja na temat ekoinnowacji w mieście (pkt 7) Ocena końcowa: 16-15 pkt -5 14,5-14 pkt -4+ 13,5-12,5 pkt -4 12-11,5 pkt - 3+ 11-10 pkt 3 |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wyzwania w zakresie innowacji w ochronie środowiska 2. Ekoinnowacje - geneza, istota, uwarunkowania rozwoju 3. Przykłady proekologicznych rozwiązań w Polsce i na świecie -przegląd, ocena, możliwości powielania/udoskonalania etc. (tematy proponowane przez studentów) 4. Źródła finansowani ekoinnowacji 5. Konkursy ekoinnowacji w mieście- zróżnicowanie innowacyjnego podejścia w miastach |
|
Literatura: |
Ecological clusters in the context of smart specialisation strategies and key clusters: the case of Poland [w:] MANAGEMENT & GOUVERNANCE Entreprises -Territoires –Societes, Cahiers Scientifiques Internationaux Du Reseau PGV, 17/2017, http://gregpgv.com Participatory Budgeting as a Tool of Environmental Improvements in Polish Cities [w:] Economic and Environmental Studies,Vol.17, No.4 (44/2017), December 2017, (współautor Bernaciak A., Sobol A.), www.ees.uni.opole.pl, DOI10.25167/ees.2017.44.16 Zasobooszczędne gospodarowanie w jednostkach samorządu terytorialnego [w:]Nowoczesne metody i narzędzia zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym, red. A. Nowakowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015. EkoMiasto#Środowisko |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.