UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ekoinnowacje w mieście

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0400-EM512LD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Ekoinnowacje w mieście
Jednostka: Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Zajęcia maja na celu zapoznać studentów z najnowszymi osiągnięciami w zakresie ekoinnowacji oraz identyfikacji atutów i barier oraz efektywności stosowanych rozwiązań w mieście

Efekty uczenia się:

Student:

zna rolę człowieka w tworzeniu struktur i instytucji: społecznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych i ochrony środowiska; 04Eko-1A_W02

zna związki pomiędzy zasadą zrównoważonego rozwoju a kształtowaniem środowiska miejskiego; 04Eko-1A_W10

ma wiedzę o wartościach i roli społeczeństwa obywatelskiego w zrównoważonym rozwoju miasta; 04Eko-1A_W11

ma wiedzę jak wykorzystywać nowe technologie w zarządzaniu środowiskiem w miastach w celu minimalizacji negatywnych skutków antropopresji i wzrostu jakości życia mieszkańców i innych użytkowników miast; 04Eko-1A_W13

zna wartość przedsiębiorczych postaw społecznych i ma wiedzę z zakresu zakładania własnej działalności gospodarczej, wspierania rozwoju przedsiębiorczości i działalności wdrożeniowej.04Eko-1A_W14

jest odpowiedzialny za kształtowanie kapitału społecznego i przyrodniczego miasta 04Eko-1A_K4

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia audytoryjne, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej

Metody dydaktyczne:

interaktywne ćwiczenia konwersatoryjne wykorzystujące metody aktywne: dyskusja moderowana, prezentacja podejmowanych tematów, burza mózgów, metoda projektu. Realizacja tematów wspomagana wykładami teoretycznymi będącymi podstawą do dalszego zdobywania wiedzy i umiejętności.

Wykorzystanie narzędzi dydaktycznych: platformy moodle, onedriva, MS Teams

Sposoby i kryteria oceniania:

Przygotowanie do zajęć-karty pracy (3), przegląd literatury etc. (pkt 9)

Prezentacja na temat ekoinnowacji w mieście (pkt 7)

Ocena końcowa: 16-15 pkt -5

14,5-14 pkt -4+

13,5-12,5 pkt -4

12-11,5 pkt - 3+

11-10 pkt 3

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wyzwania w zakresie innowacji w ochronie środowiska

2. Ekoinnowacje - geneza, istota, uwarunkowania rozwoju

3. Ekoinnowacje w różnych obszarach (przedsiebiorstwa, gospodarstwa domowe, instytucje publiczne)

4. Źródła finansowani ekoinnowacji

5. Ekoinnowacje i Smart City – jak tworzyć przyszłościowe miasta. Konkurs EcoMiasto.



Literatura:

Ecological clusters in the context of smart specialisation strategies and key clusters: the case of Poland [w:] MANAGEMENT & GOUVERNANCE Entreprises -Territoires –Societes, Cahiers Scientifiques Internationaux Du Reseau PGV, 17/2017, http://gregpgv.com

Participatory Budgeting as a Tool of Environmental Improvements in Polish Cities [w:] Economic and Environmental Studies,Vol.17, No.4 (44/2017), December 2017, (współautor Bernaciak A., Sobol A.), www.ees.uni.opole.pl, DOI10.25167/ees.2017.44.16

Zasobooszczędne gospodarowanie w jednostkach samorządu terytorialnego [w:]Nowoczesne metody i narzędzia zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym, red. A. Nowakowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015.

EkoMiasto#Środowisko

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia audytoryjne, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Rzeńca
Prowadzący grup: Agnieszka Rzeńca, Ewelina Stasiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej

Metody dydaktyczne:

interaktywne ćwiczenia konwersatoryjne wykorzystujące metody aktywne: dyskusja moderowana, prezentacja podejmowanych tematów, burza mózgów, metoda projektu. Realizacja tematów wspomagana wykładami teoretycznymi będącymi podstawą do dalszego zdobywania wiedzy i umiejętności.

Wykorzystanie narzędzi dydaktycznych: platformy moodle, onedriva, MS Teams

Sposoby i kryteria oceniania:

Przygotowanie do zajęć-karty pracy (3), przegląd literatury etc. (pkt 9)

Prezentacja na temat ekoinnowacji w mieście (pkt 7)

Ocena końcowa: 16-15 pkt -5

14,5-14 pkt -4+

13,5-12,5 pkt -4

12-11,5 pkt - 3+

11-10 pkt 3

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wyzwania w zakresie innowacji w ochronie środowiska

2. Ekoinnowacje - geneza, istota, uwarunkowania rozwoju

3. Ekoinnowacje w różnych obszarach (przedsiebiorstwa, gospodarstwa domowe, instytucje publiczne)

4. Źródła finansowani ekoinnowacji

5. Ekoinnowacje i Smart City – jak tworzyć przyszłościowe miasta. Konkurs EcoMiasto.



Literatura:

Ecological clusters in the context of smart specialisation strategies and key clusters: the case of Poland [w:] MANAGEMENT & GOUVERNANCE Entreprises -Territoires –Societes, Cahiers Scientifiques Internationaux Du Reseau PGV, 17/2017, http://gregpgv.com

Participatory Budgeting as a Tool of Environmental Improvements in Polish Cities [w:] Economic and Environmental Studies,Vol.17, No.4 (44/2017), December 2017, (współautor Bernaciak A., Sobol A.), www.ees.uni.opole.pl, DOI10.25167/ees.2017.44.16

Zasobooszczędne gospodarowanie w jednostkach samorządu terytorialnego [w:]Nowoczesne metody i narzędzia zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym, red. A. Nowakowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015.

EkoMiasto#Środowisko

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia audytoryjne, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Rzeńca
Prowadzący grup: Agnieszka Rzeńca, Ewelina Stasiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej

Metody dydaktyczne:

interaktywne ćwiczenia konwersatoryjne wykorzystujące metody aktywne: dyskusja moderowana, prezentacja podejmowanych tematów, burza mózgów, metoda projektu. Realizacja tematów wspomagana wykładami teoretycznymi będącymi podstawą do dalszego zdobywania wiedzy i umiejętności.

Wykorzystanie narzędzi dydaktycznych: platformy moodle, onedriva, MS Teams

Sposoby i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach (pkt 4)

Przygotowanie do zajęć-karta pracy,przegląd literatury etc. (pkt 5)

Prezentacja na temat ekoinnowacji w mieście (pkt 7)

Ocena końcowa: 16-15 pkt -5

14,5-14 pkt -4+

13,5-12,5 pkt -4

12-11,5 pkt - 3+

11-10 pkt 3

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wyzwania w zakresie innowacji w ochronie środowiska

2. Ekoinnowacje - geneza, istota, uwarunkowania rozwoju

3. Ekoinnowacje w różnych obszarach (przedsiebiorstwa, gospodarstwa domowe, instytucje publiczne)

4. Źródła finansowani ekoinnowacji

5. Ekoinnowacje i Smart City – jak tworzyć przyszłościowe miasta. Konkurs EcoMiasto.



Literatura:

Ecological clusters in the context of smart specialisation strategies and key clusters: the case of Poland [w:] MANAGEMENT & GOUVERNANCE Entreprises -Territoires –Societes, Cahiers Scientifiques Internationaux Du Reseau PGV, 17/2017, http://gregpgv.com

Participatory Budgeting as a Tool of Environmental Improvements in Polish Cities [w:] Economic and Environmental Studies,Vol.17, No.4 (44/2017), December 2017, (współautor Bernaciak A., Sobol A.), www.ees.uni.opole.pl, DOI10.25167/ees.2017.44.16

Zasobooszczędne gospodarowanie w jednostkach samorządu terytorialnego [w:]Nowoczesne metody i narzędzia zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym, red. A. Nowakowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015.

EkoMiasto#Środowisko

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia audytoryjne, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Rzeńca
Prowadzący grup: Agnieszka Rzeńca
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej

Metody dydaktyczne:

interaktywne ćwiczenia konwersatoryjne wykorzystujące metody aktywne: dyskusja moderowana, prezentacja podejmowanych tematów, burza mózgów, metoda projektu. Realizacja tematów wspomagana wykładami teoretycznymi będącymi podstawą do dalszego zdobywania wiedzy i umiejętności.

Wykorzystanie narzędzi dydaktycznych: platformy moodle, onedriva, MS Teams

Sposoby i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach (pkt 4)

Przygotowanie do zajęć-karta pracy,przegląd literatury etc. (pkt 5)

Prezentacja na temat ekoinnowacji w mieście (pkt 7)

Ocena końcowa: 16-15 pkt -5

14,5-14 pkt -4+

13,5-12,5 pkt -4

12-11,5 pkt - 3+

11-10 pkt 3

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wyzwania w zakresie innowacji w ochronie środowiska

2. Ekoinnowacje - geneza, istota, uwarunkowania rozwoju

3. Przykłady proekologicznych rozwiązań w Polsce i na świecie -przegląd, ocena, możliwości powielania/udoskonalania etc. (tematy proponowane przez studentów)

4. Źródła finansowani ekoinnowacji

5. Konkursy ekoinnowacji w mieście- zróżnicowanie innowacyjnego podejścia w miastach

Literatura:

Ecological clusters in the context of smart specialisation strategies and key clusters: the case of Poland [w:] MANAGEMENT & GOUVERNANCE Entreprises -Territoires –Societes, Cahiers Scientifiques Internationaux Du Reseau PGV, 17/2017, http://gregpgv.com

Participatory Budgeting as a Tool of Environmental Improvements in Polish Cities [w:] Economic and Environmental Studies,Vol.17, No.4 (44/2017), December 2017, (współautor Bernaciak A., Sobol A.), www.ees.uni.opole.pl, DOI10.25167/ees.2017.44.16

Zasobooszczędne gospodarowanie w jednostkach samorządu terytorialnego [w:]Nowoczesne metody i narzędzia zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym, red. A. Nowakowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015.

EkoMiasto#Środowisko

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia audytoryjne, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Rzeńca
Prowadzący grup: Agnieszka Rzeńca
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej

Metody dydaktyczne:

interaktywne ćwiczenia konwersatoryjne wykorzystujące metody aktywne: dyskusja moderowana, prezentacja podejmowanych tematów, burza mózgów, metoda projektu. Realizacja tematów wspomagana wykładami teoretycznymi będącymi podstawą do dalszego zdobywania wiedzy i umiejętności.

Wykorzystanie narzędzi dydaktycznych: platformy moodle, onedriva, MS Teams

Sposoby i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach (pkt 4)

Przygotowanie do zajęć-karta pracy,przegląd literatury etc. (pkt 5)

Prezentacja na temat ekoinnowacji w mieście (pkt 7)

Ocena końcowa: 16-15 pkt -5

14,5-14 pkt -4+

13,5-12,5 pkt -4

12-11,5 pkt - 3+

11-10 pkt 3

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wyzwania w zakresie innowacji w ochronie środowiska

2. Ekoinnowacje - geneza, istota, uwarunkowania rozwoju

3. Przykłady proekologicznych rozwiązań w Polsce i na świecie -przegląd, ocena, możliwości powielania/udoskonalania etc. (tematy proponowane przez studentów)

4. Źródła finansowani ekoinnowacji

5. Konkursy ekoinnowacji w mieście- zróżnicowanie innowacyjnego podejścia w miastach

Literatura:

Ecological clusters in the context of smart specialisation strategies and key clusters: the case of Poland [w:] MANAGEMENT & GOUVERNANCE Entreprises -Territoires –Societes, Cahiers Scientifiques Internationaux Du Reseau PGV, 17/2017, http://gregpgv.com

Participatory Budgeting as a Tool of Environmental Improvements in Polish Cities [w:] Economic and Environmental Studies,Vol.17, No.4 (44/2017), December 2017, (współautor Bernaciak A., Sobol A.), www.ees.uni.opole.pl, DOI10.25167/ees.2017.44.16

Zasobooszczędne gospodarowanie w jednostkach samorządu terytorialnego [w:]Nowoczesne metody i narzędzia zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym, red. A. Nowakowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015.

EkoMiasto#Środowisko

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia audytoryjne, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Rzeńca
Prowadzący grup: Agnieszka Rzeńca
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

interaktywne ćwiczenia konwersatoryjne wykorzystujące metody aktywne: dyskusja moderowana, prezentacja podejmowanych tematów, burza mózgów, metoda projektu. Realizacja tematów wspomagana wykładami teoretycznymi będącymi podstawą do dalszego zdobywania wiedzy i umiejętności.

Wykorzystanie narzędzi dydaktycznych: platformy moodle, onedriva, MS Teams

Sposoby i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach (pkt 4)

Przygotowanie do zajęć-karta pracy,przegląd literatury etc. (pkt 5)

Prezentacja na temat ekoinnowacji w mieście (pkt 7)

Ocena końcowa: 16-15 pkt -5

14,5-14 pkt -4+

13,5-12,5 pkt -4

12-11,5 pkt - 3+

11-10 pkt 3

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wyzwania w zakresie innowacji w ochronie środowiska

2. Ekoinnowacje - geneza, istota, uwarunkowania rozwoju

3. Przykłady proekologicznych rozwiązań w Polsce i na świecie -przegląd, ocena, możliwości powielania/udoskonalania etc. (tematy proponowane przez studentów)

4. Źródła finansowani ekoinnowacji

5. Konkursy ekoinnowacji w mieście- zróżnicowanie innowacyjnego podejścia w miastach

Literatura:

Ecological clusters in the context of smart specialisation strategies and key clusters: the case of Poland [w:] MANAGEMENT & GOUVERNANCE Entreprises -Territoires –Societes, Cahiers Scientifiques Internationaux Du Reseau PGV, 17/2017, http://gregpgv.com

Participatory Budgeting as a Tool of Environmental Improvements in Polish Cities [w:] Economic and Environmental Studies,Vol.17, No.4 (44/2017), December 2017, (współautor Bernaciak A., Sobol A.), www.ees.uni.opole.pl, DOI10.25167/ees.2017.44.16

Zasobooszczędne gospodarowanie w jednostkach samorządu terytorialnego [w:]Nowoczesne metody i narzędzia zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym, red. A. Nowakowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015.

EkoMiasto#Środowisko

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6