UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0400-S103UD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Biegłe posługiwanie się językiem nowożytnym w mowie i piśmie, umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego, analizy i syntezy, co najmniej średniozaawansowane umiejętności w zakresie prowadzenia dyskusji naukowej, korzystania z biblioteki, posługiwania się edytorem tekstu, arkuszem kalkulacyjnym, programem do tworzenia prezentacji multimedialnych.

Skrócony opis:

Cel: wprowadzenie do metodyki pisania prac naukowych (doskonalenie umiejętności dostrzegania problemów naukowych, prezentowania wyników badań, doboru i wykorzystania piśmiennictwa naukowego i prowadzenia dyskusji naukowej).

Efekty uczenia się:

EFEKTY KSZTAŁCENIA: Student: - wymienia źródła literatury przedmiotu badań, - wyjaśnia zasady redagowania prac naukowych, - opisuje zasady korzystania z zewnętrznych źródeł wiedzy, - prezentuje wyniki badań z wykorzystaniem języka specjalistycznego, - formułuje oceny i sądy na tematy dotyczące przedmiotu badań, - uzasadnia potrzebę uczenia się przez całe życie. Realizowane kierunkowe efekty kształcenia: 04OŚ2A_W02, 04OŚ2A_W03, 04OŚ2A_W05, 04OŚ2A_W08, 04OŚ2A_W09, 04OŚ2A_W10; 04OŚ2A_U02, Formułuje hipotezy badawcze i dokonuje ich weryfikacji em-pirycznej integrując wiedzę z różnych dziedzin nauki 04OŚ2A_U03; Analizuje, syntetyzuje i prezentuje informacje pozyskane podczas badań oraz z zewnętrznych źródeł tradycyjnych i elektronicznych z poszanowaniem praw autorskic 04OŚ2A_U06; Ocenia krytycznie wyniki własnych obserwacji lub pomiarów oraz informacje z literatury naukowej, Internetu i innych mediów odnoszące się do ochrony środowiska 04OŚ2A_K02

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie na kierunku eksperymentalnym, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Grzybkowska, Jaromir Michałowicz, Mateusz Płóciennik, Maciej Zalewski
Prowadzący grup: Jaromir Michałowicz, Piotr Minias, Maciej Zalewski, Piotr Zieliński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie na kierunku eksperymentalnym - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

EFEKTY KSZTAŁCENIA: Student: - wymienia źródła literatury przedmiotu badań, - wyjaśnia zasady redagowania prac naukowych, - opisuje zasady korzystania z zewnętrznych źródeł wiedzy, - prezentuje wyniki badań z wykorzystaniem języka specjalistycznego, - formułuje oceny i sądy na tematy dotyczące przedmiotu badań, - uzasadnia potrzebę uczenia się przez całe życie. Realizowane kierunkowe efekty kształcenia: 04OŚ2A_W02, 04OŚ2A_W03, 04OŚ2A_W05, 04OŚ2A_W08, 04OŚ2A_W09, 04OŚ2A_W10; 04OŚ2A_U02, Formułuje hipotezy badawcze i dokonuje ich weryfikacji em-pirycznej integrując wiedzę z różnych dziedzin nauki 04OŚ2A_U03; Analizuje, syntetyzuje i prezentuje informacje pozyskane podczas badań oraz z zewnętrznych źródeł tradycyjnych i elektronicznych z poszanowaniem praw autorskic 04OŚ2A_U06; Ocenia krytycznie wyniki własnych obserwacji lub pomiarów oraz informacje z literatury naukowej, Internetu i innych me-diów odnoszące się do ochrony środowiska 04OŚ2A_K02

Metody dydaktyczne:

Metody podające: 1. informacyjny wykład audiowizualny; 2. wyjaśnienie. Metody poszukujące i eksponujące: 1. dyskusja; 2. Pokaz

Sposoby i kryteria oceniania:

Obowiązkowa obecność na seminariach. Uzyskanie pozytywnych oceny prowadzącego z aktywności i uczestnictwa w dyskusjach. Spełnienie wymogów minimum zaliczeniowego w oparciu o końcową pracę sprawdzającą.

Szczegółowe treści kształcenia:

Zasady korzystania z literatury (głównie angielskojęzycznej) jako podstawowego źródła wiedzy naukowej. Omawianie i dyskusja na wybrane interesujące studentów tematy badawcze z zakresu tematyki prac magisterskich Prezentowanie przez studentów wybranych tematów będących tematem ich pracy dyplomowej. Próba przeprowadzenia dyskusji broniącej tez pracy pomiędzy studentami (autorami) i studentami przyjmującymi rolę oponentów.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie na kierunku eksperymentalnym, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Grzybkowska, Mateusz Płóciennik, Maciej Zalewski
Prowadzący grup: Jerzy Bańbura, Maria Grzybkowska, Adam Kaliński, Mateusz Płóciennik, Maciej Zalewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie na kierunku eksperymentalnym - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

EFEKTY KSZTAŁCENIA: Student: - wymienia źródła literatury przedmiotu badań, - wyjaśnia zasady redagowania prac naukowych, - opisuje zasady korzystania z zewnętrznych źródeł wiedzy, - prezentuje wyniki badań z wykorzystaniem języka specjalistycznego, - formułuje oceny i sądy na tematy dotyczące przedmiotu badań, - uzasadnia potrzebę uczenia się przez całe życie. Realizowane kierunkowe efekty kształcenia: 04OŚ2A_W02, 04OŚ2A_W03, 04OŚ2A_W05, 04OŚ2A_W08, 04OŚ2A_W09, 04OŚ2A_W10; 04OŚ2A_U02, Formułuje hipotezy badawcze i dokonuje ich weryfikacji em-pirycznej integrując wiedzę z różnych dziedzin nauki 04OŚ2A_U03; Analizuje, syntetyzuje i prezentuje informacje pozyskane podczas badań oraz z zewnętrznych źródeł tradycyjnych i elektronicznych z poszanowaniem praw autorskic 04OŚ2A_U06; Ocenia krytycznie wyniki własnych obserwacji lub pomiarów oraz informacje z literatury naukowej, Internetu i innych me-diów odnoszące się do ochrony środowiska 04OŚ2A_K02

Metody dydaktyczne:

Metody podające: 1. informacyjny wykład audiowizualny; 2. wyjaśnienie. Metody poszukujące i eksponujące: 1. dyskusja; 2. Pokaz

Sposoby i kryteria oceniania:

Obowiązkowa obecność na seminariach. Uzyskanie pozytywnych oceny prowadzącego z aktywności i uczestnictwa w dyskusjach. Spełnienie wymogów minimum zaliczeniowego w oparciu o końcową pracę sprawdzającą.

Szczegółowe treści kształcenia:

Zasady korzystania z literatury (głównie angielskojęzycznej) jako podstawowego źródła wiedzy naukowej. Omawianie i dyskusja na wybrane interesujące studentów tematy badawcze z zakresu tematyki prac magisterskich Prezentowanie przez studentów wybranych tematów będących tematem ich pracy dyplomowej. Próba przeprowadzenia dyskusji broniącej tez pracy pomiędzy studentami (autorami) i studentami przyjmującymi rolę oponentów.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6