Ćwiczenia z psychologicznych aspektów kontaktów interpersonalnych i pisania pism procesowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-PPPRWM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ćwiczenia z psychologicznych aspektów kontaktów interpersonalnych i pisania pism procesowych |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Przejście procesu rekrutacji do Kliniki Prawa |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest opanowanie podstawowych umiejętności "miękkich" niezbędnych przy udzielaniu porad w studenckiej poradni prawnej oraz zaznajomienie się z podstawową wiedzą na temat funkcjonowania w relacji prawnik-klient. Ponadto, zajęcia przekazują wiedzę i umiejętności niezbędne do samodzielnego przygotowywania pism procesowych oraz oceny projektów pism pod kątem ich poprawności formalnej i merytorycznej. |
Efekty uczenia się: |
Student: a) wiedza - zna podstawowe pojęcia związane ze sporządzaniem pism procesowych; - opanował instytucje prawne związane z przygotowywaniem i wnoszeniem pism procesowych oraz opłatami w postępowaniu cywilnym - ma pogłębioną wiedzę oraz rozwinięte umiejętności w zakresie redagowania i oceny pism procesowych - posiada podstawową wiedzę z zakresu psychologii w zakresie kontaktów interpersonalnych (komunikacja, asertywność, inteligencja emocjonalna, radzenie sobie ze stresem) b) umiejętności - potrafi samodzielnie sporządzać pisma prawnicze oraz decydować o tym, które jest najwłaściwsze w danej sytuacji; - potrafi posługiwać się językiem prawniczym w kontaktach z innymi, w tym również na piśmie; - umie wybrać i zastosować właściwą metodę pracy w celu efektywnego rozwiązania stojącego przed nim problemu prawnego; - posiada umiejętności z zakresu tzw. “miękkich” kompetencji psychologicznych c) postawy - pogłębia umiejętność pracy w zespole w zakresie podziału zadań, podejmowania decyzji i szukania rozwiązania problemu prawnego; - wykazuje wrażliwość społeczną i potrafi podejmować działania na rzecz innych. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak | |
Prowadzący grup: | Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak | |
Prowadzący grup: | Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład z elementami dyskusji Prezentacje multimedialne Metoda ćwiczeniowa Elementy dramy Referaty i prezentacje |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne) 4+ - dobry plus – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów 3+ - dostateczny plus – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Składowa zaliczenia zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie bieżącej pracy studenta i jego aktywności, w tym oddawanych prac pisemnych. Końcowy sprawdzian w formie ustnej lub pisemnej, do wyboru studenta |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Komunikacja interpersonalna Asertywność Psychologia relacji i kontaktu z klientem Radzenie sobie ze stresem Inteligencja emocjonalna i psychologia emocji Psychologia pozytywna Podstawy treningu akceptacji i zaangażowania |
|
Literatura: |
M. Król-Fijewska, Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa 2013 S. Hayes, W pułapce myśli R. Harris, Pułapka szczęścia Literatura dodatkowa: D. Goleman, Inteligencja emocjonalna, Warszawa 2007 A. Przybysławski, Pustka jest radością..., Warszawa 2010 E. Aronson, Człowiek istota społeczna, Warszawa 2001 R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 2000 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak | |
Prowadzący grup: | Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład z elementami dyskusji Prezentacje multimedialne Metoda ćwiczeniowa Elementy dramy Referaty i prezentacje |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne) 4+ - dobry plus – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów 3+ - dostateczny plus – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Składowa zaliczenia zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie bieżącej pracy studenta i jego aktywności, w tym oddawanych prac pisemnych. Końcowy sprawdzian w formie ustnej lub pisemnej, do wyboru studenta |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Komunikacja interpersonalna Asertywność Psychologia relacji i kontaktu z klientem Radzenie sobie ze stresem Inteligencja emocjonalna i psychologia emocji Psychologia pozytywna Podstawy treningu akceptacji i zaangażowania |
|
Literatura: |
M. Król-Fijewska, Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa 2013 S. Hayes, W pułapce myśli R. Harris, Pułapka szczęścia Literatura dodatkowa: D. Goleman, Inteligencja emocjonalna, Warszawa 2007 A. Przybysławski, Pustka jest radością..., Warszawa 2010 E. Aronson, Człowiek istota społeczna, Warszawa 2001 R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 2000 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak | |
Prowadzący grup: | Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład z elementami dyskusji Prezentacje multimedialne Metoda ćwiczeniowa Elementy dramy Referaty i prezentacje |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne) 4+ - dobry plus – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów 3+ - dostateczny plus – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Składowa zaliczenia zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie bieżącej pracy studenta i jego aktywności, w tym oddawanych prac pisemnych. Końcowy sprawdzian w formie ustnej lub pisemnej, do wyboru studenta |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Komunikacja interpersonalna Asertywność Psychologia relacji i kontaktu z klientem Radzenie sobie ze stresem Inteligencja emocjonalna i psychologia emocji Psychologia pozytywna Podstawy treningu akceptacji i zaangażowania |
|
Literatura: |
M. Król-Fijewska, Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa 2013 S. Hayes, W pułapce myśli R. Harris, Pułapka szczęścia Literatura dodatkowa: D. Goleman, Inteligencja emocjonalna, Warszawa 2007 A. Przybysławski, Pustka jest radością..., Warszawa 2010 E. Aronson, Człowiek istota społeczna, Warszawa 2001 R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 2000 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak | |
Prowadzący grup: | Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład z elementami dyskusji Prezentacje multimedialne Metoda ćwiczeniowa Elementy dramy Referaty i prezentacje |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne) 4+ - dobry plus – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów 3+ - dostateczny plus – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Składowa zaliczenia zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie bieżącej pracy studenta i jego aktywności, w tym oddawanych prac pisemnych. Końcowy sprawdzian w formie ustnej lub pisemnej, do wyboru studenta |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Komunikacja interpersonalna Asertywność Psychologia relacji i kontaktu z klientem Radzenie sobie ze stresem Inteligencja emocjonalna i psychologia emocji Psychologia pozytywna Podstawy treningu akceptacji i zaangażowania |
|
Literatura: |
M. Król-Fijewska, Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa 2013 S. Hayes, W pułapce myśli R. Harris, Pułapka szczęścia Literatura dodatkowa: D. Goleman, Inteligencja emocjonalna, Warszawa 2007 A. Przybysławski, Pustka jest radością..., Warszawa 2010 E. Aronson, Człowiek istota społeczna, Warszawa 2001 R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 2000 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak | |
Prowadzący grup: | Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład z elementami dyskusji Prezentacje multimedialne Metoda ćwiczeniowa Elementy dramy Referaty i prezentacje |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne) 4+ - dobry plus – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów 3+ - dostateczny plus – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Składowa zaliczenia zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie bieżącej pracy studenta i jego aktywności, w tym oddawanych prac pisemnych. Końcowy sprawdzian w formie ustnej lub pisemnej, do wyboru studenta |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Komunikacja interpersonalna Asertywność Psychologia relacji i kontaktu z klientem Radzenie sobie ze stresem Inteligencja emocjonalna i psychologia emocji Psychologia pozytywna Podstawy treningu akceptacji i zaangażowania |
|
Literatura: |
M. Król-Fijewska, Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa 2013 S. Hayes, W pułapce myśli R. Harris, Pułapka szczęścia Literatura dodatkowa: D. Goleman, Inteligencja emocjonalna, Warszawa 2007 A. Przybysławski, Pustka jest radością..., Warszawa 2010 E. Aronson, Człowiek istota społeczna, Warszawa 2001 R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 2000 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak | |
Prowadzący grup: | Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład z elementami dyskusji Prezentacje multimedialne Metoda ćwiczeniowa Elementy dramy Referaty i prezentacje |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne) 4+ - dobry plus – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów 3+ - dostateczny plus – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Składowa zaliczenia zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie bieżącej pracy studenta i jego aktywności, w tym oddawanych prac pisemnych. Końcowy sprawdzian w formie ustnej lub pisemnej, do wyboru studenta |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Komunikacja interpersonalna Asertywność Psychologia relacji i kontaktu z klientem Radzenie sobie ze stresem Inteligencja emocjonalna i psychologia emocji Psychologia pozytywna Podstawy treningu akceptacji i zaangażowania |
|
Literatura: |
M. Król-Fijewska, Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa 2013 S. Hayes, W pułapce myśli R. Harris, Pułapka szczęścia Literatura dodatkowa: D. Goleman, Inteligencja emocjonalna, Warszawa 2007 A. Przybysławski, Pustka jest radością..., Warszawa 2010 E. Aronson, Człowiek istota społeczna, Warszawa 2001 R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 2000 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak | |
Prowadzący grup: | Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład z elementami dyskusji Prezentacje multimedialne Metoda ćwiczeniowa Elementy dramy Referaty i prezentacje |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne) 4+ - dobry plus – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów 3+ - dostateczny plus – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Składowa zaliczenia zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie bieżącej pracy studenta i jego aktywności, w tym oddawanych prac pisemnych. Końcowy sprawdzian w formie ustnej lub pisemnej, do wyboru studenta |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Komunikacja interpersonalna Asertywność Psychologia relacji i kontaktu z klientem Radzenie sobie ze stresem Inteligencja emocjonalna i psychologia emocji Psychologia pozytywna Podstawy treningu akceptacji i zaangażowania |
|
Literatura: |
M. Król-Fijewska, Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa 2013 S. Hayes, W pułapce myśli R. Harris, Pułapka szczęścia Literatura dodatkowa: D. Goleman, Inteligencja emocjonalna, Warszawa 2007 A. Przybysławski, Pustka jest radością..., Warszawa 2010 E. Aronson, Człowiek istota społeczna, Warszawa 2001 R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 2000 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Krakowiak, Małgorzata Król, Przemysław Kubiak | |
Prowadzący grup: | Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład z elementami dyskusji Prezentacje multimedialne Metoda ćwiczeniowa Elementy dramy Referaty i prezentacje |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne) 4+ - dobry plus – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów 3+ - dostateczny plus – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Składowa zaliczenia zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie bieżącej pracy studenta i jego aktywności, w tym oddawanych prac pisemnych. Końcowy sprawdzian w formie ustnej lub pisemnej, do wyboru studenta |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Komunikacja interpersonalna Asertywność Psychologia relacji i kontaktu z klientem Radzenie sobie ze stresem Inteligencja emocjonalna i psychologia emocji Psychologia pozytywna Podstawy treningu akceptacji i zaangażowania |
|
Literatura: |
M. Król-Fijewska, Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa 2013 S. Hayes, W pułapce myśli R. Harris, Pułapka szczęścia Literatura dodatkowa: D. Goleman, Inteligencja emocjonalna, Warszawa 2007 A. Przybysławski, Pustka jest radością..., Warszawa 2010 E. Aronson, Człowiek istota społeczna, Warszawa 2001 R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 2000 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Dańczak, Małgorzata Król, Przemysław Kubiak | |
Prowadzący grup: | Paweł Dańczak, Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak, Tomasz Strumiłło, Małgorzata Wysoczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład z elementami dyskusji Prezentacje multimedialne Metoda ćwiczeniowa Elementy dramy Referaty i prezentacje |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne) 4+ - dobry plus – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów 3+ - dostateczny plus – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Składowa zaliczenia zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie bieżącej pracy studenta i jego aktywności, w tym oddawanych prac pisemnych. Końcowy sprawdzian w formie ustnej lub pisemnej, do wyboru studenta |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Komunikacja interpersonalna Asertywność Psychologia relacji i kontaktu z klientem Radzenie sobie ze stresem Inteligencja emocjonalna i psychologia emocji Psychologia pozytywna Podstawy treningu akceptacji i zaangażowania |
|
Literatura: |
M. Król-Fijewska, Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa 2013 S. Hayes, W pułapce myśli R. Harris, Pułapka szczęścia Literatura dodatkowa: D. Goleman, Inteligencja emocjonalna, Warszawa 2007 A. Przybysławski, Pustka jest radością..., Warszawa 2010 E. Aronson, Człowiek istota społeczna, Warszawa 2001 R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 2000 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Król, Przemysław Kubiak | |
Prowadzący grup: | Paweł Dańczak, Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak, Małgorzata Wysoczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład z elementami dyskusji Prezentacje multimedialne Metoda ćwiczeniowa Elementy dramy Referaty i prezentacje |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne) 4+ - dobry plus – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów 3+ - dostateczny plus – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Składowa zaliczenia zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie bieżącej pracy studenta i jego aktywności, w tym oddawanych prac pisemnych. Końcowy sprawdzian w formie ustnej lub pisemnej, do wyboru studenta |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Komunikacja interpersonalna Asertywność Psychologia relacji i kontaktu z klientem Radzenie sobie ze stresem Inteligencja emocjonalna i psychologia emocji Psychologia pozytywna Podstawy treningu akceptacji i zaangażowania |
|
Literatura: |
M. Król-Fijewska, Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa 2013 S. Hayes, W pułapce myśli R. Harris, Pułapka szczęścia Literatura dodatkowa: D. Goleman, Inteligencja emocjonalna, Warszawa 2007 A. Przybysławski, Pustka jest radością..., Warszawa 2010 E. Aronson, Człowiek istota społeczna, Warszawa 2001 R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 2000 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.