UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ćwiczenia z psychologicznych aspektów kontaktów interpersonalnych i pisania pism procesowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0500-PPPRWM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Ćwiczenia z psychologicznych aspektów kontaktów interpersonalnych i pisania pism procesowych
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Przejście procesu rekrutacji do Kliniki Prawa

Skrócony opis:

Celem zajęć jest opanowanie podstawowych umiejętności "miękkich" niezbędnych przy udzielaniu porad w studenckiej poradni prawnej oraz zaznajomienie się z podstawową wiedzą na temat funkcjonowania w relacji prawnik-klient. Ponadto, zajęcia przekazują wiedzę i umiejętności niezbędne do samodzielnego przygotowywania pism procesowych oraz oceny projektów pism pod kątem ich poprawności formalnej i merytorycznej.

Efekty uczenia się:

Student:

a) wiedza

- zna podstawowe pojęcia związane ze sporządzaniem pism procesowych;

- opanował instytucje prawne związane z przygotowywaniem i wnoszeniem pism procesowych oraz opłatami w postępowaniu cywilnym

- ma pogłębioną wiedzę oraz rozwinięte umiejętności w zakresie redagowania i oceny pism procesowych

- posiada podstawową wiedzę z zakresu psychologii w zakresie kontaktów interpersonalnych (komunikacja, asertywność, inteligencja emocjonalna, radzenie sobie ze stresem)

b) umiejętności

- potrafi samodzielnie sporządzać pisma prawnicze oraz decydować o tym, które jest najwłaściwsze w danej sytuacji;

- potrafi posługiwać się językiem prawniczym w kontaktach z innymi, w tym również na piśmie;

- umie wybrać i zastosować właściwą metodę pracy w celu efektywnego rozwiązania stojącego przed nim problemu prawnego;

- posiada umiejętności z zakresu tzw. “miękkich” kompetencji psychologicznych

c) postawy

- pogłębia umiejętność pracy w zespole w zakresie podziału zadań, podejmowania decyzji i szukania rozwiązania problemu prawnego;

- wykazuje wrażliwość społeczną i potrafi podejmować działania na rzecz innych.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak
Prowadzący grup: Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak
Prowadzący grup: Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego


Metody dydaktyczne:

Wykład z elementami dyskusji

Prezentacje multimedialne

Metoda ćwiczeniowa

Elementy dramy

Referaty i prezentacje

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne)

4+ - dobry plus – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów

3+ - dostateczny plus – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Składowa zaliczenia zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie bieżącej pracy studenta i jego aktywności, w tym oddawanych prac pisemnych. Końcowy sprawdzian w formie ustnej lub pisemnej, do wyboru studenta



Szczegółowe treści kształcenia:

Komunikacja interpersonalna

Asertywność

Psychologia relacji i kontaktu z klientem

Radzenie sobie ze stresem

Inteligencja emocjonalna i psychologia emocji

Psychologia pozytywna

Podstawy treningu akceptacji i zaangażowania

Literatura:

M. Król-Fijewska, Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa 2013

S. Hayes, W pułapce myśli

R. Harris, Pułapka szczęścia

Literatura dodatkowa:

D. Goleman, Inteligencja emocjonalna, Warszawa 2007

A. Przybysławski, Pustka jest radością..., Warszawa 2010

E. Aronson, Człowiek istota społeczna, Warszawa 2001

R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 2000

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak
Prowadzący grup: Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego


Metody dydaktyczne:

Wykład z elementami dyskusji

Prezentacje multimedialne

Metoda ćwiczeniowa

Elementy dramy

Referaty i prezentacje

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne)

4+ - dobry plus – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów

3+ - dostateczny plus – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Składowa zaliczenia zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie bieżącej pracy studenta i jego aktywności, w tym oddawanych prac pisemnych. Końcowy sprawdzian w formie ustnej lub pisemnej, do wyboru studenta



Szczegółowe treści kształcenia:

Komunikacja interpersonalna

Asertywność

Psychologia relacji i kontaktu z klientem

Radzenie sobie ze stresem

Inteligencja emocjonalna i psychologia emocji

Psychologia pozytywna

Podstawy treningu akceptacji i zaangażowania

Literatura:

M. Król-Fijewska, Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa 2013

S. Hayes, W pułapce myśli

R. Harris, Pułapka szczęścia

Literatura dodatkowa:

D. Goleman, Inteligencja emocjonalna, Warszawa 2007

A. Przybysławski, Pustka jest radością..., Warszawa 2010

E. Aronson, Człowiek istota społeczna, Warszawa 2001

R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 2000

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 0 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak
Prowadzący grup: Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego


Metody dydaktyczne:

Wykład z elementami dyskusji

Prezentacje multimedialne

Metoda ćwiczeniowa

Elementy dramy

Referaty i prezentacje

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne)

4+ - dobry plus – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów

3+ - dostateczny plus – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Składowa zaliczenia zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie bieżącej pracy studenta i jego aktywności, w tym oddawanych prac pisemnych. Końcowy sprawdzian w formie ustnej lub pisemnej, do wyboru studenta



Szczegółowe treści kształcenia:

Komunikacja interpersonalna

Asertywność

Psychologia relacji i kontaktu z klientem

Radzenie sobie ze stresem

Inteligencja emocjonalna i psychologia emocji

Psychologia pozytywna

Podstawy treningu akceptacji i zaangażowania

Literatura:

M. Król-Fijewska, Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa 2013

S. Hayes, W pułapce myśli

R. Harris, Pułapka szczęścia

Literatura dodatkowa:

D. Goleman, Inteligencja emocjonalna, Warszawa 2007

A. Przybysławski, Pustka jest radością..., Warszawa 2010

E. Aronson, Człowiek istota społeczna, Warszawa 2001

R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 2000

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak
Prowadzący grup: Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego


Metody dydaktyczne:

Wykład z elementami dyskusji

Prezentacje multimedialne

Metoda ćwiczeniowa

Elementy dramy

Referaty i prezentacje

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne)

4+ - dobry plus – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów

3+ - dostateczny plus – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Składowa zaliczenia zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie bieżącej pracy studenta i jego aktywności, w tym oddawanych prac pisemnych. Końcowy sprawdzian w formie ustnej lub pisemnej, do wyboru studenta



Szczegółowe treści kształcenia:

Komunikacja interpersonalna

Asertywność

Psychologia relacji i kontaktu z klientem

Radzenie sobie ze stresem

Inteligencja emocjonalna i psychologia emocji

Psychologia pozytywna

Podstawy treningu akceptacji i zaangażowania

Literatura:

M. Król-Fijewska, Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa 2013

S. Hayes, W pułapce myśli

R. Harris, Pułapka szczęścia

Literatura dodatkowa:

D. Goleman, Inteligencja emocjonalna, Warszawa 2007

A. Przybysławski, Pustka jest radością..., Warszawa 2010

E. Aronson, Człowiek istota społeczna, Warszawa 2001

R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 2000

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak
Prowadzący grup: Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego


Metody dydaktyczne:

Wykład z elementami dyskusji

Prezentacje multimedialne

Metoda ćwiczeniowa

Elementy dramy

Referaty i prezentacje

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne)

4+ - dobry plus – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów

3+ - dostateczny plus – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Składowa zaliczenia zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie bieżącej pracy studenta i jego aktywności, w tym oddawanych prac pisemnych. Końcowy sprawdzian w formie ustnej lub pisemnej, do wyboru studenta



Szczegółowe treści kształcenia:

Komunikacja interpersonalna

Asertywność

Psychologia relacji i kontaktu z klientem

Radzenie sobie ze stresem

Inteligencja emocjonalna i psychologia emocji

Psychologia pozytywna

Podstawy treningu akceptacji i zaangażowania

Literatura:

M. Król-Fijewska, Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa 2013

S. Hayes, W pułapce myśli

R. Harris, Pułapka szczęścia

Literatura dodatkowa:

D. Goleman, Inteligencja emocjonalna, Warszawa 2007

A. Przybysławski, Pustka jest radością..., Warszawa 2010

E. Aronson, Człowiek istota społeczna, Warszawa 2001

R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 2000

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak
Prowadzący grup: Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego


Metody dydaktyczne:

Wykład z elementami dyskusji

Prezentacje multimedialne

Metoda ćwiczeniowa

Elementy dramy

Referaty i prezentacje

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne)

4+ - dobry plus – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów

3+ - dostateczny plus – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Składowa zaliczenia zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie bieżącej pracy studenta i jego aktywności, w tym oddawanych prac pisemnych. Końcowy sprawdzian w formie ustnej lub pisemnej, do wyboru studenta



Szczegółowe treści kształcenia:

Komunikacja interpersonalna

Asertywność

Psychologia relacji i kontaktu z klientem

Radzenie sobie ze stresem

Inteligencja emocjonalna i psychologia emocji

Psychologia pozytywna

Podstawy treningu akceptacji i zaangażowania

Literatura:

M. Król-Fijewska, Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa 2013

S. Hayes, W pułapce myśli

R. Harris, Pułapka szczęścia

Literatura dodatkowa:

D. Goleman, Inteligencja emocjonalna, Warszawa 2007

A. Przybysławski, Pustka jest radością..., Warszawa 2010

E. Aronson, Człowiek istota społeczna, Warszawa 2001

R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 2000

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak
Prowadzący grup: Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego


Metody dydaktyczne:

Wykład z elementami dyskusji

Prezentacje multimedialne

Metoda ćwiczeniowa

Elementy dramy

Referaty i prezentacje

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne)

4+ - dobry plus – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów

3+ - dostateczny plus – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Składowa zaliczenia zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie bieżącej pracy studenta i jego aktywności, w tym oddawanych prac pisemnych. Końcowy sprawdzian w formie ustnej lub pisemnej, do wyboru studenta



Szczegółowe treści kształcenia:

Komunikacja interpersonalna

Asertywność

Psychologia relacji i kontaktu z klientem

Radzenie sobie ze stresem

Inteligencja emocjonalna i psychologia emocji

Psychologia pozytywna

Podstawy treningu akceptacji i zaangażowania

Literatura:

M. Król-Fijewska, Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa 2013

S. Hayes, W pułapce myśli

R. Harris, Pułapka szczęścia

Literatura dodatkowa:

D. Goleman, Inteligencja emocjonalna, Warszawa 2007

A. Przybysławski, Pustka jest radością..., Warszawa 2010

E. Aronson, Człowiek istota społeczna, Warszawa 2001

R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 2000

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Krakowiak, Małgorzata Król, Przemysław Kubiak
Prowadzący grup: Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego


Metody dydaktyczne:

Wykład z elementami dyskusji

Prezentacje multimedialne

Metoda ćwiczeniowa

Elementy dramy

Referaty i prezentacje

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne)

4+ - dobry plus – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów

3+ - dostateczny plus – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Składowa zaliczenia zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie bieżącej pracy studenta i jego aktywności, w tym oddawanych prac pisemnych. Końcowy sprawdzian w formie ustnej lub pisemnej, do wyboru studenta



Szczegółowe treści kształcenia:

Komunikacja interpersonalna

Asertywność

Psychologia relacji i kontaktu z klientem

Radzenie sobie ze stresem

Inteligencja emocjonalna i psychologia emocji

Psychologia pozytywna

Podstawy treningu akceptacji i zaangażowania

Literatura:

M. Król-Fijewska, Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa 2013

S. Hayes, W pułapce myśli

R. Harris, Pułapka szczęścia

Literatura dodatkowa:

D. Goleman, Inteligencja emocjonalna, Warszawa 2007

A. Przybysławski, Pustka jest radością..., Warszawa 2010

E. Aronson, Człowiek istota społeczna, Warszawa 2001

R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 2000

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Dańczak, Małgorzata Król, Przemysław Kubiak
Prowadzący grup: Paweł Dańczak, Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak, Tomasz Strumiłło, Małgorzata Wysoczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego


Metody dydaktyczne:

Wykład z elementami dyskusji

Prezentacje multimedialne

Metoda ćwiczeniowa

Elementy dramy

Referaty i prezentacje

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne)

4+ - dobry plus – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów

3+ - dostateczny plus – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Składowa zaliczenia zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie bieżącej pracy studenta i jego aktywności, w tym oddawanych prac pisemnych. Końcowy sprawdzian w formie ustnej lub pisemnej, do wyboru studenta



Szczegółowe treści kształcenia:

Komunikacja interpersonalna

Asertywność

Psychologia relacji i kontaktu z klientem

Radzenie sobie ze stresem

Inteligencja emocjonalna i psychologia emocji

Psychologia pozytywna

Podstawy treningu akceptacji i zaangażowania

Literatura:

M. Król-Fijewska, Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa 2013

S. Hayes, W pułapce myśli

R. Harris, Pułapka szczęścia

Literatura dodatkowa:

D. Goleman, Inteligencja emocjonalna, Warszawa 2007

A. Przybysławski, Pustka jest radością..., Warszawa 2010

E. Aronson, Człowiek istota społeczna, Warszawa 2001

R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 2000

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Król, Przemysław Kubiak
Prowadzący grup: Paweł Dańczak, Michał Krakowiak, Przemysław Kubiak, Małgorzata Wysoczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego


Metody dydaktyczne:

Wykład z elementami dyskusji

Prezentacje multimedialne

Metoda ćwiczeniowa

Elementy dramy

Referaty i prezentacje

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne)

4+ - dobry plus – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów

3+ - dostateczny plus – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Składowa zaliczenia zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie bieżącej pracy studenta i jego aktywności, w tym oddawanych prac pisemnych. Końcowy sprawdzian w formie ustnej lub pisemnej, do wyboru studenta



Szczegółowe treści kształcenia:

Komunikacja interpersonalna

Asertywność

Psychologia relacji i kontaktu z klientem

Radzenie sobie ze stresem

Inteligencja emocjonalna i psychologia emocji

Psychologia pozytywna

Podstawy treningu akceptacji i zaangażowania

Literatura:

M. Król-Fijewska, Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa 2013

S. Hayes, W pułapce myśli

R. Harris, Pułapka szczęścia

Literatura dodatkowa:

D. Goleman, Inteligencja emocjonalna, Warszawa 2007

A. Przybysławski, Pustka jest radością..., Warszawa 2010

E. Aronson, Człowiek istota społeczna, Warszawa 2001

R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 2000

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6