UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0500-SEZ103
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy: SEMINARIUM Prawo zatrudnienia - kadry i płace 1 rok
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 8.00 LUB 10.00 LUB 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Ukończenie studiów 1. stopnia / zaliczenie 3. roku studiów jednolitych; w szczególności student:

- potrafi analizować teksty źródłowe (w tym akty normatywne, orzeczenia sądów, decyzje administracyjne);

- potrafi identyfikować problemy, które mogą być przedmiotem badań naukowych;

- posiada rozszerzoną wiedzę teoretyczną z zakresu nauk prawnych i umiejętności praktyczne, umożliwiające rozwiązywanie problemów badawczych.

Skrócony opis:

Celem seminarium magisterskiego jest poszerzanie wiedzy studenta w wybranej specjalności nauk prawnych i ugruntowanie jej na pogłębionym, specjalistycznym poziomie. W ramach zajęć student rozwija wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne dotyczące prowadzenia badań naukowych w obrębie wybranej specjalności. Student samodzielnie formułuje problemy badawcze, gromadzi odpowiednie źródła, dobiera stosowne metody i techniki badań, opracowuje i prezentuje wyniki badań, wyciąga wnioski i wskazuje kierunki dalszych badań w zakresie wybranej dziedziny. Po zakończeniu seminarium student potrafi przygotować zarówno zaawansowane naukowe prace pisemne w języku polskim i języku obcym, jak i przygotowywać i wygłaszać wystąpienia ustne przedstawiające zagadnienia z dziedziny nauk prawnych, zwłaszcza wybranej specjalności.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student:

- ma pogłębioną wiedzę na temat pojęć i instytucji nauk prawnych;

- ma zaawansowaną wiedzę na temat źródeł prawa oraz relacji między nimi, a także procesów tworzenia, wykładni i stosowania prawa oraz uwarunkowań obowiązywania prawa;

- ma pogłębioną wiedzę o unormowaniach obowiązujących w wybranej dziedzinie prawa , ich specyfice i zasadach ich stosowania w relacji do systemu prawnego jako całości (w wymiarze krajowym i międzynarodowym);

- ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji w wybranej dziedzinie i o ich historycznej ewolucji.

Umiejętności:

Student:

- umie posługiwać się tekstem prawnym lub tekstem naukowym i go interpretować;

- potrafi konstruować rozbudowane wypowiedzi na tematy dotyczące nauk prawnych, z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, piśmiennictwa i orzecznictwa oraz dorobku innych dyscyplin naukowych;

- posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych poglądów na poznane zagadnienia, zwłaszcza z zakresu wybranej specjalności, w tym wyrażania wątpliwości, sugestii i indywidualnych ocen popartych rozbudowaną argumentacją, w kontekście podbudowy teoretycznej i praktycznej poglądów własnych i poglądów różnych autorów, z poszanowaniem zasad własności intelektualnej i zasad etyki;

- prezentuje pogłębione kompetencje badawcze: formułuje problemy badawcze, gromadzi źródła, dobiera stosowne metody i techniki badań, opracowuje i prezentuje wyniki badań, wyciąga wnioski i wskazuje kierunki dalszych badań w zakresie wybranej specjalności;

- umie przygotować rozbudowane prace pisemne i wystąpienia ustne w języku polskim i wybranym języku obcym (jednym z oficjalnych języków UE, na poziomie B2+ ESOKJ) dotyczące wybranych zagadnień z dziedziny nauk prawnych i nauk pokrewnych.

Kompetencje społeczne:

Student:

- rozumie potrzebę ciągłego uczenia się przez całe życie;

- potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę w oparciu o model interdyscyplinarny;

- ma umiejętność pracy w zespole w różnych rolach, w tym lidera, potrafi wyznaczać wspólne cele działania;

- rozumie i szanuje ograniczenia prawne i etyczne związane z wykonywaniem zawodów prawniczych oraz prowadzeniem badań naukowych w dziedzinie nauk prawnych.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Serafin
Prowadzący grup: Katarzyna Serafin
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Duraj
Prowadzący grup: Tomasz Duraj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Makowski
Prowadzący grup: Dariusz Makowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego

Metody dydaktyczne:

- metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych;

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych;

- metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i jej obrony.

Sposoby i kryteria oceniania:

Na zaliczenie seminarium składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy);

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego.


Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

- ocena wypowiedzi ustnej

- analiza przypadków "case study"

Szczegółowe treści kształcenia:

- pogłębianie wiedzy o prawie pracy, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez:

- interpretację i ocenę regulacji prawnych,

- krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa,

- rozwiązywanie zaawansowanych kazusów.

- pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych:

- formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych,

- rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów,

- wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii,

- budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych.

Literatura:

Podręczniki zalecane:

T.Liszcz: Prawo pracy, LexisNexis, Warszawa

Podręczniki:

U.Jackowiak, W.Uziak, A.Wypych-Żywicka: Prawo pracy, Zakamycze

K.W.Baran, B.M.Ćwiertniak, D.Dörre-Nowak, K.Walczak: Prawo pracy, Wolters Kluwer

L.Florek, Prawo pracy, C.H.Beck 2021

Komentarze:

Kodeks pracy. Komentarz, pod red. K.W.Barana, Warszawa 2022

Zarys systemu prawa pracy. Tom I: Część ogólna prawa pracy, pod. red. K.W.Barana, Wolters Kluwer 2010

Gersdorf M., Rączka K., Raczkowski M..: Kodeks pracy. Komentarz, 2016

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 40 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tatiana Wrocławska
Prowadzący grup: Tatiana Wrocławska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:


Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.



Metody dydaktyczne:

- metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.);

- metoda referatu połączona z metodami dyskusji;

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda projektu - w przygotowaniu pracy magisterskiej i jej obrony;

Sposoby i kryteria oceniania:

Na zaliczenie seminarium składają się:

-obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy);

-ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

-ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

-przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie planu i konspektu pracy magisterskiej;

-przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej–jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego;

Kryteria oceniania:

5 -bardzo dobry –wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ -dobry plus –osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry -solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ -dostateczny plus –osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny –praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny –student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów;

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Eseje, dyskusja w przedmiocie tematów i zagadnień problemowych na podstawie udostępnionych orzeczeń, artykułów naukowych i innych materiałów, przygotowanie pierwszego rozdziału pracy magisterskiej.

Semestr zimowy:

1. wybór tematu, przygotowanie planu pracy i konspektu pracy,

2. wygłoszenie referatu/omówienie zagadnień problemowych, kompletowanie literatury,

3. rozpoczęcie przygotowań do opracowywania pierwszego rozdziału pracy magisterskiej;

Semestr letni

1. przygotowanie pierwszego rozdziału pracy magisterskiej;

2. wygłoszenie referatu/omówienie zagadnienia problemowego z zakresu przygotowywanego rozdziału


Szczegółowe treści kształcenia:

Podstawowe:

Zapoznanie studentów z wymogami dotyczącymi pracy dyplomowej, metodologią pisania prac magisterskich, a także zasadami przeprowadzania egzaminu magisterskiego;

Zapoznanie studentów z podstawowymi źródłami, bazami danych, sposobami wyszukiwania informacji;

Przygotowanie planów i konspektów prac magisterskich w ramach wybranych tematów;

Prezentowanie przez studentów referatów na tematy związane z przygotowaną pracą magisterską, w oparciu o które dokonywana będzie analiza zastosowanych źródeł, umiejętność wykorzystania poglądów doktryny i orzeczeń sądowych (merytoryczna i formalna poprawność przygotowanego tekstu);

Przygotowanie pracy magisterskiej.

Szczegółowe:

1. pogłębianie wiedzy z zakresu prawa pracy, mając na względzie tematy stanowiące przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez:

-interpretację i ocenę regulacji prawnych,

-krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa,

2. pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych:

-formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych,

-rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej,

-wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii,

-budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych;

3. zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej);

4. przygotowanie do ewentualnego podjęcia studiów doktoranckich;

Literatura:

Podstawowa:

Aktualne podręczniki do prawa pracy i komentarze do kodeksu pracy i inne mające wartość historyczną udostępnione przez prowadząca w materiałach zespołu;

System Prawa Pracy, red. K. W. Baran, poszczególne edycje tematyczne;

Dodatkowa:

Materiały oraz linki udostępniane w plikach zespołu seminaryjnego;

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 40 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Otto
Prowadzący grup: Marta Otto
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.

Metody dydaktyczne:

- metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;


- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.);


- metoda projektu - w przygotowaniu poszczególnych części składowych pracy magisterskiej i jej obrony.

Sposoby i kryteria oceniania:

Na zaliczenie seminarium składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji;

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

-- przygotowanie elementów składowych pracy magisterskiej (plan pracy+ wstępny szkic rozdziału I)


Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Szczegółowe treści kształcenia:

---pogłębianie wiedzy w obszarze prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i polityki społecznej zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez:

- interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych,

- krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych,

---pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych:

- formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych,

- rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów,

- wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii,

- budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych;

- zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej), służby publicznej i wykonywania zawodów prawniczych;

Literatura:

Określa prowadzący seminarium z uwzględnieniem treści kształcenia i zasobów bibliotecznych i elektronicznych dostępnych studentom.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 40 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Duraj
Prowadzący grup: Tomasz Duraj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 40 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Makowski
Prowadzący grup: Dariusz Makowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

- metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych;

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych;

- metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i jej obrony.

Sposoby i kryteria oceniania:

Na zaliczenie seminarium składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy);

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego.


Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Szczegółowe treści kształcenia:

- pogłębianie wiedzy o prawie pracy, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez:

- interpretację i ocenę regulacji prawnych,

- krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa,

- rozwiązywanie zaawansowanych kazusów.

- pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych:

- formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych,

- rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów,

- wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii,

- budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych.

Literatura:

Podręczniki zalecane:

T.Liszcz: Prawo pracy, LexisNexis, Warszawa

Inne podręczniki:

U.Jackowiak, W.Uziak, A.Wypych-Żywicka: Prawo pracy, Zakamycze

K.W.Baran, B.M.Ćwiertniak, D.Dörre-Nowak, K.Walczak: Prawo pracy, Wolters Kluwer

L.Florek, Prawo pracy, C.H.Beck 2016

Komentarze:

Kodeks pracy. Komentarz, pod red. K.W.Barana, Warszawa 2018

Zarys systemu prawa pracy. Tom I: Część ogólna prawa pracy, pod. red. K.W.Barana, Wolters Kluwer 2010

Gersdorf M., Rączka K., Raczkowski M..: Kodeks pracy. Komentarz, 2016

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 40 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Duraj
Prowadzący grup: Tomasz Duraj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

- metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych;

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych;

- metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i jej obrony.

Sposoby i kryteria oceniania:

Na zaliczenie seminarium składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy);

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego.


Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Szczegółowe treści kształcenia:

- pogłębianie wiedzy o prawie postępowania cywilnego, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez:

- interpretację i ocenę regulacji prawnych,

- krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa,

- rozwiązywanie zaawansowanych kazusów.

- pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych:

- formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych,

- rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów,

- wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii,

- budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych;

- zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej), służby publicznej i wykonywania zawodów prawniczych;

- przygotowanie do ewentualnego podjęcia studiów doktoranckich.


Literatura:

Podręczniki zalecane:

T.Liszcz: Prawo pracy, LexisNexis, Warszawa

Inne podręczniki:

U.Jackowiak, W.Uziak, A.Wypych-Żywicka: Prawo pracy, Zakamycze

K.W.Baran, B.M.Ćwiertniak, D.Dörre-Nowak, K.Walczak: Prawo pracy, Wolters Kluwer

L.Florek, Prawo pracy, C.H.Beck 2016

Komentarze:

Kodeks pracy. Komentarz, pod red. K.W.Barana, Warszawa 2015

Zarys systemu prawa pracy. Tom I: Część ogólna prawa pracy, pod. red. K.W.Barana, Wolters Kluwer 2010

Gersdorf M., Rączka K., Raczkowski M..: Kodeks pracy. Komentarz, 2016

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6