Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-SL2011 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: |
SEMINARIUM LICENCJACKIE Administracja I-go stopnia zaoczne |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
10.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie 2. roku studiów; w szczególności student: - posiada ogólną wiedzę z zakresu nauk społecznych i miejscu nauk prawnych w tym obszarze; - ma wiedzę dotyczącą podstawowych instytucji państwa i prawa; - potrafi wyszukiwać materiały źródłowe związane z określoną tematyką, w tym akty normatywne i orzeczenia sądów, wykorzystując narzędzia bibliograficzne i informatyczne. |
Skrócony opis: |
Celem seminarium licencjackiego jest ugruntowanie wiedzy studenta w wybranej specjalności w ramach dyscyplin należących do dziedziny nauk prawnych (tj. prawa i nauki o administracji) oraz wyposażenie go w wiedzę teoretyczną potrzebną dla prowadzenia elementarnych badań dotyczących tej specjalności. Student zdobywa podstawowe kompetencje badawcze, takie jak umiejętności formułowania problemów badawczych, dobór metod i narzędzi ich analizy i rozwiązywania, a także opracowywania i prezentacji wyników badań. Po ukończeniu seminarium licencjackiego student potrafi przygotować zarówno proste naukowe prace pisemne w języku polskim i języku obcym, jak i przygotować i wygłaszać wystąpienia ustne przedstawiające zagadnienia z dziedziny nauk prawnych, w szczególności z zakresu swojej specjalności. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy Student: - ma wiedzę na temat pojęć i instytucji nauk prawnych, w tym nauki o administracji; - ma wiedzę na temat pojęć źródeł prawa oraz relacji między nimi, a także procesów tworzenia, wykładni i stosowania prawa oraz uwarunkowań obowiązywania prawa, zwłaszcza z perspektywy teorii administracji; - ma wiedzę o unormowaniach obowiązujących w wybranej dziedzinie prawa , ich specyfice i zasadach ich stosowania w relacji do systemu prawnego jako całości (w wymiarze krajowym i międzynarodowym), ze szczególnym uwzględnieniem roli administracji publicznej (jako adresata, wykonawcy, ale też autora tych regulacji); - ma wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji w wybranej dziedzinie i o ich historycznej ewolucji. 05A-1A_W02 05A-1A_W03 05A-1A_W10 W zakresie umiejętności Student: - posługuje się regułami logicznego rozumowania dla interpretacji i wyjaśniania zagadnień prawnych i administracyjnych; - potrafi posługiwać się ogólną wiedzą z zakresu nauk społecznych, w szczególności nauk prawnych i nauk pokrewnych w celu analizowania i interpretowania problemów z zakresu prawa lub nauki o administracji, w szczególności w ramach wybranej specjalności; - potrafi analizować i interpretować teksty źródłowe i naukowe oraz wykorzystywać orzecznictwo sądów i dokumenty innych organów, krajowych i międzynarodowych w celu rozwiązywania podstawowych problemów z zakresy prawa i nauki o administracji; - ma elementarne umiejętności badawcze (formułowanie i analiza problemów, dobór metod i narzędzi, opracowanie i prezentacja wyników) pozwalające na rozwiązywanie problemów pojawiających się w obrębie wybranej dziedziny; - posiada umiejętność przygotowywania prostych prac pisemnych i wygłaszania referatów naukowych w języku polskim i języku obcym przedstawiających zagadnienia z zakresu nauk prawnych – w szczególności pracy licencjackiej czy wystąpienia na egzaminie licencjackim. 05A-1A_U01 05A-1A_U02 05A-1A_U03 05A-1A_U07 05A-1A_U10 05A-1A_U11 05A-1A_U12 05A-1A_U13 05A-1A_U14 W zakresie kompetencji społecznych Student: - rozumie potrzebę ciągłego uczenia się przez całe życie; - przyjmuje postawę krytyczną wobec analizowanych problemów i badanych źródeł; - ma umiejętność pracy indywidualnej i pracy w grupie; - potrafi określić priorytety służące realizacji określonych zadań; - ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. 05A-1A_K01 05A-1A_K07 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 48 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Wilczyński | |
Prowadzący grup: | Przemysław Wilczyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Zajęcia prowadzone będą w formie tradycyjnej . |
|
Metody dydaktyczne: | - metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów; tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda referatu i metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy licencjackiej i egzaminu licencjackiego; |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Podstawową metodą zastosowaną dla weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się jest ocena wartości merytorycznej i formalnej przygotowanej przez studenta pracy licencjackiej. W pewnym stopniu weryfikacja i ocena stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się dokonywana jest również w oparciu o obserwację aktywności studenta podczas zajęć (aktywny udział w dyskusji moderowanej, publiczne formułowanie własnych merytorycznych opinii itp.). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa administracyjnego; - zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny prawa administracyjnego; - zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym wybranej dziedziny; - pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, - rozwiązywanie kazusów; - metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych); - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej); - przygotowanie do ewentualnego podjęcia studiów drugiego stopnia; |
|
Literatura: |
1. Prawo administracyjne. Pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, red. M. Stahli inni, Warszawa 2021; 2. Z. Duniewska, B. Jaworska-Dębska, E. Olejniczak-Szałowska, M. Stahl (red.), Prawo administracyjne materialne, Wolters Kluwer, 2022. 3. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 2009. Wybrana literatura z zakresu prawa administracyjnego adekwatna do zainteresowań badawczych studentów oraz zagadnień omawianych podczas zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO SL
|
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 48 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Wilczyński | |
Prowadzący grup: | Przemysław Wilczyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Zajęcia prowadzone będą w formie tradycyjnej . |
|
Metody dydaktyczne: | - metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów; tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda referatu i metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy licencjackiej i egzaminu licencjackiego; |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Podstawową metodą zastosowaną dla weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się jest ocena wartości merytorycznej i formalnej przygotowanej przez studenta pracy licencjackiej. W pewnym stopniu weryfikacja i ocena stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się dokonywana jest również w oparciu o obserwację aktywności studenta podczas zajęć (aktywny udział w dyskusji moderowanej, publiczne formułowanie własnych merytorycznych opinii itp.). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa administracyjnego; - zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny prawa administracyjnego; - zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym wybranej dziedziny; - pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, - rozwiązywanie kazusów; - metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych); - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej); - przygotowanie do ewentualnego podjęcia studiów drugiego stopnia; |
|
Literatura: |
1. Prawo administracyjne. Pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, red. M. Stahli inni, Warszawa 2021; 2. Z. Duniewska, B. Jaworska-Dębska, E. Olejniczak-Szałowska, M. Stahl (red.), Prawo administracyjne materialne, Wolters Kluwer, 2022. 3. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 2009. Wybrana literatura z zakresu prawa administracyjnego adekwatna do zainteresowań badawczych studentów oraz zagadnień omawianych podczas zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 48 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Wilczyński | |
Prowadzący grup: | Przemysław Wilczyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Informacje dodatkowe: | Zajęcia prowadzone będą w formie tradycyjnej . |
|
Metody dydaktyczne: | - metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów; tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda referatu i metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy licencjackiej i egzaminu licencjackiego; |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Podstawową metodą zastosowaną dla weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się jest ocena wartości merytorycznej i formalnej przygotowanej przez studenta pracy licencjackiej. W pewnym stopniu weryfikacja i ocena stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się dokonywana jest również w oparciu o obserwację aktywności studenta podczas zajęć (aktywny udział w dyskusji moderowanej, publiczne formułowanie własnych merytorycznych opinii itp.). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa administracyjnego; - zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny prawa administracyjnego; - zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym wybranej dziedziny; - pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, - rozwiązywanie kazusów; - metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych); - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej); - przygotowanie do ewentualnego podjęcia studiów drugiego stopnia; |
|
Literatura: |
1. Prawo administracyjne. Pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, red. M. Stahli inni, Warszawa 2021; 2. Z. Duniewska, B. Jaworska-Dębska, E. Olejniczak-Szałowska, M. Stahl (red.), Prawo administracyjne materialne, Wolters Kluwer, 2022. 3. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 2009. Wybrana literatura z zakresu prawa administracyjnego adekwatna do zainteresowań badawczych studentów oraz zagadnień omawianych podczas zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 48 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 48 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Krawczyk | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Krawczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 48 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Florczak | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | - Metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów; tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postepowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych; - metoda referatu i metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy licencjackiej i egzaminu licencjackiego. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na zaliczenie seminarium składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta (efekty kształcenia w zakresie wiedzy; - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych) – przede wszystkim pracy licencjackiej. Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi wybranej dziedziny prawa lub nauki o administracji (będącej przedmiotem seminarium); - zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w wybranej dziedzinie prawa lub nauki o administracji; - zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym wybranej dziedziny; - pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, - rozwiązywanie kazusów; - metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych); - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej); - przygotowanie do ewentualnego podjęcia studiów drugiego stopnia. |
|
Literatura: |
Literatura zależy od wyboru tematu pracy. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 48 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Sieniuć | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | - Metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów; tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postepowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych; - metoda referatu i metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy licencjackiej i egzaminu licencjackiego. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na zaliczenie seminarium składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta (efekty kształcenia w zakresie wiedzy; - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych) – przede wszystkim pracy licencjackiej. Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi wybranej dziedziny prawa lub nauki o administracji (będącej przedmiotem seminarium); - zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w wybranej dziedzinie prawa lub nauki o administracji; - zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym wybranej dziedziny; - pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, - rozwiązywanie kazusów; - metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych); - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej); - przygotowanie do ewentualnego podjęcia studiów drugiego stopnia. |
|
Literatura: |
Literatura zależy od wyboru tematu pracy. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.