UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Knowledge as a common good. Cooperative research teams in the academic work

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-032DDE
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Knowledge as a common good. Cooperative research teams in the academic work
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

1. Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym pisemne i ustne komunikowanie się

2. Znajomość głównych europejskich źródeł finansowania projektów badawczych

3. Znajomość obsługi programów do telekonferencji

Skrócony opis:

Zajęcia mają na celu zapoznanie doktorantów i doktorantki ze współczesnymi formami efektywnego komunikowania efektów swojej pracy badawczej, oraz nauczenia ich sposobów, zasad i technik budowania relacji naukowych, umożliwiających pracę w międzynarodowych i krajowych zespołach badawczych.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu zajęć student(ka):

1. Zna różnorodne formy dzielenia się efektami swej pracy badawczej

2. Potrafi klasyfikować formy komunikowania efektów pracy badawczej i dostosowywać je do typów odbiorców

3. Ma świadomość specyficznych cech wiedzy naukowej jako dobra wspólnego i powszechnie dostępnego

4. Zna podstawowe niebezpieczeństwa związane z wykorzystaniem wiedzy naukowej w celach manipulacji opinią publiczną (fake news, fenomen postprawdy)

5. Rozumie znaczenie wielodyscyplinarnych i międzydyscyplinarnych zespołów badawczych we współczesnej nauce

6. Zna podstawowe zasady budowania międzynarodowych konsorcjów badawczych w celu aplikowania o granty badawcze

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Sokołowicz
Prowadzący grup: Mariusz Sokołowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład, dyskusja, prezentacje multimedialne, studia przypadków

Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena jednej (do wyboru) z dwóch pisemnych fiszek koncepcji w zakresie:

1. Programu komunikowania wyników prowadzonych badań, lub

2. Propozycji stworzenia konsorcjum na potrzeby aplikacji o środki na realizację projektu badawczego

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wiedza jako wspólny zasób

2. Techniki poszukiwania wiarygodnych wyników badań

3. Formy komunikowania wyników badań

4. Wartość interdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych projektów badawczych

5. Budowanie konsorcjów naukowych

6. Praktyka ubiegania się o międzynarodowe projekty z zakresu nauk społecznych (programy ramowe, programy COST, Międzynarodowy Fundusz Wyszehradzki, itp.)

Literatura:

Podstawowa:

1. Boschma R. (2005). Proximity and Innovation: A Critical Assessment, „Regional Studies” 2005, vol. 39, no. 1, pp. 61-74

2. Gladwell M (2008). In the Air. Who says big ideas are rare? “New Yorker”, 12th of May. https://www.newyorker.com/magazine/2008/05/12/in-the-air

3. The Rise of Research Networks (2012). “Nature”, vol. 490, pp. 335-336

4. Macfarlane B. (2017) The paradox of collaboration: a moral continuum, Higher Education Research & Development, 36:3, 472-485

Uzupełniająca:

1. Harari Y.N. (2018). 21 Lessons for the 21st Century. Spiegel & Grau, Jonathan Cape

2. Jamieson K., Kahan D., Scheufele D. (Eds.) (2017). The Oxford Handbook of the Science of Science Communication. Oxford University Press

3. Keyes R. (2004). The Post-Truth Era: Dishonesty and Deception in Contemporary Life. New York: St. Martin's Press

4. Rifkin J. (2014). The Zero Marginal Cost Society. St. Martin's Griffin

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6