Knowledge as a common good. Cooperative research teams in the academic work
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-032DDE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Knowledge as a common good. Cooperative research teams in the academic work |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | 1. Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym pisemne i ustne komunikowanie się 2. Znajomość głównych europejskich źródeł finansowania projektów badawczych 3. Znajomość obsługi programów do telekonferencji |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu zapoznanie doktorantów i doktorantki ze współczesnymi formami efektywnego komunikowania efektów swojej pracy badawczej, oraz nauczenia ich sposobów, zasad i technik budowania relacji naukowych, umożliwiających pracę w międzynarodowych i krajowych zespołach badawczych. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć student(ka): 1. Zna różnorodne formy dzielenia się efektami swej pracy badawczej 2. Potrafi klasyfikować formy komunikowania efektów pracy badawczej i dostosowywać je do typów odbiorców 3. Ma świadomość specyficznych cech wiedzy naukowej jako dobra wspólnego i powszechnie dostępnego 4. Zna podstawowe niebezpieczeństwa związane z wykorzystaniem wiedzy naukowej w celach manipulacji opinią publiczną (fake news, fenomen postprawdy) 5. Rozumie znaczenie wielodyscyplinarnych i międzydyscyplinarnych zespołów badawczych we współczesnej nauce 6. Zna podstawowe zasady budowania międzynarodowych konsorcjów badawczych w celu aplikowania o granty badawcze |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Sokołowicz | |
Prowadzący grup: | Mariusz Sokołowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład, dyskusja, prezentacje multimedialne, studia przypadków |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena jednej (do wyboru) z dwóch pisemnych fiszek koncepcji w zakresie: 1. Programu komunikowania wyników prowadzonych badań, lub 2. Propozycji stworzenia konsorcjum na potrzeby aplikacji o środki na realizację projektu badawczego |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wiedza jako wspólny zasób 2. Techniki poszukiwania wiarygodnych wyników badań 3. Formy komunikowania wyników badań 4. Wartość interdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych projektów badawczych 5. Budowanie konsorcjów naukowych 6. Praktyka ubiegania się o międzynarodowe projekty z zakresu nauk społecznych (programy ramowe, programy COST, Międzynarodowy Fundusz Wyszehradzki, itp.) |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. Boschma R. (2005). Proximity and Innovation: A Critical Assessment, „Regional Studies” 2005, vol. 39, no. 1, pp. 61-74 2. Gladwell M (2008). In the Air. Who says big ideas are rare? “New Yorker”, 12th of May. https://www.newyorker.com/magazine/2008/05/12/in-the-air 3. The Rise of Research Networks (2012). “Nature”, vol. 490, pp. 335-336 4. Macfarlane B. (2017) The paradox of collaboration: a moral continuum, Higher Education Research & Development, 36:3, 472-485 Uzupełniająca: 1. Harari Y.N. (2018). 21 Lessons for the 21st Century. Spiegel & Grau, Jonathan Cape 2. Jamieson K., Kahan D., Scheufele D. (Eds.) (2017). The Oxford Handbook of the Science of Science Communication. Oxford University Press 3. Keyes R. (2004). The Post-Truth Era: Dishonesty and Deception in Contemporary Life. New York: St. Martin's Press 4. Rifkin J. (2014). The Zero Marginal Cost Society. St. Martin's Griffin |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.