UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-EKMM1B
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z zakresu funkcjonowania przedsiębiorstw i innych podmiotów na rynku.

Skrócony opis:

Głównym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi koncepcjami działalności marketingowej przedsiębiorstw, ze szczegolnym uwzględnieniem takich kwetii jak: produkt i jego opakowanie, ustalanie ceny produkty, wybór kanału jego dystrybucji oraz promowanie produktu. Studenci poznają liczne przykłady z praktyki gospodarczej. Zdobyta w trakcie zajęć wiedza praktyczna umożliwi studentom swobodne poruszanie się w tematyce marketingowej.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student:

- ma podstawową wiedzę z zakresu marketingu; opisuje istotę i rolę marketingu w działalności przedsiębiorstwa; posiada wiedzę pozwalającą na świadome kształtowanie ram instytucjonalnych marketingowego funkcjonowania przedsiębiorstwa w gospodarce; może ocenić rynkową działalność marketingową podmiotu (06E-1A_W02; 06E-1A_W04, 06E-1A_W05, 06E-1A_W06);

Umiejętności

Student:

potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z marketingu do analizowania, interpretowania i wyjaśnienia uwarunkowań skutecznych decyzji marketingowych; potrafi dokonać analizy własnych działań dotyczących procesów marketingowych w przedsiębiorstwie; potrafi nakreślić zrealizować cele i działania marketingowe (06E-1A_U02, 06E-1A_U06, 06E-1A_U07);

Kompetencje

Student:

- ma świadomość powiązań między marketingiem i rezultatami działań przedsiębiorstwa; ma świadomość zalet i ograniczeń metod badawczych i jest otwarty na stosowanie nowych; odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy (06E-1A_K02, 06E-1A_K07).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Patryk Gałuszka
Prowadzący grup: Patryk Gałuszka
Strona przedmiotu: http://galuszka.uni.lodz.pl/2017-2018/marketing-PL/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie będzie miało formę pisemnego testu zawierającego 15 pytań (wielokrotny wybór + pytania otwarte + uzupełnianie luk). Użycie urządzeń elektronicznych, ściąganie i porozumiewanie się z innymi zdającymi w trakcie zaliczenia jest niedozwolone i będzie kończyło się oceną niedostateczną.

Ocena końcowa oparta jest na wynikach testu. Każe pytanie warte jest 1 punkt. Skala: 15-14 p. → bdb (5); 13 p. → db+ (4+); 12-11 p. → db (4); 10 p. → dst+ (3+); 9-8 p. → dst (3).

Ocena z zaliczenia jest oceną końcową. Udział w poprawie mogą wziąć tylko studenci, którzy nie zaliczyli pierwszego terminy (otrzymali 7 lub mniej punktów) lub byli nieobecni w trakcie pierwszego terminu. Każdy student ma prawo do dwóch terminów, co oznacza, że osoby które usprawiedliwią swoją nieobecność w pierwszym terminie będą miały prawo do podejścia do zaliczenia dwukrotnie.

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Rola i funkcje marketingu. Czym zajmują się marketerzy?

2. Otoczenie marketingowe.

3. Rynki. Segmentacja, targeting pozycjonowanie.

4. Marketing strategiczny.

5. Badania rynku.

6. Produkty, marki, opakowanie.

7. Cena. Strategie cenowe.

8. Dystrybucja.

9. Komunikacja marketingowa.

10. Marketing usług.

Literatura:

Zob. pliki na stronie przedmiotu.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6