UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Foreign Market Research

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-ERASM462
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Foreign Market Research
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 6.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z zakresu mikroekonomii, makroekonomii i marketingu

Skrócony opis:

Celem zajęć jest ułatwienie zrozumienia podstawowych zasad prowadzenia badań rynków zagranicznych

Efekty uczenia się:

Wiedza

W toku zajęć student:

1) zna elementarną terminologię używaną w ramach zagadnień związanych z badaniami rynków zagranicznych i rozumie ich zastosowania w obrębie nauk społecznych (06E-1A_W01);

2) zna kluczowe sposoby analizy potencjału rynku zagranicznego oraz sposoby selekcji najlepszego rynku pod kątem ekspansji zagranicznej firmy (06E-1A_W03)

3) ma zaawansowaną wiedzę na temat sposobów organizacji badań rynkow zagranicznych (06E-1A_W04)

Umiejętności

W toku zajęć student:

1) potrafi dokonać obserwacji zjawisk związanych z prowadzeniem badań marketingowych, wykorzystując narzędzia analityczne (06E-1A_U01)

2) potrafi wykorzystywać zaawansowaną wiedzę teoretyczną z zakresu mikroekonomii i makroekonomii w celu formułowania praktycznych wniosków użytecznych dla decydentów, a także analizowania i interpretowania różnorodnych problemów ekonomicznych (06E-1A_U02)

3) potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień związanych z badaniami rynku, wykorzystując różne ujęcia teoretyczne zarówno z dorobku ekonomii, jak i dyscyplin pokrewnych (06E-1A_U04)

Postawy

W toku zajęć student powinien:

1) ma świadomość poziomu swojej wiedzy, dokonuje samooceny własnych kompetencji, nabytą wiedzę i umiejętności potrafi uzupełniać i doskonalić, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego (06E-1A_K01)

2) formułuje własne stanowisko, dobierając argumenty na rzecz jego poparcia, ale także jest elastyczny i potrafi prowadzić dyskusję, uwzględniając argumenty na rzecz innych poglądów (06E-1A_K03)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Serwach
Prowadzący grup: Tomasz Serwach
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy kurs na PZK?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

prezentacja materiałów, praca analityczna studentów, dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

Analiza indywidualna

Literatura:

1) Craig, Douglas (1999), "International Marketing Research: Concepts and Method", Wiley

2) Kumar (2005), "International Marketing Research", Dorling Kindesley Pearson

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Serwach
Prowadzący grup: Tomasz Serwach
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

prezentacja materiałów, praca analityczna studentów, dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

Analiza indywidualna

Szczegółowe treści kształcenia:

1) PKB i jego determinanty

2) Cykl koniunkturalny

3) Rynek pracy

4) Inflacja i polityka pieniężna

5) Polityka fiskalna

6) Bilans płatniczy

7) Handel zagraniczny

8) Bezpośrednie inwestycje zagraniczne

9) Analiza branżowa

10) Rodzaje badań marketingowych

11) Kwestionariusz

12) Metody eksperymentalne w analizach ekonomicznych

13) Segmentacja rynku

Literatura:

1) Craig, Douglas (1999), "International Marketing Research: Concepts and Method", Wiley

2) Kumar (2005), "International Marketing Research", Dorling Kindesley Pearson

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Serwach
Prowadzący grup: Tomasz Serwach
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

prezentacja materiałów, praca analityczna studentów, dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

Analiza indywidualna

Szczegółowe treści kształcenia:

1) PKB i jego determinanty

2) Cykl koniunkturalny

3) Rynek pracy

4) Inflacja i polityka pieniężna

5) Polityka fiskalna

6) Bilans płatniczy

7) Handel zagraniczny

8) Bezpośrednie inwestycje zagraniczne

9) Analiza branżowa

10) Rodzaje badań marketingowych

11) Kwestionariusz

12) Metody eksperymentalne w analizach ekonomicznych

13) Segmentacja rynku

Literatura:

1) Craig, Douglas (1999), "International Marketing Research: Concepts and Method", Wiley

2) Kumar (2005), "International Marketing Research", Dorling Kindesley Pearson

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Serwach
Prowadzący grup: Tomasz Serwach
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

prezentacja materiałów, praca analityczna studentów, dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

Analiza indywidualna

Szczegółowe treści kształcenia:

1) PKB i jego determinanty

2) Cykl koniunkturalny

3) Rynek pracy

4) Inflacja i polityka pieniężna

5) Polityka fiskalna

6) Bilans płatniczy

7) Handel zagraniczny

8) Bezpośrednie inwestycje zagraniczne

9) Analiza branżowa

10) Rodzaje badań marketingowych

11) Kwestionariusz

12) Metody eksperymentalne w analizach ekonomicznych

13) Segmentacja rynku

Literatura:

1) Craig, Douglas (1999), "International Marketing Research: Concepts and Method", Wiley

2) Kumar (2005), "International Marketing Research", Dorling Kindesley Pearson

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Serwach
Prowadzący grup: Tomasz Serwach
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

prezentacja materiałów, praca analityczna studentów, dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

Analiza indywidualna

Szczegółowe treści kształcenia:

1) PKB i jego determinanty

2) Cykl koniunkturalny

3) Rynek pracy

4) Inflacja i polityka pieniężna

5) Polityka fiskalna

6) Bilans płatniczy

7) Handel zagraniczny

8) Bezpośrednie inwestycje zagraniczne

9) Analiza branżowa

10) Rodzaje badań marketingowych

11) Kwestionariusz

12) Metody eksperymentalne w analizach ekonomicznych

13) Segmentacja rynku

Literatura:

1) Craig, Douglas (1999), "International Marketing Research: Concepts and Method", Wiley

2) Kumar (2005), "International Marketing Research", Dorling Kindesley Pearson

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Serwach
Prowadzący grup: Tomasz Serwach
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

wykład połączony z pracą własną opartą na e-learningu

Sposoby i kryteria oceniania:

Egzamin

Szczegółowe treści kształcenia:

1) PKB i jego determinanty

2) Cykl koniunkturalny

3) Rynek pracy

4) Inflacja i polityka pieniężna

5) Polityka fiskalna

6) Bilans płatniczy

7) Handel zagraniczny

8) Bezpośrednie inwestycje zagraniczne

9) Analiza branżowa

10) Rodzaje badań marketingowych

11) Kwestionariusz

12) Metody eksperymentalne w analizach ekonomicznych

13) Segmentacja rynku

Literatura:

1) Craig, Douglas (1999), "International Marketing Research: Concepts and Method", Wiley

2) Kumar (2005), "International Marketing Research", Dorling Kindesley Pearson

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Serwach
Prowadzący grup: Tomasz Serwach
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

wykład połączony z pracą własną

Sposoby i kryteria oceniania:

Egzamin

Szczegółowe treści kształcenia:

1) PKB i jego determinanty

2) Cykl koniunkturalny

3) Rynek pracy

4) Inflacja i polityka pieniężna

5) Polityka fiskalna

6) Bilans płatniczy

7) Handel zagraniczny

8) Bezpośrednie inwestycje zagraniczne

9) Analiza branżowa

10) Rodzaje badań marketingowych

11) Kwestionariusz

12) Metody eksperymentalne w analizach ekonomicznych

13) Segmentacja rynku

Literatura:

1) Craig, Douglas (1999), "International Marketing Research: Concepts and Method", Wiley

2) Kumar (2005), "International Marketing Research", Dorling Kindesley Pearson

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6