Fundusze strukturalne w rozwoju przedsiębiorczości
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-FBFA6B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fundusze strukturalne w rozwoju przedsiębiorczości |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: |
FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ I ST. 6 SEM. SP. Zarządzanie finansami przedsiębiorstw |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | FR |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza dotycząca Unii Europejskiej |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie Studentów z zagadnieniami związanymi z pozyskaniem i rozliczeniem środków z funduszy Unii Europejskiej w zakresie wspierania przedsiębiorczości w Polsce. Główny nacisk zostanie położony na mechanizm wsparcia przedsiębiorczości z funduszy unijnych, w tym praktyczne aspekty pozyskiwania środków w ramach Programów Operacyjnych. |
Efekty uczenia się: |
1. WIEDZA - W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: • identyfikować zależności między budżetem Unii Europejskiej a środkami krajowymi dostępnymi w ramach polityki spójności (06FB-1A_W03) • planować kosztorys do wniosku o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej, z uwzględnieniem wymogów dotyczących kwalifikowalności kosztów (06FB-1A_W06; 06FB-1A_W07) • dobierać formy wsparcia dostępne w projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej do formy prowadzenia działalności gospodarczej (06FB-1A_W13). 2. UMIEJĘTNOŚCI – W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: • Przedstawić racjonalne przesłanki ekonomiczne dla przyznania środków finansowych dostępnych w ramach obowiązujących programów operacyjnych (06FB-1A_U01; 06FB-1A_U02) oraz określić wysokość zapotrzebowania na dofinansowanie w ramach danego projektu (06FB-1A_U03). • Posłużyć się obowiązującymi regulacjami prawnymi dotyczącymi zasad finansowania przedsiębiorstw z funduszy strukturalnych (06FB-1A_U05) i zaproponować optymalne rozwiązania w tym zakresie (06FB-1A_U07). • Zidentyfikować wpływ danego projektu na osiąganie horyzontalnych celów Unii Europejskiej (06FB-1A_U9) i ocenić wpływ realizacji projektu na firmę i jej otoczenie społeczno-gospodarcze (06FB-1A_U10) 3. KOMPETENCJE - w wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie: • Zdolność do pracy w zespole projektowym i kreowanie otwartości na współpracę (06FB-1A_K02). • Zdolność do planowania działań wpływających pozytywnie na rozwój społeczno-ekonomiczny regionu (06FB-1A_K05). • Zdolność opracowania budżetu do wniosku o dofinansowanie projektu ze środków Unii Europejskiej (06FB-1A_K07) oraz ugruntuje potrzebę śledzenia zmian w wytycznych i procedurach związanych z pozyskiwaniem środków Unii Europejskiej (06FB-1A_K07). Do 2018 roku 1. WIEDZA - W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: • Definiować podstawowe pojęcia związane z funduszami unijnymi (06FB-1A_W09) i identyfikować zależności między budżetem Unii Europejskiej a środkami krajowymi dostępnymi w ramach polityki spójności (06FB-1A_W03) • Identyfikować obowiązujące programy operacyjne (06FB-1A_W10). • Planować kosztorys do wniosku o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej (06FB-1A_W06) 2. UMIEJĘTNOŚCI – W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: • Posłużyć się obowiązującymi regulacjami prawnymi dotyczącymi zasad finansowania przedsiębiorstw z funduszy strukturalnych oraz zasad udzielania pomocy publicznej przedsiębiorstwom w UE (06FB-1A_U05). • Przedstawić racjonalne przesłanki ekonomiczne dla przyznania środków finansowych dostępnych w ramach obowiązujących programów operacyjnych (06FB-1A_U08). • Zaprezentować znajomość praktycznych aspektów wnioskowania o środki unijne (06FB-1A_U11). 3. KOMPETENCJE - w wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie: • Zdolność opracowania budżetu do wniosku o dofinansowanie projektu ze środków Unii Europejskiej (06FB-1A_K07). • Zdolność do planowania działań wpływających pozytywnie na rozwój społeczno-ekonomiczny regionu (06FB-1A_K05). • Zdolność do pracy w zespole projektowym i kreowanie otwartości na współpracę (06FB-1A_K03). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-16 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Arendt | |
Prowadzący grup: | Łukasz Arendt, Katarzyna Himstedt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Bilans pracy studenta obejmuje: 1. pracę na zajęciach: ćwiczenia 14 godz., 2. pracę w trakcie semestru (w tym przygotowanie się do zajęć i konsultacje) 14 godz., 3. przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu: 14 godzin. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia z wykorzystaniem metody blended learningu, praca w grupie, praca indywidualna, dyskusja moderowana |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują: 1. opracowanie w ramach pracy w grupach wniosku o dofinansowanie w ramach jednego z Programów Operacyjnych (40-55%) 2. zaprezentowanie projektu podczas zajęć (15%) 3. umiejętność pracy w grupie (15%) 4. aktywność podczas dyskusji na zajęciach (15%) 5. test zaliczeniowy (0-15%) |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Weryfikacja i ocena stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się nastąpi poprzez: - aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji, identyfikowanie i rozwiązywanie problemów ); - realizację zadań w zespole; - przygotowanie i prezentację ostatecznej wersji wniosku o dofinansowanie; - test wielokrotnego wyboru Efekty uczenia będą weryfikowane w ramach poszczególnych zadań. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Kluczowe informacje o Unii Europejskiej 2. Metody wspierania przedsiębiorczości 3. Polska na tle krajów Unii Europejskiej 4. Polityka regionalna i Fundusze Europejskie - zasady działania, rodzaje i rola funduszy 5. Fundusze Europejskie: programy krajowe i regionalne w perspektywie 2021-2027 6. Praktyczne aspekty aplikowania o środki unijne 7. Case study – wniosek o dofinansowanie |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Filipek A., Europejskie fundusze strukturalne i inwestycyjne, Placet, 2015 Kosowska U., Sikora-Gaca M., Fundusze europejskie w teorii i praktyce, Difin, 2014 Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 Podręczniki beneficjenta Umowa Partnerstwa dla realizacji polityki spójności 2021-2027 w Polsce www.funduszeeuropejskie.gov.pl Dodatkowa: Strategia na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, Ministerstwo Rozwoju, 2017 Borek G., Sztyler J., Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, ODDK, 2015 Kleinowski M., Piechowicz M., Sikora-Gaca M., Fundusze i programy Unii Europejskiej wspierające przedsiębiorstwa w perspektywie finansowej 2014-2020, Difin 2016 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Arendt | |
Prowadzący grup: | Łukasz Arendt, Katarzyna Himstedt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Bilans pracy studenta obejmuje: 1. pracę na zajęciach: ćwiczenia 14 godz., 2. pracę w trakcie semestru (w tym przygotowanie się do zajęć i konsultacje) 14 godz., 3. przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu: 14 godzin. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia z wykorzystaniem metody blended learningu, praca w grupie, praca indywidualna, dyskusja moderowana |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują: 1. opracowanie w ramach pracy w grupach wniosku o dofinansowanie w ramach jednego z Programów Operacyjnych (40-55%) 2. zaprezentowanie projektu podczas zajęć (15%) 3. umiejętność pracy w grupie (15%) 4. aktywność podczas dyskusji na zajęciach (15%) 5. test zaliczeniowy (0-15%) |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Weryfikacja i ocena stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się nastąpi poprzez: - aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji, identyfikowanie i rozwiązywanie problemów ); - realizację zadań w zespole; - przygotowanie i prezentację ostatecznej wersji wniosku o dofinansowanie; - test wielokrotnego wyboru Efekty uczenia będą weryfikowane w ramach poszczególnych zadań . |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Kluczowe informacje o Unii Europejskiej 2. Metody wspierania przedsiębiorczości 3. Polska na tle krajów Unii Europejskiej 4. Polityka regionalna i Fundusze Europejskie - zasady działania, rodzaje i rola funduszy 5. Fundusze Europejskie: programy krajowe i regionalne w perspektywie 2014-2020 i 2021-2027 6. Praktyczne aspekty aplikowania o środki unijne 7. Case study – wniosek o dofinansowanie |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Filipek A., Europejskie fundusze strukturalne i inwestycyjne, Placet, 2015 Kosowska U., Sikora-Gaca M., Fundusze europejskie w teorii i praktyce, Difin, 2014 Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 Podręczniki beneficjenta Umowa Partnerstwa dla realizacji polityki spójności 2021-2027 w Polsce www.funduszeeuropejskie.gov.pl Dodatkowa: Strategia na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, Ministerstwo Rozwoju, 2017 Borek G., Sztyler J., Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, ODDK, 2015 Kleinowski M., Piechowicz M., Sikora-Gaca M., Fundusze i programy Unii Europejskiej wspierające przedsiębiorstwa w perspektywie finansowej 2014-2020, Difin 2016 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Arendt | |
Prowadzący grup: | Łukasz Arendt, Katarzyna Himstedt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęciom przypisano 3 punkty ECTS Bilans pracy studenta obejmuje: 1. pracę na zajęciach: ćwiczenia 30 godz., 2. pracę w trakcie semestru (w tym przygotowanie się do zajęć i konsultacje) 30 godz., 3. przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu: 30 godzin. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia z wykorzystaniem metody blended learningu, praca w grupie, praca indywidualna, dyskusja moderowana |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują: 1. opracowanie w ramach pracy w grupach wniosku o dofinansowanie w ramach jednego z Programów Operacyjnych (40-55%) 2. zaprezentowanie projektu podczas zajęć (15%) 3. umiejętność pracy w grupie (15%) 4. aktywność podczas dyskusji na zajęciach (15%) 5. test zaliczeniowy (0-15%) |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Weryfikacja i ocena stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się nastąpi poprzez: - aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji, identyfikowanie i rozwiązywanie problemów ); - realizację zadań w zespole; - przygotowanie i prezentację ostatecznej wersji wniosku o dofinansowanie; - test wielokrotnego wyboru Efekty uczenia będą weryfikowane w ramach poszczególnych zadań. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Kluczowe informacje o Unii Europejskiej 2. Polityka regionalna i Fundusze Europejskie - zasady działania, rodzaje i rola funduszy 3. Fundusze Europejskie: programy krajowe i regionalne w perspektywie 2014-2020 i 2021-2027 4. Praktyczne aspekty aplikowania o środki unijne 5. Case study – wniosek o dofinansowanie |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Filipek A., Europejskie fundusze strukturalne i inwestycyjne, Placet, 2015 Kosowska U., Sikora-Gaca M., Fundusze europejskie w teorii i praktyce, Difin, 2014 Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 Podręczniki beneficjenta Umowa Partnerstwa dla realizacji polityki spójności 2021-2027 w Polsce www.funduszeeuropejskie.gov.pl Dodatkowa: Strategia na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, Ministerstwo Rozwoju, 2017 Borek G., Sztyler J., Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, ODDK, 2015 Kleinowski M., Piechowicz M., Sikora-Gaca M., Fundusze i programy Unii Europejskiej wspierające przedsiębiorstwa w perspektywie finansowej 2014-2020, Difin 2016 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Arendt | |
Prowadzący grup: | Łukasz Arendt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęciom przypisano 3 punkty ECTS Bilans pracy studenta obejmuje: 1. pracę na zajęciach: ćwiczenia 30 godz., 2. pracę w trakcie semestru (w tym przygotowanie się do zajęć i konsultacje) 30 godz., 3. przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu: 30 godzin. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia z wykorzystaniem metody blended learningu, praca w grupie, praca indywidualna, dyskusja moderowana |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują: 1. opracowanie w ramach pracy w grupach wniosku o dofinansowanie w ramach jednego z Programów Operacyjnych (40-55%) 2. zaprezentowanie projektu podczas zajęć (15%) 3. umiejętność pracy w grupie (15%) 4. aktywność podczas dyskusji na zajęciach (15%) 5. test zaliczeniowy (0-15%) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Kluczowe informacje o Unii Europejskiej 2. Polska na tle krajów Unii Europejskiej 3. Polityka regionalna i Fundusze Europejskie - zasady działania, rodzaje i rola funduszy 4. Fundusze Europejskie: programy krajowe i regionalne w perspektywie 2014-2020. Umowa partnerstwa na lata 2021-2027 5. Przedsiębiorczość w programach krajowych 6. Praktyczne aspekty aplikowania o środki unijne 7. Case study – wniosek o dofinansowanie |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Filipek A., Europejskie fundusze strukturalne i inwestycyjne, Placet, 2015 Kosowska U., Sikora-Gaca M., Fundusze europejskie w teorii i praktyce, Difin, 2014 Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 Podręczniki beneficjenta Projekt Umowy Partnerstwa dla realizacji polityki spójności 2021-2027 w Polsce www.funduszeeuropejskie.gov.pl Dodatkowa: Strategia na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, Ministerstwo Rozwoju, 2017 Borek G., Sztyler J., Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, ODDK, 2015 Kleinowski M., Piechowicz M., Sikora-Gaca M., Fundusze i programy Unii Europejskiej wspierające przedsiębiorstwa w perspektywie finansowej 2014-2020, Difin 2016 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Arendt | |
Prowadzący grup: | Łukasz Arendt, Anna Rutkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Praca własna Studenta: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącym, realizacja case study (28h). W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia z wykorzystaniem metody e-learningu, praca w grupie, praca indywidualna, dyskusja moderowana |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują: 1. opracowanie w ramach pracy w grupach wniosku o dofinansowanie w ramach jednego z Programów Operacyjnych (40-55%) 2. zaprezentowanie projektu podczas zajęć (15%) 3. umiejętność pracy w grupie (15%) 4. aktywność podczas dyskusji na zajęciach (15%) 5. test zaliczeniowy (0-15%) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Kluczowe informacje o Unii Europejskiej 2. Polska na tle krajów Unii Europejskiej 3. Polityka regionalna i Fundusze Europejskie - zasady działania, rodzaje i rola funduszy 4. Fundusze Europejskie: programy krajowe i regionalne w perspektywie 2014-2020. Umowa partnerstwa na lata 2021-2027 5. Przedsiębiorczość w programach krajowych – POIS, POIR, POWER, RPO 6. Praktyczne aspekty aplikowania o środki unijne 7. Case study – wniosek o dofinansowanie |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Filipek A., Europejskie fundusze strukturalne i inwestycyjne, Placet, 2015 Kosowska U., Sikora-Gaca M., Fundusze europejskie w teorii i praktyce, Difin, 2014 Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 Podręczniki beneficjenta Projekt Umowy Partnerstwa dla realizacji polityki spójności 2021-2027 w Polsce www.funduszeeuropejskie.gov.pl Dodatkowa: Strategia na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, Ministerstwo Rozwoju, 2017 Borek G., Sztyler J., Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, ODDK, 2015 Kleinowski M., Piechowicz M., Sikora-Gaca M., Fundusze i programy Unii Europejskiej wspierające przedsiębiorstwa w perspektywie finansowej 2014-2020, Difin 2016 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Arendt | |
Prowadzący grup: | Łukasz Arendt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Praca własna Studenta: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącym (30h), przygotowanie się do zaliczenia - realizacja case study (30h). |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia z wykorzystaniem metody blended learningu, praca w grupie, praca indywidualna, dyskusja moderowana |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują: 1. opracowanie w ramach pracy w grupach wniosku o dofinansowanie w ramach jednego z Programów Operacyjnych (40%) 2. zaprezentowanie projektu podczas zajęć (15%) 3. umiejętność pracy w grupie (15%) 4. aktywność podczas dyskusji na zajęciach (15%) 5. test zaliczeniowy (15%) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Kluczowe informacje o Unii Europejskiej 2. Polska na tle krajów Unii Europejskiej 3. Polityka regionalna i Fundusze Europejskie - zasady działania, rodzaje i rola funduszy 4. Fundusze Europejskie: programy krajowe i regionalne w perspektywie 2014-2020. 5. Przedsiębiorczość w programach krajowych – POIS, POIR, POWER, RPO 6. Praktyczne aspekty aplikowania o środki unijne 7. Case study – wniosek o dofinansowanie |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Filipek A., Europejskie fundusze strukturalne i inwestycyjne, Placet, 2015 Gospodarowicz M., Efektywność wspierania rozwoju przedsiębiorczości ze środków UE w gminach na obszarach wiejskich w Polsce w latach 2007-2013, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 451/2016, s. 110-121. Kosowska U., Sikora-Gaca M., Fundusze europejskie w teorii i praktyce, Difin, 2014 Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 Podręczniki beneficjenta www.funduszeeuropejskie.gov.pl Dodatkowa: Strategia na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, Ministerstwo Rozwoju, 2017 Borek G., Sztyler J., Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, ODDK, 2015 Śliwa J., Fundusze unijne bez tajemnic, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, 2008 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Arendt | |
Prowadzący grup: | Łukasz Arendt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Praca własna Studenta: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącym (30h), przygotowanie się do zaliczenia - realizacja case study (30h). |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia z wykorzystaniem metody blended learningu, praca w grupie, praca indywidualna, dyskusja moderowana |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują: 1. opracowanie w ramach pracy w grupach wniosku o dofinansowanie w ramach jednego z Programów Operacyjnych (40%) 2. zaprezentowanie projektu podczas zajęć (15%) 3. umiejętność pracy w grupie (15%) 4. aktywność podczas dyskusji na zajęciach (15%) 5. test zaliczeniowy (15%) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Podstawowe informacje o Unii Europejskiej 2. Polska na tle krajów Unii Europejskiej 3. Polityka regionalna i Fundusze Europejskie - zasady działania, rodzaje i rola funduszy 4. Fundusze Europejskie: programy krajowe i regionalne w perspektywie 2014-2020. 5. Przedsiębiorczość w programach krajowych – POIS, POIR, POWER, RPO 6. Praktyczne aspekty aplikowania o środki unijne 7. Case study – wniosek o dofinansowanie |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Filipek A., Europejskie fundusze strukturalne i inwestycyjne, Placet, 2015 Gospodarowicz M., Efektywność wspierania rozwoju przedsiębiorczości ze środków UE w gminach na obszarach wiejskich w Polsce w latach 2007-2013, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 451/2016, s. 110-121. Kosowska U., Sikora-Gaca M., Fundusze europejskie w teorii i praktyce, Difin, 2014 Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 Podręczniki beneficjenta www.funduszeeuropejskie.gov.pl Dodatkowa: Strategia na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, Ministerstwo Rozwoju, 2017 Borek G., Sztyler J., Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, ODDK, 2015 Śliwa J., Fundusze unijne bez tajemnic, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, 2008 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Arendt | |
Prowadzący grup: | Łukasz Arendt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Praca własna Studenta: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącym (30h), przygotowanie się do zaliczenia - realizacja case study (30h). |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia z wykorzystaniem metody blended learningu, praca w grupie, praca indywidualna, dyskusja moderowana |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują: 1. opracowanie w ramach pracy w grupach wniosku o dofinansowanie w ramach jednego z Programów Operacyjnych (40%) 2. zaprezentowanie projektu podczas zajęć (15%) 3. umiejętność pracy w grupie (15%) 4. aktywność podczas dyskusji na zajęciach (15%) 5. test zaliczeniowy (15%) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Podstawowe informacje o Unii Europejskiej 2. Polska na tle krajów Unii Europejskiej 3. Polityka regionalna i Fundusze Europejskie - zasady działania, rodzaje i rola funduszy 4. Fundusze Europejskie: programy krajowe i regionalne w perspektywie 2014-2020. 5. Przedsiębiorczość w programach krajowych – POIS, POIR, POWER, RPO 6. Praktyczne aspekty aplikowania o środki unijne 7. Case study – wniosek o dofinansowanie |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Filipek A., Europejskie fundusze strukturalne i inwestycyjne, Placet, 2015 Gospodarowicz M., Efektywność wspierania rozwoju przedsiębiorczości ze środków UE w gminach na obszarach wiejskich w Polsce w latach 2007-2013, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 451/2016, s. 110-121. Kosowska U., Sikora-Gaca M., Fundusze europejskie w teorii i praktyce, Difin, 2014 Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 Podręczniki beneficjenta www.funduszeeuropejskie.gov.pl Dodatkowa: Strategia na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, Ministerstwo Rozwoju, 2017 Borek G., Sztyler J., Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, ODDK, 2015 Śliwa J., Fundusze unijne bez tajemnic, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, 2008 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.