UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-FBKOZM6Z
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

FR

Profil programu studiów:

O

Stopień studiów:

1

Forma studiów:

niestacjonarne (zaoczne)

Wymagania wstępne:

Umiejętność doboru i analizy literatury i aktów normatywnych, formułowania myśli i poglądów, pozyskania danych i informacji, analizy i syntezy.

Skrócony opis:

Cel przedmiotu: Zapoznanie studentów z zasadami pisania pracy , umożliwiające samodzielne przygotowanie pracy o wysokim poziomie merytorycznym i warsztatowym

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W wyniku przeprowadzonych zajęć student

- definiuje i opisuje kluczowe zagadnienia z wybranej tematyki pracy (06FB-2A_W01, 06FB-2A_W02, 06FB-2A_W03, 06FB-2A_W04, 06FB-2A_W07, 06FB-2A_W08, 06FB-2A_W09, 06FB-2A_W10, 06FB-2A_W11)

- wyjaśnia i interpretuje podstawowe zjawiska i procesy dotyczące tematyki pracy (06FB-2A_W01, 06FB-2A_W02, 06FB-2A_W03, 06FB-2A_W04,06FB-2A_W08, 06FB-2A_W09, 06FB-2A_W10)

- wskazuje i wybiera metody badawcze adekwatne z punktu widzenia obranego celu i hipotez pracy (06FB-2A_W06,06FB-2A_W07, 06FB-2A_W09)

- zna i rozumie zasady korzystania z cudzej własności intelektualnej (06FB-2A_W12)

Umiejętności:

W wyniku przeprowadzonych zajęć student:

- potrafi sformułować problem badawczy, cel i hipotezy pracy (06FB-2A_U01, 06FB-2A_U03, 06FB-2A_U09, 06FB-2A_U11, 06FB-2A_U12)

- dobiera adekwatną literaturę oraz przeprowadza krytyczną analizę literatury i aktów normatywnych (06FB-2A_U02, 06FB-2A_U05)

- prezentuje syntezę cudzych poglądów i komentuje je (06FB-2A_U02,

06FB-2A_U06, 06FB-2A_U09, 06FB-2A_U10, 06FB-2A_U11)

- przeprowadza adekwatne analizy empiryczne służące rozwiązaniu określonego problemu badawczego, weryfikuje hipotezy (06FB-2A_U01, 06FB-2A_U02, 06FB-2A_U03, 06FB-2A_U04, 06FB-2A_U05, 06FB-2A_U06, 06FB-2A_U07, 06FB-2A_U08, 06FB-2A_U09, 06FB-2A_U10, 06FB-2A_U11, 06FB-2A_U12)

Kompetencje społeczne:

W wyniku przeprowadzonych zajęć student:

- prezentuje aktywną i kreatywną postawę w zakresie formułowania problemów badawczych i sposobów ich rozwiązywania (06FB-2A_K01, 06FB-2A_K02, 06FB-2A_K03, 06FB-2A_K05, 06FB-2A_K06)

- jest zdeterminowany do rozwiązywania problemów (06FB-2A_K01, 06FB-2A_K03, 06FB-2A_K05, 06FB-2A_K06)

- przejawia dbałość o poprawność merytoryczną i formalną (warsztatową) pracy (06FB-2A_K01, 06FB-2A_K03, 06FB-2A_K06)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 18 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Kozłowski
Prowadzący grup: Maciej Kozłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 30 godz., przygotowanie się do zaliczeń: 30 godz., przygotowanie się do egzaminu 30 godz.

Proszę systematycznie oddawać fragmenty pracy do sprawdzenia, uwzględniając moje zalecenia (przesłane w emailu) w celu uniknięcia konieczności przedłużenia okresu pisania pracy. Ignorowanie zaleceń skutkuje znacznie późniejszym terminem obrony.

Metody dydaktyczne:

konwersatorium; prezentacje; indywidualne i grupowe dyskusje; konsultacje, omawianie planów i fragmentów pracy; dobór literatury

Sposoby i kryteria oceniania:

udział w zajęciach, dyskusja, prezentowane fragmenty pracy; obrona pracy

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

przygotowanie i oddanie pracy

Szczegółowe treści kształcenia:

Problematyka seminarium: Jest ona dostosowana do indywidualnych potrzeb i zainteresowań studenta. W przypadku trudności przy wyborze tematu pracy, student może skorzystać z propozycji i sugestii promotora, który stara się wziąć pod uwagę zarówno miejsce zamieszkania, wykonywaną pracę, indywidualne zainteresowania, dostępność literatury itp. W ramach seminarium zapewniony jest kompleksowy nadzór merytoryczny i warsztatowy w szeroko rozumianej problematyce obejmującej aspekty ekonomiczne, społeczne i gospodarcze. Stopień uszczegółowienia zagadnień (makroekonomia i polityka makroekonomiczna, edukacja, ekologia, polityka monetarna i fiskalna; finanse i bankowość, funkcjonowanie przedsiębiorstw, organizacja przedsiębiorstw, finanse przedsiębiorstw, marketing, funkcjonowanie banków i innych instytucji finansowych, np. funduszy emerytalnych, giełdy papierów wartościowych, na szczeblu zarówno centralnym jak i na poziomie jednostek samorządu terytorialnego), jest dobierany i omawiany indywidualnie.

Literatura:

Dobór uzależniony od tematu pracy

Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia-Wrocław 1998.

Chodubski A., Wstęp do badań politologicznych, Gdańsk 1995.

Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków 1996.

Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny, Gdańsk 1998.

Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995.

Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996.

Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995.

Stachowiak Z., Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych, Warszawa 2001.

Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005.

Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2001.

Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 1997.

Woźniak K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1998.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6