UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Informatyczne systemy analiz i prognoz ekonomicznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-GP165C
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Informatyczne systemy analiz i prognoz ekonomicznych
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 LUB 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Student zna podstawowe metody analizy danych.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest pogłębienie wiedzy na temat analiz i prognoz zmiennych społeczno-ekonomicznych.

Efekty uczenia się:

Student:

PEK1 - posiada pogłębioną wiedzę objaśniającą mechanizmy i determinanty procesów zachodzących w ekonomii oraz potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane (również ze źródeł elektronicznych) do kompleksowych analiz złożonych procesów i zjawisk zachodzących w ekonomii (06GP-A2_U01, 06GP-A2_W03),

PEK2 - ma rozszerzoną wiedzę na temat metod i narzędzi pozwalających opisać i interpretować zjawiska i procesy oraz tendencje i kierunki zmian społeczno-ekonomicznych (06GP-A2_W05).

PEK3 - potrafi prowadzić interdyscyplinarne analizy oraz opracować prognozy i symulacje różnych wariantów rozwoju ekonomicznego w oparciu o wyspecjalizowane modele z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi posiada pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych oraz wystąpień z własnych prac analitycznych (06GP-A2_U06, 06GP-A2_U02),

PEK4 - rozumie potrzebę ciągłego uzupełniania wiedzy i rozwoju własnych kompetencji oraz potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób (06GP-A2_K01),

PEK5 - potrafi organizować i koordynować pracę w grupie nad określonym problemem badawczym (06GP-A2_K03).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 30 godzin, 21 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Artur Gajdos
Prowadzący grup: Elżbieta Antczak, Artur Gajdos, Karolina Lewandowska-Gwarda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

opowiadanie, opis, ćwiczeniowa, projektu, pokaz

Sposoby i kryteria oceniania:

aktywność na zajęciach (50%)

prezentacja wybranego narzędzia w grupach dwuosobowych (50%),


Szczegółowe treści kształcenia:

1. Internetowe bazy danych statystycznych (4h).

2. Oprogramowanie analityczne (8h).

3. Internetowe narzędzia analityczne (8h).

4. Narzędzia biznesowe (4h).

5. Opracowanie prognoz w wybranym narzędziu (6h).


Literatura:

Podstawowa:

Gajdos A., (2016), Struktura zawodowa rynku pracy w Polsce. Systemy informacyjne i prognozy, WUŁ, Łódź.

Kufel T., (2007), Ekonometria. Rozwiązywanie problemów w wykorzystaniem programu GRETL, PWN, Warszawa.

Simon J., (2006), Excel. Profesjonalna analiza i prezentacja danych, John Wiley & Sons, Ltd.

Uzupełniająca:

np.prognozowaniezatrudnienia.pl

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin, 24 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Artur Gajdos
Prowadzący grup: Artur Gajdos
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

opowiadanie, opis, ćwiczeniowa, projektu, pokaz

Sposoby i kryteria oceniania:

aktywność na zajęciach – prezentacja wybranego narzędzia w grupach dwuosobowych (50%),

praca zaliczeniowa – przygotowanie i prezentacja prognozy w grupach dwuosobowych (50%).

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Internetowe bazy danych statystycznych (4h).

2. Oprogramowanie analityczne (8h).

3. Internetowe narzędzia analityczne (8h).

4. Narzędzia biznesowe (4h).

5. Opracowanie prognoz w wybranym narzędziu (6h).


Literatura:

Podstawowa:

Gajdos A., (2016), Struktura zawodowa rynku pracy w Polsce. Systemy informacyjne i prognozy, WUŁ, Łódź.

Kufel T., (2007), Ekonometria. Rozwiązywanie problemów w wykorzystaniem programu GRETL, PWN, Warszawa.

Simon J., (2006), Excel. Profesjonalna analiza i prezentacja danych, John Wiley & Sons, Ltd.

Uzupełniająca:

np.prognozowaniezatrudnienia.pl

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin, 29 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Artur Gajdos
Prowadzący grup: Artur Gajdos
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

opowiadanie, opis, ćwiczeniowa, projektu, pokaz

Sposoby i kryteria oceniania:

aktywność na zajęciach – prezentacja wybranego narzędzia w grupach dwuosobowych (20%),

praca zaliczeniowa – przygotowanie i prezentacja prognozy w grupach dwuosobowych (80%).

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Internetowe bazy danych statystycznych (2h).

2. Oprogramowanie analityczne (4h).

3. Internetowe narzędzia analityczne (4h).

4. Narzędzia biznesowe (2h).

5. Opracowanie prognoz w wybranym narzędziu (3h).


Literatura:

Podstawowa:

Gajdos A., (2016), Struktura zawodowa rynku pracy w Polsce. Systemy informacyjne i prognozy, WUŁ, Łódź.

Kufel T., (2007), Ekonometria. Rozwiązywanie problemów w wykorzystaniem programu GRETL, PWN, Warszawa.

Simon J., (2006), Excel. Profesjonalna analiza i prezentacja danych, John Wiley & Sons, Ltd.

Uzupełniająca:

np.prognozowaniezatrudnienia.pl

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6