Informatyczne systemy analiz i prognoz ekonomicznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-GP165C |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Informatyczne systemy analiz i prognoz ekonomicznych |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Student zna podstawowe metody analizy danych. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pogłębienie wiedzy na temat analiz i prognoz zmiennych społeczno-ekonomicznych. |
Efekty uczenia się: |
Student: PEK1 - posiada pogłębioną wiedzę objaśniającą mechanizmy i determinanty procesów zachodzących w ekonomii oraz potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane (również ze źródeł elektronicznych) do kompleksowych analiz złożonych procesów i zjawisk zachodzących w ekonomii (06GP-A2_U01, 06GP-A2_W03), PEK2 - ma rozszerzoną wiedzę na temat metod i narzędzi pozwalających opisać i interpretować zjawiska i procesy oraz tendencje i kierunki zmian społeczno-ekonomicznych (06GP-A2_W05). PEK3 - potrafi prowadzić interdyscyplinarne analizy oraz opracować prognozy i symulacje różnych wariantów rozwoju ekonomicznego w oparciu o wyspecjalizowane modele z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi posiada pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych oraz wystąpień z własnych prac analitycznych (06GP-A2_U06, 06GP-A2_U02), PEK4 - rozumie potrzebę ciągłego uzupełniania wiedzy i rozwoju własnych kompetencji oraz potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób (06GP-A2_K01), PEK5 - potrafi organizować i koordynować pracę w grupie nad określonym problemem badawczym (06GP-A2_K03). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN LI
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 30 godzin, 21 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Artur Gajdos | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Antczak, Artur Gajdos, Karolina Lewandowska-Gwarda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | opowiadanie, opis, ćwiczeniowa, projektu, pokaz |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | aktywność na zajęciach (50%) prezentacja wybranego narzędzia w grupach dwuosobowych (50%), |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Internetowe bazy danych statystycznych (4h). 2. Oprogramowanie analityczne (8h). 3. Internetowe narzędzia analityczne (8h). 4. Narzędzia biznesowe (4h). 5. Opracowanie prognoz w wybranym narzędziu (6h). |
|
Literatura: |
Podstawowa: Gajdos A., (2016), Struktura zawodowa rynku pracy w Polsce. Systemy informacyjne i prognozy, WUŁ, Łódź. Kufel T., (2007), Ekonometria. Rozwiązywanie problemów w wykorzystaniem programu GRETL, PWN, Warszawa. Simon J., (2006), Excel. Profesjonalna analiza i prezentacja danych, John Wiley & Sons, Ltd. Uzupełniająca: np.prognozowaniezatrudnienia.pl |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN CK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin, 24 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Artur Gajdos | |
Prowadzący grup: | Artur Gajdos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | opowiadanie, opis, ćwiczeniowa, projektu, pokaz |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | aktywność na zajęciach – prezentacja wybranego narzędzia w grupach dwuosobowych (50%), praca zaliczeniowa – przygotowanie i prezentacja prognozy w grupach dwuosobowych (50%). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Internetowe bazy danych statystycznych (4h). 2. Oprogramowanie analityczne (8h). 3. Internetowe narzędzia analityczne (8h). 4. Narzędzia biznesowe (4h). 5. Opracowanie prognoz w wybranym narzędziu (6h). |
|
Literatura: |
Podstawowa: Gajdos A., (2016), Struktura zawodowa rynku pracy w Polsce. Systemy informacyjne i prognozy, WUŁ, Łódź. Kufel T., (2007), Ekonometria. Rozwiązywanie problemów w wykorzystaniem programu GRETL, PWN, Warszawa. Simon J., (2006), Excel. Profesjonalna analiza i prezentacja danych, John Wiley & Sons, Ltd. Uzupełniająca: np.prognozowaniezatrudnienia.pl |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT CK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin, 29 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Artur Gajdos | |
Prowadzący grup: | Artur Gajdos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | opowiadanie, opis, ćwiczeniowa, projektu, pokaz |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | aktywność na zajęciach – prezentacja wybranego narzędzia w grupach dwuosobowych (20%), praca zaliczeniowa – przygotowanie i prezentacja prognozy w grupach dwuosobowych (80%). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Internetowe bazy danych statystycznych (2h). 2. Oprogramowanie analityczne (4h). 3. Internetowe narzędzia analityczne (4h). 4. Narzędzia biznesowe (2h). 5. Opracowanie prognoz w wybranym narzędziu (3h). |
|
Literatura: |
Podstawowa: Gajdos A., (2016), Struktura zawodowa rynku pracy w Polsce. Systemy informacyjne i prognozy, WUŁ, Łódź. Kufel T., (2007), Ekonometria. Rozwiązywanie problemów w wykorzystaniem programu GRETL, PWN, Warszawa. Simon J., (2006), Excel. Profesjonalna analiza i prezentacja danych, John Wiley & Sons, Ltd. Uzupełniająca: np.prognozowaniezatrudnienia.pl |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.