UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-KOZM4C
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 7.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

FR

Profil programu studiów:

O

Stopień studiów:

2

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

znajomość literatury z zakresu rynku nieruchomości i gospodarki przestrzennej oraz specjalistycznej terminologii, umiejętności: doboru i analizy literatury i aktów normatywnych, formułowania myśli i poglądów, pozyskania danych i informacji, analizy i syntezy.

Skrócony opis:

Głównym celem seminarium jest przygotowanie pracy magisterskiej i przygotowanie do jej obrony.

Efekty uczenia się:

1. Wiedza: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: 1. Przedstawić zasady konstruowania pracy magisterskiej (06IN_2A _W01). 2. Omówić wymogi formalne związane z przygotowaniem pracy magisterskiej (06IN_2A _W03). 3. Scharakteryzować proponowaną koncepcję pracy zgodną z kierunkiem studiów (06IN_2A _W02; 06IN_2A _W04). 4. Zdefiniować zestaw zagadnień badawczych, które mogą stać się przedmiotem analiz w pracy magisterskiej (06IN_2A _W04; 06IN_2A _W05; 06IN_2A _W07). 5. Po dokonaniu wyboru zdefiniować i opisać kluczowe zagadnienia z wybranej problematyki pracy magisterskiej (06IN_2A _W05; 06IN_2A _W07). 6. Wskazać i wybrać metody i narzędzia badawcze, pozwalające badać przebieg, skalę i konsekwencje zmian zachodzących na rynku nieruchomości (06IN_2A _W06).

2. Umiejętności: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: 1. Przygotować koncepcję pracy magisterskiej zgodnie z realizowanym kierunkiem studiów (06IN_2A _U01; 06IN_2A _U02). 2. Sformułować problem badawczy i dobrać metody służące jego rozwiązaniu (06IN_2A _U03; 06IN_2A _U04). 3. Dobrać adekwatną literaturę również w języku obcym (06IN_2A _U05). 4. Przeprowadzić krytyczną analizę literatury i aktów normatywnych (06IN_2A _U02). 5. Analizować procesy rozwoju i gospodarowania na rynku nieruchomości oraz wyjaśniać i interpretować zjawiska, procesy, zależności dotyczące tematyki pracy (06IN_2A _U01; 06IN_2A _U04). 6. Analitycznie i krytycznie oceniać podejmowane w pracy zagadnienia (06IN_2A _U02; 06IN_2A _U03).

3. Kompetencje społeczne: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien nabyć następujące postawy: 1. Rozumieć konieczność ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji (uczenia się przez całe życie) (06IN_2A _K01). 2. Szanować i chronić własność intelektualną (prawa autorskie) (06IN_2A _K07). 3. Rozumieć konieczność postępowania w sposób etyczny i profesjonalny (06IN_2A _K06). 4. Prezentować aktywną i kreatywną postawę w zakresie formułowania problemów badawczych i sposobów ich rozwiązywania (06IN_2A _K02). 5. Uczyć się poprzez dyskusję i współpracę (06IN_2A _K01; 06IN_2A _K06). Określać priorytety służące realizacji wybranego przez siebie zadania (06IN_2A _K06) oraz dbać o poprawność merytoryczną i formalną (warsztatową) pracy magisterskiej (06IN_2A _K07).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Kozłowski
Prowadzący grup: Maciej Kozłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Kozłowski
Prowadzący grup: Maciej Kozłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Proszę o systematyczne oddawanie fragmentów pracy i uwzględnianie zaleceń promotora, które daję indywidualnie lub wysyłam emailem; ignorowanie zaleceń skutkuje wydłużeniem czasu pisania pracy i późniejszą obroną.

Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 30 godz., przygotowanie się do zaliczeń: 90 godz., przygotowanie się do egzaminu 90 godz.

Metody dydaktyczne:

dyskusja, omawianie planów i poszczególnych fragmentów pracy; konsultacje grupowe i indywidualne; dobór literatury.

Sposoby i kryteria oceniania:

systematycznie oddawane fragmenty pracy, zaliczenie i obrona pracy.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

oddanie całości pracy

Szczegółowe treści kształcenia:

Problematyka seminarium: Jest ona dostosowana do indywidualnych potrzeb i zainteresowań studenta. W przypadku trudności przy wyborze tematu pracy, student może skorzystać z propozycji i sugestii promotora, który stara się wziąć pod uwagę zarówno miejsce zamieszkania, wykonywaną pracę, indywidualne zainteresowania, dostępność literatury itp. W ramach seminarium zapewniony jest kompleksowy nadzór merytoryczny i warsztatowy w szeroko rozumianej problematyce obejmującej aspekty ekonomiczne, społeczne i gospodarcze. Stopień uszczegółowienia zagadnień (makroekonomia i polityka makroekonomiczna, edukacja, ekologia, polityka monetarna i fiskalna; finanse i bankowość, funkcjonowanie przedsiębiorstw, organizacja przedsiębiorstw, finanse przedsiębiorstw, marketing, funkcjonowanie banków i innych instytucji finansowych, np. funduszy emerytalnych, giełdy papierów wartościowych, na szczeblu zarówno centralnym jak i na poziomie jednostek samorządu terytorialnego), jest dobierany i omawiany indywidualnie.

Literatura:

Dobór uzależniony od tematu pracy

Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia-Wrocław 1998.

Chodubski A., Wstęp do badań politologicznych, Gdańsk 1995.

Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków 1996.

Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny, Gdańsk 1998.

Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995.

Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996.

Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995.

Stachowiak Z., Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych, Warszawa 2001.

Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005.

Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2001.

Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 1997.

Woźniak K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1998.

Wójcik K., Piszę pracę magisterską. Poradnik dla studentów kierunków ekonomicznych, Warszawa 1995.

Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995.

Zenderowski R., Praca magisterska. Jak pisać i obronić. Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2004.

Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2005.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Kozłowski
Prowadzący grup: Maciej Kozłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, burza mózgów, analiza literatury przedmiotu, analiza aktów prawnych, analiza tekstów przygotowanych przez studentów, omawianie planów i poszczególnych fragmentów pracy; konsultacje grupowe i indywidualne.

Sposoby i kryteria oceniania:

I semestr zaliczenie na podstawie przedstawienia opracowania koncepcji pracy wraz z podstawową literaturą, II semestr na podstawie zaakceptowania co najmniej jednego rozdziału pracy magisterskiej, III semestr na podstawie przyjęcia pracy magisterskiej do obrony

Szczegółowe treści kształcenia:

Seminarium:

­ służy pogłębianiu wiedzy oraz umiejętności prowadzenia badań naukowych,

­ ma na celu uściślenie zainteresowań naukowych studenta, określenie obszaru badawczego, a następnie wypracowanie koncepcji pracy i jej realizację,

­ jest indywidualną pracą naukową studenta na wybrany temat badawczy, wykonywaną pod nadzorem prowadzącego,

­ koncentruje się na przeglądzie i weryfikacji literatury z zakresu podejmowanego tematu pracy,

­ poświęcone jest omówieniu narzędzi i metod badawczych oraz technik prezentacji badań własnych studenta,

­ służy prezentacji pracy na poszczególnych etapach przygotowań oraz dyskusji na temat podejmowanego tematu.

W ramach seminarium odbywają się dyskusje nad poruszanymi w pracach problemami badawczymi służące wymianie poglądów, krytycznej ocenie, formułowaniu rekomendacji, uzasadnianiu stanowiska, obronie przedstawionych tez.


Literatura:

Literatura:

Kisielewicz, A. (2017). Logika i argumentacja. Praktyczny kurs krytycznego myślenia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Krajewski, M. (2020). O metodologii nauk i zasadach pisarstwa naukowego. Oficyna Wydawnicza Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica WN Novum Sp. z oo.

4i._METODOLOGIA_NAUK-with-cover-page-v2.pdf (d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net)

Kucharska-Stasiak, E. (2016). Ekonomiczny wymiar nieruchomości. Warszawa: PWN.

Stoczewska, B. (2014). Jak pisać pracę licencjacką lub magisterską. Poradnik dla studentów. Oficyna Wydawnicza AFM.

Stoczewska_Jak_pisac_prace_licencjacka_lub_magisterska_2014.pdf

Wrycza-Bekier, J. (2011). Kreatywna praca dyplomowa. Jak stworzyć fascynujący tekst naukowy. Helion.

Literatura dodana przez promotora (dobór uzależniony od tematu pracy)

1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia Limited, Wrocław 2006.

2. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, TAiWPN Universitas, Kraków 1998.

3. Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny, WSTiHG, Gdańsk 2006.

4. Lindsay D., A Guide to Scientific Writing: Manual for Students and Research Workers, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1995

5. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, AE w Poznaniu, Poznań 2009.

6. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wyd. UE WROCŁAW, Wrocław 2010.

7. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2010.

8. Wójcik K., Piszę pracę magisterską. Poradnik dla studentów kierunków ekonomicznych, SGH, Warszawa 1995.

9. Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Żak, Warszawa 1995.

10. Zenderowski R., Praca magisterska. Jak pisać i obronić. Wskazówki metodologiczne, CeDeWu, Warszawa 2004.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Kozłowski
Prowadzący grup: Maciej Kozłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, burza mózgów, analiza literatury przedmiotu, analiza aktów prawnych, analiza tekstów przygotowanych przez studentów, omawianie planów i poszczególnych fragmentów pracy; konsultacje grupowe i indywidualne.

Sposoby i kryteria oceniania:

I semestr zaliczenie na podstawie przedstawienia opracowania koncepcji pracy wraz z podstawową literaturą, II semestr na podstawie zaakceptowania co najmniej jednego rozdziału pracy magisterskiej, III semestr na podstawie przyjęcia pracy magisterskiej do obrony

Szczegółowe treści kształcenia:

Seminarium:

­ służy pogłębianiu wiedzy oraz umiejętności prowadzenia badań naukowych,

­ ma na celu uściślenie zainteresowań naukowych studenta, określenie obszaru badawczego, a następnie wypracowanie koncepcji pracy i jej realizację,

­ jest indywidualną pracą naukową studenta na wybrany temat badawczy, wykonywaną pod nadzorem prowadzącego,

­ koncentruje się na przeglądzie i weryfikacji literatury z zakresu podejmowanego tematu pracy,

­ poświęcone jest omówieniu narzędzi i metod badawczych oraz technik prezentacji badań własnych studenta,

­ służy prezentacji pracy na poszczególnych etapach przygotowań oraz dyskusji na temat podejmowanego tematu.

W ramach seminarium odbywają się dyskusje nad poruszanymi w pracach problemami badawczymi służące wymianie poglądów, krytycznej ocenie, formułowaniu rekomendacji, uzasadnianiu stanowiska, obronie przedstawionych tez.


Literatura:

Kisielewicz, A. (2017). Logika i argumentacja. Praktyczny kurs krytycznego myślenia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Krajewski, M. (2020). O metodologii nauk i zasadach pisarstwa naukowego. Oficyna Wydawnicza Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica WN Novum Sp. z oo.

4i._METODOLOGIA_NAUK-with-cover-page-v2.pdf (d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net)

Kucharska-Stasiak, E. (2016). Ekonomiczny wymiar nieruchomości. Warszawa: PWN.

Stoczewska, B. (2014). Jak pisać pracę licencjacką lub magisterską. Poradnik dla studentów. Oficyna Wydawnicza AFM.

Stoczewska_Jak_pisac_prace_licencjacka_lub_magisterska_2014.pdf

Wrycza-Bekier, J. (2011). Kreatywna praca dyplomowa. Jak stworzyć fascynujący tekst naukowy. Helion.

Literatura dodana przez promotora (dobór uzależniony od tematu pracy)

Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia Limited, Wrocław 2006.

Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, TAiWPN Universitas, Kraków 1998.

Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny, WSTiHG, Gdańsk 2006.

Lindsay D., A Guide to Scientific Writing: Manual for Students and Research Workers, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1995

Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, AE w Poznaniu, Poznań 2009.

Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wyd. UE WROCŁAW, Wrocław 2010.

Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2010.

Wójcik K., Piszę pracę magisterską. Poradnik dla studentów kierunków ekonomicznych, SGH, Warszawa 1995.

Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Żak, Warszawa 1995.

Zenderowski R., Praca magisterska. Jak pisać i obronić. Wskazówki metodologiczne, CeDeWu, Warszawa 2004.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Kozłowski
Prowadzący grup: Maciej Kozłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Proszę o systematyczne oddawanie fragmentów pracy i uwzględnianie zaleceń promotora, które daję indywidualnie lub wysyłam emailem; ignorowanie zaleceń skutkuje wydłużeniem czasu pisania pracy i późniejszą obroną.

Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 30 godz., przygotowanie się do zaliczeń: 90 godz., przygotowanie się do egzaminu 90 godz.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, burza mózgów, analiza literatury przedmiotu, analiza aktów prawnych, analiza tekstów przygotowanych przez studentów, omawianie planów i poszczególnych fragmentów pracy; konsultacje grupowe i indywidualne.

Sposoby i kryteria oceniania:

I semestr zaliczenie na podstawie przedstawienia opracowania koncepcji pracy wraz z podstawową literaturą, II semestr na podstawie zaakceptowania co najmniej jednego rozdziału pracy magisterskiej, III semestr na podstawie przyjęcia pracy magisterskiej do obrony

Szczegółowe treści kształcenia:

Seminarium:

­ służy pogłębianiu wiedzy oraz umiejętności prowadzenia badań naukowych,

­ ma na celu uściślenie zainteresowań naukowych studenta, określenie obszaru badawczego, a następnie wypracowanie koncepcji pracy i jej realizację,

­ jest indywidualną pracą naukową studenta na wybrany temat badawczy, wykonywaną pod nadzorem prowadzącego,

­ koncentruje się na przeglądzie i weryfikacji literatury z zakresu podejmowanego tematu pracy,

­ poświęcone jest omówieniu narzędzi i metod badawczych oraz technik prezentacji badań własnych studenta,

­ służy prezentacji pracy na poszczególnych etapach przygotowań oraz dyskusji na temat podejmowanego tematu.

W ramach seminarium odbywają się dyskusje nad poruszanymi w pracach problemami badawczymi służące wymianie poglądów, krytycznej ocenie, formułowaniu rekomendacji, uzasadnianiu stanowiska, obronie przedstawionych tez.


Literatura:

Literatura:

Kisielewicz, A. (2017). Logika i argumentacja. Praktyczny kurs krytycznego myślenia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Krajewski, M. (2020). O metodologii nauk i zasadach pisarstwa naukowego. Oficyna Wydawnicza Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica WN Novum Sp. z oo.

4i._METODOLOGIA_NAUK-with-cover-page-v2.pdf (d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net)

Kucharska-Stasiak, E. (2016). Ekonomiczny wymiar nieruchomości. Warszawa: PWN.

Stoczewska, B. (2014). Jak pisać pracę licencjacką lub magisterską. Poradnik dla studentów. Oficyna Wydawnicza AFM.

Stoczewska_Jak_pisac_prace_licencjacka_lub_magisterska_2014.pdf

Wrycza-Bekier, J. (2011). Kreatywna praca dyplomowa. Jak stworzyć fascynujący tekst naukowy. Helion.

Literatura dodana przez promotora (dobór uzależniony od tematu pracy)

1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia Limited, Wrocław 2006.

2. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, TAiWPN Universitas, Kraków 1998.

3. Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny, WSTiHG, Gdańsk 2006.

4. Lindsay D., A Guide to Scientific Writing: Manual for Students and Research Workers, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1995

5. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, AE w Poznaniu, Poznań 2009.

6. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wyd. UE WROCŁAW, Wrocław 2010.

7. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2010.

8. Wójcik K., Piszę pracę magisterską. Poradnik dla studentów kierunków ekonomicznych, SGH, Warszawa 1995.

9. Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Żak, Warszawa 1995.

10. Zenderowski R., Praca magisterska. Jak pisać i obronić. Wskazówki metodologiczne, CeDeWu, Warszawa 2004.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Kozłowski
Prowadzący grup: Maciej Kozłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Proszę o systematyczne oddawanie fragmentów pracy i uwzględnianie zaleceń promotora, które daję indywidualnie lub wysyłam emailem; ignorowanie zaleceń skutkuje wydłużeniem czasu pisania pracy i późniejszą obroną.

Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 30 godz., przygotowanie się do zaliczeń: 90 godz., przygotowanie się do egzaminu 90 godz.

Metody dydaktyczne:

dyskusja, omawianie planów i poszczególnych fragmentów pracy; konsultacje grupowe i indywidualne; dobór literatury.

Sposoby i kryteria oceniania:

systematycznie oddawane fragmenty pracy, zaliczenie i obrona pracy.

Szczegółowe treści kształcenia:

Problematyka seminarium: Jest ona dostosowana do indywidualnych potrzeb i zainteresowań studenta. W przypadku trudności przy wyborze tematu pracy, student może skorzystać z propozycji i sugestii promotora, który stara się wziąć pod uwagę zarówno miejsce zamieszkania, wykonywaną pracę, indywidualne zainteresowania, dostępność literatury itp. W ramach seminarium zapewniony jest kompleksowy nadzór merytoryczny i warsztatowy w szeroko rozumianej problematyce obejmującej aspekty ekonomiczne, społeczne i gospodarcze. Stopień uszczegółowienia zagadnień (makroekonomia i polityka makroekonomiczna, edukacja, ekologia, polityka monetarna i fiskalna; finanse i bankowość, funkcjonowanie przedsiębiorstw, organizacja przedsiębiorstw, finanse przedsiębiorstw, marketing, funkcjonowanie banków i innych instytucji finansowych, np. funduszy emerytalnych, giełdy papierów wartościowych, na szczeblu zarówno centralnym jak i na poziomie jednostek samorządu terytorialnego), jest dobierany i omawiany indywidualnie.

Literatura:

Dobór uzależniony od tematu pracy

Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia-Wrocław 1998.

Chodubski A., Wstęp do badań politologicznych, Gdańsk 1995.

Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków 1996.

Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny, Gdańsk 1998.

Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995.

Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996.

Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995.

Stachowiak Z., Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych, Warszawa 2001.

Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005.

Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2001.

Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 1997.

Woźniak K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1998.

Wójcik K., Piszę pracę magisterską. Poradnik dla studentów kierunków ekonomicznych, Warszawa 1995.

Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995.

Zenderowski R., Praca magisterska. Jak pisać i obronić. Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2004.

Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2005.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6