Sektor usług logistycznych wobec problematyki zrównoważonego rozwoju - analiza case study
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-LG044V |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Sektor usług logistycznych wobec problematyki zrównoważonego rozwoju - analiza case study |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | LG |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 2 |
Forma studiów: | niestacjonarne (zaoczne) |
Wymagania wstępne: | podstawowa wiedza na temat zrównoważonego rozwoju oraz funkcjonowania podmiotów logistycznych w gospodarce |
Skrócony opis: |
W trakcie ćwiczeń będzie przeprowadzana analiza case studies dobrych praktyk zrównoważonego rozwoju w sektorze logistycznym. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student: - posiada pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania podmiotów gospodarczych, tworzonych przez nie struktur oraz o powiązaniach między tymi podmiotami na gruncie logistyki, rozumiejąc aksjologiczny kontekst prowadzenia działalności gospodarczej (06L-2A_W02) - opisuje współczesne trendy rozwojowe w obszarze logistyki w sferze działalności produkcyjnej, handlowej i usługowej (06L-2A_W03) - ma pogłębioną wiedzę dotyczącą działów funkcjonalnych przedsiębiorstw, zarządzania (w tym zarządzania jakością) i procesów w nich zachodzących w kontekście rozwoju podmiotów gospodarczych (ze szczególnym uwzględnieniem sektora TSL) w różnych formach prawno-organizacyjnych, posiada wiedzę na temat przekształceń dokonujących się w relacjach między przedsiębiorstwami i ich otoczeniem na wielu poziomach tych relacji (06L-2A_W07) Umiejętności Student: - potrafi wytłumaczyć, jak działają mechanizmy odpowiadające za funkcjonowanie przedsiębiorstw (w tym podmiotów sektora TSL) i zastosować adekwatne metody analizy do opisu i wyjaśnienia przebiegu zjawisk gospodarczych i procesów logistycznych (06L-2A_U01) - potrafi samodzielnie oraz kierując pracą zespołu dobrać oraz ocenić przydatność poznanych metod analizy na potrzeby rozwiązywania problemów o różnorodnym stopniu złożoności (w tym związanych z funkcjonowaniem sfery logistyki w przedsiębiorstwie) (06L-2A_U05) - posiada umiejętności przygotowania rozbudowanych prac pisemnych oraz prezentacji ustnych z wykorzystaniem adekwatnych źródeł literaturowych (w języku polskim i obcym), dotyczących szczegółowych zagadnień logistycznych, charakteryzujących się krytyczną postawą wobec prezentowanego materiału (06L-2A_U07) Kompetencje społeczne Student: - rozumie znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów oraz potrzebę nieustannego, samodzielnego jej rozszerzania i doskonalenia umiejętności, ma świadomość interdyscyplinarności logistyki oraz wiążącej się z nią konieczności pogłębiania wiedzy logistycznej o pokrewne dyscypliny (06L-2A_K01) - posiada umiejętności pracy w grupie (w roli jej uczestnika lub kierownika), cechuje się znajomością zasad pracy w zespole oraz potrafi ją wykorzystać przy wykonywaniu zadań oraz przygotowaniu projektów społecznych, rozumiejąc efekt synergiczny współpracy (06L-2A_K02) - potrafi określać kolejność wykonywania zadań zgodnie z ich ważnością (06L-2A_K03) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Kozar | |
Prowadzący grup: | Łukasz Kozar | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
C
N C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Kozar | |
Prowadzący grup: | Łukasz Kozar | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | 1. Forma zajęć: a) ćwiczenia 2 2. Bilans czasu pracy własnej Studenta: a) przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń: 33 godzin b) praca bieżąca (przygotowanie do dyskusji, rozwiązywanie problemów/zadań) 69 godzin; W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | ćwiczenia przedmiotowe, prezentacja, dyskusja okrągłego stołu, praca indywidualna, burza mózgów |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywne uczestnictwo w dyskusji. Kolokwium lub napisanie wspólnego artykułu naukowego/rozdziału do monografii naukowej z analiz przeprowadzonych na zajęciach. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Dyskusja dotyczące wybranych case studies |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Zrównoważony rozwój w praktyce sektora usług logistycznych 2. Zielone aspekty zrównoważonego rozwoju w sektorze usług logistycznych 3. Praktyki środowiskowe w sektorze usług logistycznych 4. Praktyki z zakresu pracy w sektorze usług logistycznych 5. Zaangażowanie społeczne podmiotów z sektora usług logistycznych 6. Zagadnienia konsumenckie wobec problematyki zrównoważonego rozwoju w sektorze usług logistycznych 7. Praktyki ładu organizacyjnego w sektorze usług logistycznych |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Kozar, Ł. J., Goszczyńska, A. D. (2022). Zrównoważony rozwój w perspektywie funkcjonowania centrum logistycznego dla branży księgarskiej na przykładzie OSDW Azymut Sp. z o.o. [w:] Ł. J. Kozar, A. Matuszewska-Kubicz (red.), Branża TSL wobec wyzwań zrównoważonego rozwoju – wybrane aspekty (pp. 11–25). Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. https://doi.org/10.18778/8331-039-8.01 2. Kozar, Ł. J., Matuszewska-Kubicz, A. (red.). (2022). Branża TSL wobec wyzwań zrównoważonego rozwoju – wybrane aspekty. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. https://doi.org/10.18778/8331-039-8 3. Kozar, Ł. J., & Oleksiak, P. (2022). Organizacje wobec wyzwań zrównoważonego rozwoju – wybrane aspekty. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. https://doi.org/10.18778/8220-819-1 Literatura uzupełniająca 1. Agyabeng-Mensah, Y., Afum, E., Acquah, I. S. K., Dacosta, E., Baah, C., & Ahenkorah, E. (2021). The role of green logistics management practices, supply chain traceability and logistics ecocentricity in sustainability performance. The International Journal of Logistics Management, 32(2), 538–566. https://doi.org/10.1108/IJLM-05-2020-0187 2. Hernandez, A. A., Escolano, V. J. C., Juanatas, R. A., & Elvambuena, M. D. E. (2022). Green Logistics in Small and Medium Enterprises for Sustainable Development: A Developing Country Perspective. ICBIR 2022 - 2022 7th International Conference on Business and Industrial Research, Proceedings, 401–405. https://doi.org/10.1109/ICBIR54589.2022.9786461 3. Karaman, A. S., Kilic, M., & Uyar, A. (2020). Green logistics performance and sustainability reporting practices of the logistics sector: The moderating effect of corporate governance. Journal of Cleaner Production, 258, 120718. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2020.120718 4. Vienažindienė, M., Tamulienė, V., & Zaleckienė, J. (2021). Green Logistics Practices Seeking Development of Sustainability: Evidence from Lithuanian Transportation and Logistics Companies. Energies, 14(22), 7500. https://doi.org/10.3390/en14227500 5. Wan, B., Wan, W., Hanif, N., & Ahmed, Z. (2022). Logistics performance and environmental sustainability: Do green innovation, renewable energy, and economic globalization matter? Frontiers in Environmental Science, 10. https://doi.org/10.3389/fenvs.2022.996341 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.