UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Korporacje transnarodowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-MSPAB6B
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Korporacje transnarodowe
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Znajomość podstaw międzynarodowych stosunków gospodarczych, wybranych problemów zarządzania międzynarodowego oraz teorii marketingu międzynarodowego.


Skrócony opis:

Analiza działalności korporacji transnarodowych - na przykładach 100 najpotężniejszych niefinansowych korporacji transnarodowych oraz 50 finansowych - klasyfikowanych przez UNCTAD.

Uwarunkowania i źródła przewagi konkurencyjnej; zasady i konsekwencje konsolidacji przedsiębiorstw; porównania międzysektorowe; analiza wskaźników umiędzynarodowienia.

Analiza metod zarządzania stosowanych przez korporacje - na wybranych przykładach.

Efekty uczenia się:

1. Wiedza:

W1 – Wymienia wskaźniki opisujące siłę rynkową przedsiębiorstwa

W2 – Rozróżnia typy korporacji transnarodowych.

W3 – Definiuje podstawowe typy strategii marki

W4 – Rozpoznaje narzędzia promocji.

W5 – Opisuje etapy integracji biznesowej.

2. Umiejętności:

U1 – Posługuje się rankingami i klasyfikacjami międzynarodowymi

– wyszukuje najpotężniejsze korporacje.

U2 – Wykonuje zestawienia korporacji danej branży wg określonego parametru.

U3 – Analizuje etapy integracji biznesowej dla konkretnego podmiotu w oparciu o jego historię.

U4 – Identyfikuje marki należące do danej korporacji oraz prezentuje przykłady form promocji

U5 – Posiada umiejętność pracy w zespole (projekt jako zadanie grupowe).

3. Postawy/Kompetencje:

K1 – Ma świadomość wielowymiarowości procesów biznesowych realizowanych przez korporacje transnarodowe.

K2 – Jest uwrażliwiony na konieczność całościowego postrzegania ich działań oraz współzależności łączących przedsiębiorstwa oraz istnienie sieci zależności między poszczególnymi rynkami i segmentami w skali globalnej

Efekty wiedza:

06MS1_W02 (terminologia ekonomiczna), 06MS1_W03 (struktury, relacje), 06MS1_W05 (zasady rynkowe), 06MS1_W06 (teoria przedsiębiorstwa), 06MS1_W07 (uwarunkowania decyzji), 06MS1_W14 (marketing)

Efekty umiejętności:

06MS1_U01, 06MS1_U07 (sieci), 06MS1_U09 (kluczowe pojęcia), 06MS1_U10 (wykorzystanie narzędzi komputerowych i danych w prowadzonych badaniach), 06MS1_U11 (ryzyko), 06MS1_U13 (implementacja teorii), 06MS1_U15 (prezentacje i wystąpienia)

Efekty kompetencje:

06MS1_K02 (współpraca w grupie), 06MS1_K05 (projekty), 06MS1_K07 (kultura, etyka, CSR)

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6