Korporacje transnarodowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-MSPAB6B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Korporacje transnarodowe |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstaw międzynarodowych stosunków gospodarczych, wybranych problemów zarządzania międzynarodowego oraz teorii marketingu międzynarodowego. |
Skrócony opis: |
Analiza działalności korporacji transnarodowych - na przykładach 100 najpotężniejszych niefinansowych korporacji transnarodowych oraz 50 finansowych - klasyfikowanych przez UNCTAD. Uwarunkowania i źródła przewagi konkurencyjnej; zasady i konsekwencje konsolidacji przedsiębiorstw; porównania międzysektorowe; analiza wskaźników umiędzynarodowienia. Analiza metod zarządzania stosowanych przez korporacje - na wybranych przykładach. |
Efekty uczenia się: |
1. Wiedza: W1 – Wymienia wskaźniki opisujące siłę rynkową przedsiębiorstwa W2 – Rozróżnia typy korporacji transnarodowych. W3 – Definiuje podstawowe typy strategii marki W4 – Rozpoznaje narzędzia promocji. W5 – Opisuje etapy integracji biznesowej. 2. Umiejętności: U1 – Posługuje się rankingami i klasyfikacjami międzynarodowymi – wyszukuje najpotężniejsze korporacje. U2 – Wykonuje zestawienia korporacji danej branży wg określonego parametru. U3 – Analizuje etapy integracji biznesowej dla konkretnego podmiotu w oparciu o jego historię. U4 – Identyfikuje marki należące do danej korporacji oraz prezentuje przykłady form promocji U5 – Posiada umiejętność pracy w zespole (projekt jako zadanie grupowe). 3. Postawy/Kompetencje: K1 – Ma świadomość wielowymiarowości procesów biznesowych realizowanych przez korporacje transnarodowe. K2 – Jest uwrażliwiony na konieczność całościowego postrzegania ich działań oraz współzależności łączących przedsiębiorstwa oraz istnienie sieci zależności między poszczególnymi rynkami i segmentami w skali globalnej Efekty wiedza: 06MS1_W02 (terminologia ekonomiczna), 06MS1_W03 (struktury, relacje), 06MS1_W05 (zasady rynkowe), 06MS1_W06 (teoria przedsiębiorstwa), 06MS1_W07 (uwarunkowania decyzji), 06MS1_W14 (marketing) Efekty umiejętności: 06MS1_U01, 06MS1_U07 (sieci), 06MS1_U09 (kluczowe pojęcia), 06MS1_U10 (wykorzystanie narzędzi komputerowych i danych w prowadzonych badaniach), 06MS1_U11 (ryzyko), 06MS1_U13 (implementacja teorii), 06MS1_U15 (prezentacje i wystąpienia) Efekty kompetencje: 06MS1_K02 (współpraca w grupie), 06MS1_K05 (projekty), 06MS1_K07 (kultura, etyka, CSR) W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.