UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Gerontologia społeczna z elementami andragogiki

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-PSGS3Z
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Gerontologia społeczna z elementami andragogiki
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

niestacjonarne (zaoczne)

Skrócony opis:

Gerontologia i jej subdyscypliny. Indywidualne (aspekt biologiczny, psychologiczny, kulturowy) i zbiorowe (aspekt demograficzny, ekonomiczny, społeczny) starzenie się; Granice starości; Społeczne teorie starzenia się; Demografia starości.; Stan zdrowia i umieralność osób starych. Trwanie życia, trwanie życia w zdrowiu, niepełnosprawność, zachorowalność. Kryzysy wieku starszego. Warunki socjalno-bytowe. Warunki mieszkaniowe. Ludzie starzy jako konsumenci. Aktywność zawodowa, przechodzenie na emeryturę, czas wolny. Rodzina i więzi społeczne. Jakość życia osób starszych. Polityka społeczna wobec ludzi starych i starości. Polityka generacyjna. Ageizm. Ludzie starzy w przyszłości – wyzwania o charakterze strategicznym. Prognozy demograficzne. Andragogika. Aktywizacja osób starszych

Efekty uczenia się:

Wiedza

student:

rozpoznaje krytyczne wydarzenia w starszej fazie życia;

oddziela społeczny i biologiczny komponent starzenia się;

klasyfikuje pojawiające się w starszym wieku problemy według instytucji pomagających w ich rozwiązaniu;

opisuje najważniejsze wyłaniające wyzwania związane ze starzeniem się ludności z punktu widzenia polityki społecznej i pracy socjalnej.

S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09, S1A_W010,

Umiejętności

wybiera zgodne ze standardami postępowania procedury wspomagania osób starszych;

demonstruje podstawowe schematy aktywizowania seniorów;

wyjaśnia specyfikę pracy z seniorami;

odróżnia specyficzne z punktu widzenia wieku, sprawności, poziomu wykształcenia metody pracy z seniorami.

S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U09, S1A_U010

Postawy:

modyfikuje swoją opinię na temat indywidualnego przebiegu starzenia się, uwzględniając kontekst społeczny;

aranżuje warunki ułatwiające kontakt z osobami starszymi.

S1A_K01, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-4