UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyki zawodowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-RDPRAKC
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyki zawodowe
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

RFDI

Profil programu studiów:

O

Stopień studiów:

2

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Brak specjalnych wymagań wstępnych.

Skrócony opis:

Zakres praktyk obejmuje zagadnienia związane z wykonywaniem zawodów: doradcy inwestycyjnego i finansowego, analityka finansowego, giełdowego, inwestycyjnego, kredytowego, dealera aktywów finansowych, maklera papierów wartościowych w bankach, domach maklerskich, firmach leasingowych, towarzystwach ubezpieczeniowych, funduszach inwestycyjnych a także w działach finansowych przedsiębiorstw, biurach rachunkowych i in. podmiotach szeroko rozumianego sektora finansów.

Efekty uczenia się:

Wiedza: student ma wiedzę o normach i zasadach (finansowych, prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) regulujących funkcjonowanie rynku finansowego oraz o rządzących nimi prawidłowościach, ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania (06RF-2A_W08).

Umiejętności: Student posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy do realizacji różnych złożonych zadań w codziennej pracy zawodowej (06RF-2A_U06).

Kompetencje: Student ma świadomość własnych kompetencji, rozumie potrzebę ciągłego uczenia się i rozwoju osobistego oraz rozszerzania wiedzy i umiejętności spoza dotychczasowo poznanych dziedzin nauki, inspiruje i zachęca do rozwoju osoby ze swojego otoczenia (06RF-2A_K01).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grzegorz Wojtalik
Prowadzący grup: Grzegorz Wojtalik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Praktyki - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grzegorz Wojtalik
Prowadzący grup: Grzegorz Wojtalik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Praktyki - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marika Ziemba
Prowadzący grup: Marika Ziemba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Praktyki - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

praktyczne wykonywanie zadań wpisanych do harmonogramu praktyk

Sposoby i kryteria oceniania:

Na podstawie oceny wiedzy, umiejętności i kompetencji wpisanych do dokumentu: Weryfikacja efektów kształcenia uzyskanych w wyniku odbytej praktyki zawodowej/ stażu zawodowego przez Pracodawcę. Sprawozdanie z praktyk.

Treści kształcenia:

1. Zapoznanie studenta z regulaminem wewnętrznym podmiotu przyjmującego na praktykę,

przepisami o dyscyplinie pracy, bhp i ppoż., ochrony danych osobowych;

2. Zapoznanie studenta ze strukturą organizacyjną podmiotu, obiegiem dokumentów,

ich klasyfikacją i zasadami przechowywania oraz archiwizowania;

3. Zapoznanie studenta z kulturą organizacyjną podmiotu przyjmującego na praktykę;

4. Zapoznanie studenta z działalnością społeczną i gospodarczą podmiotu przyjmującego

na praktykę;

5. Identyfikacja przez studenta specyfiki otoczenia podmiotu przyjmującego na praktykę (m.in.

otoczenia konkurencyjnego i finansowego);

6. Identyfikacja procesów planowania działań w podmiocie przyjmującym na praktykę;

7. Identyfikacja narzędzi w zakresie gospodarowania zasobami materialnymi i niematerialnymi

w podmiocie przyjmującym na praktykę;

8. Identyfikacja zarządzania zasobami informacyjnymi i finansowymi oraz organizacji procesów decyzyjnych w podmiocie przyjmującym na praktykę (programy SAP, Sage Symfonia, InsERT, Comarch ERP Optima itp.);

9. Praktyczne uczestnictwo w działaniach operacyjnych podmiotu przyjmującego na praktykę;

10. Zapoznanie studenta z metodami oceny funkcjonowania podmiotu przyjmującego na praktykę.

Literatura:

Regulamin studenckich praktyk zawodowych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marika Ziemba
Prowadzący grup: Marika Ziemba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Praktyki - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

praktyczne wykonywanie zadań wpisanych do harmonogramu praktyk

Sposoby i kryteria oceniania:

Na podstawie oceny wiedzy, umiejętności i kompetencji wpisanych do dokumentu: Weryfikacja efektów kształcenia uzyskanych w wyniku odbytej praktyki zawodowej/ stażu zawodowego przez Pracodawcę. Sprawozdanie z praktyk.

Treści kształcenia:

1. Zapoznanie studenta z regulaminem wewnętrznym podmiotu przyjmującego na praktykę,

przepisami o dyscyplinie pracy, bhp i ppoż., ochrony danych osobowych;

2. Zapoznanie studenta ze strukturą organizacyjną podmiotu, obiegiem dokumentów,

ich klasyfikacją i zasadami przechowywania oraz archiwizowania;

3. Zapoznanie studenta z kulturą organizacyjną podmiotu przyjmującego na praktykę;

4. Zapoznanie studenta z działalnością społeczną i gospodarczą podmiotu przyjmującego

na praktykę;

5. Identyfikacja przez studenta specyfiki otoczenia podmiotu przyjmującego na praktykę (m.in.

otoczenia konkurencyjnego i finansowego);

6. Identyfikacja procesów planowania działań w podmiocie przyjmującym na praktykę;

7. Identyfikacja narzędzi w zakresie gospodarowania zasobami materialnymi i niematerialnymi

w podmiocie przyjmującym na praktykę;

8. Identyfikacja zarządzania zasobami informacyjnymi i finansowymi oraz organizacji procesów decyzyjnych w podmiocie przyjmującym na praktykę (programy SAP, Sage Symfonia, InsERT, Comarch ERP Optima itp.);

9. Praktyczne uczestnictwo w działaniach operacyjnych podmiotu przyjmującego na praktykę;

10. Zapoznanie studenta z metodami oceny funkcjonowania podmiotu przyjmującego na praktykę.

Literatura:

Regulamin studenckich praktyk zawodowych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marika Ziemba
Prowadzący grup: Marika Ziemba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Praktyki - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Sposoby i kryteria oceniania:

Na podstawie oceny wiedzy, umiejętności i kompetencji wpisanych do dokumentu: Sprawozdanie z przebiegu praktyk. Dokument powinien zostać zatwierdzony i podpisany przez Pracodawcę/Praktykodawcę.

Treści kształcenia:

1. Zapoznanie studenta z regulaminem wewnętrznym podmiotu przyjmującego na praktykę, przepisami o dyscyplinie pracy, bhp i ppoż. oraz ochronie danych osobowych;

2. Zapoznanie studenta ze strukturą organizacyjną podmiotu, obiegiem dokumentów (w szczególności dokumentów o charakterze finansowym lub księgowym), ich klasyfikacją i zasadami przechowywania oraz archiwizowania z zaznaczeniem roli tego typu działań dla działów związanych z finansami lub rachunkowością;

3. Zapoznanie studenta z kulturą organizacyjną podmiotu przyjmującego na praktykę, organizacją pracy oraz specyfiką pracy w dziale podmiotu związanym z finansami lub rachunkowością;

4. Zapoznanie studenta z działalnością społeczną i gospodarczą podmiotu przyjmującego na praktykę, ze szczególnym uwzględnieniem powiązania działań z dyscypliną finansów lub rachunkowości;

5. Identyfikacja przez studenta specyfiki otoczenia podmiotu przyjmującego na praktykę (m.in. otoczenia konkurencyjnego i finansowego). Zapoznanie studenta z aktami prawnymi wiążącymi działanie danego podmiotu przyjmującego na praktykę oraz podmiotów zajmujących się podobną działalnością w ramach szeroko pojętych finansów lub rachunkowości.

6. Identyfikacja procesów planowania działań w podmiocie przyjmującym na praktykę, w tym procesów finansowych, rachunkowych czy przepływu informacji mających wpływ na podejmowanie decyzji i realizację celów firmowych;

7. Identyfikacja narzędzi w zakresie gospodarowania zasobami materialnymi i niematerialnymi w podmiocie przyjmującym na praktykę, w tym systemów, programów oraz narzędzi analitycznych, np. programy ERP, programy księgowe, programy o profilu finansowym związane z gospodarowaniem zasobami;

8. Identyfikacja zarządzania zasobami informacyjnymi i finansowymi oraz organizacji procesów decyzyjnych o charakterze finansowo-księgowym w podmiocie przyjmującym na praktykę;

9. Praktyczne uczestnictwo w pracach zespołów projektowych, analitycznych, posługując się narzędziami informatycznymi wykorzystywanymi w danej firmie/instytucji do procesów związanych z szeroko pojętymi finansami lub rachunkowością;

10. Zapoznanie studenta z metodami oceny funkcjonowania podmiotu przyjmującego na praktykę.

Literatura:

Regulamin studenckich praktyk zawodowych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Lucińska
Prowadzący grup: Anna Lucińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Praktyki - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

120 godzin praktyk = 4 punkty ECTS

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

4 tygodnie (nie mniej niż 120 godzin) w trybie praktyk ciągłych po drugim semestrze w okresie wakacyjnym.

Forma odbywania praktyk (ze względu na COVID-19 i możliwości wykonywania pracy zdalnej) - do uzgodnienia z praktykodawcą.

Sposoby i kryteria oceniania:

Dokumentacja:

1. Podpisane i podstemplowane przez praktykodawcę Porozumienie o prowadzeniu praktyk zawodowych kierunkowych ciągłych.

2. Uzupełnione, podpisane i podstemplowane przez praktykodawcę Sprawozdanie z przebiegu praktyk.

3. Wypełniony przez Ciebie on-line formularz Ankiety oceny praktyki przez studenta (formularz jest dostępny w zakładce Centrum Szkoleń i Praktyk Zawodowych; po wypełnieniu, wydrukuj go i dołącz do Sprawozdania z przebiegu praktyk).

Działania:

1. Po zakończeniu realizacji praktyk (najczęściej pod koniec V semestru studiów) odwiedź swojego Opiekuna Kierunkowego Praktyk na Wydziale i złóż wszystkie niezbędne dokumenty (w okresie obowiązywania obostrzeń pandemicznych prześlij mailowo Opiekunowi do wstępnej akceptacji dokumenty w formie skanów lub zdjęć, a następnie dostarcz je na Wydział).

2. Podpisane przez Opiekuna Kierunkowego Praktyk dokumenty złóż w Centrum Obsługi Studenta (w okresie obowiązywania obostrzeń pandemicznych dokumenty zostaną przekazane do Centrum Obsługi Studenta bezpośrednio przez Opiekuna Kierunkowego Praktyk).

Treści kształcenia:

1. zapoznanie się z regulaminem wewnętrznym podmiotu sektora finansowego przyjmującego na praktykę, przepisami o dyscyplinie pracy, bhp i ppoż.;

2. zapoznanie się ze strukturą organizacyjną podmiotu, obiegiem dokumentów, ich klasyfikacją i zasadami przechowywania oraz archiwizowania;

3. zapoznanie się z kulturą organizacyjną podmiotu przyjmującego na praktykę;

4. zapoznanie się z działalnością społeczną i gospodarczą podmiotu przyjmującego na praktykę i funkcjonującego w sektorze finansów;

5. identyfikacja specyfiki otoczenia podmiotu przyjmującego na praktykę (m.in. otoczenia konkurencyjnego i finansowego z uwzględnieniem oferty oraz pozycji ekonomiczno – finansowej na rynkach produktów i usług finansowych);

6. praktyczne uczestnictwo w działaniach operacyjnych podmiotu przyjmującego na praktykę z wykorzystaniem wiedzy teoretycznej zdobytej na kierunku Rynki Finansowe – Doradztwo Inwestycyjne,

7. zapoznanie studenta z metodami oceny funkcjonowania podmiotu przyjmującego na praktykę.


Literatura:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-4