Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-ROGA5B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | LO |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Podstawy statystyki, podstawy z dziedziny z której student pisze pracę licencjacką. |
Skrócony opis: |
Merytoryczne i metodyczne wsparcie studenta podczas przygotowywania pracy licencjackiej spełniającej definicję pracy dyplomowej zawartej w Ustawie o szkolnictwie wyższym, art. 76.2. (Praca dyplomowa jest samodzielnym opracowaniem zagadnienia naukowego, artystycznego lub praktycznego albo dokonaniem technicznym lub artystycznym, prezentującym ogólną wiedzę i umiejętności studenta związane ze studiami na danym kierunku, poziomie i profilu oraz umiejętności samodzielnego analizowania i wnioskowania). |
Efekty uczenia się: |
1) Wiedza Student: • zna i rozumie w zaawansowanym stopniu terminologię oraz podstawy teoretyczne problematyki analizowanej w pracy licencjackiej, jej osadzenie w dyscyplinach naukowych, do których kierunek został przypisany, a także w kontekście interdyscyplinarnym (06BF-1P_W01) • rozumie znaczenie metod i narzędzi badawczych oraz technik pozyskiwania danych i informacji dla realizacji obranego celu pracy (06BF-1P_W05) • zna i rozumie wymogi formalne i merytoryczne przygotowania pracy dyplomowej, w tym zasady korzystania z cudzej własności intelektualnej (06BF-1P_W10) 2) Umiejętności Student: • potrafi prawidłowo interpretować wyniki przeprowadzanych analiz i poprawnie formułować wnioski (06BF-1P_U01) • potrafi dobrać i właściwie wykorzystać adekwatną do tematyki pracy literaturę krajową oraz zagraniczną, a także krajowe i zagraniczne źródła internetowe (06BF-1P_U03; 06BF-1P_U16) • potrafi wykorzystać urządzenia teleinformatyczne do przygotowania pracy dyplomowej, w tym pozyskiwania i analizy danych oraz informacji (06BF-1P_U04) • potrafi posługiwać się regulacjami zewnętrznymi dotyczącymi analizowanego problemu, a także właściwie oznaczać wykorzystane źródła obce (06BF-1P_U09); • potrafi przygotować oraz zaprezentować publicznie syntezę cudzych poglądów i skomentować je (06BF-1P_U13; 06BF-1P_U14) • potrafi samodzielnie określić harmonogram pracy i realizować zadania służące rozwiązaniu określonego problemu praktycznego (06BF-1P_U17) • potrafi sformułować problem badawczy/praktyczny i cel pracy oraz dobrać i odpowiednio zastosować adekwatne metody jego osiągnięcia (06BF-1P_U19); 3) Kompetencje społeczne Student: • dostrzega własne braki w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz konieczność podnoszenia swoich kompetencji w tym obszarze (06BF-1P_K03; 06BF-1P_K01) • jest gotów do dbałości o poprawność merytoryczną i formalną realizowanych zdań oraz etycznego postepowania (06BF-1P_K09) • dostrzega korzyści rozwijania swoich zainteresowań, talentów i naturalnych zdolności (06BF-1P_K10) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Rogozińska-Pawełczyk | |
Prowadzący grup: | Anna Rogozińska-Pawełczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Całkowity nakład czasu pracy studenta obejmuje 84 godziny: udział w seminarium: 28h; przygotowanie się do zajęć i fragmentu pracy dyplomowej na zaliczenie semestru: 56 godz. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | • wykład konwersatoryjny • analiza tekstów, przypadków • prezentacje multimedialne • dyskusja (dialog, panel dyskusyjny, okrągły stół, seminaryjna) W semestrze 5 studenci kierunku odbywają obowiązkowe praktyki zawodowe. Z tego powodu seminarium prowadzone jest w formie hybrydowej, głównie zdalnej (platforma MsTeams). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie na ocenę. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | aktywność na zajęciach (udział w dyskusjach, realizacja zadań) obserwacja w trakcie zajęć przygotowanie i prezentacja zainteresowań, recenzji, opinii, efektów pracy wywiad przygotowanie pracy dyplomowej |
|
Treści kształcenia: | Treści programowe: (obejmują semestr 5 i 6 seminarium licencjackiego) 1. Omówienie warunków i zasad zaliczenia seminarium (przedstawienie harmonogramu zajęć) 2. Tryb i warunki przygotowania pracy dyplomowej zgodnie z regulacjami wewnętrznymi 3. Prezentacje seminarzystów: Moje hobby, zainteresowania, zaangażowanie społeczne 4. Omówienie wymogów formalnych 5. Omówienie wymogów merytorycznych 6. Temat i cel pracy: zasady formułowania 7. Metody badawcze - dobór metod do realizacji celu pracy 8. Struktura pracy; zawartość wstępu i zakończenia 9. Dostępne źródła literaturowe oraz bazy danych 10. Zasady dotyczące korzystania z obcych opracowań; zasady cytowania 11. Prezentacje wstępnych wyników analiz, pierwszych wniosków 12. Praca wspólna w bibliotece 13. Omówienie kryteriów oceny merytorycznej i formalnej pracy 14. Dyskusja prezentowanych wyników badań 15. Weryfikacja samodzielności pracy, JSA (Jednolity System Antyplagiatowy) 16. Egzamin dyplomowy: wymogi i przebieg. |
|
Literatura: |
Podstawowa: R. Zenderowski, Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, wyd. XII, CeDeWu, Warszawa 2022 (lub wydania starsze). K. Wójcik, Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, wyd. 9, uzup. i zm., Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2015. Uzupełniająca: J. Majchrzak, Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Wyd. 4. (2005) lub 5. (2009). A. Dudziak, A. Żejmo, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Rogozińska-Pawełczyk | |
Prowadzący grup: | Anna Rogozińska-Pawełczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Kryteria oceny osiągniętych efektów kształcenia 50% oceny stanowi prezentacja pracy dyplomowej 50 % oceny stanowi przygotowanie ustnej wypowiedzi prezentującej wyniki i wnioski z przeprowadzonych badań W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Prezentacje multimedialne, ćwiczenia, dyskusja, samodzielna praca i w grupach. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | W1 Obserwacja w trakcie zajęć W2 Prezentacja pracy badawczej przez studentów W3 Dyskusja dotycząca wyboru narzędzi badawczych U1 Prezentacja U2 Referat K1 Obserwacja w czasie zajęć K2 Dyskusja w czasie zajęć |
|
Treści kształcenia: | 1. Przygotowanie i prezentowanie przez studentów części teoretycznej pracy 2. Przygotowanie przez studentów pytań badawczych i hipotez 3. Przygotowanie narzędzi badawczych 4. Zaprezentowanie przez studentów wyników badań (opis, analiza, interpretacja wyników). 5. Ocena końcowa pracy licencjackiej przez promotora |
|
Literatura: |
Wykaz literatury podstawowej: 1. Dudziak, A. i Żejmo, A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2008 2. Węglińska M. , Jak pisać pracę magisterską, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2009 Wykaz literatury uzupełniającej: 1. Oppenheim, A., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw. Wydawnictwo Zysk i S-ka., Warszawa 2004 2. Silverman, D., Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Rogozińska-Pawełczyk | |
Prowadzący grup: | Anna Rogozińska-Pawełczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Kryteria oceny osiągniętych efektów kształcenia 50% oceny stanowi prezentacja pracy magisterskiej 50 % oceny stanowi przygotowanie ustnej wypowiedzi prezentującej wyniki i wnioski z przeprowadzonych badań W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Prezentacje multimedialne, ćwiczenia, dyskusja, samodzielna praca i w grupach. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | W1 Obserwacja w trakcie zajęć W2 Prezentacja pracy badawczej przez studentów W3 Dyskusja dotycząca wyboru narzędzi badawczych U1 Prezentacja U2 Referat K1 Obserwacja w czasie zajęć K2 Dyskusja w czasie zajęć |
|
Treści kształcenia: | 1. Przygotowanie i prezentowanie przez studentów części teoretycznej pracy 2. Przygotowanie przez studentów pytań badawczych i hipotez 3. Przygotowanie narzędzi badawczych 4. Zaprezentowanie przez studentów wyników badań (opis, analiza, interpretacja wyników). 5. Ocena końcowa pracy licencjackiej przez promotora |
|
Literatura: |
Wykaz literatury podstawowej: 1. Dudziak, A. i Żejmo, A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2008 2. Węglińska M. , Jak pisać pracę magisterską, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2009 Wykaz literatury uzupełniającej: 1. Oppenheim, A., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw. Wydawnictwo Zysk i S-ka., Warszawa 2004 2. Silverman, D., Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN SL
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Rogozińska-Pawełczyk | |
Prowadzący grup: | Anna Rogozińska-Pawełczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | 1. Prezentacja celów i hipotez pracy licencjackiej 2. Prezentacja koncepcji pracy licencjackiej z zastosowaniem informatycznych programów, systemów oraz technik audiowizualnych 3. Dyskusje w ramach grupy seminaryjnej związane z problematyką seminarium |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Metody i kryteria oceniania: 1. Ocena celów i hipotez/tez pracy licencjackiej 2. Ocena stosowanych metod wykorzystanych w badaniach 3. Ocena tematyki pracy licencjackiej na forum grupy seminaryjnej 4. Ocena końcowa pracy licencjackiej przez promotora Prezentacja grupowa, 06BF -1P_U03; 06BF -1P_U15; 06BF -1P_U16; 06BF -1P_K03; 06BF -1P_K06; 06BF -1P_K08; Aktywność na zajęciach, 06BF -1P_U17; 06BF -1P_K01; 06BF -1P_K09; Udział w dyskusji, 06BF-1P_W01, 06BF-1P_W02, 06BF-1P_W016 Projekt indywidualny o charakterze aplikacyjnym06BF -1P_U21; 06BF -1P_K04; 06BF -1P_K07; 06BF -1P_K011; 06BF -1P_K013; |
|
Treści kształcenia: | 1. Zarządzanie zasobami ludzkimi (ZZL) 2. Ekspatriacja i mobilność międzynarodowych pracowników 3. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi 4. Strategie ZZL w organizacjach bankowych 5. Strategie ZZL w finansowych korporacjach międzynarodowych 6. 3. Zarządzanie kadrą menedżerską 7. 4. Międzynarodowa kadra menedżerska 8. Różnice kulturowe w biznesie międzynarodowym 9. Zarządzanie zespołami międzynarodowymi 10. Dobór pracowników do organizacji (selekcja, rekrutacja, wprowadzenie do pracy) 11. Motywowanie pracowników 12. Rozwój potencjału pracowników 13. Wynagradzanie pracowników 14. Zarządzanie zespołami międzynarodowymi 15. Komunikacja interpersonalna w biznesie 16. Komunikacja międzykulturowa w organizacji 17. Umiejętności i role menedżerskie 18. Ocenianie pracowników 19. Audyt personalny w organizacjach finansowych 20. Controlling personalny |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M. Armstrong, Zarządzanie zasobami ludzkimi., Kraków, Oficyna Ekonomiczna, 2005 J. Schroeder, Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2010 I. Warwas, A. Rogozińska-Pawełczyk, Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego Łódź, 2016 Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi, pod red. A. Pocztowskiego, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002 Gospodarowanie Kapitałem Ludzkim-Wyzwania Organizacyjne i Prawne, pod red. A. Rogozińskiej-Pawełczyk, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2015 D. Simpson, Wady i zalety zróżnicowania kulturowego personelu w firmie międzynarodowej [w:] Wybrane problemy współczesnej gospodarki światowej, Studia i materiały MBA Uniwersytetu Gdańskiego, FRUG 2003 S. Przytuła, Międzynarodowa kadra menedżerska, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011 A. Dudziak i A. Żejno, Redagowanie prac dyplomowych, Difin, Warszawa 2008 S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011 D. Silverman, Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010. Literatura uzupełniająca R. Gesteland, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, PWN, Warszawa 2000 M. Rozkwitalska, Zarządzanie międzynarodowe, wyd. Difin, Warszawa 2007 D. Simpson, Problemy rekrutacji, selekcji i szkolenia kadr w dobie globalizacji Prace i materiały Instytutu Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2000 Stachak, Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Książka i Wiedza, Warszawa 2006 K. Konecki, Studia z metodologii badań jakościowych, PWN, Warszawa 2011 J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, Kolonia Limited, Wrocław 2006. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.