UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-ROGA5B
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

LO

Profil programu studiów:

O

Stopień studiów:

1

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Podstawy statystyki, podstawy z dziedziny z której student pisze pracę licencjacką.

Skrócony opis:

Merytoryczne i metodyczne wsparcie studenta podczas przygotowywania pracy licencjackiej spełniającej definicję pracy dyplomowej zawartej w Ustawie o szkolnictwie wyższym, art. 76.2. (Praca dyplomowa jest samodzielnym opracowaniem zagadnienia naukowego, artystycznego lub praktycznego albo dokonaniem technicznym lub artystycznym, prezentującym ogólną wiedzę i umiejętności studenta związane ze studiami na danym kierunku, poziomie i profilu oraz umiejętności samodzielnego analizowania i wnioskowania).

Efekty uczenia się:

1) Wiedza

Student:

• zna i rozumie w zaawansowanym stopniu terminologię oraz podstawy teoretyczne problematyki analizowanej w pracy licencjackiej, jej osadzenie w dyscyplinach naukowych, do których kierunek został przypisany, a także w kontekście interdyscyplinarnym (06BF-1P_W01)

• rozumie znaczenie metod i narzędzi badawczych oraz technik pozyskiwania danych i informacji dla realizacji obranego celu pracy (06BF-1P_W05)

• zna i rozumie wymogi formalne i merytoryczne przygotowania pracy dyplomowej, w tym zasady korzystania z cudzej własności intelektualnej (06BF-1P_W10)

2) Umiejętności

Student:

• potrafi prawidłowo interpretować wyniki przeprowadzanych analiz i poprawnie formułować wnioski (06BF-1P_U01)

• potrafi dobrać i właściwie wykorzystać adekwatną do tematyki pracy literaturę krajową oraz zagraniczną, a także krajowe i zagraniczne źródła internetowe (06BF-1P_U03; 06BF-1P_U16)

• potrafi wykorzystać urządzenia teleinformatyczne do przygotowania pracy dyplomowej, w tym pozyskiwania i analizy danych oraz informacji (06BF-1P_U04)

• potrafi posługiwać się regulacjami zewnętrznymi dotyczącymi analizowanego problemu, a także właściwie oznaczać wykorzystane źródła obce (06BF-1P_U09);

• potrafi przygotować oraz zaprezentować publicznie syntezę cudzych poglądów i skomentować je (06BF-1P_U13; 06BF-1P_U14)

• potrafi samodzielnie określić harmonogram pracy i realizować zadania służące rozwiązaniu określonego problemu praktycznego (06BF-1P_U17)

• potrafi sformułować problem badawczy/praktyczny i cel pracy oraz dobrać i odpowiednio zastosować adekwatne metody jego osiągnięcia (06BF-1P_U19);

3) Kompetencje społeczne

Student:

• dostrzega własne braki w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz konieczność podnoszenia swoich kompetencji w tym obszarze (06BF-1P_K03; 06BF-1P_K01)

• jest gotów do dbałości o poprawność merytoryczną i formalną realizowanych zdań oraz etycznego postepowania (06BF-1P_K09)

• dostrzega korzyści rozwijania swoich zainteresowań, talentów i naturalnych zdolności (06BF-1P_K10)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 28 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Rogozińska-Pawełczyk
Prowadzący grup: Anna Rogozińska-Pawełczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Całkowity nakład czasu pracy studenta obejmuje 84 godziny: udział w seminarium: 28h; przygotowanie się do zajęć i fragmentu pracy dyplomowej na zaliczenie semestru: 56 godz.

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

• wykład konwersatoryjny

• analiza tekstów, przypadków

• prezentacje multimedialne

• dyskusja (dialog, panel dyskusyjny, okrągły stół, seminaryjna)


W semestrze 5 studenci kierunku odbywają obowiązkowe praktyki zawodowe. Z tego powodu seminarium prowadzone jest w formie hybrydowej, głównie zdalnej (platforma MsTeams).


Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

aktywność na zajęciach (udział w dyskusjach, realizacja zadań)

obserwacja w trakcie zajęć

przygotowanie i prezentacja zainteresowań, recenzji, opinii, efektów pracy

wywiad

przygotowanie pracy dyplomowej


Treści kształcenia:

Treści programowe: (obejmują semestr 5 i 6 seminarium licencjackiego)

1. Omówienie warunków i zasad zaliczenia seminarium (przedstawienie harmonogramu zajęć)

2. Tryb i warunki przygotowania pracy dyplomowej zgodnie z regulacjami wewnętrznymi

3. Prezentacje seminarzystów: Moje hobby, zainteresowania, zaangażowanie społeczne

4. Omówienie wymogów formalnych

5. Omówienie wymogów merytorycznych

6. Temat i cel pracy: zasady formułowania

7. Metody badawcze - dobór metod do realizacji celu pracy

8. Struktura pracy; zawartość wstępu i zakończenia

9. Dostępne źródła literaturowe oraz bazy danych

10. Zasady dotyczące korzystania z obcych opracowań; zasady cytowania

11. Prezentacje wstępnych wyników analiz, pierwszych wniosków

12. Praca wspólna w bibliotece

13. Omówienie kryteriów oceny merytorycznej i formalnej pracy

14. Dyskusja prezentowanych wyników badań

15. Weryfikacja samodzielności pracy, JSA (Jednolity System Antyplagiatowy)

16. Egzamin dyplomowy: wymogi i przebieg.


Literatura:

Podstawowa:

R. Zenderowski, Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, wyd. XII, CeDeWu, Warszawa 2022 (lub wydania starsze).

K. Wójcik, Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, wyd. 9, uzup. i zm., Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2015.

Uzupełniająca:

J. Majchrzak, Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Wyd. 4. (2005) lub 5. (2009).

A. Dudziak, A. Żejmo, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Rogozińska-Pawełczyk
Prowadzący grup: Anna Rogozińska-Pawełczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Kryteria oceny osiągniętych efektów kształcenia


50% oceny stanowi prezentacja pracy dyplomowej

50 % oceny stanowi przygotowanie ustnej wypowiedzi prezentującej wyniki i wnioski z przeprowadzonych badań

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

Prezentacje multimedialne, ćwiczenia, dyskusja, samodzielna praca i w grupach.

Sposoby i kryteria oceniania:

W1 Obserwacja w trakcie zajęć

W2 Prezentacja pracy badawczej przez studentów

W3 Dyskusja dotycząca wyboru narzędzi badawczych

U1 Prezentacja

U2 Referat

K1 Obserwacja w czasie zajęć

K2 Dyskusja w czasie zajęć

Treści kształcenia:

1. Przygotowanie i prezentowanie przez studentów części teoretycznej pracy

2. Przygotowanie przez studentów pytań badawczych i hipotez

3. Przygotowanie narzędzi badawczych

4. Zaprezentowanie przez studentów wyników badań (opis, analiza, interpretacja wyników).

5. Ocena końcowa pracy licencjackiej przez promotora

Literatura:

Wykaz literatury podstawowej:

1. Dudziak, A. i Żejmo, A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2008

2. Węglińska M. , Jak pisać pracę magisterską, Oficyna Wydawnicza IMPULS,

Kraków 2009

Wykaz literatury uzupełniającej:

1. Oppenheim, A., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw. Wydawnictwo Zysk i S-ka., Warszawa 2004

2. Silverman, D., Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Rogozińska-Pawełczyk
Prowadzący grup: Anna Rogozińska-Pawełczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Kryteria oceny osiągniętych efektów kształcenia


50% oceny stanowi prezentacja pracy magisterskiej

50 % oceny stanowi przygotowanie ustnej wypowiedzi prezentującej wyniki i wnioski z przeprowadzonych badań

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

Prezentacje multimedialne, ćwiczenia, dyskusja, samodzielna praca i w grupach.

Sposoby i kryteria oceniania:

W1 Obserwacja w trakcie zajęć

W2 Prezentacja pracy badawczej przez studentów

W3 Dyskusja dotycząca wyboru narzędzi badawczych

U1 Prezentacja

U2 Referat

K1 Obserwacja w czasie zajęć

K2 Dyskusja w czasie zajęć

Treści kształcenia:

1. Przygotowanie i prezentowanie przez studentów części teoretycznej pracy

2. Przygotowanie przez studentów pytań badawczych i hipotez

3. Przygotowanie narzędzi badawczych

4. Zaprezentowanie przez studentów wyników badań (opis, analiza, interpretacja wyników).

5. Ocena końcowa pracy licencjackiej przez promotora


Literatura:

Wykaz literatury podstawowej:

1. Dudziak, A. i Żejmo, A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2008

2. Węglińska M. , Jak pisać pracę magisterską, Oficyna Wydawnicza IMPULS,

Kraków 2009

Wykaz literatury uzupełniającej:

1. Oppenheim, A., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw. Wydawnictwo Zysk i S-ka., Warszawa 2004

2. Silverman, D., Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Rogozińska-Pawełczyk
Prowadzący grup: Anna Rogozińska-Pawełczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

1. Prezentacja celów i hipotez pracy licencjackiej

2. Prezentacja koncepcji pracy licencjackiej z zastosowaniem informatycznych programów, systemów oraz technik audiowizualnych

3. Dyskusje w ramach grupy seminaryjnej związane z problematyką seminarium


Sposoby i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania:

1. Ocena celów i hipotez/tez pracy licencjackiej

2. Ocena stosowanych metod wykorzystanych w badaniach

3. Ocena tematyki pracy licencjackiej na forum grupy seminaryjnej

4. Ocena końcowa pracy licencjackiej przez promotora


Prezentacja grupowa, 06BF -1P_U03; 06BF -1P_U15; 06BF -1P_U16; 06BF -1P_K03; 06BF -1P_K06; 06BF -1P_K08;

Aktywność na zajęciach, 06BF -1P_U17; 06BF -1P_K01; 06BF -1P_K09;

Udział w dyskusji, 06BF-1P_W01, 06BF-1P_W02, 06BF-1P_W016

Projekt indywidualny o charakterze aplikacyjnym06BF -1P_U21; 06BF -1P_K04; 06BF -1P_K07; 06BF -1P_K011; 06BF -1P_K013;


Treści kształcenia:

1. Zarządzanie zasobami ludzkimi (ZZL)

2. Ekspatriacja i mobilność międzynarodowych pracowników

3. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi

4. Strategie ZZL w organizacjach bankowych

5. Strategie ZZL w finansowych korporacjach międzynarodowych

6. 3. Zarządzanie kadrą menedżerską

7. 4. Międzynarodowa kadra menedżerska

8. Różnice kulturowe w biznesie międzynarodowym

9. Zarządzanie zespołami międzynarodowymi

10. Dobór pracowników do organizacji (selekcja, rekrutacja, wprowadzenie do pracy)

11. Motywowanie pracowników

12. Rozwój potencjału pracowników

13. Wynagradzanie pracowników

14. Zarządzanie zespołami międzynarodowymi

15. Komunikacja interpersonalna w biznesie

16. Komunikacja międzykulturowa w organizacji

17. Umiejętności i role menedżerskie

18. Ocenianie pracowników

19. Audyt personalny w organizacjach finansowych

20. Controlling personalny


Literatura:

Literatura podstawowa:

M. Armstrong, Zarządzanie zasobami ludzkimi., Kraków, Oficyna Ekonomiczna, 2005

J. Schroeder, Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2010

I. Warwas, A. Rogozińska-Pawełczyk, Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego Łódź, 2016

Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi, pod red. A. Pocztowskiego, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002

Gospodarowanie Kapitałem Ludzkim-Wyzwania Organizacyjne i Prawne, pod red. A. Rogozińskiej-Pawełczyk, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2015

D. Simpson, Wady i zalety zróżnicowania kulturowego personelu w firmie międzynarodowej [w:] Wybrane problemy współczesnej gospodarki światowej, Studia i materiały MBA Uniwersytetu Gdańskiego, FRUG 2003

S. Przytuła, Międzynarodowa kadra menedżerska, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011

A. Dudziak i A. Żejno, Redagowanie prac dyplomowych, Difin, Warszawa 2008

S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011

D. Silverman, Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010.

Literatura uzupełniająca

R. Gesteland, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, PWN, Warszawa 2000

M. Rozkwitalska, Zarządzanie międzynarodowe, wyd. Difin, Warszawa 2007

D. Simpson, Problemy rekrutacji, selekcji i szkolenia kadr w dobie globalizacji Prace i materiały Instytutu Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2000

Stachak, Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Książka i Wiedza, Warszawa 2006

K. Konecki, Studia z metodologii badań jakościowych, PWN, Warszawa 2011

J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, Kolonia Limited, Wrocław 2006.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-4