Przeciwdziałanie dyskryminacji społecznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-SODL4C |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przeciwdziałanie dyskryminacji społecznej |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: |
SOCJOLOGIA II ST. 4 SEM. wiązka Społeczeństwo wielokulturowe |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | S |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 2 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Brak |
Skrócony opis: |
Celem zajęć o charakterze warsztatowym, prowadzonych metodami aktywnymi, jest wzbudzenie refleksji na temat dyskryminacji społecznej i jej mechanizmów poprzez literaturę i materiały wizualne dotyczące kulturowych uwarunkowań dyskryminacji, jej psychologicznych mechanizmów oraz konsekwencji dla funkcjonowania jednostek, grup i zbiorowości społecznych oraz kształtowanie postaw antydyskryminacyjnych poprzez ćwiczenia o charakterze warsztatowym. |
Efekty uczenia się: |
Student: - posiada wiedzę na temat zjawiska dyskryminacji społecznej i rozumie odmienność pojęcia dyskryminacji w stosunku do pojęć pokrewnych (06S-2A_W06) - potrafi identyfikować zjawisko dyskryminacji społecznej w sytuacjach społecznych, wyjaśniać przyczyny dyskryminacji oraz wykorzystać zdobytą wiedzę w projektowaniu zajęć i programów antydyskryminacyjnych (06S-2A_U01, U03, U06) - jest gotów do propagowania postaw antydyskryminacyjnych w środowisku edukacyjnym i środowisku pracy (06S-2A_K06) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WR
PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Golczyńska-Grondas | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Golczyńska-Grondas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Dyskusje na podstawy literatury i filmów, burza mózgów, ćwiczenia warsztatowe w parach i małych grupach |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Samoocena uczestników zajęć Ocena pracy pisemnej |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Obserwacja aktywności uczestników i uczestniczek zajęć Przygotowanie scenariusza edukacyjnych zajęć antydyskryminacyjnych lub akcji antydyskryminacyjnej - forma pisemna |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | I. Dyskryminacja i pojęcia pokrewne II. Kultura folwarczna, sterotypy, etc... Kulturowe podłoże dyskryminacji III-V. Szalbiercze roszczenia: psychologiczne uwarunkowania dyskryminacji i jej mechanizmy VI-VII Przeciwdziałanie dyskryminacji społecznej |
|
Literatura: |
Literatura Andrzej Leder Relacja folwarczna https://krytykapolityczna.pl/kraj/leder-relacja-folwarczna/ Marian Turski, 2021, Jedenaste przykazanie: „Nie bądź obojętny”, w Nie bądź obojętny. Wołowiec: Czarne, s. 16-21 Filmografia Niebieskoocy https://www.youtube.com/watch?v=K4zg_QNUgGE The DNA journey https://www.youtube.com/watch?v=g5o9DmUYCJA Marian Turski, przemówienie rocznica wyzwolenia Auschwitz https://www.youtube.com/watch?v=BwveeOmDN4o Pride, film fabularny z roku 2014 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.