Socjologia mezzostruktur
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-SOUM4B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Socjologia mezzostruktur |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: |
SOCJOLOGIA I ST. 4 SEM. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | S |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów i studentek z funkcjonowaniem struktur pośrednich (mezzostruktur) i ich powiązaniem z mikro- i makrostrukturami społecznymi. W ramach zajęć pokazane jest zastosowanie takich pojęć i kategorii społecznych jak więź społeczna, podmiotowość społeczna, kapitał społeczny, wspólnota, organizacja społeczna, ruch społeczny, społeczeństwo obywatelskie do analizy rzeczywistości społecznej na poziomie mezzospołecznym. Omawiane są takie mezzostruktury społeczne jak wiejska społeczność lokalna, miasto i wielkomiejska zbiorowość, samorząd terytorialny, organizacje społeczne pozarządowe, ruchy społeczne. |
Efekty uczenia się: |
1. Wiedza: Student/-ka zna i rozumie w zaawansowanym stopniu pojęcia struktury społecznej, więzi społecznej, kapitału społecznego, społeczności lokalnej, miasta, społeczeństwa obywatelskiego, podmiotowości społecznej, trzeciego sektora, organizacji pozarządowej, ruchu społecznego; wyjaśnia specyfikę mezzostruktur i ich powiązania z makro- i mezzostrukturami społecznymi; rozumie obustronne zależności między społeczeństwem a jednostką oraz znaczenie grup, wspólnot, organizacji, społeczności funkcjonujących na poziomie mezzospołecznym dla społecznej tożsamości człowieka, posiada wiedzę na temat funkcjonowania różnego typu grup, organizacji i instytucji na poziomie mezzospołecznym i identyfikuje potrzeby i problemy społeczne z tym związane. 06S-1A_W01, 06S-1A_W02, 06S-1A_W03, 06S-1A_W05, 06S-1A_W08, 06S-1A_W09, 06S-1A_W10, 06S-1A_W13, 06S-1A_W14 2. Umiejętności: Student/-ka potrafi zastosować ww. terminy i kategorie socjologiczne do analizy życia społecznego na poziomie mezzostrukturalnym, charakterystyki współczesnego społeczeństwa polskiego i interpretacji przeszłych i bieżących wydarzeń społecznych (politycznych, kulturowych, gospodarczych). Potrafi podać przykłady mezzostruktur i opisać ich charakterystyczne cechy, sposób funkcjonowania, powiązanie z mikro- i makrostrukturami. Potrafi, korzystając z nowoczesnych technologii, samodzielnie znaleźć informacje i materiały dotyczące różnych aspektów życia społecznego na poziomie mezzospołecznym. Potrafi w oparciu o analizę wyników badań społecznych, ocenić poziom kapitału społecznego i funkcjonowanie społeczeństwa obywatelskiego oraz trzeciego sektora w Polsce. Potrafi formułować proste samodzielne sądy na temat przyczyn wybranych procesów i zjawisk społecznych na poziomie mezzospołecznym oraz zaproponować odpowiednie działania w celu rozwiązania dostrzeganych problemów społecznych dotyczących funkcjonowania różnych pośrednich struktur społecznych. 06S-1A_U02, 06S-1A_U03, 06S-1A_U04, 06S-1A_U11 3. Postawy/kompetencje: Student/-ka jest gotowy/-a do dzielenia się posiadaną wiedzą socjologiczną dotyczącą zjawisk społecznych na poziomie mezzospołecznym, jest świadomy/-a znaczenia jednostkowej i społecznej podmiotowości dla funkcjonowania mezzostruktur oraz ich roli w społeczeństwie demokratycznym, obywatelskim. Wykazuje zainteresowanie działaniami i inicjatywami społeczności lokalnych, organizacji pozarządowych czy ruchów społecznych. Jest gotowy/-a do wyrażania własnego zdania i wykorzystaniu w argumentacji zdobytej wiedzy oraz do udziału w dyskusji z poszanowaniem opinii innych osób. Przyjmuje krytyczną postawę wobec społecznej rzeczywistości, jest gotowy/-a do świadomego i refleksyjnego uczestnictwa w życiu społecznym. 06S-1A_K02, 06S-1A_K04, 06S-1A_K09 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-16 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Michalska-Żyła | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Michalska-Żyła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
C
C
WT ŚR W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Starosta | |
Prowadzący grup: | Paweł Starosta, Jakub Stempień, Katarzyna Zajda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
C
C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Starosta | |
Prowadzący grup: | Paweł Starosta, Katarzyna Zajda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
C
C
PT W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Emilia Garncarek | |
Prowadzący grup: | Emilia Garncarek, Bartłomiej Przybylski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT W
C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krystyna Dzwonkowska-Godula, Emilia Garncarek | |
Prowadzący grup: | Krystyna Dzwonkowska-Godula, Emilia Garncarek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny z elementami wykładu problemowego i konwersatoryjnego. Konwersatorium. Metody ćwiczeniowe oparte na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy (teksty źródłowe, dokumenty, dane statystyczne, Internet); metoda stolików eksperckich, metoda dyskusji - okrągłego stołu, praca grupowa i indywidualna. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Egzamin obejmujący treści wykładu w formie testu z pytaniami zamkniętymi (typu: zaznacz właściwą odpowiedź, dopasuj, uzupełnij) oraz otwartymi (sprawdzenie wiedzy 06S-1A_W01, 06S-1A_W03, 06S-1A_W05, 06S-1A_W08, 06S-1A_W10, 06S-1A_W13, 06S-1A_W14). Ćwiczenia konwersatoryjne: - obecność na zajęciach; - aktywności na zajęciach, wymagające przygotowania do zajęć i wykonywania zadań (m. in. opracowanie krótkich wypowiedzi i/lub prezentacji; analiza źródłowego tekstu, dokumentu, danych statystycznych, udział w zadaniach grupowych i dyskusji); - przygotowanie pracy pisemnej/referatu na wybrany temat nawiązujący do omawianej podczas zajęć problematyki. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Przypomnienie pojęcia struktury społecznej. Kryteria wyodrębniania makro-, mezzo- i mikrostruktur społecznych Relacje i powiązania pomiędzy strukturami różnych poziomów. Cechy i funkcje mezzostruktur. 2-3. Więź społeczna i jej rodzaje. Znaczenie więzi społecznych na poziomie mezzostrukturalnym. Funkcjonowanie mezzostruktur a kapitał społeczny, zaufanie i sieci społeczne. Koncepcja próżni socjologicznej. 4. Mezzostruktury w różnych typach makroporządku społecznego (społeczeństwo otwarte i zamknięte; społeczeństwo demokratyczne i autorytarne/totalitarne; społeczeństwo pluralistyczne). 5-6. Koncepcja społeczeństwa obywatelskiego. Podmiotowość indywidualnych i zbiorowych aktorów społecznych. Samoorganizacja społeczna. Organizacje pozarządowe. Trzeci sektor w Polsce. 7-8. Zbiorowość terytorialna, społeczność lokalna. Tradycyjna wiejska społeczność lokalna. Współczesne wiejskie i małomiasteczkowe zbiorowości lokalne. 9. Samorząd terytorialny. Demokracja lokalna. 10-11. Socjologiczna koncepcja miasta. Miasto i środowisko wielkomiejskie jako przykład mezzostruktury. Przeobrażenia współczesnych miast. 12-13. Ruch społeczny – cechy, formy działania, funkcje. Wybrane teorie ruchów społecznych. Ruchy społeczne a zmiana społeczna. 14. Lokalne ruchy społeczne na przykładzie ruchów miejskich. |
|
Literatura: |
LITERATURA - WYKŁAD: - Czapiński J., 2015, Stan społeczeństwa obywatelskiego, (w:) Czapiński J., Panek T. (red.), Diagnoza społeczna 2015. Warunki i jakość życia Polaków, Rada Monitoringu Społecznego, Warszawa. - Cześnik M., 2008, Próżnia socjologiczna a demokracja – analizy empiryczne, „Studia Socjologiczne” nr 2 (189). - della Porta D., Diani M., 2009, Ruchy społeczne. Wprowadzenie, Wydawnictwo UJ, Kraków. - Growiec K., 2011, Kapitał społeczny. Geneza i społeczne konsekwencje, Wydawnictwo SWPS Academica, Warszawa. - Markocka M., 2017, Podmiotowość społeczności lokalnych w świetle wybranych koncepcji socjologiczno-filozoficznych, „Uniwersyteckie Czasopismo Socjologiczne” nr 20(3). - Rybicki P., 2005, Więź społeczna i jej przemiany, (w:) P. Sztompka, M. Kucia (red.), Socjologia. Lektury, Wydawnictwo Znak, Kraków. - Paleczny T, 2010, Nowe ruchy społeczne, Wydawnictwo UJ, Kraków. - Szpoczek-Sało M., 2014, Socjologiczne koncepcje społeczności lokalnych, (w:) K. Wódz, B. Kowalczyk (red.), Organizowanie społeczności. Modele i strategie działania, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Warszawa. - Sowa K., 1988, Wstęp do socjologicznej teorii zrzeszeń, PWN, Warszawa. - Starosta P., 1995, Poza metropolią. Wiejskie i małomiasteczkowe zbiorowości lokalne a wzory porządku makrospołecznego, Wydawnictwo UŁ, Łódź. - Starosta P., 2002, Społeczność lokalna, (w:) Encyklopedia Socjologii, t. 4, Oficyna Naukowa, Warszawa. - Starosta P., Frykowski M., 2012, Kapitał społeczny – podstawy teoretyczne, (w:) P. Starosta (red.), Zróżnicowanie zasobów kapitału ludzkiego i społecznego w regionie łódzkim, Wyd. UŁ, Łódź. - Szpunar M., 2004, Społeczności wirtualne jako nowy typ społeczności – eksplikacja socjologiczna, „Studia Socjologiczne” nr 2 (173). - Sztompka P., 2007, Zaufanie. Fundament społeczeństwa, Wydawnictwo Znak, Kraków. - Wnuk-Lipiński E., 2008, Socjologia życia publicznego, Wydawnictwo Scholar, Warszawa LITERATURA - ĆWICZENIA: 1. Demczuk A. (2018) „Fenomen ruchu antyszczepionkowego w cyberprzestrzeni…, czyli fake news i postprawda na usługach hipotezy Andrew Wakefielda” [w:] Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura nr 10(4) 2. Edelman Trust 2019, źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/edelman-trust-2019-spoleczenstwa-coraz-mniej-ufne-i-coraz-bardziej-przestraszone-wyniki-komentarz 3. „Internet zabija relacje międzyludzkie czy jednak łączy?”, źródło: https://www.egospodarka.pl/140065,Internet-zabija-relacje-miedzyludzkie-czy-jednak-laczy,1,39,1.html 4. Jacobsson K., Korolczuk E. (red.) (2017) “Civil Society Revisited: Lessons from Poland”, Wyd. Berghahn Books 5. Klajmon-Lech U. (2017) „Przestrzeń wirtualna jako miejsce aktywności społecznej osób niepełnosprawnych i ich rodzin” [w:] ОСВІТОЛОГІЯ, №6 6. Komunikaty CBOS: - Które zawody poważamy? (157/2019) - O nieufności i zaufaniu (35/2018) - Gotowość Polaków do współpracy (30/2018) - Dobroczynność w Polsce (40/2018) - Zaufanie społeczne (18/2016) - Potencjał społecznikowski oraz zaangażowanie się w pracę społeczną (15/2016) 7. Kondracka M. (2009) „Samopomoc w Internecie – zjawisko społeczności wirtualnych skupionych wokół idei wzajemnego wsparcia i pomocy” [w:] „Edukacja, wychowanie, poradnictwo w kulturze popularnej” M. Kondracka, A. Łysak (red.), Wrocław: Biblioteka Uniwersytecka we Wrocławiu 8. Korolczuk E., (2017), Społeczeństwo obywatelskie w Polsce – kryzys czy nowe otwarcie? [w:] Seria Analizy 9. Korolczuk E., Kubisa J., Szelewa D. (2017) “Ruch feminstyczny w Polsce a kwestia socjalna” / Warszawskie debaty o polityca społeczne (26), Wyd. Friedrich-Ebert-Stiftung, Przedstawicielstwo w Polsce wspólnie z Fundacją Międzynarodowe Centrum Badań i Analiz (ICRA) 10. Kubicki P. (2019) „Ruchy miejskie w Polsce. Dekada doświadczeń” [w:] Studia Socjologiczne nr 3 (234) 11. Piesta W. (2017) „Społeczeństwo obywatelskie a cyfrowa rzeczywistość”, źródło: https://publicystyka.ngo.pl/spoleczenstwo-obywatelskie-a-cyfrowa-rzeczywistosc 12. „Ruchy społeczne: sztuka gniewu czy siła spokoju?” Analizy i rekomendacje. Zeszyty Centrum Badań Społeczności i Polityk Lokalnych nr 2 (7) 2012 13. Filmy dokumentalne: - Marzenia kairskich śmieciarzy - Metropolie (cz. 1, 2, 3) - Toksyczne miasta / toksyczne dzielnice - przykład "Agbogbloshie" - Wysoka cena tanich ubrań, realia pracy w Bangladeszu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krystyna Dzwonkowska-Godula | |
Prowadzący grup: | Krystyna Dzwonkowska-Godula, Emilia Garncarek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny z elementami wykładu problemowego i konwersatoryjnego. Konwersatorium. Metody ćwiczeniowe oparte na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy (teksty źródłowe, dokumenty, dane statystyczne, Internet); metoda stolików eksperckich, metoda dyskusji - okrągłego stołu, praca grupowa i indywidualna. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Egzamin obejmujący treści wykładu w formie testu z pytaniami zamkniętymi (typu: zaznacz właściwą odpowiedź, dopasuj, uzupełnij) oraz otwartymi (sprawdzenie wiedzy 06S-1A_W01, 06S-1A_W03, 06S-1A_W05, 06S-1A_W08, 06S-1A_W10, 06S-1A_W13, 06S-1A_W14). Ćwiczenia konwersatoryjne: - obecność na zajęciach; - aktywności na zajęciach, wymagające przygotowania do zajęć i wykonywania zadań (m. in. opracowanie krótkich wypowiedzi i/lub prezentacji; analiza źródłowego tekstu, dokumentu, danych statystycznych, udział w zadaniach grupowych i dyskusji); - przygotowanie pracy pisemnej/referatu na wybrany temat nawiązujący do omawianej podczas zajęć problematyki. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Przypomnienie pojęcia struktury społecznej. Kryteria wyodrębniania makro-, mezzo- i mikrostruktur społecznych Relacje i powiązania pomiędzy strukturami różnych poziomów. Cechy i funkcje mezzostruktur. 2-3. Więź społeczna i jej rodzaje. Znaczenie więzi społecznych na poziomie mezzostrukturalnym. Funkcjonowanie mezzostruktur a kapitał społeczny, zaufanie i sieci społeczne. Koncepcja próżni socjologicznej. 4. Mezzostruktury w różnych typach makroporządku społecznego (społeczeństwo otwarte i zamknięte; społeczeństwo demokratyczne i autorytarne/totalitarne; społeczeństwo pluralistyczne). 5-6. Koncepcja społeczeństwa obywatelskiego. Podmiotowość indywidualnych i zbiorowych aktorów społecznych. Samoorganizacja społeczna. Organizacje pozarządowe. Trzeci sektor w Polsce. 7-8. Zbiorowość terytorialna, społeczność lokalna. Tradycyjna wiejska społeczność lokalna. Współczesne wiejskie i małomiasteczkowe zbiorowości lokalne. 9. Samorząd terytorialny. Demokracja lokalna. 10-11. Socjologiczna koncepcja miasta. Miasto i środowisko wielkomiejskie jako przykład mezzostruktury. Przeobrażenia współczesnych miast. 12-13. Ruch społeczny – cechy, formy działania, funkcje. Wybrane teorie ruchów społecznych. Ruchy społeczne a zmiana społeczna. 14. Lokalne ruchy społeczne na przykładzie ruchów miejskich. |
|
Literatura: |
1. Demczuk A. (2018) „Fenomen ruchu antyszczepionkowego w cyberprzestrzeni…, czyli fake news i postprawda na usługach hipotezy Andrew Wakefielda” [w:] Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura nr 10(4) 2. Edelman Trust 2019, źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/edelman-trust-2019-spoleczenstwa-coraz-mniej-ufne-i-coraz-bardziej-przestraszone-wyniki-komentarz 3. „Internet zabija relacje międzyludzkie czy jednak łączy?”, źródło: https://www.egospodarka.pl/140065,Internet-zabija-relacje-miedzyludzkie-czy-jednak-laczy,1,39,1.html 4. Jacobsson K., Korolczuk E. (red.) (2017) “Civil Society Revisited: Lessons from Poland”, Wyd. Berghahn Books 5. Klajmon-Lech U. (2017) „Przestrzeń wirtualna jako miejsce aktywności społecznej osób niepełnosprawnych i ich rodzin” [w:] ОСВІТОЛОГІЯ, №6 6. Komunikaty CBOS: - Które zawody poważamy? (157/2019) - O nieufności i zaufaniu (35/2018) - Gotowość Polaków do współpracy (30/2018) - Dobroczynność w Polsce (40/2018) - Zaufanie społeczne (18/2016) - Potencjał społecznikowski oraz zaangażowanie się w pracę społeczną (15/2016) 7. Kondracka M. (2009) „Samopomoc w Internecie – zjawisko społeczności wirtualnych skupionych wokół idei wzajemnego wsparcia i pomocy” [w:] „Edukacja, wychowanie, poradnictwo w kulturze popularnej” M. Kondracka, A. Łysak (red.), Wrocław: Biblioteka Uniwersytecka we Wrocławiu 8. Korolczuk E., (2017), Społeczeństwo obywatelskie w Polsce – kryzys czy nowe otwarcie? [w:] Seria Analizy 9. Korolczuk E., Kubisa J., Szelewa D. (2017) “Ruch feminstyczny w Polsce a kwestia socjalna” / Warszawskie debaty o polityca społeczne (26), Wyd. Friedrich-Ebert-Stiftung, Przedstawicielstwo w Polsce wspólnie z Fundacją Międzynarodowe Centrum Badań i Analiz (ICRA) 10. Kubicki P. (2019) „Ruchy miejskie w Polsce. Dekada doświadczeń” [w:] Studia Socjologiczne nr 3 (234) 11. Piesta W. (2017) „Społeczeństwo obywatelskie a cyfrowa rzeczywistość”, źródło: https://publicystyka.ngo.pl/spoleczenstwo-obywatelskie-a-cyfrowa-rzeczywistosc 12. „Ruchy społeczne: sztuka gniewu czy siła spokoju?” Analizy i rekomendacje. Zeszyty Centrum Badań Społeczności i Polityk Lokalnych nr 2 (7) 2012 13. Filmy dokumentalne: - Marzenia kairskich śmieciarzy - Metropolie (cz. 1, 2, 3) - Toksyczne miasta / toksyczne dzielnice - przykład "Agbogbloshie" - Wysoka cena tanich ubrań, realia pracy w Bangladeszu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT ŚR W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krystyna Dzwonkowska-Godula | |
Prowadzący grup: | Krystyna Dzwonkowska-Godula, Emilia Garncarek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Malinowska | |
Prowadzący grup: | Emilia Garncarek, Ewa Malinowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.