UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Social Problems in Public Discourse

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0700-ERASM85
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Social Problems in Public Discourse
Jednostka: Wydział Nauk o Wychowaniu
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

English at least B2 level

Skrócony opis:

Getting acquainted with selected concepts of discourse and principles of selected approaches of discourse analysis and critical discourse analysis.

Stimulating reflection on the presence and absence of selected social issues in the public discourse.

Presentation of different examples of processes forming/formed in the public discourse is aimed at activation of participants, encouraging them to participate in the discussions and ultimately develop their own position.

Developing and expanding the imagination of participants, as regards the importance and function of the public discourse in the contemporary world.

Efekty uczenia się:

Student has got advanced and structured knowledge on basic approaches to discourse analysis.

Student recognizes the importance of public discourse in contemporary social reality.

Student is able to apply selected theoretical-analytical approach to some intersection of public discourse.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Granosik
Prowadzący grup: Mariusz Granosik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Granosik
Prowadzący grup: Mariusz Granosik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Seminar discussion and case presentations

Sposoby i kryteria oceniania:

Presentation of own analytical project. The level of ability to apply chosen analytical perspective is being evaluated

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Case analysis and Power-point presentation

Szczegółowe treści kształcenia:

The terms "discourse" and "public discourse".

Private space, public space.

Selected concepts of discourse (Wittgenstein, Habermas, van Dijk, Wodak)

Importance of public discourse in the formation and processing of social problems.

Public discourse as an educational tool.

New phenomena in the contemporary discourse.

Historical discourse analysis by Ruth Wodak

Critical Discourse Analysis by Teuen van Dijk

International case analysis


Literatura:

Granosik M., 2010, “Public discourse – a new field of social work”, in: European Societies in Transition - Social Development and Social Work, (ed. Dan Sandu), Lit Verlag, Berlin, p.41-56,

Ruth Wodak R.,2001, “The discourse-historical approach”, in: Methods of CDA (ed: R.Wodak, M.Meyer), Sage, p.63-93

van Dijk T., 2009, “Context and politics: the Iraq debate in the British parliament”, in: Society and Discourse, Cambridge University Press, p.213-247

other chapters selected from the above-mentioned books

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Granosik
Prowadzący grup: Mariusz Granosik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Konwersatorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Granosik
Prowadzący grup: Mariusz Granosik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Konwersatorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy IRK BWZ?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Granosik
Prowadzący grup: Mariusz Granosik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Konwersatorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Lecture and discussion

Sposoby i kryteria oceniania:

Presentation of own analytical project. The level of ability to apply chosen analytical perspective is being evaluated

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Case analysis and Power-point presentation

Szczegółowe treści kształcenia:

The terms "discourse" and "public discourse".

Private space, public space.

Selected concepts of discourse (Wittgenstein, Habermas, van Dijk, Wodak)

Importance of public discourse in the formation and processing of social problems.

Public discourse as a field of social work.

Public discourse as an educational tool.

New phenomena in the contemporary discourse.

Stereotypes, discrimination, and inequality in the public discourse.


Literatura:

Granosik M., 2010, “Public discourse – a new field of social work”, in: European Societies in Transition - Social Development and Social Work, (ed. Dan Sandu), Lit Verlag, Berlin, p.41-56,

Ruth Wodak R.,2001, “The discourse-historical approach”, in: Methods of CDA (ed: R.Wodak, M.Meyer), Sage, p.63-93

van Dijk T., 2009, “Context and politics: the Iraq debate in the British parliament”, in: Society and Discourse, Cambridge University Press, p.213-247

other chapters selected from the above-mentioned books

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6