Tutoring
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0700-PWD208 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Tutoring |
Jednostka: | Wydział Nauk o Wychowaniu |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
0.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Brak |
Skrócony opis: |
Zmiany społeczno-kulturowe oraz wyzwania naukowe, jakie stoją dziś przed uczelniami, a jednocześnie zmiana postaw i podejścia młodego pokolenia do zdobywania wiedzy, a także oczekiwania rynku pracy co do młodych pracowników, każą poszukiwać nowych rozwiązań w kształceniu akademickim. Jednym z nich może być tutoring - metoda edukacyjna oparta na relacji „uczeń– mistrz” . Tutoriale, czyli indywidualne sesje i spotkania, nastawione są na wydobywanie i rozwijanie szczególnych umiejętności oraz predyspozycji studentów. Ich celem jest zachęcanie młodych ludzi do samodzielnej eksploracji naukowej, pogłębiania zdobytej już wiedzy i odkrywania swoich mocnych stron. Dopiero bowiem połączenie wiedzy, różnych zdolności i umiejętności może pomóc w osiąganiu szeroko rozumianych sukcesów. |
Efekty uczenia się: |
Student: - Potrafi projektować własne uczenie się przez całe życie na bazie refleksji nad działaniami innych i autorefleksji (07E-0A_U09). - Jest gotów do myślenia i działania w sposób refleksyjny, konstruktywnej krytyki działań własnych i cudzych na bazie posiadanej wiedzy (07E-0A_K01). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Tutoring, 1 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Buła, Aneta Rogalska-Marasińska, Joanna Sosnowska | |
Prowadzący grup: | Anna Buła, Aneta Rogalska-Marasińska, Joanna Sosnowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Tutoring - Zaliczenie |
|
Metody dydaktyczne: | Praca indywidualna. Sposób relacji wykładowców akademickich ze studentami powinien mieć taką formułę, która pozwoli zwiększyć ich aktywność i efektywność. Trudno jednak wskazać jeden dobry schemat prowadzenia tutoringu akademickiego ponieważ zasadniczo opiera się on na trzech zmiennych czynnikach: 1. potrzebach i oczekiwaniach studenta, 2. osobowości tutora, 3. stylu pracy tutora (Witkowska-Tomaszewska 2011, 18) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie na podstawie aktywności studenta podczas tutoriali – zgłaszanych problemów (pytań, wątpliwości). |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | obserwacja aktywności studenta podczas spotkań |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Cele tutoringu wpisują się w koncepcję personalizacji procesu kształcenia w oparciu o indywidualną opiekę nad studentami. Wyznaczają je potrzeby wspierania rozwoju osobistego i zawodowego studentów w następujących obszarach: · Diagnozowanie mocnych i słabych stron studenta jako przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji. · Wspomaganie studentów w planowaniu i realizacji zadań o charakterze samorozwojowym. · Wspieranie rozwoju kompetencji studentów na kolejnych etapach kształcenia. · Wzmacnianie samodzielności i odpowiedzialności studenta · Budowanie profesjonalnego osądu w oparciu o analizy indywidualnych przypadków Tutoring akademicki przygotowując studentów do stałego rozwoju poprzez podnoszenie własnych kwalifikacji wyposaża ich również w umiejętności reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu społeczno-gospodarczym. |
|
Literatura: |
1. Adams D.M., Hamm M.E. (1990), Cooperative Learning Critical Thinking and collaboration across curriculum, Thomas Publisher’s, Springfield. 2. Arends R. (1994), Uczymy się nauczać , Warszawa. 3. Czekierda P. (2009), Co możemy zyskać w perspektywie społecznej wprowadzając tutoring [w:] Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany w edukacji, (red.) Czekierda P, Budzyńska M. I inni, Wrocław. 4. Ginns P., Kitay J., Prosser M. (2008), Developing conceptions of teaching and the scholarship of teaching through a graduate certificate in higher education, “The International Journal for Academic Development”, Vol. 13, No. 3. 5. Harrar W.R., Ender S.C. (1987), Assessing students’ perceptions of tutorial services, “Journal of College Student Personnel”, 28. 6. Kaczmarek M. (2013), Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej, Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., “Oeconomica” 303(72). 7. Opaliński A. (2011), Tutoring czym jest, czemu służy? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa. 8. Poon J., Hoxley M., Fuchs W. (2011), Real estate education: an investigation of multiple stakeholders, “Property Management”, Vol. 29, No. 5. 9. Potolsky A., Cohen J., Saylor C. (2003), Academic performance of nursing students: do prerequisite grades and tutoring make a difference?, “Nursing Education Perspective”, Vol. 24, No. 5. 10. Witkowska-Tomaszewska A. (2011), Czym jest tutoring? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Tutoring, 1 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Buła, Aneta Rogalska-Marasińska, Joanna Sosnowska | |
Prowadzący grup: | Anna Buła, Aneta Rogalska-Marasińska, Joanna Sosnowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Tutoring - Zaliczenie |
|
Metody dydaktyczne: | Praca indywidualna. Sposób relacji wykładowców akademickich ze studentami powinien mieć taką formułę, która pozwoli zwiększyć ich aktywność i efektywność. Trudno jednak wskazać jeden dobry schemat prowadzenia tutoringu akademickiego ponieważ zasadniczo opiera się on na trzech zmiennych czynnikach: 1. potrzebach i oczekiwaniach studenta, 2. osobowości tutora, 3. stylu pracy tutora (Witkowska-Tomaszewska 2011, 18). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie na podstawie aktywności studenta podczas tutoriali. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Aktywność studenta podczas tutoriali – zgłaszanych problemów (pytań, wątpliwości). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Cele tutoringu wpisują się w koncepcję personalizacji procesu kształcenia w oparciu o indywidualną opiekę nad studentami. Wyznaczają je potrzeby wspierania rozwoju osobistego i zawodowego studentów w następujących obszarach: • Diagnozowanie mocnych i słabych stron studenta jako przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji. • Wspomaganie studentów w planowaniu i realizacji zadań o charakterze samorozwojowym. • Wspieranie rozwoju kompetencji studentów na kolejnych etapach kształcenia. • Wzmacnianie samodzielności i odpowiedzialności studenta • Budowanie profesjonalnego osądu w oparciu o analizy indywidualnych przypadków Tutoring akademicki przygotowując studentów do stałego rozwoju poprzez podnoszenie własnych kwalifikacji wyposaża ich również w umiejętności reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu społeczno-gospodarczym. |
|
Literatura: |
1. Adams D.M., Hamm M.E. (1990), Cooperative Learning Critical Thinking and collaboration across curriculum, Thomas Publisher’s, Springfield. 2. Arends R. (1994), Uczymy się nauczać , Warszawa. 3. Czekierda P. (2009), Co możemy zyskać w perspektywie społecznej wprowadzając tutoring [w:] Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany w edukacji, (red.) Czekierda P, Budzyńska M. I inni, Wrocław. 4. Ginns P., Kitay J., Prosser M. (2008), Developing conceptions of teaching and the scholarship of teaching through a graduate certificate in higher education, “The International Journal for Academic Development”, Vol. 13, No. 3. 5. Harrar W.R., Ender S.C. (1987), Assessing students’ perceptions of tutorial services, “Journal of College Student Personnel”, 28. 6. Kaczmarek M. (2013), Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej, Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., “Oeconomica” 303(72). 7. Opaliński A. (2011), Tutoring czym jest, czemu służy? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa. 8. Poon J., Hoxley M., Fuchs W. (2011), Real estate education: an investigation of multiple stakeholders, “Property Management”, Vol. 29, No. 5. 9. Potolsky A., Cohen J., Saylor C. (2003), Academic performance of nursing students: do prerequisite grades and tutoring make a difference?, “Nursing Education Perspective”, Vol. 24, No. 5. 10. Witkowska-Tomaszewska A. (2011), Czym jest tutoring? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 1 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Bonar, Małgorzata Kostrzyńska, Michał Kowalewski, Iwonna Michalska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Bonar, Małgorzata Kostrzyńska, Michał Kowalewski, Iwonna Michalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
|
Metody dydaktyczne: | Praca indywidualna. Sposób relacji wykładowców akademickich ze studentami powinien mieć taką formułę, która pozwoli zwiększyć ich aktywność i efektywność. Trudno jednak wskazać jeden dobry schemat prowadzenia tutoringu akademickiego, ponieważ zasadniczo opiera się on na trzech zmiennych czynnikach: 1. potrzebach i oczekiwaniach studenta, 2. osobowości tutora, 3. stylu pracy tutora (Witkowska-Tomaszewska 2011, 18). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie bez oceny |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Założone osiągniecia weryfikowane podczas bezpośrednich indywidualnych rozmów ze studentami. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Cele tutoringu wpisują się w koncepcję personalizacji procesu kształcenia w oparciu o indywidualną opiekę nad studentami. Wyznaczają je potrzeby wspierania rozwoju osobistego i zawodowego studentów w następujących obszarach: • Diagnozowanie mocnych i słabych stron studenta jako przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji. • Wspomaganie studentów w planowaniu i realizacji zadań o charakterze samorozwojowym. • Wspieranie rozwoju kompetencji studentów na kolejnych etapach kształcenia. • Wzmacnianie samodzielności i odpowiedzialności studenta • Budowanie profesjonalnego osądu w oparciu o analizy indywidualnych przypadków Tutoring akademicki przygotowując studentów do stałego rozwoju poprzez podnoszenie własnych kwalifikacji wyposaża ich również w umiejętności reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu społeczno-gospodarczym. |
|
Literatura: |
1. Adams D.M., Hamm M.E. (1990), Cooperative Learning Critical Thinking and collaboration across curriculum, Thomas Publisher’s, Springfield. 2. Arends R. (1994), Uczymy się nauczać , Warszawa. 3. Czekierda P. (2009), Co możemy zyskać w perspektywie społecznej wprowadzając tutoring [w:] Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany w edukacji, (red.) Czekierda P, Budzyńska M. I inni, Wrocław. 4. Ginns P., Kitay J., Prosser M. (2008), Developing conceptions of teaching and the scholarship of teaching through a graduate certificate in higher education, “The International Journal for Academic Development”, Vol. 13, No. 3. 5. Harrar W.R., Ender S.C. (1987), Assessing students’ perceptions of tutorial services, “Journal of College Student Personnel”, 28. 6. Kaczmarek M. (2013), Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej, Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., “Oeconomica” 303(72). 7. Opaliński A. (2011), Tutoring czym jest, czemu służy? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa. 8. Poon J., Hoxley M., Fuchs W. (2011), Real estate education: an investigation of multiple stakeholders, “Property Management”, Vol. 29, No. 5. 9. Potolsky A., Cohen J., Saylor C. (2003), Academic performance of nursing students: do prerequisite grades and tutoring make a difference?, “Nursing Education Perspective”, Vol. 24, No. 5. 10. Witkowska-Tomaszewska A. (2011), Czym jest tutoring? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 1 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Bonar, Małgorzata Kostrzyńska, Michał Kowalewski, Iwonna Michalska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Bonar, Małgorzata Kostrzyńska, Michał Kowalewski, Iwonna Michalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
|
Metody dydaktyczne: | Praca indywidualna. Sposób relacji wykładowców akademickich ze studentami powinien mieć taką formułę, która pozwoli zwiększyć ich aktywność i efektywność. Trudno jednak wskazać jeden dobry schemat prowadzenia tutoringu akademickiego, ponieważ zasadniczo opiera się on na trzech zmiennych czynnikach: 1. potrzebach i oczekiwaniach studenta, 2. osobowości tutora, 3. stylu pracy tutora (Witkowska-Tomaszewska 2011, 18). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie bez oceny |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Założone osiągniecia weryfikowane podczas bezpośrednich indywidualnych rozmów ze studentami. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Cele tutoringu wpisują się w koncepcję personalizacji procesu kształcenia w oparciu o indywidualną opiekę nad studentami. Wyznaczają je potrzeby wspierania rozwoju osobistego i zawodowego studentów w następujących obszarach: • Diagnozowanie mocnych i słabych stron studenta jako przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji. • Wspomaganie studentów w planowaniu i realizacji zadań o charakterze samorozwojowym. • Wspieranie rozwoju kompetencji studentów na kolejnych etapach kształcenia. • Wzmacnianie samodzielności i odpowiedzialności studenta • Budowanie profesjonalnego osądu w oparciu o analizy indywidualnych przypadków Tutoring akademicki przygotowując studentów do stałego rozwoju poprzez podnoszenie własnych kwalifikacji wyposaża ich również w umiejętności reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu społeczno-gospodarczym. |
|
Literatura: |
1. Adams D.M., Hamm M.E. (1990), Cooperative Learning Critical Thinking and collaboration across curriculum, Thomas Publisher’s, Springfield. 2. Arends R. (1994), Uczymy się nauczać , Warszawa. 3. Czekierda P. (2009), Co możemy zyskać w perspektywie społecznej wprowadzając tutoring [w:] Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany w edukacji, (red.) Czekierda P, Budzyńska M. I inni, Wrocław. 4. Ginns P., Kitay J., Prosser M. (2008), Developing conceptions of teaching and the scholarship of teaching through a graduate certificate in higher education, “The International Journal for Academic Development”, Vol. 13, No. 3. 5. Harrar W.R., Ender S.C. (1987), Assessing students’ perceptions of tutorial services, “Journal of College Student Personnel”, 28. 6. Kaczmarek M. (2013), Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej, Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., “Oeconomica” 303(72). 7. Opaliński A. (2011), Tutoring czym jest, czemu służy? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa. 8. Poon J., Hoxley M., Fuchs W. (2011), Real estate education: an investigation of multiple stakeholders, “Property Management”, Vol. 29, No. 5. 9. Potolsky A., Cohen J., Saylor C. (2003), Academic performance of nursing students: do prerequisite grades and tutoring make a difference?, “Nursing Education Perspective”, Vol. 24, No. 5. 10. Witkowska-Tomaszewska A. (2011), Czym jest tutoring? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 1 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Granosik, Iwonna Michalska, Beata Szczepańska, Anna Tyl | |
Prowadzący grup: | Mariusz Granosik, Iwonna Michalska, Beata Szczepańska, Anna Tyl | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
|
Informacje dodatkowe: | Konsultacje tutoringowe w r. ak. 2022/23 realizowane są stacjonarnie. |
|
Metody dydaktyczne: | Praca indywidualna. Sposób relacji wykładowców akademickich ze studentami powinien mieć taką formułę, która pozwoli zwiększyć ich aktywność i efektywność. Trudno jednak wskazać jeden dobry schemat prowadzenia tutoringu akademickiego, ponieważ zasadniczo opiera się on na trzech zmiennych czynnikach: 1. potrzebach i oczekiwaniach studenta, 2. osobowości tutora, 3. stylu pracy tutora (Witkowska-Tomaszewska 2011, 18). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie bez oceny. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Cele tutoringu wpisują się w koncepcję personalizacji procesu kształcenia w oparciu o indywidualną opiekę nad studentami. Wyznaczają je potrzeby wspierania rozwoju osobistego i zawodowego studentów w następujących obszarach: • Diagnozowanie mocnych i słabych stron studenta jako przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji. • Wspomaganie studentów w planowaniu i realizacji zadań o charakterze samorozwojowym. • Wspieranie rozwoju kompetencji studentów na kolejnych etapach kształcenia. • Wzmacnianie samodzielności i odpowiedzialności studenta • Budowanie profesjonalnego osądu w oparciu o analizy indywidualnych przypadków Tutoring akademicki przygotowując studentów do stałego rozwoju poprzez podnoszenie własnych kwalifikacji wyposaża ich również w umiejętności reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu społeczno-gospodarczym. |
|
Literatura: |
1. Adams D.M., Hamm M.E. (1990), Cooperative Learning Critical Thinking and collaboration across curriculum, Thomas Publisher’s, Springfield. 2. Arends R. (1994), Uczymy się nauczać , Warszawa. 3. Czekierda P. (2009), Co możemy zyskać w perspektywie społecznej wprowadzając tutoring [w:] Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany w edukacji, (red.) Czekierda P, Budzyńska M. I inni, Wrocław. 4. Ginns P., Kitay J., Prosser M. (2008), Developing conceptions of teaching and the scholarship of teaching through a graduate certificate in higher education, “The International Journal for Academic Development”, Vol. 13, No. 5. Harrar W.R., Ender S.C. (1987), Assessing students’ perceptions of tutorial services, “Journal of College Student Personnel”, 28. 6. Kaczmarek M. (2013), Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej, Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., “Oeconomica” 303(72). 7. Opaliński A. (2011), Tutoring czym jest, czemu służy? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa. 8. Poon J., Hoxley M., Fuchs W. (2011), Real estate education: an investigation of multiple stakeholders, “Property Management”, Vol. 29, No. 5. 9. Potolsky A., Cohen J., Saylor C. (2003), Academic performance of nursing students: do prerequisite grades and tutoring make a difference?, “Nursing Education Perspective”, Vol. 24, No. 5. 10. Witkowska-Tomaszewska A. (2011), Czym jest tutoring? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 1 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Granosik, Iwonna Michalska, Beata Szczepańska, Anna Tyl | |
Prowadzący grup: | Mariusz Granosik, Iwonna Michalska, Beata Szczepańska, Anna Tyl | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 1 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Bonar, Anna Buła, Małgorzata Kostrzyńska, Michał Kowalewski, Iwonna Michalska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Bonar, Anna Buła, Małgorzata Kostrzyńska, Michał Kowalewski, Iwonna Michalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
|
Informacje dodatkowe: | Ze względu na pandemię tutoriale realizowane są w formie hybrydowej: do 28.02.2022 w formie online na platformie TEAMS (2 terminy) od 01.03.22 stacjonarnie w poniedziałki 14.03, 28.03, 04.04 o godz. 17.00 - 17.45 11.04, 25.4, 09.05, 16.05, 30.05 o godz. 15.15 - 16.00 |
|
Metody dydaktyczne: | Praca indywidualna. Sposób relacji wykładowców akademickich ze studentami powinien mieć taką formułę, która pozwoli zwiększyć ich aktywność i efektywność. Trudno jednak wskazać jeden dobry schemat prowadzenia tutoringu akademickiego, ponieważ zasadniczo opiera się on na trzech zmiennych czynnikach: 1. potrzebach i oczekiwaniach studenta, 2. osobowości tutora, 3. stylu pracy tutora (Witkowska-Tomaszewska 2011, 18). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Cele tutoringu wpisują się w koncepcję personalizacji procesu kształcenia w oparciu o indywidualną opiekę nad studentami. Wyznaczają je potrzeby wspierania rozwoju osobistego i zawodowego studentów w następujących obszarach: • Diagnozowanie mocnych i słabych stron studenta jako przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji. • Wspomaganie studentów w planowaniu i realizacji zadań o charakterze samorozwojowym. • Wspieranie rozwoju kompetencji studentów na kolejnych etapach kształcenia. • Wzmacnianie samodzielności i odpowiedzialności studenta • Budowanie profesjonalnego osądu w oparciu o analizy indywidualnych przypadków Tutoring akademicki przygotowując studentów do stałego rozwoju poprzez podnoszenie własnych kwalifikacji wyposaża ich również w umiejętności reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu społeczno-gospodarczym. |
|
Literatura: |
1. Adams D.M., Hamm M.E. (1990), Cooperative Learning Critical Thinking and collaboration across curriculum, Thomas Publisher’s, Springfield. 2. Arends R. (1994), Uczymy się nauczać , Warszawa. 3. Czekierda P. (2009), Co możemy zyskać w perspektywie społecznej wprowadzając tutoring [w:] Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany w edukacji, (red.) Czekierda P, Budzyńska M. I inni, Wrocław. 4. Ginns P., Kitay J., Prosser M. (2008), Developing conceptions of teaching and the scholarship of teaching through a graduate certificate in higher education, “The International Journal for Academic Development”, Vol. 13, No. 3. 5. Harrar W.R., Ender S.C. (1987), Assessing students’ perceptions of tutorial services, “Journal of College Student Personnel”, 28. 6. Kaczmarek M. (2013), Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej, Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., “Oeconomica” 303(72). 7. Opaliński A. (2011), Tutoring czym jest, czemu służy? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa. 8. Poon J., Hoxley M., Fuchs W. (2011), Real estate education: an investigation of multiple stakeholders, “Property Management”, Vol. 29, No. 5. 9. Potolsky A., Cohen J., Saylor C. (2003), Academic performance of nursing students: do prerequisite grades and tutoring make a difference?, “Nursing Education Perspective”, Vol. 24, No. 5. 10. Witkowska-Tomaszewska A. (2011), Czym jest tutoring? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 1 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Bednarska, Jolanta Bonar, Anna Buła, Michał Kowalewski, Iwonna Michalska | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Bednarska, Jolanta Bonar, Anna Buła, Michał Kowalewski, Iwonna Michalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
|
Informacje dodatkowe: | Ze względu na pandemię konsultacje tutoringowe realizowane są w formie online na platformie TEAMS |
|
Metody dydaktyczne: | Praca indywidualna. Sposób relacji wykładowców akademickich ze studentami powinien mieć taką formułę, która pozwoli zwiększyć ich aktywność i efektywność. Trudno jednak wskazać jeden dobry schemat prowadzenia tutoringu akademickiego, ponieważ zasadniczo opiera się on na trzech zmiennych czynnikach: 1. potrzebach i oczekiwaniach studenta, 2. osobowości tutora, 3. stylu pracy tutora (Witkowska-Tomaszewska 2011, 18). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Cele tutoringu wpisują się w koncepcję personalizacji procesu kształcenia w oparciu o indywidualną opiekę nad studentami. Wyznaczają je potrzeby wspierania rozwoju osobistego i zawodowego studentów w następujących obszarach: • Diagnozowanie mocnych i słabych stron studenta jako przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji. • Wspomaganie studentów w planowaniu i realizacji zadań o charakterze samorozwojowym. • Wspieranie rozwoju kompetencji studentów na kolejnych etapach kształcenia. • Wzmacnianie samodzielności i odpowiedzialności studenta • Budowanie profesjonalnego osądu w oparciu o analizy indywidualnych przypadków Tutoring akademicki przygotowując studentów do stałego rozwoju poprzez podnoszenie własnych kwalifikacji wyposaża ich również w umiejętności reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu społeczno-gospodarczym. |
|
Literatura: |
1. Adams D.M., Hamm M.E. (1990), Cooperative Learning Critical Thinking and collaboration across curriculum, Thomas Publisher’s, Springfield. 2. Arends R. (1994), Uczymy się nauczać , Warszawa. 3. Czekierda P. (2009), Co możemy zyskać w perspektywie społecznej wprowadzając tutoring [w:] Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany w edukacji, (red.) Czekierda P, Budzyńska M. I inni, Wrocław. 4. Ginns P., Kitay J., Prosser M. (2008), Developing conceptions of teaching and the scholarship of teaching through a graduate certificate in higher education, “The International Journal for Academic Development”, Vol. 13, No. 3. 5. Harrar W.R., Ender S.C. (1987), Assessing students’ perceptions of tutorial services, “Journal of College Student Personnel”, 28. 6. Kaczmarek M. (2013), Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej, Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., “Oeconomica” 303(72). 7. Opaliński A. (2011), Tutoring czym jest, czemu służy? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa. 8. Poon J., Hoxley M., Fuchs W. (2011), Real estate education: an investigation of multiple stakeholders, “Property Management”, Vol. 29, No. 5. 9. Potolsky A., Cohen J., Saylor C. (2003), Academic performance of nursing students: do prerequisite grades and tutoring make a difference?, “Nursing Education Perspective”, Vol. 24, No. 5. 10. Witkowska-Tomaszewska A. (2011), Czym jest tutoring? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 1 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Bednarska, Jolanta Bonar, Iwonna Michalska, Anna Walczak | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Bednarska, Jolanta Bonar, Iwonna Michalska, Anna Walczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
|
Metody dydaktyczne: | Praca indywidualna. Sposób relacji wykładowców akademickich ze studentami powinien mieć taką formułę, która pozwoli zwiększyć ich aktywność i efektywność. Trudno jednak wskazać jeden dobry schemat prowadzenia tutoringu akademickiego, ponieważ zasadniczo opiera się on na trzech zmiennych czynnikach: 1. potrzebach i oczekiwaniach studenta, 2. osobowości tutora, 3. stylu pracy tutora (Witkowska-Tomaszewska 2011, 18). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie bez oceny |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Cele tutoringu wpisują się w koncepcję personalizacji procesu kształcenia w oparciu o indywidualną opiekę nad studentami. Wyznaczają je potrzeby wspierania rozwoju osobistego i zawodowego studentów w następujących obszarach: • Diagnozowanie mocnych i słabych stron studenta jako przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji. • Wspomaganie studentów w planowaniu i realizacji zadań o charakterze samorozwojowym. • Wspieranie rozwoju kompetencji studentów na kolejnych etapach kształcenia. • Wzmacnianie samodzielności i odpowiedzialności studenta • Budowanie profesjonalnego osądu w oparciu o analizy indywidualnych przypadków Tutoring akademicki przygotowując studentów do stałego rozwoju poprzez podnoszenie własnych kwalifikacji wyposaża ich również w umiejętności reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu społeczno-gospodarczym. |
|
Literatura: |
1. Adams D.M., Hamm M.E. (1990), Cooperative Learning Critical Thinking and collaboration across curriculum, Thomas Publisher’s, Springfield. 2. Arends R. (1994), Uczymy się nauczać , Warszawa. 3. Czekierda P. (2009), Co możemy zyskać w perspektywie społecznej wprowadzając tutoring [w:] Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany w edukacji, (red.) Czekierda P, Budzyńska M. I inni, Wrocław. 4. Ginns P., Kitay J., Prosser M. (2008), Developing conceptions of teaching and the scholarship of teaching through a graduate certificate in higher education, “The International Journal for Academic Development”, Vol. 13, No. 3. 5. Harrar W.R., Ender S.C. (1987), Assessing students’ perceptions of tutorial services, “Journal of College Student Personnel”, 28. 6. Kaczmarek M. (2013), Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej, Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., “Oeconomica” 303(72). 7. Opaliński A. (2011), Tutoring czym jest, czemu służy? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa. 8. Poon J., Hoxley M., Fuchs W. (2011), Real estate education: an investigation of multiple stakeholders, “Property Management”, Vol. 29, No. 5. 9. Potolsky A., Cohen J., Saylor C. (2003), Academic performance of nursing students: do prerequisite grades and tutoring make a difference?, “Nursing Education Perspective”, Vol. 24, No. 5. 10. Witkowska-Tomaszewska A. (2011), Czym jest tutoring? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 1 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Bednarska, Jolanta Bonar, Iwonna Michalska, Anna Walczak | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Bednarska, Jolanta Bonar, Iwonna Michalska, Anna Walczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
|
Informacje dodatkowe: | Ze względu na pandemię konsultacje tutoringowe realizowane są w formie online na platformie TEAMS |
|
Metody dydaktyczne: | Praca indywidualna. Sposób relacji wykładowców akademickich ze studentami powinien mieć taką formułę, która pozwoli zwiększyć ich aktywność i efektywność. Trudno jednak wskazać jeden dobry schemat prowadzenia tutoringu akademickiego, ponieważ zasadniczo opiera się on na trzech zmiennych czynnikach: 1. potrzebach i oczekiwaniach studenta, 2. osobowości tutora, 3. stylu pracy tutora (Witkowska-Tomaszewska 2011, 18). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Cele tutoringu wpisują się w koncepcję personalizacji procesu kształcenia w oparciu o indywidualną opiekę nad studentami. Wyznaczają je potrzeby wspierania rozwoju osobistego i zawodowego studentów w następujących obszarach: • Diagnozowanie mocnych i słabych stron studenta jako przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji. • Wspomaganie studentów w planowaniu i realizacji zadań o charakterze samorozwojowym. • Wspieranie rozwoju kompetencji studentów na kolejnych etapach kształcenia. • Wzmacnianie samodzielności i odpowiedzialności studenta • Budowanie profesjonalnego osądu w oparciu o analizy indywidualnych przypadków Tutoring akademicki przygotowując studentów do stałego rozwoju poprzez podnoszenie własnych kwalifikacji wyposaża ich również w umiejętności reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu społeczno-gospodarczym. |
|
Literatura: |
1. Adams D.M., Hamm M.E. (1990), Cooperative Learning Critical Thinking and collaboration across curriculum, Thomas Publisher’s, Springfield. 2. Arends R. (1994), Uczymy się nauczać , Warszawa. 3. Czekierda P. (2009), Co możemy zyskać w perspektywie społecznej wprowadzając tutoring [w:] Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany w edukacji, (red.) Czekierda P, Budzyńska M. I inni, Wrocław. 4. Ginns P., Kitay J., Prosser M. (2008), Developing conceptions of teaching and the scholarship of teaching through a graduate certificate in higher education, “The International Journal for Academic Development”, Vol. 13, No. 3. 5. Harrar W.R., Ender S.C. (1987), Assessing students’ perceptions of tutorial services, “Journal of College Student Personnel”, 28. 6. Kaczmarek M. (2013), Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej, Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., “Oeconomica” 303(72). 7. Opaliński A. (2011), Tutoring czym jest, czemu służy? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa. 8. Poon J., Hoxley M., Fuchs W. (2011), Real estate education: an investigation of multiple stakeholders, “Property Management”, Vol. 29, No. 5. 9. Potolsky A., Cohen J., Saylor C. (2003), Academic performance of nursing students: do prerequisite grades and tutoring make a difference?, “Nursing Education Perspective”, Vol. 24, No. 5. 10. Witkowska-Tomaszewska A. (2011), Czym jest tutoring? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.