UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Techniki pracy umysłowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0700-TD0010
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Techniki pracy umysłowej
Jednostka: Wydział Nauk o Wychowaniu
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

brak

Skrócony opis:

•Wdrażanie do podstawowych umiejętności dotyczących organizacji materiału: sporządzania konspektu, przygotowania prezentacji, referatu, rozdziału w pracy teoretycznej i badawczej etc

•Diagnozowanie preferencji sensorycznych w uczeniu się

•Systematyzowanie zdobytej wiedzy

Efekty uczenia się:

Umiejętności :

U04 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT)

U06 Potrafi w sposób klarowny i spójny wypowiadać się w mowie i piśmie, na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych; z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin

U08 Prezentuje własne pomysły, wątpliwości i sugestie, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów

Kompetencje

K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Martyna Justyńska, Aleksandra Sieczych-Kukawska
Prowadzący grup: Martyna Justyńska, Aleksandra Sieczych-Kukawska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

-

Metody dydaktyczne:

Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy: rozwiązywanie problemu, dyskusja, metody werbalne- praca z tekstem, techniki ćwiczeniowe i autodiagnostyczne (budowanie mapy pojęć, rozwiązywanie testu preferencji sensorycznych)

Sposoby i kryteria oceniania:

Portfolio zadań dydaktycznych oceniane jest na podstawie uzyskanych punktów.

100% - 90,00% - ocena bdb

89,99% - 85,00% - ocena db+

84,99% - 75,00% - ocena db

74,99% - 70,00% - ocena dst+

69,99% - 60,00% - ocena dst


Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

U04, U06, U08- Zaliczenie składa się z portfolio zadań dydaktycznych, które oceniane jest na podstawie uzyskanych punktów.

K01- Ewaluacja własnego udziału w zajęciach

Treści kształcenia:

• Warunki uczenia się i gospodarowanie czasem;

• Cykl uczenia się i kwestionariusz Kolba;

• Rozpoznawanie preferencji sensorycznych (wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy);

• Motywacja i realizacja celów;

• Pamięć, koncentracja i mnemotechniki;

• Strukturyzowanie materiału (sporządzanie notatek, mapy pojęć);

• Elementy treningu kreatywności.

Literatura:

Węglińska M. (2003). Jak przygotować pracę magisterską, Kraków.

Kijak M , Jak zapamiętywać szybko i trwale w łatwy sposób , [w:]Artelis 06/2008

Kijak M, Jak uczyć się szybko i skutecznie w łatwy i przyjemny sposób [w:] , Artelis 10/2007

Buzan T. (1997). Pamięć na zawołanie. Łódź: RAVI.

Buzan T. (1999). Mapy twoich myśli. Łódź: RAVI.

Buzan T. (1999). Podręcznik szybkiego czytania. Łódź: RAVI.

Buzan T. (2000). Rusz głową. Łódź: RAVI.

Buzan T. (2001). Głowa przede wszystkim. Warszawa: Muza S. A.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Sztobryn-Bochomulska
Prowadzący grup: Justyna Sztobryn-Bochomulska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Sztobryn-Bochomulska
Prowadzący grup: Justyna Sztobryn-Bochomulska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-0